تور ویتنام

narvan logo

دمای بیس کمپ اورست در ماه های مختلف سال

دمای بیس کمپ اورست در ماه های مختلف سال

شهرگردی کاتماندو و ترکینگ بیس کمپ اورست

فهرست مطالب

دمای بیس کمپ اورست نسبت به قله اورست بسیار مطلوب تر و گرمتر است و دمای 15 درجه بالای صفر را می توانید در تابستان و اوایل پاییز تجربه کنید. بیس کمپ اورست در ارتفاع 5345 متری قرار دارد و تورهای اورست نارون اکوتور، همگی به بیس کمپ اورست هستند. برای سفر به اورست و صعود بیس کمپ، آب و هوا یکی از مهمترین مسائلی است که باید بررسی شود. در ادامه به صورت مفصل دمای بیس کمپ اورست را در ماه های مختلف سال بررسی کرده ایم:

 

ژانویه:

ژانویه سردترین ماه سال در این منطقه است. حداکثر دمایی که در روز می توانید تجربه کنید 4 درجه سانتیگراد است که البته خیلی سرد هم نیست اما در شب دما ممکن است تا 18- درجه سانتیگراد نیز افت کند. امکان بارش برف نیز زیاد است و در کل صعود به بیس کمپ در این ماه اصلا توصیه نمی شود.

 

فوریه:

این ماه تقریبا پایان زمستان منطقه است و از این ماه به بعد تقریبا گرمتر می شود. در فوریه نیز همانند ژانویه حداکثر دما 4 درجه سانتیگراد است اما پایین ترین دما 15- درجه سانتیگراد. در این فصل نیز صعود به بیس کمپ خیلی سخت خواهد بود.

 

مارس:

از مارس هوا هر روز گرمتر می شود و بهار شروع می شود و بیشینه دما تا 7 درجه افزایش می یابد و حداقل دما در شب 12- درجه می باشد. برای ترکینگ ماه مناسبی است. در روز احتمال آفتاب دیدن بیشتر است. همچنین بارش هم ندارد.

بخوانید  فرودگاه لوکلا در هیمالیا دروازه ورود به اورست

 

آوریل:

آوریل به عنوان بهترین ماه برای صعود به بیس کمپ به حساب می آید. به دلیل بارش کم و هم چنین آب و هوای مطلوب. دمای بیس کمپ اورست در روز تا 10 درجه سانتیگراد می تواند گرم شود و در شب نیز حداقل دما 5- درجه می باشد.

 

می:

این ماه نیز موقع خیلی خوبی برای ترکینگ بیس کمپ اورست است. چرا که حداکثر دمای روز و حداقل دمای شب بین 15 درجه و صفر درجه است. پس هوا خیلی به ندرت در این ماه به زیر صفر می رسد و برای کسانی که به سرمای زیاد حساس هستند، موقع مناسبی است. باران نیز در این ماه می بارد.

 

ژوئن:

ژوئن شروع فصل موسمی در نپال است. بارش ها افزایش می یابد و مسیر ترکینگ خیس می شود. پس با وجود گرمتر بودن هوا، ماه مناسبی برای ترکینگ نیست. دمای روز و شب از 17 درجه تا صفر درجه در تغییر است.

 

جولای:

جولای اوج تابستان است و دما و رطوبت در اوج خود قرار دارند. بارش باران افزایش می یابد و ترکینگ بیس کمپ توصیه نمی شود اما دما مناسب است و دمای شب و روز بین 2 تا 18 درجه سانتیگراد در نوسان است. در صورتی که چند روز اضافی دارید که در صورت لغو شدن پرواز فرودگاه لوکلا بمانید، می توانید به این ترکینگ بروید. صعود در این ماه غیرممکن نیست اما توصیه نمی شود.

بخوانید  جشنواره های نپال

 

آگوست:

آگوست ماه پایانی تابستان نپال است و از نظر دمایی نیز دقیقا مثل ماه جولای است. (بین 2-18 درجه سانتیگراد). از اواخر ماه آگوست دیگر نیازی به ممانعت برای صعود به بیس کمپ نیست. از این ماه به بعد پاییز شروع می شود و خشکی هوا برای صعود مناسب خواهد بود.

 

سپتامبر:

سپتامبر آغاز پاییز و پایان باران های موسمی است. از اواسط ماه سپتامبر بارش باران به حداقل می رسد و کوهنوردان به سمت اورست سرازیر می شوند. هوا بسیار مناسب ترکینگ است و حداکثر دمای بیس کمپ اورست در روز 17 درجه سانتیگراد و حداقل دمای شب 1 درجه سانتیگراد می باشد. در این ماه حتی اگر بارش نیز وجود داشته باشد، بعد از بارش باران موسمی آسمان صاف و آفتابی و مناسب پیاده روی می شود.

 

اکتبر:

اکتبر شلوغ ترین ماه سفر به اورست است و در این ماه که حداکثر دما در روز 12 درجه سانتیگراد و حداقل دما در شب 5- درجه سانتیگراد است، کوهنوردان از سراسر دنیا برای ترکینگ به اورست می روند. این ماه دمای مطلوبی دارد و برای صعود توصیه می شود.

 

نوامبر:

نوامبر ماه پایانی پاییز است و از این ماه هوا کم کم سردتر می شود. به طوری که دما در روز حداکثر 10 درجه سانتیگراد است و در شب حداقل 6- درجه سانتیگراد. به دلیل آفتابی بودن هوا در بسیاری از روزها در این ماه نیز، پیاده روی در مسیر بیس کمپ اورست توصیه می شود.

بخوانید  محله تامیل کاتماندو

 

دسامبر:

زمستان نپال از ماه دسامبر شروع می شود و هوا روز به روز سرد می شود. این افت دما خیلی زیاد است. به طوری که دما در روز نهایتا 6 درجه سانتیگراد است و در شب تا 15- درجه سانتیگراد می تواند کاهش یابد. در بیشتر روزها هوا ابری است و آفتاب به ندرت در آسمان پیدا می شود. در این ماه نیز صعود توصیه می شود اما بدون سختی نخواهد بود و اگر تحمل سرمای شما بالا است، می توانید در ماه دسامبر به بیس کمپ اورست صعود کنید.

 

بهترین فصل صعود به بیس کمپ اورست

بهترین فصل صعود به بیس کمپ اورست از لحاظ دما فصل تابستان است اما اگر می خواهید در این تجربه صعود، هوا خشک باشد و باران و رطوبت زیاد هوا را تحمل نکنید، پاییز یا بهار را انتخاب کنید. از اواخر شهریور تا اوایل دی و همچنین اواخر اسفند تا اواخر بهار می توانید یک صعود بسیار زیبا و خاطره انگیز بدون سختی بالا را تجربه کنید.

نارون اکوتور، هر ساله تور بیس کمپ اورست برگزار می کند. برای اطلاعات بیشتر به لینک مربوطه مراجعه کنید. در کدام ماه و آب و هوا دوست دارید به بیس کمپ اورست صعود کنید؟ اگر تجربه صعود را دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *