تور ویتنام

اخذ ویزای تانزانیا برای ایرانیان | شرایط و مراحل دریافت ویزا برای سفر به تانزانیا

اخذ ویزای تانزانیا برای ایرانیان | شرایط و مراحل دریافت ویزا برای سفر به تانزانیا

اخذ ویزای تانزانیا برای ایرانیان - ناورون اکوتور

فهرست مطالب

اخذ ویزای تانزانیا برای ایرانیان در سال های اخیر دچار مشکلاتی شده است و دولت تانزانیا صدور ویزای فرودگاهی را برای چند کشور ممنوع کرده است. حتی مسافران ایرانی در فرودگاه های قطر و امارات نیز قادر به گرفتن ویزا نبودند حتی اگر بلیط پرواز به کشور تانزانیا را داشتند. تعدادی از افراد با مراجعه به سفارت تانزانیا در این کشورها یعنی قطر و امارات موفق به دریافت ویزا نشدند. از این رو نارون اکوتور لازم می داند تا برای همسفرانی که قصد شرکت در تور سافاری تانزانیا و زنگبار و تور کلیمانجارو را دارند، این مسئله را روشن کند که نگرانی نداشته باشند و هم چنین برای افرادی که علاقه مند به سفر تانزانیا به صورت شخصی هستند، مراحل اخذ ویزای تانزانیا را توضیح داده است و خدمات دریافت ویزا را نیز انجام می دهد.

 

مشکلات اخذ ویزای تانزانیا برای ایرانیان

مشکلات اخذ ویزای تانزانیا برای ایرانیان از جایی شروع شد که دولت تانزانیا برای افراد با تابعیت ایرانی و چند کشور دیگر گرفتن ویزای فرودگاهی را حذف کرد. از آن جایی که در ایران سفارت تانزانیا وجود ندارد، اقدام از ایران نیز در واقع ممکن نیست. حتی برای اقداماتی که در سفارت تانزانیا در کشورهای دیگر انجام گرفته است، نتیجه ای حاصل نشده است. در میان گذاشتن این مسئله با سفارت ایران در دارالسلام تانزانیا نیز به علت بی توجهی کارکنان سفارت فایده ای نداشت. تصویر زیر، توضیحاتی است که سایت سفارت ایران در کشور تانزانیا منتشر کرده است و کمک چندانی نیز برای علاقه مندان برای سفر به تانزانیا نمی کند.

بخوانید  بهترین سواحل زنگبار کدام ها هستند؟

 

متن منتشر شده در سایت سفارت ایران در تانزانیا در مورد اخذ ویزای تانزانیا - نارون اکوتور

متن منتشر شده در سایت سفارت ایران در تانزانیا در مورد اخذ ویزا

 

کشورهای ویزای ارجاعی

سایت وزارت امور خارجه تانزانیا متنی تحت عنوان گروه های ویزای ارجاعی منتشر کرده است که ترجمه آن به این صورت است:

کشورهایی وجود دارند که تابعه آن ها، قبل از اخذ ویزای تانزانیا نیاز دارند تا از سوی سرپرست مهاجرت تانزانیا مجوز دریافت کنند. این ها کشورهایی هستند که تحت عنوان ویزای ارجاعی قرار دارند. درخواست کنندگان کشورهای ویزای ارجاعی، می توانند به صورت آنلاین نیز فرم دریافت ویزای خود را اپلای کنند. توصیه ما به این افراد درخواست کننده ویزا این است که یک دعوتنامه از میزبان خود در تانزانیا نیز به این فرم ویزا ضمیمه کنند. دعوتنامه افراد حقیقی یا حقوقی باید همراه با آدرس کامل و شماره تماس باشد؛ چون قرار است با آن ها تماس حاصل شود و از صحت ماجرا، اطمینان حاصل شود. 

توجه کنید: پناهندگانی که دارای مدارک توافق نامه وین (مدارک سفر) هستند، هم باید برای ویزای ارجاعی خود قبل از ورود به تانزانیا اقدام کنند. 

لیست کشورهایی که افراد تابعه آن ها نیاز به ویزای ارجاعی دارند، عبارتند از: 

افغانستان، آذربایجان، بنگلادش، چاد، جیبوتی، اتیوپی، اریتره، گینه استوایی، ایران، عراق، قزاقستان، قرقیزستان، لبنان، مالی، موریتانی، نیجر، نیجریه، پاکستان، فلسطین، سنگال، سومالی، سریلانکا، سومالی، سیرالئون، سوریه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، یمن و افراد بدون تابعیت یا پناهنده. 

این کشورها به تازگی (26 سپتامبر 2018) به لیست کشورهای تحت عنوان ویزای مرجوعی اضافه شده اند: ایران، عراق، نیجریه، پاکستان، سوریه و یمن. 

به افراد تابعه کشورهای تحت عنوان ویزای مرجوعی، توصیه می شود که از خرید بلیط هواپیما به تانزانیا خودداری کنند و هیچگونه رزروی برای اقامت در تانزانیا قبل از تاییدیه ویزای خود انجام ندهند. توصیه دیگر برای درخواست کنندگان ویزای ارجاعی این است که حداقل دو ماه قبل از سفر خود برای اخذ ویزای تانزانیا اقدام کنند. 

از درخواست کنندگان ویزا یا موسسات میزبان تقاضا می شود که هر چند وقت یک بار، لیست کشورهای تحت ویزای ارجاعی را از این وبسایت بررسی کنند تا در صورت تغییرات احتمالی از آن آگاه شوند. 

توجه کنید: افراد بدون تابعیت یا پناهندگان دارای مدارک توافق نامه وین هم قبل از ورود به تانزانیا باید برای دریافت ویزا اقدام کنند. 

 

بخوانید  هتل های زنگبار

نحوه دریافت ویزای کشور تانزانیا

نحوه دریافت ویزای کشور تانزانیا در مرحله اول به صورت اینترنتی است. همان طور که در ترجمه متن منتشر شده در وبسایت وزرات امور خارجه تانزانیا مشاهده کردیم، درخواست دریافت ویزا به صورت آنلاین خواهد بود که شما می توانید به این لینک مراجعه کرده و اطلاعات درخواستی را کامل کنید. پس از تکمیل فرم آنلاین، به شما اطلاع داده می شود که تابعه یکی از کشورهای تحت عنوان ویزای ارجاعی هستید و باید از اداره مهاجرت تانزانیا مجوز بگیرید. لازمه این مجوز نیز درخواست یک شخص حقیقی یا حقوقی از اداره مهاجرت است که پس از بررسی های لازم، در صورت تایید میزبان شما، تاییدیه را ضمیمه درخواست خود کرده و ارسال کنید. در صورتی که میزبانی برای اخذ مجوز در تانزانیا نداشته باشید، اجازه ورود به کشور تانزانیا را نخواهید داشت اما به دلیل همکاری مستدام مجموعه نارون اکوتور با کشور تانزانیا، اداره مهاجرت پروسه صدور ویزا را برای همسفران نارون اکوتور انجام می دهد. این دستاورد از طریق مکاتبه با رییس پارک ملی کلیمانجارو و نگارش قرارداد همکاری مشترک حاصل شده است.

بخوانید  از سیر تا پیاز صعود به کلیمانجارو

 

ویزای تانزانیای شاپور اطلابی - نارون اکوتور

ویزای تانزانیای شاپور اطلابی – نارون اکوتور

 

برای اخذ ویزای تانزانیا به نکات زیر حتما توجه کنید:

  • هزینه ای که برای صدور ویزای تانزانیا در صورت دریافت تاییدیه اداره مهاجرت باید پرداخت کنید، 50 دلار است.
  • زمان اقدام برای درخواست آنلاین ویزا نیز به گفته سایت وزارت امور خارجه تانزانیا دو ماه قبل از سفر است.
  • در صورتی که قادر به دریافت مجوز از اداره مهاجرت نشدید، نارون اکوتور خدمات اخذ ویزا را با هزینه 350 دلار انجام می دهد.
  • خدمات دریافت ویزا برای افرادی که می خواهند در تورهای نارون اکوتور شرکت کنند، رایگان است.

 

تا به حال برای دریافت ویزای کشور تانزانیا یا کشورهای دیگر به مشکل مشابهی برخورد کرده اید؟ لطفا نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید. 

 

4.3/5 - (21 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

4 پاسخ

  1. سلام، ویزا تانزانیا چقدرهزینه دارد وچندروز صادرمیگرددشماره تماس بنده09195195624

  2. درود ما ساکن ترکیه هستیم، شرایط ویزای برزیل و تانزانیا رو میخواستم بفرمایید.
    با توجه به اینکه ما ایران نیستیم امکان دریافت ویزا برای ما از طریق شما هستش.
    یک زوج هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *