تور ویتنام

narvan logo

پارک ملی ماسای مارا | بهترین مقصد حیات وحش در آفریقا

پارک ملی ماسای مارا | بهترین مقصد حیات وحش در آفریقا

پارک ملی ماسای مارا - نارون اکوتور

فهرست مطالب

پارک ملی ماسای مارا ، یکی از بهترین مقاصد حیات‌وحش آفریقا است که در آن مناظر طبیعی و دشت‌های وسیع پر از حیوانات است. مهمترین اتفاق در ماسای مارا بدون شک مهاجرت بزرگ است؛ حرکت سالانه میلیون ها کل یالدار (wildebeest)، بزگوزن (antelope) و گورخر که بین تانزانیا و پارک کنیا در حال مهاجرت هستند. دیدن صحنه‌های روزانه دراماتیک مهاجرت بزرگ – گله‌های پر سر و صدا، حیواناتی که از رودخانه مارا پر از تمساح عبور می‌کنند و شکار گربه‌های بزرگ – از بهترین و هیجان‌انگیزترین تجربیات حیات وحشی هستند که می‌توانید در پارک ملی ماسای مارا و در تور کنیا و تانزانیا نارون اکوتور داشته باشید.

 

پارک ملی ماسای مارا

پارک ملی ماسای مارا در طول سال دارای حیات وحش بسیار تماشایی است و با لندرور به حیوانات وحشی مثل شیر، پلنگ و یوزپلنگ نزدیک شوید و از آن ها عکس بگیرید. علاوه بر این حیوانات وحشی می توانید بوفالو، فیل، زرافه، گوش خفاش، کفتار خالدار و شغال پشت سیاه نیز ببینید. حیات وحش ماسای مارا بی نظیر است. در هر بار سفر به ماسای مارا امکان مشاهده حداقل 3 حیوان از big five وجود دارد. big five شامل فیل آفریقایی، بوفالو آفریقایی، کرگدن سیاه، شیر و پلنگ است.

big five یا پنج حیوان بزرگ حیات وحش آفریقا - نارون اکوتور

 

در حالی که جاهای زیاد و متنوعی برای اقامت در ماسای مارا وجود دارد اما شاید باورتان نشود که چه مکان های لوکسی در ماسای مارا پیدا می شود و در اطراف پارک پراکنده اند. اتاق های چادری و سوئیت هایی که مستقیماً به دشت های پر از حیوانات در حال چرا باز می شوند. دکوراسیون های زییا، سوییت های دارای استخر و وان و… با هر امکاناتی که می خواهید یا بسته به میزان بودجه تان می توانید یک جای زیبا برای ماندن در ماسای مارا پیدا کنید. کمپ های خیمه ای سیار نیز برای اقامت مناسبند. آن ها برای یک تجربه بسیار نزدیک و صمیمی با طبیعت و حیوانات هستند و تجربه هیجان انگیز سافاری را برای شما به همراه دارند.

بخوانید  کوه کنیا و صعود به آن

اقامتگاه های پارک ملی ماسای مارا

 

ماسای مارا تنها بخشی از اکوسیستم مارای بزرگ را تشکیل می‌دهد مزارع محلی و حفاظتگاه های خصوصی قوم ماسایی ها نیز جزو اکوسیستم مارا به حساب می آید که البته این مناطق هم موردتوجه بازدیدکنندگان است و علاقمند هستند تا از قبیله ماسایی دیدن کرده و مزارع آنان را ببینند و درباره آنان اطلاعات کسب کنند.

 

بهترین مقصد سافاری آفریقا 

بهترین مقصد سافاری آفریقا ، پارک ملی ماسای مارا است که با تفریحات فراوان و مناظر دیدنی که دارد و همچنین به خاطر محاظت از طبیعت و تراکم کم گردشگران، مورد توجه بسیاری از گردشگران علاقمند به حیات وحش است. حیات های وحش بزرگ دیگری نیز در آفریقا وجود دارد اما به اندازه ماسای مارا تنوع و تعداد حیوانات بیشتری ندارند یا در خوش بینانه ترین حالت به همان اندازه دارند اما تنها در ماسای مارا هست که می توانید هر سه گربه سان بزرگ شیر، پلنگ و یوزپلنگ را ببینید. همراه با سرنگتی در تانزانیا، ماسای مارا میزبان بزرگترین نمایش حیات وحش روی زمین است: مهاجرت بزرگ. برای اکثر دوستداران طبیعت، دیدن حرکت میلیون ها کل یالدار، گورخر و بزگوزن را در رودخانه مارا و در دشت های وسیع ماسای مارا، یکی از بهترین تجربه ها است.

بخوانید  هتل زرافه ها در کنیا (Giraffe Manor)

مهاجرت بزرگ آفریقا - نارون اکوتور

 

مهاجرت بزرگ در پارک ملی ماسای مارا - نارون اکوتور

 

سافاری در مهاجرت بزرگ - نارون اکوتور

 

قبیله ماسایی ها در بازدید از ماسای مارا

قبیله ماسایی ها، یکی از شناخته شده ترین قبایل کنیا، بخشی از چیزی هستند که بازدید از ماسای مارا را بسیار منحصر به فرد می کند. این دامداران نیمه عشایری فرهنگ غنی و جذابی دارند و بازدید از روستای ماسایی یا اقامت در خانه با خانواده ماسایی می تواند یکی از خاطره انگیزترین جنبه های سفر به ماسای مارا باشد. بسیاری از راهنماها در اقامتگاه‌ها و کمپ‌های مارا ماسایی هستند و مهارت‌های ردیابی فوق‌العاده خود را برای شناسایی حیات وحش و دانش فراوانی درباره اکوسیستم، حیوانات، گیاهان و پرندگان با مهمانان به اشتراک می‌گذارند. حفاظت‌گاه‌های خصوصی که در مرز پارک ملی قرار دارند یا متعلق به ماسایی‌ها هستند یا از آنها اجاره شده‌اند و صنعت گردشگری حمایت مالی مهمی را برای جوامع محلی و همچنین انگیزه ای برای ادامه پروژه ها و ابتکارات حفاظتی فراهم می کند.

قبیله ماسایی - نارون اکوتور

بهترین زمان سفر به کنیا و پارک ملی ماسای مارا

بهترین زمان سفر به کنیا و پارک ملی ماسای مارا بستگی به هدف شما از سفر دارد. مانند هر مقصد سافاری، برای بازگشت به ماسای مارا در زمان‌های مختلف سال و جاذبه‌های طبیعی مختلف، چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد. اگر با هدف تماشای مهاجرت بزرگ می روید، ماه های جولای تا اکتبر (اوایل خرداد تا اواخر مهر) سفر کنید اما ماه‌های دیگر سال نیز جذابیت‌های خاص خود را دارند، مانند پرندگان مهاجر بین نوامبر و آوریل و تولد نوزادان حیوانات در ماه‌های پرباران سال. سفر در ماه‌های ساکت‌تر سال نیز به معنی خلوت تر بودن و سافاری آسان تر در این منطقه است. زیرا دوره مهاجرت و تعطیلات کریسمس می‌تواند فوق‌العاده شلوغ باشد و غیرعادی نیست که ماشین‌های زیادی در اطراف یک مکان دیدنی جمع شده باشند.

بخوانید  قبیله ماسایی

 

نکات دیگر درباره سفر به پارک ملی ماسای مارا

  • مناطق حفاظت شده که در همسایگی ماسای مارا قرار دارند در نوع خود مقصدی هستند که سرگرمی فراوان و مناظر دیدنی ارائه می دهند. اگر در اولین بازدید خود در داخل پارک بمانید، قطعاً ارزش بازگشت به مارا را دارد تا تجربه‌ای متفاوت در محیط‌های حفاظتی داشته باشید و فرصتی برای انجام سافاری پیاده‌روی داشته باشید.
  • نکته جالب در مورد ماسای مارا این است که به راحتی می توانید شیرها را ببینید. چون تعداد شیرها در این پارک، بیشترین تراکم شیر در جهان است. همچنین زرافه های ماسای مارا، بزرگترین زرافه هایی هستند که در کنیا و تانزانیا یافت می شود.
  • مهاجرت بزرگ مشهورترین منظره حیات وحش در جهان است و دلیل سفر بسیاری از مردم به ماسای مارا است. هر ساله میلیون ها بز کوهی در سراسر ساوانا از سرنگتی به سمت ماسای مارا حرکت می کنند و از رودخانه مارا عبور می کنند و در طول مسیر طعمه شکارچیان می شوند.
  • در حالی که ماسای مارا بیش از پرندگانش به خاطر حیات وحش شهرت دارد، زیستگاه‌های متنوع آن همچنان محل زندگی بیش از 500 گونه پرنده است، از هوبره کوری، شترمرغ و نوک شاخ در مراتع گرفته تا لک‌لک‌های منقار زینی و غول حواصیل در باتلاق‌ها. 57 گونه پرنده شکارچی در ماسای مارا ثبت شده است. پرندگان از ماه نوامبر (اواسط آبان) وارد منطقه حفاظتی می شوند و تا آوریل (فروردین) می مانند.
5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *