تور ویتنام

narvan logo

قلعه پیتر و پل سن پترزبورگ

قلعه پیتر و پل سن پترزبورگ

قلعه پیتر و پل - نارون اکوتور

فهرست مطالب

قلعه پیتر و پل در پتروگرادِ شهر سن پترزبورگ روسیه قرار دارد و پیتر امپراتور روسی پایه آن را گذاشته است. این قلعه اتفاقات بسیاری را به خود دیده است و مورد استفاده های متنوعی داشته است. برای استفاده نظامی، استراحتگاه خاندان سلطنتی، محل دفن اشراف زادگان و همچنین به عنوان زندان کاربرد داشته است. اکنون این مکان به عنوان یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری شهر سن پترزبورگ شناخته می شود و موزه های زیادی را در خود جای داده است. همچنین محوطه پیاده روی قلعه نیز بسیار جذاب است. اگر می خواهید از این قلعه دیدن کنید، حداقل یک روز کامل را برای بازدید اختصاص دهید و در تور شفق قطبی و روسیه نارون اکوتور می توانید گشت کامل شهری در سن پترزبورگ و بازدید از جاذبه های گردشگری مسکو را تجربه کنید. در ادامه با نارون اکوتور همراه باشید تا تاریخچه قلعه پیتر و پل را بررسی کنیم.

 

قلعه پیتر و پل سن پترزبورگ

قلعه پیتر و پل سن پترزبورگ - نارون اکوتور

قلعه پیترو پل در ابتدای شهر سن پترزبورگ، در اصل از چوب ساخته شده و به یادبود حواری سنت پیتر، سنت پیتر بورخ نام گرفت. با اینکه این قلعه برای مقاومت در برابر سوئدی ها ساخته شده بود، خاکریزهای آن هیچوقت مورد استفاده قرار نگرفتند. در طول قرن ها از ساختمان های آن برای زندان، ضرابخانه، استراحتگاه خانواده سلطنتی و اولین آزمایشگاه موتور موشک (در دهه ۱۹۳۰) استفاده شد. امروزه اینجا بخشی از موزه تاریخ سن پترزبورگ است و برخلاف گذشته تاریک آن، مکانی شگفت انگیز با یکی از زیباترین کاتدرال های روسیه و چند موزه است که شما را با تاریخ این شهر آشنا می کنند. دیوارهای سنگی این قلعه، که توسط دومنیکو ترزینی در ۴۰-۱۷۰۶ ساخته شدند، دارای شش بارو هستند که نام نزدیکترین یاران پتر کبیر روی آن هاست: گوسورادف، منشیکوف، گولوفکین، زوتوف، تروتسکوی و ناریشکین. ورودی اصلی در گوشه شمال غربی از دو دروازه می گذرد: دروازه ایوان که در سال ۱۷۳۰ ساخته شد و دروازه پیتر که توسط ترزینی در ۱۸-۱۷۱۷ ساخته شد. بالای درگاه دروازه پیتر یک عقاب دو سر و یک کتیبه کنده کاری شده اثر کنراد اوسنر روی اولین دروازه چوبی دیده می شود. این کتیبه پیتر حواری را نشان می دهد که سیمون جادوگر را به زانو درآورده نمادی از پیروزی پیتر بر سوئدی هاست. در دو طرف این درگاهی کتیبه هایی با مجسمه های بلونا، الهه رومی جنگ، و مینروا، الهه خرد و مهارت دیده می شوند. دروازه اصلی به رودخانه بنام دروازه نوا، در سال ۱۷۳۰ ساخته شد و در سال ۱۷۸۷ به شکل ساده و کلاسیک امروزی بازسازی شد. در غرب این دروازه، نوار باریکی از جزیره میان قلعه و آب وجود دارد. اگر هوا خوب باشد پاتوق علاقمندان به حمام آفتاب می شود. در زمستان، مردم یخ رودخانه را می شکنند تا تنی به آب یخ زده بزنند.

بخوانید  میدان سرخ مسکو، قلب پایتخت روسیه

قلعه پیتر و پل روزهای سه شنبه ۱۱ صبح- ۴ ب.ظ، پنجشنبه دوشنبه ۱۱ صبح- عب.ظ، سه شنبه آخر هر ماه تعطیل است؛

 

کلیسای پیتر و پل

 

کلیسای پیتر و پل - نارون اکوتور

 

کلیسای پیتر و پل درون قلعه قرار گرفته است.قلعه در اصل دارای یک محراب چوبی برای پیتر و پل حواری بوده است، اما وقتی پتر کبیر در ۱۷۱۲ پایتخت را به اینجا منتقل کرد، از ترزینی خواست تا كاتدرال (کلیسا) پیتر و پل را بسازد تا به عبادتگاه اصلی روسیه تبدیل شود. در افسانه ها گفته می شود که پیتر خود در طراحی آن شرکت کرده و و به قرار دادن مناره های متعدد طلاکاری شده اصرار داشته است اما او آنقدر زنده نماند که تکمیل كاتدرال خود را ببیند؛  او در ۱۷۲۵ از دنیا رفت و او را در یک محراب چوبی داخل  كاتدرال دفن کردند. وقتی كاتدرال در ۱۷۳۳ کامل و تقدیس شد، او را در دخمه اول کلیسا قرار دادند.

 

داخل کلیسای پیتر و پل - نارون اکوتور

داخل کلیسای پیتر و پل

 

ارتفاع کلیسای پیتر و پل ۱۲۲/۵ متر است که ۳۰ متر آن به مناره اختصاص یافته است. این مناره که در اصل از چوب طلاکاری شده بوده، بعد از چند آتش سوزی در نهایت در سالهای ۸-۱۸۵۷ به فولاد تغییر داده شد. فضای داخلی آن بسیار خلاقانه است: به جای طرح صلیبی ارتودکس به سبک کلیساهای غربی ساخته شده است: یک مستطیل بزرگ که چندین نیم ستون آن را به سه شبستان تقسیم کرده اند. این كاتدرال نمونه ای باشکوه از معماری باروک است: نیم ستون های سبز روشن و قرمز، چلچراغ های درخشان، دیوارهای کنده کاری شده چوبی از شمایل و یک طاق پیروزی با ۴۳ تمثيل. اینجا مکان دفن تمام تزارها پس از پتر کبیر، بجز پیتر دوم است که در کرملین به خاک سپرده شد. در ۱۹۹۸، پس از بررسی های طولانی مشخص شد که بقایای بیرون مانده از خاک در یكاترینبورگ مربوط به خانواده سلطنتی، و نیکلاس دوم، الکساندرا و سه دختر آنها بوده اند. در کنار كاتدرال مقبره گراند دوک قرار دارد که توسط دیوید گریم معمار در ۱۹۰۶۱۸۹۶ ساخته شد. ۶۰ عضو خانواده سلطنتی در اینجا دفن شده اند. در همین نزدیکی Boat House(انبار قایق) قرار دارد که اولین قایق پتر کبیر در اینجا به نمایش گذاشته شد (اکنون در موزه نیروی دریایی مرکزی است). قلعه حتی در زمان ساخت نیز به عنوان زندان مورد استفاده قرار داشت: پتر کبیر پسرش الكسی را به اتهام خیانت، در سال ۱۷۱۸ اینجا در “Secret House” زندانی کرده و احتمالا با حضور خود تزار او را تا سر حد مرگ شکنجه کردند. دسمبریست ها، از جمله فئودور داستایوفسکی نویسنده، نیز قبل از تخریب اینجا، پیش از اعدام در اینجا نگهداری می شدند. باستیون تروبتسكوی در ۱۸۷۲ به یک زندان تبدیل شد که در آن عده زیادی از زندانیان سیاسی، شامل وزرای تزار و اعضای خانواده سلطنتی و دولت موقت نگهداری می شدند. این باستیون در ۱۹۲۴ به موزه تبدیل شد. بازدید کنندگان می توانند از سلول ها، اتاق های شکنجه و اتاق نگهبانی و دیگر یادگارهای مربوط به تاریخ این زندان دیدن کنند. در خانه فرمانده (۶-۱۷۴۳) و خانه مهندس (۹-۱۷۴۸) نمایشگاه های دائمی و موقت از تاریخ این شهر برگزار می شوند.

بخوانید  اسنوموبیل

 

زندان تروبتسکوی - نارون اکوتور

زندان تروبتسکوی در قلعه پیتر و پل

 

داخل زندان تروبتسکوی - نارون اکوتور

سالن زندان تروبتسکوی

 

کرونوِرک و خاکریز در قلعه پیتر و پل

پتر کبیر از ترس حمله از طرف زمین های بی حفاظ قلعه به شمال، دستور داد که در آنچه کرونورک نام گرفته بود(چون شیب آن منطقه شبیه یک تاج بود) چندین خاکریز و خندق تعبیه کنند. کرونورک و خاکریز در قرن ۱۹ به محل اعدام دسمبریست ها، و سپس به توپخانه تبدیل شد. پیوتر تامانسکی در ۶۰-۱۸۴۹ این ساختمان آجری شبیه نعل اسب را طراحی کرد که اکنون به موزه توپخانه تبدیل شده و انواع سلاح های بکار رفته در روسیه را در کنار چند تانک، پرچم، بیرق، یونیفرم و دیگر تجهیزات نظامی به نمایش گذاشته است.

بخوانید  دریاچه بایکال کجاست؟

پشت موزه توپخانه پارک الکساندروفسکی قرار دارد که در اصل آن را خالی گذاشته بودند تا بتوان به راحتی با بالا رفتن از قلعه جاسوسی دشمن را کرد. 

در نزدیکی کلیسای پیتر و پل مجسمه پتر کبیر از هنرمند آوانگارد میخائیل چمیاکین دیده می شود که در ۱۹۹۱ در قلعه پیتر و پل قرار داده شده است. این مجسمه عجیب، با سر و دست های نامتناسب، در زمان نصب ساکنین شهر را متعجب کرد اما به نظر می سد که اکنون آن را پذیرفته اند: آن ها برای خوش شانسی انگشت اشاره دست راست او را می مالند. 

مجسمه پیتر در قلعه پیتر و پل - نارون اکوتور

مجسمه پیتر در قلعه پیتر و پل

 

هزینه بازدید از مکان های مختلف قلعه پیتر و پل

زمین های قلعه : رایگان

کلیسا : 350 روبل

باستیون تروبستکوی : 150 روبل

نمایشگاه تاریخچه سن پترزبورگ : 150 روبل

نمایشگاه تاریخچه ساخت قلعه پیتر و پل : 50 روبل

موزه اکتشافات فضایی و موشکی : 100 روبل

خیابان زمان : 90 روبل

پیاده روی در دیوارهای امتداد قلعه : 300 روبل

برج ناقوس : 150 روبل

 

آیا تا به حال به سن پترزبورگ سفر کرده اید؟ حتما از این مکان شگفت انگیز دیدن کنید. در صورت سفر به قلعه پیتر و پل تجربیات خود را نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *