تور ویتنام

جاذبه های گردشگری پرو

جاذبه های گردشگری پرو

جاذبه های گردشگری پرو - نارون اکوتور

فهرست مطالب

جاذبه های گردشگری پرو چه جاذبه های طبیعی و چه تاریخی، از بهترین نمونه های توریستی در آمریکای جنوبی می باشد. اگرچه لیما پایتخت پرو، چند سالی است که در فهرست خوشمزه ترین غذاخوری ها قرار گرفته است و ماچوپیچو همچنان یکی از شگفتی های جهان باقی مانده است، پرو نیز چیزی بیش از چند رستوران داغ و جاذبه های گردشگری پرطرفدار برای ارائه دارد.

پرو با مناظری از دهکده‌های مخفی در ارتفاعات بالا در آند گرفته تا باتلاق‌های آمازون و سواحل آفتابی عظیم تا شهرهای جذاب استعماری یکی از مقاصدی است که در آمریکای جنوبی قرار دارد. پرو کشوری بی سر و صدا است و دارای زیبایی های خارق العاده ای می باشد. تور پرو یکی از هیجان انگیزترین مقصدهای گردشگری نارون اکوتور است. وقتی نوبت به کشف تاریخ، فرهنگ و ویژگی‌های طبیعی آمریکای جنوبی می‌رسد، جاذبه های گردشگری پرو هر سه مورد را شامل می شود که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

 

منطقه تاریخی لیما از زیباترین جاذبه های گردشگری پرو

منطقه تاریخی لیما از زیباترین جاذبه های گردشگری پرو - نارون اکوتور

 

زمانی را صرف کاوش در منطقه تاریخی شهر لیما، پایتخت پرو کنید که از زیباترین جاذبه های گردشگری پرو است. این مرکز تاریخی که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، مکانی زیبا و جذاب است که دارای اسرار زیادی است و مکان های تاریخی به همراه داستان های شگفت انگیزی دارد.

شگفتی های معماری این شهر، میدان های دنج، طراحی داخلی خیره کننده برای مکان های تاریخی این شهر، باعث شده است که مقصد خوبی برای افرادی باشد که به تاریخ علاقمند هستند. این شهر که در دهه 1500 تأسیس شده است، بلایای طبیعی زیادی را پشت سر گذاشته است که ساختمان ها را تحت تأثیر قرار داده است، اما خوشبختانه بسیاری از آنها بازسازی یا از نو ساخته شده اند. در داخل کلیسای جامع، با سقف طاق‌دار، مبلمان باروک، کف‌پوش شطرنجی، گشت بزنید. مکان‌های دیگری که نباید از دست داد عبارتند از کاسا دل اویدور، کاخ اسقف اعظم و کاخ دولتی.

بخوانید  کوه شوگرلوف یا کله قندی در ریودوژانیرو

 

ماچو پیچو از عجایب هفتگانه جدید جهان

ماچو پیچو از عجایب هفتگانه جدید جهان - نارون اکوتور

 

شاید از محبوب ترین جاذبه های گردشگری پرو برای بازدید ماچوپیچو باشد. ماچو پیچو که به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان ذکر شده است، به عنوان مرکز تشریفاتی باستانی اینکاها شناخته می شود. مجموعه پیچیده ای از ویرانه ها که در بالای رودخانه اوروبامبا واقع شده است، محیطی چشمگیر در کنار کوه های سرسبز که زیبایی بکر جهان را نشان می دهد.

رسیدن به اینجا به زمان و برنامه ریزی نیاز دارد و با قطار سواری از کوسکو، اوروبامبا یا اولانتایتامبو تا روستای کوچک آگواس کالینتس شروع می شود. از آنجا با اتوبوس به سمت خرابه ها خواهید رفت. همچنین ممکن است بخواهید پیاده روی یک تا چهار روزه را در مسیر اینکاها داشته باشید که شما را برای تجربه ای نادر به ماچوپیچو می برد.

 

مرکز شهر تاریخی کوسکو از پرطرفدارترین جاذبه های توریستی پرو

شهر تاریخی کوزکو در پرو - نارون اکوتور

از یکی دیگر از ثبت شده های میراث جهانی یونسکو و از پرطرفدارترین جاذبه های توریستی پرو، یعنی شهر تاریخی کوسکو لذت ببرید. مرکز شهر عجیب و غریب، با میدان اصلی پلازا د آرماس به عنوان محل تجمع رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و تورها، عالی است و شکل شهر حالت روستایی را در ذهن هر فردی ایجاد می کند و حسی زیبا را در ذهن ها تداعی می کند. ساختمان های استعماری را مشاهده کنید که پایه های آن شبیه به پایه های خرابه های باستانی اینکاها ساخته شده است. در امتداد جاده‌های باریک قدم بزنید و ساختمان‌های چشمگیر، از جمله کلیسای جامع، La Compania و کلیسای سانتو دومینگو را مشاهده کنید.

بخوانید  بهترین زمان سفر به برزیل و شهر ریودوژانیرو

 

دره مقدس 

دره مقدس پرو - نارون اکوتور

 

خرابه های اینکاها که در یک دره حاصلخیز وجود دارد، کاوش کنید و زمانی را در شهرها و بازارهای رنگارنگ در مسیر سپری کنید. اینکاها دارای دره هایی زیبا و آب و هوای خوش و جغرافیایی منحصربه‌فرد است، از جمله خاک‌های حاصلخیز آن که سبب رشد انواع گیاهان نادر شده است. دره مقدس که در ارتفاعات آند پرو قرار دارد، شامل مناظری مانند خرابه‌های پیزاک و یکشنبه بازار ، قلعه اولانتایتامبو و معادن نمک در ماراس است.

 

دریاچه تیتیکاکا

دریاچه تیتیکاکا - نارون اکوتور

 

دریاچه تیتیکاکا، مرتفع ترین دریاچه قابل کشتیرانی جهان، یکی از برترین جاذبه های گردشگری کشور پرو است که باید حتما از آن دیدن کنید. اگر در یک روز آفتابی به آنجا بروید، آبی درخشانی را خواهید دید که با سرسبزی تپه‌های نورد احاطه شده است. روستاهای سنتی کوچک در خط ساحلی قرار دارند تا نگاهی اجمالی به فرهنگ واقعی پرو داشته باشید. برای مشاهده جزایر مختلف دریاچه، از جمله جزایر شناور اوروس، مجموعه‌ای از جزایر مصنوعی که از نی‌های محلی توتورا ساخته شده‌اند، باید از قایق استفاده کنید. جزایر دیگری که باید از آن بازدید کرد عبارتند از Isla Amantani و Isla Taquile.

 

شهر سفید (آرکیپا)

آرکیپا شهر سفید پرو - نارون اکوتور

 

از شهری دیدن کنید که اغلب به عقیده افراد زیادی، یکی از زیباترین شهرهای آمریکای جنوبی است. آرکیپا در میان کوه‌های پوشیده از برف قرار دارد و مکانی دنج برای اقامت برای یک یا دو روز فراهم می‌کند. مرکز تاریخی آن در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. معماری زیبایی در این شهر برای ساختن خانه ها خواهید دید که بیشتر از یک سنگ آتشفشانی به نام سنگ سیلار برای ساختن استفاده کرده اند. سنگ سیلار هنگامی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرد، رنگش به سفیدی می رود و در نتیجه، نام مستعار شهر به “شهر سفید” پرو معروف شده است.

بخوانید  رود آمازون

 

Cañon del Colca

Cañon del Colca - نارون اکوتور

 

همانطور که در نزدیکی Canon del Colca یا Colca Canyon هستید، خود را برای یک منظره فوق العاده آماده کنید. دو برابر عمق کلی گرند کانیون، این دره در عمق 3400 متری در سمت رودخانه ای پیچ در پیچ قرار گرفته است. تراس های سنگی در میان دیوارهای دره قرار دارند که قدمت آنها به سال 800 پس از میلاد برمی گردد. همچنین می توانید از کاوش در مناطق اطراف که شامل چشمه های آب گرم، دهکده ها، خرابه های اینکاها می شود، لذت ببرید. بهتر است که دوربین خود را به همراه داشته باشید زیرا اینجا یکی از بهترین مکان ها برای تماشای کندورهای آند و مرغ مگس خوار غول پیکر است.

 

خطوط نازکا از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری کشور پرو

طرح سگ در نازکا - نارون اکوتور

 

در جنوب پایتخت لیما، صحرای نازکا را خواهید دید که از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری کشور پرو است. آنچه در اینجا معروف است خطوط مرموز نازکا است. در سرتاسر صحرا، این خطوط و نقاشی ها فقط از بالا قابل مشاهده هستند و شامل میمون، عنکبوت، کندور، سگ، مرغ مگس خوار، مارمولک کوچک می شود. در مجموع حدود 70 طرح حیوانی و گیاهی به همراه اشکال هندسی و خطوط مختلف در این کویر وجود دارد. گمان می رود بین 900 سال قبل از میلاد و 600 پس از میلاد این خطور کشیده شده اند، بحث در مورد منشا و دلیل ایجاد آنها ادامه دارد.

 

شما به کدام یک از جاذبه های توریستی پرو علاقه مند هستید؟ آیا تجربه سفر به کشور پرو را دارید؟ دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *