تور ویتنام

هواکاچینا در پرو || روستای هواکاچینا، یک آبادی بی نظیر در صحرای ایکا

هواکاچینا در پرو || روستای هواکاچینا، یک آبادی بی نظیر در صحرای ایکا

هواکاچینا در پرو - نارون اکوتور

فهرست مطالب

هواکاچینا کجاست؟

برای پاسخ به این سوال که هواکاچینا کجاست، باید بگوییم که هواکاچینا در پرو یکی از شگفت انگیزترین جاهایی است که در این کشور یا در یک منطقه بیابانی می توان یافت. شاید بتوان گفت بعد از ماچوپیچو در پرو که از عجایب هفتگانه جدید جهان است، هواکاچینا عجیب ترین دیدنی این کشور باشد. تصور کنید در یک کویر هستید و پس از مدت زیادی صحرانوردی، ناگهان در دل کویر به یک آبادی می رسید که سرسبز و دارای درختان است و یک دریاچه دارد! قطعا از این شگفتی نفستان در سینه حبس خواهد شد. یکی از برنامه های تور پرو نارون اکوتور به بازدید از این مکان شگفت انگیز مربوط می شود. با ادامه مقاله هواکاچینا در پرو همراه باشید تا جواب این سوال که «هواکاچینا کجاست؟» را پاسخ دهیم.

 

هواکاچینا کجاست؟ - نارون اکوتور

 

هواکاچینا در پرو

هواکاچینا در پرو یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری این کشور است. به نظر می رسد پرو هر گونه جاذبه طبیعی را در خود دارد: بیابانی که به اقیانوس می رسد، سواحل با درختان نخل، رشته کوه های چشمگیر با دره های عمیق و دشت های مرتفع، جنگل های با پوشش گیاهی متراکم و بیابان بسیار خشک با آبادی درون آن! این جاذبه ها پرو را به کشوری شگفت انگیز تبدیل می کند! برای رفتن به هواکاچینا می توانید از شهر ایکا یک تاکسی بگیرید که کمتر از 5 دقیقه طول مسیرتان خواهد بود. هواکاچینا در پرو در حدود 300 کیلومتری جنوب لیما (پایتخت پرو) و دقیقا در بزرگراه پانامریکن جنوبی واقع شده است. اگر از لیما می خواهید حرکت کنید، ابتدا به ایکا بروید و از آنجا به هواکاچینا برسید.

 

هواکاچینا در پرو - نارون اکوتور

 

افسانه دریاچه روستای هواکاچینا

دریاچه روستای هواکاچینا به طور طبیعی شکل گرفته است و شکل گرفتن یک دریاچه وسط بیابان عجیب است.  به همین دلیل وجود افسانه هایی از شکل گرفتن این دریاچه دور از انتظار نیست. بر طبق یکی از این افسانه ها، یک شاهزاده بومی در سوگ معشوق خود که در جنگ کشته شده بود، سر به بیابان گذاشت و شروع کرد به گریه کردن. وقتی که این اشک ها به شن های صحرا ریختند، در آن ها نفوذ کرده و گودالی ایجاد کرد و در این گودال آب جمع شد. او با دیدن یک فرد شکاری که در حال تماشایش بود، پا به فرار می گذارد و آب های جمع شده بیشتر شده و تبدیل به مرداب می شوند. طبق افسانه دیگری، یک شاهزاده زیبا در حالی که آینه ای در دست داشت و در صحرا قدم میزد، زیبایی های خود را نگاه کرده و خود را می ستود. وقتی که چشمش به یک شکارچی می افتد که در حال تماشای اوست، فرار می کند و آینه از دستش افتاده و می شکند. تکه های آینه آب شده و تبدیل به دریاچه می شود. افسانه هایی زیادی وجود دارد که در همه آن ها شاهزاده خانم فرار کرده و چین های شنلش به دنبال او کشیده شده و تپه های شنی را به وجود آورده است. افسانه امروزی تر نیز این است که شاهزاده خانم تبدیل به پری دریایی شده و در دریاچه زندگی می کند و گاهی مرد ها را اغوا کرده و با خود به عمق دریاچه می برد. دلیل این افسانه نیز از شنا بلد نبودن پرویی ها ناشی می شود و آمار غرق شدگی بالایی دارد.

بخوانید  ماچوپیچو

 

افسانه دریاچه روستای هواکاچینا - نارون اکوتور

مجسمه پری دریایی در یک برکه نزدیکی دریاچه

 

آبادی هواکاچینا در پرو چه نوع آب و هوایی دارد؟

مانند اکثر جاهای بیابانی، آبادی هواکاچینا دارای آب و هوای خشک و نسبتا گرم است و کم پیش می آید که بارشی داشته باشد. در زمستان ما (ژانویه تا مارس) کشور پرو و در کل کشورهای نیمکره جنوبی زمین، تابستان خود را تجربه می کنند و میانگین دمای هواکاچینا بالای 30 درجه می شود و در ماه های می تا آگوست در زمستان پرو، هوای خنک تری را تجربه می کند و میانگین دمای آن در کل طول سال 25 درجه سانتی گراد است.

 

هوای گرم آبادی هواکاچینو - نارون اکوتور

 

تاریخچه هواکاچینا در پرو

زمانی آب های موجود در کویر، آبگرم معدنی و دارای خاصیت درمانی تصور می شد و در دهه 1940 میلادی، همین مسئله ثروتمندان پرو را به هواکاچینا می کشاند اما این رونق اقتصادی برای روستا مدت کوتاهی تداوم داشت و بعد از یک دهه این خاصیت درمانی دریاچه رد شد ولی با این حال وجود یک آبادی در دل کویر برای هر ماجراجویی یک مکان جادویی و خاص به حساب می آید و لقب «واحه آمریکا» را به هواکاچینا دادند تا با آغاز هزاره 2000 میلادی، دوباره مورد توجه قرار گرفت. به طوری که امروزه ده هزار گردشگر را سالیانه به خود جذب می کند تا روی تپه های ماسه ای سندبوردینگ کنند و از روستای هواکاچینا و دریاچه زیبایش بازدید کنند. روی ماسه ها با آفرود رانندگی کنند و به تماشای مناظر سورئال بنشینند. حتی وقت گذرانی در بار و دیسکوی این منطقه خالی از لطف نخواهد بود.

بخوانید  عجایب پرو

افزایش مصرف شخصی آب یا برای کشاورزی در هواکاچینا باعث شده است سطح آب زیرزمینی کاهش یابد و حجم دریاچه هر ساله کمتر از قبل شود. پس با این که هواکاچینا یک میراث ملی برای پرو محسوب می شود، باز هم از این آسیب های طبیعی مصون نبوده است. برای حفظ این واحه توریستی، از سال 2015 آب به دریاچه پمپ می شود تا از خشک شدن آن جلوگیری شود.

 

حفظ سطح دریاچه دهکده هواکاچینو در پرو - نارون اکوتور

 

جاذبه های گردشگری دهکده هواکاچینا

دلیل اصلی که گردشگران جذب دهکده هواکاچینا می شوند، در مرتبه اول ماسه های بسیار زیباست و در درجه دوم وجود یک آبادی شگفت انگیز که می توانند پس از سندبوردینگ یا آفرود یا قدم زدن روی ماسه ها، در آبادی هواکاچینا زیر نخل استراحت کنند یا به راحتی غذا بخورند و اقامت کنند. تپه های شنی هواکاچینا از زیباترین تپه های شنی آمریکای جنوبی است.

هتل ها و مسافرخانه های موجود در این منطقه، علاوه بر اسکان دادن به شما، تورهای صحرایی یک تا دو ساعته هم ارائه می دهند که می توانید شرکت کنید و تجهیزات موردنیاز را کرایه کنید. این تورها قیمت ثابتی ندارند. چون بستگی به اپراتور توری دارد که انتخاب می کنید و تعداد افراد همراه شما نیز در قیمت تاثیر گذار است ولی در حدود 25 دلار به ازای هر نفر خواهد بود. بهترین توصیه این است که در صورت تمایل برای این تور، عصر را انتخاب کنید تا یک غروب آفتاب زیبا را تماشا کنید.

بخوانید  خطوط نازکا در پرو || آیا فرازمینی ها راز این خطوط اسرارآمیز هستند؟

یکی از تفریحات این تورها سواری بر روی تپه های ماسه ای است. این تجربه هیجان انگیز با ترشح کلی آدرنالین برای شما خواهد بود. حتی می توانید انتخاب کنید که می خواهید با سوار ماشینی شوید که با سرعت زیاد برود و زیاد بالا و پایین بپرد! یا اگر خیلی به این گونه هیجان ها علاقه ای ندارید، می توانید به ماشینی سوار شوید که قرار است با سرعت پایین تری رانندگی کند و هیجان کمتری ایجاد کند. خودتان نیز می توانید یک ماشین آفرود 4*4 کرایه کرده و روی تپه های شنی بالا بروید.

در شب، بیابان اطراف دهکده هواکاچینا نیز مانند هر صحرای دیگری در آسمان صاف پر از هزاران ستاره خواهد بود و این شگفت انگیز ترین تجربه ای است که در هر بیابانی نصیب تان خواهد شد. آرامش و زیبایی محض در آسمان.

 

سندبوردینگ در هوکاچینا - نارون اکوتور

 

سندبوردینگ در تپه های ماسه ای - نارون اکوتور

 

ماشین سواری در تپه های ماسه ای - نارون اکوتور

 

غروب روستای هواکاچینا - نارون اکوتور

 

هتل ها و رستوران های هواکاچینا کجاست؟

اطراف دریاچه دهکده هواکاچینا پر از بار، رستوران، هتل و مسافرخانه است. برای مقایسه هتل ها می توان گفت که هتل El Huacachinera از همه لوکس تر است و آرامش بیشتری دارد. هتل Curasi یک هتل متوسط به بالا است که دوستش خواهید داشت و هتل Casa Bamboo نیز هتل راحتی است. کمپ های شبانه هواکاچینا نیز در هوای گرم لذت خاص خود را دارد که زیر درخشش هزاران ستاره شب را صبح کنید.

رستوران‌ La Casa de Bamboo غذاهای بین المللی فوق العاده ای دارد که می توانید یک وعده غذایی فوق العاده میل کنید اما اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید در هر کشور غذای آن کشور را امتحان کنید، رستوران Mayo انتخاب مناسبی است که غذاهای پرویی خوشمزه سرو می کند. همچنین برای سرو کوکتل بار Nuna Cocina را انتخاب کنید.

 

هتل El Huacachinaro - نارون اکوتور

هتل El Huacachinaro

4.5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *