تور ویتنام

narvan logo

ترکینگ چیست؟ | تفاوت هایکینگ و ترکینگ

ترکینگ چیست؟ | تفاوت هایکینگ و ترکینگ

ترکینگ چیست؟ تفاوت هایکینگ و ترکینگ - نارون اکوتور

فهرست مطالب

ترکینگ چیست؟ هایکینگ به چه معنی می باشد؟ ترکینگ و هایکینگ دو اصطلاحی هستند که برای پیاده روی در طبیعت استفاده می شوند. درواقع ساده ترین تعریف برای این دو ، پیاده روی در طبیعت می باشد و کوتاه ترین تعریف برای ترکینگ این است: پیاده روی های “طولانی مدت” در طبیعت اما تفاوت این دو اصطلاح در چیست؟ هایکینگ پیاده روی هایی را در طبیعت شامل می شود که در مسیرهای پیاده روی انجام می شود اما ترکینگ پیاده روی های طولانی و چند روزه در طبیعت وحشی می باشد که می تواند خارج از مسیرهای پیاده روی انجام شود. نارون اکوتور ، تورهای ترکینگ داخلی و ترکینگ خارجی همواره برگزار می کند. در ادامه به توضیح بیشتر در مورد این دو اصطلاح می پردازیم.

 

ترکینگ چیست؟

ترکینک به معنای انجام یک پیاده روی طولانی یا دشوار است اما هایکینگ، فعالیت پیاده روی طولانی مدت برای تفریح ​​است. با نگاهی به این تعاریف می توانید متوجه شوید که تفاوت زیادی بین این دو فعالیت وجود ندارد. هر دو در اصل به معنای پیاده روی طولانی هستند. با این حال، با ترکینگ، دشواری ها برجسته می شود که در واقع یکی از بزرگترین تفاوت های بین ترکینگ و هایکینگ است. همچنین، هایکینگ به عنوان یک “پیاده روی” توصیف می شود، در حالی که ترکینگ به عنوان یک “سفر” توصیف می شود که همچنین نشان می دهد که ترکینگ چیزی بیش از یک پیاده روی ساده است.

ترکینگ چیست؟ - نارون اکوتور

 

تفاوت هایکینگ و ترکینگ

اولین تفاوت هایکینگ و ترکینگ، طول و مدت زمان پیاده روی است. این یکی از بزرگترین تمایز بین این دو فعالیت است. ترکینگ حداقل دو روز طول و معمولا حتی بیشتر از دوروز. افرادی که به ترکینگ می روند معمولاً مقصدی را در ذهن دارند که آرزوی رسیدن به آن را دارند و می توانند هزاران کیلومتر در هر سفر کوهنوردی پیاده روی کنند. از طرف دیگر، هایکینگ ها معمولاً از نظر مدت زمان بسیار کوتاه تر از پیاده روی هستند. وقتی کسی به هایکینگ می رود، در بیشتر موارد از چند ساعت پیاده روی یا حتی یک روز کامل پیاده روی صحبت می کند. هایکینگ همچنین می تواند یک تجربه یک شبه باشد، و مانند ترکینگ معمولاً چندین روز طول نمی کشد.

بخوانید  شفق قطبی چیست و در کدام کشورها می توانیم آن را ببینیم؟

 

هایکینگ چیست؟ - نارون اکوتور

 

دومین تفاوت هایکینگ و ترکینگ : نوع مسیر و زمینی است که پیمایش می شود.

یکی دیگر از تفاوت های بسیار مهم بین هایکینگ و ترکینگ، نوع زمینی است که در این دسته بندی ها قرار می گیرد. در هایکینگ، معمولاً از مسیرهای پیاده‌روی استفاده می‌کنند که به وضوح مشخص شده‌اند و از میان کوه‌ها، جنگل‌ها، تپه‌ها یا سایر محیط‌های طبیعی که مردم می‌خواهند کاوش کنند می‌گذرند. در مقایسه، سفرهای ترکینگ همیشه در مسیرهای مشخص‌شده انجام نمی‌شوند و معمولاً از طبیعت ناشناخته‌ای متشکل از زمین‌های مختلف می‌گذرند که می‌تواند شامل کوه‌ها، جاده‌ها، سواحل، جنگل‌ها و موارد دیگر باشد. ترکینگ، در این زمینه تنوع بیشتری دارد. زیرا افرادی که به ترکینگ می‌روند اغلب طبیعت دست نخورده را می‌بینند.

 

سومین تفاوت هایکینگ و ترکینگ، محل اقامت است. 
همانطور که قبلا ذکر شد، هایکینگ می تواند یک تجربه یک شبه نیز باشد و اقامت در یک مکان مشخص باشد. به عنوان مثال، مردم در یک کلبه کوهستانی خاص اقامت می کنند و هر روز به هایکینگ به قله دیگری می روند و همیشه به عنوان پایگاه خود به همان کلبه کوه برمی گردند. افرادی که ترکینگ را تمرین می کنند دیگر به همان مکان باز نمی گردند زیرا سفر آنها بر یک مقصد خاص متمرکز است. هر بار که توقف می کنند، در محل اقامت متفاوتی می مانند که بسته به مسیر کوهنوردی و شرایط آب و هوایی می تواند شامل هتل ها، اقامتگاه ها، چادرهای کوهستانی یا انواع دیگر اقامت باشد.

بخوانید  درجه سختی تور

 

نیاز ترکینگ به ابزار کوهنوردی - نارون اکوتور

 

چهارمین تفاوت هایکینگ و ترکینگ در خصوص تجهیزات است.

برای هایکینگ، فقط به وسایل اولیه مانند کفش یا چکمه مناسب برای مسیرهای کوهستانی، لباس مناسب که بتواند تغییرات ناگهانی شرایط آب و هوایی یا دما را تحمل کند، یک کوله پشتی که در آن آب، غذا و سایر چیزهای ضروری که ممکن است نیاز داشته باشید، نیاز دارید. در هایکینگ نیاز زیادی به قطب نما یا نقشه نیست، زیرا معمولاً ، مسیرهای پیاده روی در هایکینگ به وضوح مشخص شده اند و علائمی وجود دارد که نشان می دهد کجا باید بروید و چقدر از نقطه ای که در حال حاضر در آن هستید فاصله دارد. در مورد ترکینگ اینطور نیست. برای ترکینگ، به تجهیزات بیشتری نیاز دارید. با نقشه یا قطب نما، کیسه خواب، تشک خواب، ژاکت ضد آب، باتوم، لباس های چند منظوره که قابلیت تنفس و خشک شدن سریع دارند و…

 

پنجمین تفاوت ، تفاوت در درجه سختی هایکینگ و ترکینگ می‌باشد.

تا اینجا متوجه شده اید که که ترکینگ سطح متفاوتی از فعالیت است که همه نمی توانند آن را انجام دهند. آمادگی جسمانی و تمرین لازم دارد تا بتوانید روزهای پی در پی در طبیعت پیاده روی کنید. این فعالیتی است که زمان زیادی می برد، از مسیر های مختلف می گذرد و به آمادگی ذهنی و فیزیکی زیادی نیاز دارد. از سوی دیگر، هایکینگ به عنوان یک فعالیت تفریحی در نظر گرفته می‌شود که بسیاری از افراد می‌توانند آن را انجام دهند، حتی اگر به خودی خود اهل پیاده‌روی نباشند.

بخوانید  افسردگی بعد از سفر

معمولاً مسیرها با سطح سختی مشخص می شوند یا حداقل طول مسیرها را مشخص می کنند تا بتوانید کم و بیش از سختی آن آگاه باشید. اگر اغلب پیاده‌روی نمی‌کنید و احساس می‌کنید که توانایی شما کم است، می‌توانید مسیری را انتخاب کنید که درجه سختی آسان یا متوسط ​​باشد.

 

تفاوت هایکینگ و ترکینگ - نارون اکوتور

 

اگر این مقاله را تا اینجا خوانده باشید، از قبل به این فکر می کنید که فقط یک تفاوت بین ترکینگ و هایکینگ وجود ندارد. ابتدا از طول مسیر فعالیت، سپس سختی، تجهیزات، محل اقامت، مسیر و نوع زمینی که در آن قدم می‌زنید – تفاوت‌های بین ترکینگ و هایکینگ بیشتر از آن چیزی است که مردم در ابتدا بدانند. هایکینگ سفری کوتاه‌تر و آسان‌تر است که معمولاً در مسیرهای مشخص‌شده‌ای پیاده‌روی می‌شود که می‌توان آن‌ها را به صورت حلقه‌ای، پشت سر هم یا حتی پیاده‌روی در مقصد طی کرد.
ترکینگ همیشه یک مقصد را در بر می گیرد و از زمین های مختلف و اغلب ناهموار می گذرد، به تجهیزات و آمادگی بیشتر فردی که آن را انجام می دهد نیاز دارد.

4.6/5 - (50 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

2 پاسخ

  1. عجب تورهای مشدی دارید
    سوسول بازی نیست رسماً توره
    امیدوارم بتونم استفاده کنم
    دمتان گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *