تور ویتنام

سوغات برزیل

سوغات برزیل

سوغات برزیل

فهرست مطالب

اگر به کشور برزیل سفر کنید، برای خرید سوغات برزیل چه انتخاب هایی دارید؟ در خرید سوغاتی در نظر گرفتن تاریخ، فرهنگ و جاذبه های گردشگری آن منطقه اهمیت زیادی دارد و در نظر داشته باشید که برزیل یک کشور ساحلی است و زندگی مردم آن با ساحل و دریا عجین شده است.

حتی اگر در تور برزیل نیز شرکت کنید، چند روز شگفت انگیز را در بهترین سواحل برزیل خواهید گذراند و متوجه این موضوع خواهید شد. بنابراین چند مورد از سوغاتی هایی که معرفی کرده ایم به زندگی ساحلی مربوط است. همچنین موسیقی و رقص سامبا یکی از عناصر فرهنگی و بومی کشور برزیل می باشد که در کارناوال های ریودوژانیرو که شهرت جهانی دارند، این مسئله به وضوح دیده می شود. با در نظر گرفتن این نکات می خواهیم بهترین گزینه ها برای سوغات برزیل را معرفی کنیم.

 

قهوه برزیل از بهترین سوغات برزیل

قهوه برزیل یکی از معروف ترین قهوه ها در جهان است. کشور برزیل علاوه بر این که بزرگترین تولیدکننده قهوه در جهان است، تنوع قهوه هایش هم زیاد است. از ارزان ترین قهوه ها تا قهوه های درجه یک برای دم کردن بهترین اسپرسوها. در برزیل در مزرعه برداشت قهوه، دانه های قهوه را از لوبیا با 4 روش مختلف استخراج می کنند.

تفاوت رشد قهوه در برزیل و دیگر کشورهای تولیدکننده قهوه های مرغوب مثل کلمبیا و کشورهای شرق آفریقا این است که درخت های قهوه برزیل در ارتفاعات بین 700 تا 1500 متر رشد می کنند. در صورتی که در دیگر کشورهای ذکر شده حداقل ارتفاعی که در آن رشد قهوه اتفاق می افتد، 1800 متر است. رشد در ارتفاع کمتر به معنای خاصیت اسیدی کمتر است و تلخی نسبتا کمتر. اگر از طرفداران قهوه هستید، از قهوه های برزیل غافل نشوید.

قهوه برزیل بهترین سوغات برزیل - نارون اکوتور

 

سنگ های قیمتی برزیلی

برزیل ، بزرگترین کشور آمریکای جنوبی به حساب می آید و با این حال زمانی مستعمره پرتغالی ها بوده است. از زمان استعمار پرتغال، تولید سنگ های قیمتی برزیلی با کیفیت در سطح جهانی شناخته شده است. استخراج از سنگ معادن قیمتی یکی از ستون های اقتصادی این کشور به شمار می رود. چرا که بعضی سنگ های قیمتی کمیاب وجود دارند که فقط در برزیل یافت می شوند.

الماس، گران ترین سنگ موجود در معادن برزیل است. از سال 1700 استخراج و تولید الماس های سبز و قرمز انجام می شود. البته در بستر رودخانه ها نیز الماس های آبرفتی یافت می شود. سنگ دیگر، انواع کوارتز است که به فراوانی در جنوب برزیل وجود دارد. آمیتیست، سیترین و کوارتز روتیل دار از جمله کوارتز ها هستند. توپاز، تورمالین، عقیق و… دیگر سنگ های قیمتی برزیلی به شمار می روند.

اگر به جواهرات علاقه دارید یا برای یکی از عزیزان خود می خواهید سوغاتی تهیه کنید، می توانید از فروشگاه های ریودوژانیرو یا سائوپائولو برای خرید این جواهرات اقدام کنید.

بخوانید  جاهای دیدنی برزیل

سنگ های قیمتی برزیل - نارون اکوتور

 

یادگاری مجسمه مسیح

مجسمه مسیح در برزیل جایگاه ویژه ای دارد و می توان گفت از مهم ترین نمادها و جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو و برزیل است. این مجسمه بر فراز کوه کورکووادو و رو به شهر ریو قرار دارد و یک حس و حال مذهبی و روحانی به شهر می بخشد. مطمئنا در سفر به برزیل از این مجسمه دیدن خواهید کرد. پس به رسم یادبود می توانید یک مجسمه مسیح کوچک که معمولا از سنگ یا چوب ساخته می شود، تهیه کنید. این یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین سوغاتی های برزیل است.

 

لباس سامبا

لباس سامبا یکی از جلوه های فرهنگی و جزو لباس سنتی برزیل به حساب می آید و وقتی صحبت از نمایش های به یاد ماندنی به میان می آید، کارناوال ریودوژانیرو در صدر جشن های خیابانی قرار می گیرد. در این کارناوال ها رقاص ها با لباس سامبا می رقصند. در این رژه های خیابانی 90 هزار نفر نیز می توانند شرکت کنند اما بلیط ها به سرعت فروخته می شوند. در بیشتر این کارناوال ها مدارس رقص سامبا باهم به رقابت می پردازند. لباس سامبا بسیار پر زرق و برق است و می توانید از مدارس رقص سامبا این لباس ها را تهیه کنید. این گزینه یکی از بهترین گزینه ها برای خرید سوغات برزیل است.

لباس سامبا - نارون اکوتور

بخوانید  زندگی شبانه در برزیل

کنگا

کنگا نوعی پارچه است که در سواحل برزیل کاربرد دارد و اگر از یک ساحل عبور کنید، تعداد زیادی کنگا با طرح ها و رنگ های مختلف خواهید دید. از این پارچه برای استفاده به عنوان زیرانداز در ساحل استفاده می شود که می توانید با تهیه آن به راحتی از داغی شن های ساحل در امان بمانید و به راحتی یک حمام آفتاب بگیرید. همچنین برزیلی ها ترجیح می دهند بعد از شنا کردن در دریا، به جای حوله حمام، با کنگا خود را خشک کنند.

یکی دیگر از کاربردهای کنگا، پوشیدن آن هنگام ترک ساحل است. چرا که هم بسیار سبک است و هم بدن را پوشش می دهد. در گوشه کنگاها پرچم برزیل حک می شود که می توانید این پارچه های بومی برزیل را برای سوغاتی خرید کنید.

کنگا - نارون اکوتور

 

دمپایی لا انگشتی

دمپایی لا انگشتی نشان دهنده سبک زندگی ساحلی مردم برزیل است و با راه رفتن با صندل روی ساحل، شن های داغ نرم و لطیف را روی پای خود حس می کنند. برند دمپایی لا انگشتی هاوایاناس یک برند معروف و جهانی است که دمپایی های لا انگشتی آن در سراسر جهان فروخته می شود. می توانید صندل هاوایاناس را به عنوان یک سوغات برزیل تهیه کنید که سبک زندگی ساحلی مردم برزیل را نشان می دهد.

هاموک یا ننوی برزیلی

ننوی برزیلی یکی از صنایع دستی مردم محلی برزیل است و به خاطر آب و هوای گرمسیری که برزیل دارد، از آن ها در حیاط خانه یا باغ استفاده می شود و هنگام غروب یک استراحت دلنشینی را می توانید تجربه کنید. ننوی به این خاطر جزو سوغات برزیل به حساب می آید که با فرهنگ، جغرافیا و تاریخ کشور برزیل گره خورده است و مردم محلی برزیل از قدیم ننوبافی می کرده اند و در جنگل های بارانی استراحت می کردند. این ننو ها را در طرح ها و رنگ های مختلف و دلخواهتان می توانید تهیه کرده و به عنوان سوغاتی به ایران بیاورید.

هاموک یا ننوی برزیلی - نارون اکوتور

 

لباس شنا

لباس شنا به همراه کنگا، صندل هاوایاناس و ننو از سوغاتی هایی هستند که نشان دهنده زندگی ساحلی مردم برزیل هستند. بیشتر گردشگران از سراسر دنیا به خاطر سواحل بکر و بی نظیر برزیل به آنجا سفر می کنند و موج سواران انتخاب محبوبشان برای موج سواری، سواحل ریودوژانیرو است. پس ساحل های برزیل از پرطرفدارترین ها هستند و شما نیز در سفر خود به برزیل اوقات زیادی را در ساحل سپری خواهید کرد. پس خرید یک لباس شنا خالی از لطف نخواهد بود.

سازهای بومی ؛ خاص ترین سوغات برزیل

اگر موسیقی سامبا را در کارناوال های ریو یا کافه رستوران ها شنیده و به آن علاقه مند شده باشید، سازهای بومی برزیل می تواند یک سوغاتی خاطره انگیز و مناسب باشد. ریشه این سازها و موسیقی ها از بومی های برزیلی، پرتغال و آفریقا می آید. بیشتر این سازها هم از نوع پرکاشن یا کوبه ای هستند.

آگوگو یک ساز است که با چوب نواخته می شود و شامل دو زنگوله مانند است و نوع چهار زنگوله آن در کارناوال ها استفاده می شود. آتاباک و آلفایا طبل سنتی هستند، بریمبائو ساز سنتی آرشه ای است و نوازنده با ضربه زدن به سیم یا کاسه ی ساز، می نوازد.

پاندیرو یک تنبور صدفی است و هنگام استعمار پرتغالی ها به برزیل وارد شد و یکی از محبوب ترین سازهای برزیل است و همچنین شکره (Xequeré یا Shekere) دارای مهره هایی چسبیده به تور روی دنه ساز است که با ضربه زدن به ساز، مهره ها به بدنه خورده و صدای مخصوصی تولید می کنند. این سازها همگی در فستیوال های برزیل استفاده می شوند. اگر علاقه مند به آلات موسیقی هستید، سازهای بومی برای شما بهترین سوغات برزیل خواهد بود.

سازهای بومی ؛ خاص ترین سوغات برزیل

 

نوشیدنی های بومی برزیل

کاچاچا یک نوشیدنی گرفته شده از نیشکر است و طعم گیاه مانند می دهد و می توانید آن را به عنوان سوغاتی برزیل تهیه کنید. ماته یربا یک نوع گیاه بومی آمریکای جنوبی و برزیل است که از آن چای تهیه می کنند. دمنوش ماته یربا طعم قوی و تلخ دارد و مزه ای شبیه اکالیپتوس می دهد. اگر اهل چایی و دمنوش هستید، ماته یربا را تهیه کنید.

لباس فوتبال برزیل

اگر عاشق فوتبال هستید، یک پیراهن رسمی برزیل بهترین یادگاری یا سوغاتی برزیل می باشد. پیراهن سنتی زرد با جزئیات سبز که به عنوان کانارینهو به معنی قناری کوچک نیز شناخته می شود، یکی از معروف ترین نمادهای برزیل است.

این تی شرت نشان دهنده سال ها بازی بی نظیری است که بازیکنان فوتبال برزیل در زمین بازی خلق کرده اند. به همین دلیل، یک پیراهن فوتبال یک سوغات به یاد ماندنی از برزیل است که مملو از شور فوتبالی در سراسر جهان است.

بخوانید  جاهای دیدنی سائوپائولو

صنایع دستی شن و ماسه

بطری های شن رنگی از بهترین سوغات برزیل است که به آنها ساندو گفته می شود. این بطری های شن نمایانگر چشم انداز شمال شرقی برزیل و هدیه ای بسیار سنتی در این کشور است.

بیشتر برزیلی ها در خانه خود بطری شنی دارند. علاوه بر این، بطری های شنی، نمونه هایی از یک اثر هنری واقعی هستند که دست ساز و بسیار زیبا هستند. ساندو را می توانید در اکثر فروشگاه های هدیه در شمال شرقی برزیل پیدا کنید.

دستبندهای روبان برزیلی

دستبندهای روبانی ساده و رنگی را در اطراف کلیسای سنهور دو بونفیم در سالوادور پیدا کنید. برزیلی ها این روبان ها را یک طلسم می دانند؛ زیرا تصور می شود برای صاحبش خوش شانسی می آورد و بسیاری از مردم محلی از این دستبندها دارند.

دستبندهای روبان را می توانید روی مچ پا، کلاه، کیف یا هر کجا که دوست دارید، ببندید. در عقاید رایج بومی، روبانی که از اطراف کلیسای سنهور دو بونفیم می خرید، باید دو بار دور مچ بپیچید و با سه گره ببندید تا طلسم خوش شانسی شما عمل کند.

 

منابع: iHeartBrazil

TheCultureTrip

4.8/5 - (5 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *