تور ویتنام

narvan logo

خطوط نازکا در پرو || آیا فرازمینی ها راز این خطوط اسرارآمیز هستند؟

خطوط نازکا در پرو || آیا فرازمینی ها راز این خطوط اسرارآمیز هستند؟

خطوط نازکا در پرو - نارون اکوتور

فهرست مطالب

خطوط نازکا از شگفت انگیز ترین و اسرارآمیز ترین جاذبه های باستانی در جهان است. این خطوط در ابعاد وسیع و به صورت متقاطع هستند و اگر از نزدیک ببینید، شاید متوجه خاص بودن یا عجیب بودن خطوط نشوید اما وقتی متوجه می شوید که این خط ها در مقیاس های بزرگ هستند و اگر در ارتفاع بالاتر مثلا از هواپیما به این خطوط نگاه کنید، متوجه نقش و نگارهای معنی دار کشیده شده در صحرا می شوید. اگر بدانید که تاریخ این خط ها به بیش از 2 هزار سال پیش برمی گردد، شگفتی شما چند برابر خواهد شد. برای بازدید از این خطوط اسرارآمیز نارون اکوتور برنامه تور پرو برای فروردین 1401 دارد. هدف از ثبت کردن این خط ها چه چیزی بوده است؟ تئوری های عجیبی مانند هدیه هایی برای خداوند یا رد پای موجودات فضایی در پس خطوط نازکا وجود دارد که بررسی می کنیم.

 

خطوط نازکا در پرو

وجود خطوط نازکا در پرو تنها جاذبه عجیب در این کشور نیست. کشور پرو تقریبا هر گونه جاذبه ای را در خود دارد: بیابانی که به اقیانوس می رسد، سواحل با درختان نخل، رشته کوه با دره عمیق و دشت های مرتفع، جنگل های با پوشش گیاهی متراکم و بیابان بسیار خشک که درون آن یک آبادی به نام هواکاچینا وجود دارد ! دیدنی های پرو به قدمت تاریخ این کشور است. لیما پایتخت پرو زمانی شهر پادشاهان نامیده شد و به خاطر تمدن هایی که در پرو بوده اند، اسرار تاریخی زیادی در پرو وجود دارد. یکی از این تمدن ها در قرن اول میلادی در صحرایی بی آب و علف به نام نازکا در 300 کیلومتری جنوب لیما و بین شهرهای نازکا و پالیا ساکن شده است. یادگاری به جا مانده از این تمدن، خطوط نازکا در پرو می باشد.

بخوانید  عجایب پرو

 

طرح سگ در نازکا - نارون اکوتور

طرح سگ در نازکا

 

ژئوگلیف چیست؟

ژئوگلیف نقاشی هایی است که بر روی زمین با ابعاد بزرگ کشیده می شود. ژئوگلیف ها در صحرای نازکا به 3 دسته تقسیم می شوند: خطوط مستقیم، اشکال هندسی و حیوانات. طول بزرگترین ژئوگلیف در این منطقه بیش از 300 متر است! شاید سوال بپرسید که آیا خطوط نازکا از فضا نیز دیده می شوند؟ بله. بعضی از ژئوگلیف ها که مساحت حدود 400 کیلومتر مربع را شامل می شوند، از فضا هم (به سختی) قابل تشخیص هستند. پائولو نسپولی فضانورد ناسا تصویر خطوط نازکا از فضا را در سال 2011 منتشر کرد.

 

میمون بزرگترین نقاشی نازکا - نارون اکوتور

طرح میمون بزرگترین طرح نازکا

 

عکس ناسا بر فراز خطوط نازکا - نارون اکوتور

خطوط نازکا از فضا

 

تئوری ارتباط با فرازمینی ها

تئوری های علمی و شبه علمی زیادی درباره این خطوط شکل گرفته است. یکی از این تئوری ها می گوید که نازکا حاوی پیامی است و بیان می کند که فرازمینی ها با مردم سیاره زمین ارتباط داشته اند. علامت H که در فرودگاه می بینید یا در جاهایی که می خواهند به نشانه کمک توجه هواپیما یا هلی کوپتر ها را جلب کنند، این خطوط هم به نشانه ارتباط با موجودات فضایی بوده که در این مکان ها سفینه خود را فرود آورند. افسانه «خدایان پرنده» یک افسانه است که اسپانیایی ها پس از فتح پرو در قرن 16 آن را ساخته اند. این افسانه می گوید که خدایان پرنده یا همان موجودات فضایی جمجمه های کشیده داشته اند و نازکایی ها اطراف سر نوزادان تازه متولد شده خود، تخته های چوبی می گذاشته اند تا به شکل خدایان پرنده رشد کنند. حتی یافته های باستان شناسی نیز این افسانه را تایید می کنند. به طوری که در قبر های پیدا شده در صحرای نازکا جمجمه هایی پیدا شده اند که شکل کاملا کشیده دارند و اگر به موزه های محلی نازکا بروید، این جمجمه ها را می بینید. تئوری زمین شناسی دیگری نیز در این زمینه می گوید که سفینه موجودات فضایی با فرود به نازکا، قله های کوه ها و تپه ها را صاف کرده اند!

بخوانید  هواکاچینا در پرو || روستای هواکاچینا، یک آبادی بی نظیر در صحرای ایکا

 

جمجمه کشیده در موزه محلی نازکا - نارون اکوتور

جمجمه کشیده در موزه محلی

 

ژئوگلیف عجیب شبیه انسان - نارون اکوتور

ژئوگلیف عجیب شبیه انسان!

 

تئوری نقشه نجومی

یک نکته مرموز نیز درباره نازکا شهر گمشده کاهواچی (Cahuachi) است. این شهر ، پایتخت مذهبی نازکا بوده است که 400 سال قبل از میلاد ساخته شده است. برخی ها معتقدند که بین خطوط و شهر کاهواچی ارتباطی وجود دارد. حتی وجود 20 هرم در شهر گمشده این ارتباط را مشکوک تر می کند. مرکز Planetarium Maria Reiche یک مرکز فرهنگی علمی است که هدف پژوهش هایش، ارتباط بین علم نجوم و نازکا لاین ها است. مشاهدات یکی از پژوهش های مرکز تطبیق صورت فلکی دب اکبر با ژئوگلیف میمون است. شاید نتیجه این انطباق، این باشد یک خطوط یک نوع نقشه نجومی برای نازکایی ها بوده است یا هم از آن ها برای ایجاد یک تقویم شمسی بزرگ استفاده می کردند.

 

تئوری های دیگر خطوط نازکا

در موزه تاریخ طبیعی لیما پارچه هایی وجود دارد که روی آن ها تصاویری وجود دارد و آرزوی پرواز مردم پروی باستان را نشان می دهد. تئوری دیگر می گوید که شمن های باستانی با تمرکز، روحشان را به بالا پرواز داده و خطوط نازکا را از بالا نگاه می کرده اند. طبق یک نظریه دیگر شبیه به همین، هدف مردم نازکا از نقاشی های حیوانات هدیه ها و قربانی هایی برای خداوند است که تنها خداوند بتواند این نقاشی های بزرگ را از آسمان تماشا کند. حفره هایی که نزدیک نازکا لاین ها پیدا شده است، «چشم» نامیده می شوند و قنات های آب زیرزمینی را به هم وصل می کنند. این آب از کوه شنی سررو بلانکو جاری می شود. برخی بر طبق این شواهد معتقدند که خطوط نازکا نقشه ای از منابع آب زیرزمینی است که علامت گذاری شده اند. باستان شناسان شواهد دیگری یافته اند که نشان می دهد رسم ژئوگلیف در صحرای نازکا از تمدن های قبلی وجود داشته است. تمدن پاراکاس، خطوط پاراکاس را کشیده اند که این نظریه را امکان پذیر می سازد که نازکایی ها از پاراکاس ها الهام گرفته اند. خطوط دیگری نیز به نام خطوط پالپا وجود دارد که عدم ابداع این خطوط توسط نازکایی را تایید می کند.

بخوانید  ماچوپیچو

 

خطوط پاراکاس - نارون اکوتور

خطوط پاراکاس

 

خطوط پالپا - نارون اکوتور

خطوط پالپا

 

خطرات احتمالی نابودکننده نازکا لاین ها

بیشتر نازکا لاین ها تا به حال در برابر آسیب های مختلف مقاومت کرده و شکل خود را حفظ کرده اند. می توان گفت که این خط ها مقاومت بالایی هم در برابر باد یا باران ندارند و به دلیل گرم و خشک بودن منطقه است که بدون آسیب باقی مانده اند اما اگر روی خطوط زیاد پیاده روی شود یا وسایل نقلیه از روی خطوط رد شوند، این خط ها کم کم از بین می روند.

شما با کدام تئوری درباره هدف خلق ژئوگلیف ها توسط مردم نازکا موافق هستید؟ دیدگاه های خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

3.8/5 - (26 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *