تور ویتنام

narvan logo

سفر به برزیل | راهنمای کامل (مدارک + ویزا + هزینه + بهترین زمان سفر)

سفر به برزیل | راهنمای کامل (مدارک + ویزا + هزینه + بهترین زمان سفر)

شرایط سفر به برزیل - نارون اکوتور

فهرست مطالب

برای سفر به برزیل ابتدا باید اطلاعات درستی درباره این کشور داشت. اگر این کشور دارای محدودیت هایی باشد باید مسافران تحقیقات خود را انجام دهند تا از هر قانون و یا محدودیتی که بیشتر در شرایط کرونا اعمال می شود، آگاه باشند. اگر این ادعا را داشته باشیم که در این کشور می توانید هر آنچه انتظار دارید را داشته باشید، اشتباه نگفته ایم، در این کشور جشن های زیادی وجود دارد و فوتبال های پرهیجانی که همیشه از تلوزیون آنها را تماشا می کنید در انتظار شما است، این کشور دارای رستوران ها و غذاهای متنوعی نیز هست که همراه با جاهای دیدنی زیبا می تواند مقصدی عالی برای توریست ها باشد. اطلاعات خود را درباره سفر به برزیل بروز کنید، قبل از اینکه برای این سفر هیجان انگیز آماده شوید بهتر است درباره نحوه گرفتن ویزای برزیل و چگونگی ورود به کشور برزیل، همچنین هتل ها و رستوران های معروف این کشور جستجو کنید. با ما همراه باشید ، اطلاعات جذابی از این کشور برای شما آماده شده است.

 

سفر به برزیل

برای سفر به برزیل دلایل زیادی وجود دارد و گردشگران زیادی هر ساله برزیل را به عنوان مقصد تعطیلات و مسافرت انتخاب می کنند. اولین دلیل برای سفر به این کشور پهناور وجود ساحل هایی است که در جهان بی نظیر هستند، ساحل هایی که نه تنها لحظات بسیار عالی را به شما هدیه می دهند بلکه می توانید در آنجا موج سواری کنید و آفتاب بگیرید. دومین دلیل وجود فستیوال هایی است که باعث شده است شادی در این کشور موج بزند، این فستیوال ها از جشن ها و پایکوبی های مفرحی تشکیل می شوند که مسافران را بسیار خوشحال می کند، مورد سوم وجود مجسمه مسیح است که در جهان بسیار مشهور بوده و توریست ها به این مجسمه علاقه زیادی دارند، بعد می توانید به کوه کله قندی بروید و از تله کابین رویایی آن استفاده کنید تا خاطره ای خوش از این مکان برای همیشه با خود داشته باشید.

 

ویزای توریستی برزیل:

 

دریافت ویزای توریستی برزیل - نارون اکوتور

 

برای گرفتن ویزای توریستی برزیل ابتدا باید تمامی مدارک خواسته شده به زبان انگلیسی ، به طور کامل ترجمه شوند، این مدارک باید حتما توسط وزارت خارجه مورد تایید قرار گیرند. سپس از همه مدارک یک نسخه کپی باید داشته باشید، البته تمامی مدارکی که به وزارت خارجه نیز تحویل داده اید به شما بازگردانده می شوند. در مرحله بعد یک مصاحبه خواهید داشت که قطعا باید در این مصاحبه شرکت کنید.

 

مدارک لازم برای دریافت ویزای برزیل : 

برای دریافت ویزای برزیل حتما باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  1. اصل و همچنین ترجمه انگلیسی کامل شناسنامه که دارای تاییدیه وزارت خارجه باشد
  2. گذرنامه دارای مدت اعتبار مشخص تا 7 ماه
  3. 1 قطعه عکس سه در چهار که دارای زمینه ای سفید می باشد
  4. گواهی تمکن( دارای موجودی 50 میلیون تومان)
  5. سند مالکیت مربوط به شخص
  6. اصل و همچنین ترجمه مدارکی که مربوط به شغل فرد است
  7. داشتن بلیط رفت و برگشت
  8. رزرو کردن هتل به صورت قطعی
  9. تکمیل فرم درخواست ویزا

 

واحد پول برزیل

واحد پول برزیل رئال است اما ابتدا باید این نکته را بیان کنم که اگر می خواهید بعد از رفتن به برزیل ارز خود را به رئال تبدیل کنید، بسیار سخت است، زیرا این کشور دارای صرافی های زیادی نیست و کار شما لنگ می ماند، بهتر است قبل از سفر کردن به برزیل این کار را انجام دهید. البته صرافی های مورد نیاز در خیابانی به نام Rio Branco  قرار دارند. این مورد را نیز اضافه کنم که می توانید از دلار نیز به جای واحد پول برزیل برای خریدهای خود استفاده کنید.

بخوانید  مانائوس کجاست؟ جاهای دیدنی شهر مانائوس

 

شرایط حمل و نقل شهری در برزیل:

هنگام سفر بین شهرها در کشور برزیل، مشکل اصلی از این واقعیت ناشی می شود که برزیل کشوری بزرگ است: با مساحت 8.5 کیلومتر مربع، پنجمین کشور بزرگ جهان است. از آنجایی که تقریباً به اندازه کل قاره اروپا وسعت دارد، انتظار دارید که یک شبکه راه آهن پیدا کنید که کشور را به هم متصل می کند. در واقع، راه‌آهن‌های برزیل در قرن نوزدهم راه‌اندازی شدند، و پس از مدت کوتاهی، راه‌آهن‌ها در بین حمل‌ونقل زمینی بسیار محبوب شدند.

 

آیا سفر به برزیل با قطار امکان پذیر است؟ 

امروزه چند خط راه آهن در برزیل وجود دارد اما برای سفر به برزیل با قطار کاربرد ندارند و می توانید برای اهداف خاصی از آن ها استفاده کنید. با این حال، اغلب اوقات رفتن از شهری به شهر دیگر با قطار کار دشواری است، زیرا تقریباً هیچ قطاری برای اجرای این خدمات وجود ندارد. بیشتر مسیرهای موجود سفرهای تفریحی هستند که نه برای حمل و نقل بلکه برای تفریح ارزش سوار شدن دارند.

 

رفت و آمد با اتوبوس در برزیل: شرط بندی مطمئن یا قمار؟

در حالی که قطارها در کشور کمیاب هستند، خدمات اتوبوس به طور کلی کیفیت خوب، کارآمد و ارزش پولی خوبی دارند. اتوبوس ها قطعا بهترین راه برای جابجایی بین شهرهای برزیل هستند، اگرچه برخی از سفرها می توانند کمی طولانی شوند. اگر به اندازه کافی صبور باشید، می توانید بدون نیاز به هزینه زیاد و کاملا راحت با اتوبوس به شهرهای اصلی برزیل بروید.

شرکت‌های اصلی در برزیل Expresso do Sul، Itapemirim و 1001 هستند. همه آنها طیف گسترده‌ای از اتوبوس‌ها که دارای  امکانات زیادی هستند ، ارائه می‌دهند ، تهویه مطبوع، صندلی‌های درازکش، همچنین صفحه تلویزیون، دی وی دی، صندلی خواب، توالت، پتو، بالش و حتی تنقلات. این سفر ممکن است طولانی باشد، اما سفری بسیار لذت بخشی را برای شما تضمین می کند. البته می توانید در برزیل تاکسی نیز کرایه کنید.

 

زبان رسمی کشور برزیل چیست؟

اکثریت برزیلی ها به زبان پرتغالی صجبت می کنند و البته برخی از آنها به انگلیسی نیز مسلط هستند.

 

هتل های معروف کشور برزیل:

هتل مکسود پلازا سائوپائولو Maksoud Plaza Hotel

( این هتل دقیقا در مرکزیت شهر قرار گرفته است و با خیابان معروفی به نام پائولیستا فاصله چندانی ندارد)

هتل گرند هیات سائوپائولو

( این هتل در سائوپائولو قرار گرفته است و 5 ستاره است، امکانات این هتل عالی است)

هتل هیلتون سائوپائولو

( این هتل نیز از امکانات بسیار خوبی برخوردار بوده و با خیابان Berrini  فاصله بسیار کمی دارد)

هتل اینترکانتیننتال سائوپائولو

( یک هتل 5 ستاره که در سال 1996 ساخته شده است و دارای امکانات بسیار خوبی برای مسافران است).

هتل سزار پالاس در ریودوژانیرو

(یک هتل 5 ستاره و ساحلی است که یکی از بهترین هتل های ریودوژانیرو است)

 

اتاق در هتل سزار پالاس یا سوفیتل - نارون اکوتور

هتل سزار پالاس ریودوژانیرو

بررسی بهترین زمان سفر به برزیل

بهترین زمان سفر به برزیل موقعی است که گرمای هوا مساعد بوده و رطوب هوا اذیت کننده نباشد. تابستان در برزیل از ماه دسامبر تا مارس است (اواسط آذر تا فروردین) و زمستان از ژوئن (خرداد تا شهریور) است. چرا که کشور برزیل در نیمکره جنوبی زمین قرار دارد و تابستان و زمستان آن با کشور ما کاملا برعکس است. نارون اکوتور یک تور برزیل در نوروز 1401 (اواخر تابستان برزیل) برگزار می کند که می توانید از بهترین هوای برزیل لذت ببرید. هر چه در برزیل به سمت شمال حرکت کنید، هوا گرم تر می شود و البته مناطق جنوبی سرد تر است و زمستان یخبندانی دارد. به طور کلی ماه های سپتامبر و اکتبر زمان های بسیار مناسبی برای سفر به برزیل هستند اما برای تعیین بهترین زمان سفر به برزیل باید آب و هوا و منطقه ای که قصد سفر به آن جا دارید، بررسی شود. با نارون اکوتور همراه باشید.

بخوانید  حیوانات آمازون

 

بررسی بهترین زمان سفر به برزیل براساس مقصد

جنگل های آمازون

جنگل های آمازون در بخش شمال برزیل قرار دارد و یک کل کشور را تشکیل می دهد. آمازون یک جنگل شرجی به شمار می رود و منطقه بسیار مرطوب است؛ به طوری که فصل بارندگی آن بیشتر از 5 ماه طول می کشد. از دی ماه تا اردیبهشت هر چند ساعت یکبار بارش شدید باران اتفاق می افتد و گاهی اوقات این بارندگی به قدری طولانی می شود که سیل جریان می یابد. در صورت سفر به آمازون سعی کنید قبل از فصل های بارانی اقدام کنید و خرداد تا شهریور زمان مناسبی است (هرچند که تیر و مرداد بهترین زمان ها هستند) در صورت سفر در فصل های بارانی نیز در فروردین و اردیبهشت اقدام کنید که میزان بارش کمتر است.

 

آب و هوای جنگل های آمازون - نارون اکوتور

 

منطقه پانتانال

منطقه پانتانال برای بازدید از پرندگان و حیوانات است و بسیار تماشایی ست. دمای تقریبا ثابتی تمام طول سال دارد و بیشتر مواقع هم بارانی است. ماه هایی نیز وجود دارد که این باران ها در اوج خود هستند و می توانند سیل هایی تولید کنند. این ماه ها از اواسط آذر تا اواخر اسفند است. پس توصیه می شود در فصل زمستان به این منطقه سفر نکنید. اگر تصمیم دارید که از حیوانات منطقه زیبای پانتانال دیدن کنید، خرداد تا مهر را انتخاب کنید. پانتانال در این فصل ها خشک است و بارشی ندارد و البته زمستان آن منطقه به حساب می آید و کمی سردتر است.

 

آب و هوای منطقه پانتانال - نارون اکوتور

 

بهترین زمان سفر به ریودوژانیرو

بهترین زمان سفر به ریودوژانیرو ماه های گرم و خشک است. پس اگر قصد سفر به ریودوژانیرو را دارید، ماه های دی تا فروردین را انتخاب کنید که تابستان ریودوژانیرو و بهترین آب و هوای آن به شمار می رود. هوا آفتابی خواهد بود و این ماه، جزو ماه های مرطوب و بارانی نیستند. پس به راحتی می توانید حمام آفتاب بگیرید و از بهترین سواحل برزیل در ریودوژانیرو لذت ببرید. معمولا در هر سفری به برزیل، ریودوژانیرو یکی از مقصدهای اصلی است. پس می توان گفت ماه های آذر تا فروردین از این لحاظ بهترین زمان سفر به ریودوژانیرو است نارون اکوتور یک تور برزیل ویژه نوروز 1401 برگزار می کند که یکی از بهترین ماه ها را برای سفر به برزیل انتخاب کرده است و می توانید از جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو لذت ببرید.

 

آب و هوای ریودوژانیرو در تمام طول سال - نارون اکوتور

 

سائوپائولو

سائوپائولو شهری در جنوب برزیل است اما به خاطر ساحلی بودن، آب و هوایی مشابه ریودوژانیرو دارد و تابستان آن گرم و مرطوب است اما یکی از تفاوت های سائوپائولو به خاطر قرار گرفتن درون فلات، شباهتی هم به آب و هوای کوهستانی دارد. پس اگر می خواهید به سائوپائولو سفر کنید، فصل تابستان را انتخاب کنید که سائوپائولو زمستان های سرد و خشکی دارد و همانطور که قبلا در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم، تابستان بزریل آذر تا فروردین است.

 

فرودگاه بین المللی سائوپائولو - نارون اکوتور

 

مناطق جنوبی برزیل

مناطق جنوبی را می توان گفت که آب و هوای هر چهار فصل را دارند و تابستان های گرم و زمستان های سردی دارند. تیر تا شهریور زمستان مناطق جنوبی برزیل است که همراه با سرمای زیاد، باد و باران است. پس در این مناطق نیز بهترین زمان سفر از آذر تا فروردین است که هوای گرم و تابستانی مناطق جنوبی را نیز شامل می شود.

بخوانید  ویزای توریستی برزیل برای ایرانیان

 

بررسی تعیین بهترین زمان سفر به برزیل با مقایسه فصل ها

 

آذر تا اسفند

آذر ماه یکی از ماه های مرطوب و بسیار پر بارش است. به خصوص در جنگل های آمازون. اواسط آذر ماه شروع تابستان در برزیل است و از دی ماه نیز سال نوی میلادی آغاز می شود؛ پس انتظار افزایش قیمت ها را داشته باشید. در این ماه با این که تغییرات آب و هوا وجود دارد اما میانگین بین 26 و 32 درجه سانتیگراد خواهد بود و این یعنی بهشت در برزیل! دی ماه برای سفر به ریودوژانیرو و سائوپائولو مناسب است که آب و هوای خشک تری دارد. بهمن ماه اوج تابستان برزیل است که گرمای زیادی دارد و مردم به سمت دریا و سواحل هجوم می برند. احتمالا بهمن بهترین ماه از لحاظ آب و هوا و همچنین برگزاری کارناوال ریو است که می توان گفت بهترین زمان سفر به ریودوژانیرو است و این شهر به اوج شلوغی خود می رسد. به خصوص که کارناوال ریو در اواسط بهمن تا اواسط اسفند برگزار می شود و قیمت ها افزایش می یابد. از فروردین کم کم گرما کاهش می یابد و از ازدیبهشت ممکن است کم کم رطوبت هوا افزایش یابد. برای بازدید از آبشار ایگواسا فروردین ماه، بهترین زمان سفر به برزیل است.

 

بهترین زمان بازدید از آبشار ایگواسا - نارون اکوتور

آبشار ایگواسا

 

فروردین تا تیر

در فروردین ماه آب و هوای مناطق ساحلی برزیل همچنین گرم و خشک است اما با حرکت به سمت مناطق جنوبی برزیل کم کم کاهش می یابد و در این مناطق پاییز آغاز شده است. اردیبهشت ماه آغاز کاهش دما در تمامی برزیل است و برای سفر به مناطق جنوبی برزیل، اردیبهشت ماه آخرین فرصت خواهد بود. ماه خرداد همچنان در مناطق شمالی نسبتا گرم و خشک است و هوا آفتابی است اما گرمای قبلی را ندارد و دما 22 درجه سانتیگراد است. پس در ماه خرداد هم می توانید به مناطق شمالی برزیل سفر کنید و آب و هوای دلنشینی را تجربه کنید. الان یکی از بهترین زمان ها برای رفتن به جنگل های آمازون است اما در مناطق جنوبی زمستان در حال شروع شدن است. برزیل در اواسط تیر تا اواسط مرداد یعنی ماه جولای سردترین دمای خود را تجربه می کند اما میانگین دما معمولا به زیر 15 درجه سانتی گراد نمی رسد. دمای هوا هنوز در سواحل ریودوژانیرو گرم است و مردم شنا می کنند اما در مناطق جنوب برزیل بارش برف غیر ممکن نخواهد بود.

 

مرداد تا آبان

مرداد ماه برای کسانی که هوای معتدل با اندکی باران را دوست دارند، بهترین زمان سفر به برزیل است. حتی این ماه را نیز نمی توان جزو ماه های خلوت ریودوژانیرو و مناطق شمالی برزیل به حساب آورد و هنوز شمار بازدیدکنندگان مناطق شمالی زیاد است. از اواخر مرداد شدت بارش ها بیشتر می شود و در ماه شهریور بارش ها به اوج خود حتی در ریودوژانیرو می رسد. برای مشاهده جگوارهای پانتانال مهر و آبان بهترین موقع است. مهر ماه برای کشور برزیل یک ماه انتقال به حساب می آید. انتقال از زمستان به بهار و بارش ها افزایش می یابد. در ماه آبان نیز بارش ها زیاد است اما دمای هوا افزایش یافته است. هوا گرم و مرطوب است و دما بین 21-26 درجه سانتی گراد در نوسان است. ماه مهر و آبان ماه هایی هستند که کمترین گردشگر را به خود می بینند.

 

جگوار پانتانال - نارون اکوتور

جگوار پانتانال

 

آیا دوست دارید که به کشور برزیل سفر کنید؟ تمایل دارید به صورت شخصی سفر کنید یا به همراه تور؟ دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

4.7/5 - (12 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *