تور ویتنام

جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو

جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو

جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو - نارون اکوتور

فهرست مطالب

جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو

جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو بسیار پرطرفدار هستند و شهرت جهانی دارند. به طوری که شهر ریو مجسمه مسیح و بهترین سواحل برزیل را دارد. ریودوژانیرو دومین شهر بزرگ کشور برزیل بوده و به معنای رودخانه ژانویه است. این نامگذاری به علت اشتباه کاشفان پرتقالی است که خلیج را با دهانه رود اشتباه گرفتند. ریودوژانیرو به خاطر سواحل زیبا و محبوبش، میزبان پرجمعیت ترین کنسرت ها و کارناوال ها بوده است و همچنین به خاطر آب و هوای بسیار معتدلش در تمامی فصل های سال گردشگران زیادی را می پذیرد.

البته توجه داشته باشید که به خاطر قرار گرفتن کشور برزیل در پایین خط استوا، در صورتی که در فصل پاییز و زمستان به ریودوژانیرو سفر کنید، آب و هوای گرم را تجربه خواهید کرد و برعکس. در بهار و زمستان آب و هوای خنک تری دارد. در تور برزیل نارون اکوتور که معمولا در نوروز برگزار می شود، هوای ریودوژانیرو بسیار مطبوع خواهد بود. جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو زیاد هستند و بهترین آن ها را بررسی خواهیم کرد.

 

1- مجسمه مسیح از معروف ترین جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو

 

مجسمه مسیح یا مسیح نجات دهنده از میان تمام جاذبه‌های ریودوژانیرو، از مشهورترین جاهای دیدنی برزیل است. در سال 2007 این مجسمه به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان انتخاب شد.

مجسمه مسیح نجات دهنده نه تنها برای ریو بلکه برای برزیل نیز تبدیل به یک نماد شده است و در سال 2007 این مجسمه به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان انتخاب شد. ارتفاع مجسمه 30 متر و با حساب ارتفاع پایه 38 متر است و عرض دست ها 28 متر می باشد و مجسمه 700 تن وزن دارد.  مجسمه مسیح در بالای کوه 700 متری کورکووادو بنا شده و به کل شهر ریودوژانیرو – از تالاب رودریگو د فریتاس گرفته تا استادیوم ماراکانا و نیتروی – اشراف دارد و منظره بسیار دیدنی از ریو را ارائه می دهد. سفر به برزیل بدون بازدید از مسیح نجات دهنده کامل نخواهد بود.

مجسمه مسیح در ریودوژانیرو - نارون اکوتور

 

مجسمه مسیح و کوه شوگرلوف - نارون اکوتور

2. کوه شوگرلوف

کوه شوگرلوف یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو می باشد. شوگرلوف به معنای کله قند است و به شکل یک کله قند بزرگ در دهانه خلیج گوانابارا قرار گرفته است و تله کابینی که شما را به قله کوه می برد، جذابیت آن را چند برابر می کند. ابتدا با تله کابین به تپه مورو دا اورکا (Morro da urca) می روید که در ارتفاع 220 متری قرار دارد و چشم انداز بسیار زیبایی به منطقه ساحلی بوتافوگو (botafogo)، کوه کورکووادو و مجسمه مسیح نجات دهنده که در قله کوه واقع است، خواهید داشت.

طول این مسیر 600 متر است و حدود 2 دقیقه بعد به بالای تپه می رسید. بعد از پیاده شدن از تله کابین، می بینید که مورو دا اورکا دارای کافه، رستوران، غرفه های سوغاتی و محل بازی برای کودکان است. پس از لذت بردن از این مناظر می توانید به تله کابین بعدی که شما را به شوگرلوف می برد، سوار شوید. این تجربه از بهترین لحظات زندگی شما در تله کابین خواهد بود. این مسیر 850 متر طول دارد و پس از حدود یک دقیقه و نیم در کوه شوگرلوف خواهید بود. هزینه بلیط تله کابین از 22 دلار شروع می شود.

تله کابین مورو د اورکا به سمت شوگرلوف - نارون اکوتور

توقف تله کابین در مورو دا اورکا

 

تله کابین کوه شوگرلوف - نارون اکوتور

تله کابین کوه شوگرلوف

 

چشم اندازه قله شوگرلوف - نارون اکوتور

چشم انداز قله شوگرلوف

 

3. ساحل کوپاکابانا – یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو

ساحل کوپاکابانا نه تنها در ریودوژانیرو یک ساحل محبوب به شمار می رود، یکی از بهترین سواحل ریو و حتی آمریکای جنوبی است. برای همه جهان به شمار می رود. کوپاکابانا 4 کیلومتر خط ساحلی دارد و هتل های لوکس کنار ساحل از گران ترین هتل های ریودوژانیرو است. این ساحل به خاطر شهرت زیادش و علاقه سلبریتی های آمریکای جنوبی به آن، همواره شلوغ است و موج سواران را از تمامی جهان به خود جذب می کند. این منطقه علاوه بر ساحل، یک سنگفرش زیبا برای پیاده روی دارد که روبرتو برل مارکس آن را به صورت الگوهای هندسی به رنگ سیاه و سفید طراحی کرده است.

ساحل کوپاکابانا یک مکان محبوب برای همه است. می توانید افرادی را در حالی بازی والیبال یا فوتبال روی شن ساحل ببینید یا افرادی که با تخته موج سواری به سمت دریا می روند. حتی برای خانواده ها نیز محیط سرگرم کننده ای است. این ساحل دارای رستوران ها و کافه های زیادی است که می توانید در آنجا نیز وقت گذرانی کنید. هر ساله این ساحل میزبان بسیاری از جشنواره های برزیل است.

ساحل بسیار زیبای کوپاکابانا - نارون اکوتور

ساحل کوپاکابانا

 

سنگفرش ساحل کوپاکابانا - نارون اکوتور

سنگفرش ساحل کوپاکابانا

 

مردم در ساحل کوپاکابانا - نارون اکوتور

مقاله مرتبط : ویزای توریستی برزیل

 

4. محله سانتا ترزا

محله سانتا ترزا در ریودوژانیرو جایی است که روح شهر را در آن احساس خواهید کرد. فضای جاهای دیگر شهر مدرنیزه شده است اما در محله سانتا ترزا می توانید تاریخ، فرهنگ، غذاهای سنتی و فضای بوهمی (کولی وار) ریو را ببینید. و همه اینها با یکی از زیباترین مناظر شهر.

کاریوکاها (محلی های ریودوژانیرو) به سانتاترزا افتخار می کنند. چرا که با گشت و گذار در آن می توانند تاریخ خود را بشناسند و همچنین به گردشگران نیز با این محله، تاریخ خود را نشان دهند. همچنین موزه ها و کلیساهای قدیمی در این محله وجود دارد که مورد علاقه گردشگران است.

موزه چاکارا دو سئو (Chácara do Céu) به سبک کوبیسم مدرن بنا شده است و باغ‌های بزرگ آن را احاطه کرده اند که در آن مجموعه هنری اروپایی از جمله آثار ماتیس، مودیلیانی، پیکاسو، دگاس و میرو به نمایش گذاشته  شده است. در رستوران و بارهای این محله، می توانید از گوش سپردن به موسیقی سامبا و تماشای رقص آن با صرف یک غذای برزیلی لذت ببرید!

پارک رویناس در سانتاترزا - نارون اکوتور

پارک رویناس در سانتا ترزا

 

تراموای محله سانتا ترزا - نارون اکوتور

تراموای محله سانتا ترزا

 

موزه چاکارا دو سئو - نارون اکوتور

موزه چاکارا دو سئو

 

5. پارک لاژی از زیباترین جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو

پارک لاژی یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو است که می توانید در این پارک از قدم زدن و تماشای مناظر لذت ببرید. این یک مدرسه هنرهای تجسمی است و مناظرش آنقدر زیباست که می خواهید ساعت ها در آنجا باشید.

پارک لاژی در کوهپایه کوه کورکووادو که مجسمه مسیح را در قله اش دارد، قرار گرفته است. صاحب این عمارت مردی به نام هنریک لاژه بود که بعد از مرگش در سال 1957 به عنوان یک سایت میراث فرهنگی ریو انتخاب شد اما در دهه شصت میلادی به مدرسه هنرهای تجسمی و کافه تبدیل شد. اگر از پارک به بالا نگاه کنید، می توانید مسیح را ببینید که در حال تماشا کردن شهر است. نشستن در کنار استخر پارک و صرف یک قهوه برزیلی، لذت بخش ترین کاری است که می توانید در لاژی انجام دهید.

پارک لاژی از زیباترین جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو - نارون اکوتور

پارک لاژی از زیباترین جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو

 

پارک لاژی - نارون اکوتور

نمای بیرونی پارک لاژی

 

6. موزه آمانیا (Museu do Amanhã)

موزه آمانیا به معنای موزه فردا یکی از جذاب ترین و عجیب ترین معماری ها را در شهر ریو دارد که باعث شده یکی از جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو به حساب بیاید. وقتی مردم در مورد برزیل فکر می کنند، معمولاً به فوتبال، کارناوال و سواحل فکر می کنند – اما موزه آمانیا می تواند شما را شگفت زده کند. آمانیا یک موزه علمی -تجربی است که با لحن هنری-تکنولوژی چالش آینده بشر را از دیدگاه زیست محیطی بررسی می کند. شاید این موزه بیشتر محبوب دوستداران تکنولوژی و محیط زیست به نظر بیاید اما معماری و ساختمان موزه نیز ارزش بازدید را دارد.

 

موزه آمانیا در ریو - نارون اکوتور

معماری عجیب موزه آمانیا

 

نمای درونی موزه فردا - نارون اکوتور

نمای داخلی موزه آمانیا

 

7. پله های سلارون (Escadaria Selarón)

پله های سلارون که توسط هنرمند اهل شیلی به نام خورخه سلارون تزیین شده است، شهرت جهانی یافته است و گردشگران دوست دارند که از این پله ها بالا روند و عکس بگیرند. خورخه پس از آن که از شیلی به ریودوژانیرو نقل مکان کرد، مصالح اضافی، موزاییک ها و پله های خانه خود را با خوش ذوقی به رنگ پرچم برزیل یعنی زرد و سبز و آبی رنگ آمیزی می کرد اما مورد توجه مردم قرار گرفت و برای او کاشی و سفال فرستاده می شد تا رنگ آمیزی کند.

این تلاش او برای نوسازی و چهره زیبا دادن به مصالح، باعث شد که پله های سلارون به مکانی مورد علاقه مردم ریو یکی از جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو تبدیل شود. جالب است بدانید که جسد خورخه سلارون در سال 2013 روی پله ها پیدا شد!

پله های سلارون لاپا را به محله سانتا ترزا متصل می کند و با بیش از 2 هزار کاشی ساخته شده است. این کاشی ها از 60 کشور مختلف جهان گردآوری شده است! برای بازدید از این مکان صبح اقدام کنید تا با آرامش قدم بزنید و عکس بگیرید.

 

خورخه سلارون - نارون اکوتور

خورخه سلارون طراح پله های سلارون

 

پله های سلارون - نارون اکوتور

 

پله های کاشی کاری شده سلارون - نارون اکوتور

مقاله مرتبط : جاهای دیدنی سائوپائولو

 

8. ساحل ایپانما

ساحل ایپانما با صخره آرپوادور از ساحل کوپاباناکا جدا می شود و این ساحل به همراه کوپاکابانا از جذاب ترین جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو است. ایپانما یکی از گران ترین و لوکس ترین مناطق ریودوژانیرو است و شن سفید ساحل و رنگ زیبای دریا گردشگران را به خود جذب می کند. مردم زیادی را می بینید که در حال آفتاب گرفتن یا بازی در ساحل هستند و افرادی دیگر که در حال موج سواری در آب هستند.

نکات جالب توجه این است که سواحل ریودوژانیرو توسط برج های مراقبت غریق نجات تقسیم بندی شده اند. برای مثال ساحل جامعه LGBTQ با خانواده ها متفاوت است. به صورتی که افراد LGBTQ و موج سوار ها در اطراف برج 8 و 9 و خانواده ها در اطراف برج 11 ملاقات می کنند یا افرادی که تناسب اندام کار می کنند، معمولا در برج 10 ملاقات می کنند. پس حواستان باشد جایی از ساحل را انتخاب کنید که بیشتر به شما خوش بگذرد و هم صحبت خوبی برای خود پیدا کنید.

 

ساحل ایپانما از زیباترین جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو - نارون اکوتور

 

غروب در ساحل ایپانما - نارون اکوتور

 

9. ایلها فیسکال (Ilha Fiscal)

ایلها فیسکال یا جزیره فیسکال که در برزیل به صورت ایلا فیسکال تلفظ می شود، جزیره ای در خلیج گوانابارا است که دارای یک قلعه تاریخی است و به عنوان اصلی ترین جاذبه گردشگری جزیره به شمار می رود.

این قلعه به دستور امپراتور پدرو دوم ساخته شده است و سبک معماری این بنا، گوتیک-پروانسالی است که از آثار ویولت لو دوک فرانسوی الهام گرفته شده است. امروزه این قلعه به موزه نیروی دریایی تبدیل شده است. علت اهمیت تاریخی قلعه برای ریودوژانیرو و برزیل این است که سقوط امپراتوری و اعلام جمهوری در سال 1889 در آن برگزار شد و اکنون یکی از جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو به شمار می آید.

 

جزیره ایلها فیسکال - نارون اکوتور

ایلها فیسکال و کوه شوگرلوف

 

ایلها فیسکال در شب - نارون اکوتور

قلعه ایلها فیسکال در شب

 

10. باغ گیاه شناسی (Jardim botânico)

باغ گیاه شناسی ریودوژانیرو یا بوتانیک جاردیم یکی از دلنشین ترین دیدنی های ریودوژانیرو است که هم دارای باغ پر از تنوع های گیاهی است و هم دارای موسسه های فرهنگی و آزمایشگاه های علمی. این باغ ابتدا یک باغ سلطنتی بود که توسط جان ششم، امپراتور پرتغال در ریو در سال 1808 ساخته شد اما از سال 1822 یک باغ عمومی به شمار رفت و اجازه بازدید عموم نیز از آن داده شد.

وجود بیش از 8 هزار تنوع گیاهی از جمله سرخس، 600 نوع ارکیده، نیلوفرهای آبی در برکه ها، کاکتوس های غول پیکر، درختان نخل، بامبوهای بزرگ، گیاهان ادویه آسیایی و گیاهان گرمسیری بومی شما را تسخیر کرده و آرامش و لذت را در شما تزریق می کند. بوی خوش گیاهان و منظره زیبا و همچنین پرندگانی که در باغ آشیانه کرده اند، همه دست به دست هم می دهند تا لحظات خوشی را در این باغ سپری کنید.

 

باغ گیاه شناسی ریودوژانیرو - نارون اکوتور

 

بوتانیک جاردیم - نارون اکوتور

 

11. پارک ملی تیجوکا (Parque Nacional da Tijuca)

پارک ملی تیجوکا احتمالا بزرگترین جنگل شهری در برزیل و در جهان است. احتمالا را برای این گفتیم که با جنگل ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی در رقابت است. تیجوکا 32 کیلومتر مربع مساحت دارد و وجود این جنگل باعث شده که ریودوژانیرو همواره با طبیعت عجین باشد و مناظر طبیعی، آبشارها و … میلیون ها بازدیدکننده را به خود جذب می کند.

جنگل بارانی تیجوکا قبل از این که در سال 1961 به عنوان پارک ملی ریودوژانیرو اعلام شود، یک جنگل بارانی در اقیانوس اطلس بود که توسط سرگرد مانوئل گومز آرچر برای محافظت از منابع آبی ریودوژانیرو احیا شد. قبل از آن زمین این جنگل برای کاشت بی رویه قهوه و نیشکر به کار می رفت. پارک ملی تیجوکا امروزه به خوبی محافظت می شود و از تخریب آن جلوگیری به عمل می آید که باعث شده این جنگل انبوه شهری به یکی از جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو تبدیل شود.

با توجه به این که زمین تیجوکا احیا شده است، خاک آن از لحاظ زیستی بسیار غنی است و صد ها نوع گیاه در این منطقه وجود دارد. تراکم بالای پوشش گیاهی به گونه ایست که باعث شده این جنگل، دمای محیط اطراف خود را به اندازه 9 درجه سانتی گراد کاهش دهد. علاوه بر تنوع بالای گیاهی، بیش از صد نوع جانور نیز در این منطقه زندگی می کنند. همچنین زاغه نشین های ریودوژانیرو که فاولا نامیده می شوند، در این جنگل زندگی می کنند که در کاشت و احیای تیجوکا نقش داشته اند اما امروزه به دلیل تخریب محیط زیست، تاثیر نامناسبی بر جنگل می گذارند.

مسیر پیاده روی مجسمه مسیح نجات دهنده نیز از پارک ملی تیجوکا می گذرد. در این پیمایش می توانید پروانه های رنگارنگ، میمون ها و مارمولک ها را مشاهده کنید. تیجوکا آبشارهای زیادی دارد که Cachoeiro do Horto از معروف ترین آن ها است. ورودی آبشار از یک جاده است که از جنگل می گذرد. استخر آبشار کم عمق است و قدرت ریزش آب بالا نیست و این ها باعث می شوند که بتوانید یک دوش خنک لذت بخش در زیر آبشار تجربه کنید. آبشار Cascatinha نیز دیدنی است و به خاطر آرامشی که دارد، می توانید این محیط را نیز تجربه کنید.

سه قله در ریودوژانیرو وجود دارد که در تیجوکا قرار دارند. قله های گاوه آ، پیکو دا تیجوکا و پدرا بونیتا که می توانید یک هنگ گلایدینگ بی نظیر را در آنها تجربه کنید.

پارک ملی تیجوکا چند جاذبه مصنوعی نیز دارد که یکی از آن ها vista chinesa است که یک آلاچیق با معماری شرقی رو به جنگل است. این ها توسط کشاورزان چینی برای کاشت چای خریداری شده بودند. همچنین کلیسای ماینریک کوچک، یک کلیسای صورتی زیبا است که درون آن نقاشی های هنرمندان برزیلی وجود دارد و در نهایت میز امپراتور که مربوط به پدرو دوم آخرین پادشاه برزیل است.

 

آبشار کاسکاتینها در پارک ملی تیجوکا - نارون اکوتور

آبشار کاسکاتینها در تیجوکا

 

میمون هاولر در تیجوکا - نارون اکوتور

میمون هاولر یا زوزه کش در جنگل تیجوکا

 

یک فاولا در جنگل تیجوکا - نارون اکوتور

یک فاولا در پارک ملی تیجوکا

 

12. ورزشگاه ماراکانا

ورزشگاه ماراکانا بزرگترین استادیوم ورزشی برزیل است که یکی از افتخارات کاریوکاس ها به شمار می رود. هدف از تاسیس ورزشگاه مسابقات جام جهانی سال 1950 بوده است و اکنون در ماراکانا بازی باشگاه های شهر ریودوژانیرو یعنی واسکوداگاما، فلامینگو، بوتافوگو و فلومینس برگزار می شود.

این ورزشگاه میزبان بازی های ورزشی و کنسرت های مختلف بوده است و بازدید کنندگانی از سراسر جهان را به خود دیده است. این ورزشگاه برای بازی های ورزشی جام جهانی 2014 و المپیک 2016 مورد اصلاحاتی واقع شد و با اضافه کردن صندلی جایگاه تماشاگران، اکنون بیش از 78 هزار نفر ظرفیت دارد.

حتی اگر اهل فوتبال بازی کردن یا تماشای فوتبال هم نیستید، توصیه می کنم از ورزشگاه ماراکانا دیدن کنید.

 

استادیوم ماراکانا و مجسمه مسیح - نارون اکوتور

استادیوم ماراکانا و مجسمه مسیح

 

ورزشگاه ماراکانا - نارون اکوتور

 

13. تئاتر شهرداری

تئاتر شهرداری ریودوژانیرو، برخلاف محیط مدرنی که دارد، یک ساختمان اپرا به سبک التقاطی و الهام گرفته از اپرای گارنیه پاریس است و رو به میدان سینلاندیا قرار دارد. این تئاتر یکی از زیباترین و مهم ترین تئاترهای کشور برزیل است و از جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو به شمار می رود.

ساختمان تئاتر شهرداری در اوایل قرن بیستم ساخته شده است و در آن زمان، مهم ترین اجراهای تئاتر کشور برزیل در این مکان برگزار می شد. در دیوار بیرونی ساختمان نام هنرمندان کلاسیک حک شده است و چندین مجسمه و نقاشی از هنرمندان برزیلی داخل ساختمان به نمایش گذاشته شده است.

در گذشته بیشتر اجراها در این مکان، مربوط به اپراها و ارکستر سمفونیک های خارجی بود تا این که در سال 1931، ارکستر سمفونیک شهرداری ریودوژانیرو ایجاد شد و افراد مشهوری مانند ایگور استراوینسکی، آرتورو توسکانینی، سارا برنهارت، الکساندر بریلوفسکی و … اجراهایی داشتند اما امروزه بیشتر موسیقی های کلاسیک و رقص باله به نمایش در می آید.

 

فضای داخلی تئاتر شهرداری ریودوژانیرو - نارون اکوتور

فضای داخلی تئاتر شهرداری ریودوژانیرو

 

سالن اپرای تئاتر شهرداری ریودوژانیرو - نارون اکوتور

سالن اپرای تئاتر شهرداری ریودوژانیرو

مقاله مرتبط : کارناوال ریو

 

14. صخره آرپوادور

صخره آرپوادور یکی از جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو است که در خلیج گوانابارا قرار دارد و مناطق کواکابانا و ایپانما را از هم تفکیک می کند. تماشای غروب خورشید در این نقطه جذابیت منحصر به فردی دارد. کلمه آرپوادور، به معنای پرتاب کننده نیزه است و این نیزه، یک نیزه ی مخصوص برای شکار نهنگ است و به این دلیل، نام آرپوادور را به آن می دهند که این صخره جلوی نهنگ ها را می گیرد و در واقع نهنگ هایی را که به سمتش می آیند، همان جا نزدیک ساحل نگه می دارد.

علاوه بر تماشای غروب زیبای خورشید در این مکان، موج سواری نیز در آرپوادور اهمیت دارد. چرا که امواج در این منطقه خروشان هستند. نشستن در صخره آرپوادور هنگام عصر، آرامش و زیبایی خاصی دارد.

 

صخره آرپوادور - نارون اکوتور

 

15. کلیسا و صومعه سائوبنتو

تاریخچه کلیسا و صومعه سائوبنتو به اواخر قرن شانزدهم میلادی می رسد. ساخت این مجموعه معماری، بزرگترین پروژه ساختمانی شهر در طول قرن هفدهم بوده است. به این صورت که با تمام شدن ساخت صومعه، شروع به بنا کردن 8 کلیسای کوچک در جوار این صومعه می کنند. نکات برجسته بنا شامل خطوط مستقیم، برج هایی با انتهای هرمی شکل کلیسا، تزیینات کامل، سنگ های مرمر سیاه و سفید و کاشی های روی دیوار است.

وقتی از بیرون به صومعه نگاه می کنید، هرگز تصور آن را نمی توانید بکنید که چه معماری داخلی و تزیینات نفس گیری در انتظار شماست. ظرافت و جزییات کنده کاری های روی چوب چنان شگفت انگیز است که آن را تبدیل به بزرگترین اثر هنری این زمینه در کل برزیل می کند!

طبق اعتقادات بندیکتی، خود راهبان دست به کنده کاری و نقاشی چوب ها کردند که در میان آن ها بزرگترین هنرمندان بندیکتی حضور داشتند. از جمله فری دومینگوس دا کونسیسائو که بخشی از آن را طراحی و مجسمه‌سازی کرد و فری ریکاردو دو پیلار، با داستان هایی از زندگی قدیسین کلیسا را تزیین کرد.

 

فضای بیرونی صومعه و کلیسای سائوبنتو - نارون اکوتور

 

صومعه سائوبنتو - نارون اکوتور

 

کلیسا و صومعه سائوبنتو - نارون اکوتور

 

16. کلیسای Nossa Senhora do Carmo and Monte do Carmo

کلیسای Nossa Senhora do Carmo and Monte do Carmo

کلیسای محلی Nossa Senhora do Carmo and Monte do Carmo از سال 1808 تا 1896 نمایشگاه سلطنتی بود و بعد به کلیسای جامع تبدیل شد. تا زمانی که کلیسای مدرن سن سباستین در سال 1976 جایگزین آن شد که این جاذبه دیدنی ریودوژانیرو را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

نمای باروک کلیسا، درگاه سنگی و حکاکی‌های طلایی و سفید توسط Mestre Valentim در کلیسای نوویتیات از نکات برجسته این بنای دیدنی است. این کلیسای جامع سابق متعلق به سال 1761 است که با کنده کاری تزئین شده و دارای یک محراب بلند نقره ای است.

17. کلیسای جامع سن سباستین

کلیسای جامع سن سباستین - نارون اکوتور

کلیسای جامع سن سباستین توسط معمار معروفی به نام ادگار فونسکا، به شکل هرمی طراحی شده است. فونسکا از اهرام مایا الهام گرفت و اشکال سر به فلک کشیده آنها را در زمینه مدرن تفسیر کرد. این کلیسا بین سال‌های 1964 و 1979 ساخته شده و اغلب به عنوان کلیسای جامع جدید شناخته می‌شود تا آن را از Nossa Senhora do Carmo متمایز کند. کلیسای جامع سن سباستین در فضای داخلی 100 متری خود 5000 صندلی دارد. چهار پنجره شیشه ای رنگی 64 متر از کف ارتفاع می روند تا فضای داخلی را با نور طبیعی و رنگ های درخشان روشن کنند.

18. ساحل پراینها

ساحل پراینها

اگر از سواحل کوپاکابانا و ایپانما دیدن کرده‌اید و هنوز خواهان بازدید از سواحل بیشتری در ریو هستید و به دنبال ساحلی متفاوت و خلوت تر هستید، به سمت ساحل پراینها بروید که در 20 کیلومتری ریو قرار دارد. ساحل پراینها جایی است که جنگل های بارانی با اقیانوس تلاقی می کند و این ساحل، بکرتر از سواحل موجود در قلب ریو است.

شن‌های طلایی و تخته سنگ‌های گرد بزرگ در کنار دریا قرار می‌گیرند. اگر دوست دارید موج سواری کنید، می توانید از این فعالیت در ساحل پراینها لذت ببرید. این ساحل یک ساحل خلوت و بکر است که اگر مشکلی ندارید که اندکی از ریودوژانیرو فاصله بگیرید، برای افرادی که به دنبال ساحلی بکر هستند، بسیار مناسب است.

دیگر جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو

از دیگر جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو که نتوانستیم از قلم بیندازیم، به اختصار به نامشان اشاره کرده و توضیح کوتاهی می دهیم:

  • نمایشگاه های درجه یک در مرکز فرهنگی Banco do Brasil
  • کافه تریای کولومبو و صرف قهوه های بی نظیر برزیلی
  • آفتاب گرفتن و نوشیدن کوکتل های برزیلی در ساحل بارا دا تیجوکا
  • مدارس سامبا : اگر قرار است در کارناوال های ریو شرکت کنید، به این مدارس بروید و کمی رقص سامبا یاد بگیرید تا بهترین جشن خیابانی زندگی تان را تجربه کنید.
  • قلعه کوپاکابانا که چشم اندازی عالی به کوپاکابانا و سواحلش دارد و شامل یک قلعه نظامی مربوط به قرن نوزدهم و چند کافه است.
  • پارک خرابه ها که یک گالری هنری است و در اطراف یک عمارت ویران شده قرار دارد.
  • کلیسای سائو فرانسیسکو دا پنیتنسیا : فضای داخلی کلیسا دارای کنده کاری های رو چوب و طلاکاری های شگفت انگیز است و نقاشی ها و مجسمه سازی های زیبایی دارد.

 

آیا تا به حال به ریودوژانیرو سفر کرده اید؟ اگر سفر کنید، از میان جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو از کدام ها دیدن می کنید؟ دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

5/5 - (3 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *