تور ویتنام

معروف ترین قبایل آفریقا

معروف ترین قبایل آفریقا

قبایل آفریقا - نارون اکوتور

فهرست مطالب

آفریقا خانه بسیاری از قبایل باشکوه است که از نظر فرهنگ، قومیت و تاریخ، غنی هستند. قبایل آفریقا دارای آداب و رسوم و سنت های خاص هستند که هر قبیله را متفاوت از قبیله دیگر می کند. آفریقا در دو هزاره اخیر، پیشرفت زیادی داشته است؛ با این حال، پایداری قبایل آفریقایی غیرقابل انکار است. قبایل آفریقا که مظهر قدرت، واقعی بودن و شجاعت هستند، هنوز هم باقدرت و مثل گذشته پابرجا مانده اند.

 

نگاهی به معروف ترین قبایل آفریقا

در زیر فهرستی از مشهورترین و همچنین جذاب ترین قبایل آفریقا ارائه شده است.

 

قبیله زولو

مردم قبیله زولو - نارون اکوتور

بومیان زولو خود را «اهل بهشت» می‌دانند و شاید هم اینگونه باشند! افراد این قبیله لباس های غیر رسمی می پوشند. اهالی قبیله زولو در مقایسه با سایر قبایل، دارای دیدگاه و سبک زندگی مدرن هستند. با این حال، در مواقع خاص، آنها از لباس‌های سنتی استقبال می‌کنند و لباس‌هایی می‌پوشند که نشان‌دهنده سنت آنهاست.

زولو، یک قبیله آفریقای جنوبی است و یکی از معروف ترین قبایل این قاره می باشد. این قبیله فقط در محل کوازولو ناتال، بیش از 10 میلیون نفر  جمعیت دارد.

زبانی که اهالی قبیله زولو به آن صحبت می کنند، با عنوان «ایسی زولو» شناخته می شود. این قبیله در اواخر قرن نوزدهم به یک پادشاهی بزرگ تبدیل شد. فلسفه اتحاد و قوی ماندن، چیزی است که زولو را از دیگر قبایل متمایز می کند.

 

قبیله ماسایی

قبیله ماسایی از معروف ترین قبایل آفریقا در کنیا و تانزانیا - نارون اکوتور

دومین مورد از قبایل معروف آفریقا، قبیله ماسایی است. قبیله ای که هنوز هم به پیروی از سنت و فرهنگ و حفظ آنها شناخته می شود. ماسایی ها در کرالز ساکن هستند که دایره ای را تشکیل می دهند و افراد این قبیله از کشورهای تانزانیا و کنیا هستند و در تور کنیا و تور تانزانیا نارون اکوتور می توانید از این قبیله دیدن کنید.

بخوانید  جاهای دیدنی آفریقای جنوبی

درآمدی که ماسایی ها به دست می آورند، از دام است و این دام را حیواناتی شامل بز، گاو و گوسفند تشکیل می دهند. در این اقتصاد تجارت دام یک فعالیت رایج است.

 

قبیله سن بوشمن

قبیله سن بوشمن - نارون اکوتور

سومین قبیله ای که می خواهیم معرفی کنیم‌، قبیله سن بوشمن است. تقریباً صد هزار سن بوشمنی که در منطقه جنوبی آفریقا زندگی می کنند، در نواحی بوتسوانا، نامیبیا و آنگولا ساکن هستند.

یکی از اتفاقات بد برای سن بوشمنی ها، کشف الماس در منطقه مرکزی کالاهاری در طول دهه ۱۹۸۰ بود که دولت، بسیاری از اهالی سن بوشمن را مجبور به ترک خانه هایشان کرد.

 

قبیله یوروبا

اهالی قبیله یوروبا - نارون اکوتور

اهالی قبیله یوروبا در جنوب غربی نیجریه و بنین ساکن هستند. قبیله یوروبا از نظر جمعیت با مجموع 35 میلیون نفر، بزرگترین قبیله آفریقا می باشد. یوروبا به جای اینکه یک قبیله یکپارچه باشد، ترکیبی از افراد مختلف هستند که زبان، فرهنگ و تاریخ کلی مشترک دارند.

 

خوسا

قبیله خوسا - نارون اکوتور

قبیله خوسا در بخش غربی و شرقی کیپ تاون آفریقای جنوبی ساکن هستند. همچنین بخشی از اهالی خوسا نیز در زیمباوه زندگی می کنند. زبان رسمی خوساها، ایسی خوسا است که همچنین به عنوان یک زبان ملی شناخته شده است.

بخوانید  شلاق شن زیر نور مهتاب - محیا مشتاق

قبیله خوسا به چند قبیله تقسیم شده‌اند که برخی از آنها ایمیدوشان، آماگکالکا و آمانلامبه هستند.

اگرچه ممکن است این قبیله تقسیم شده باشد اما آنها از میراث یکسانی سرچشمه می گیرند که مردم خوسا را ​​بسیار متمایز می کند.

 

هائوسا

قبیله هائوسا - نارون اکوتور

اهالی قبیله هائوسا در نیجریه زندگی می کنند و این قبیله، 30,817,000 نفر جمعیت دارد. جالب توجه است که 99.9٪ اهالی هائوسا، پیرو سبک زندگی اسلامی هستند و 0.1 آن ها از مسیحیت تبعیت می کنند.

اهالی هائوسا، بزرگ‌ترین گروه‌های قومی در غرب آفریقا هستند که قرن هاست در تجارت موفقند. بسیاری از جوامع هائوسا را ​​می توان در کشورهای غنا و ساحل عاج نیز یافت.

 

قبیله هیمبا

قبیله هیمبا - نارون اکوتور

قبیله هیمبا که جواهر پنهان کشور نامیبیا است، هنوز از سنت عمیق خود پیروی می کنند. زیرا در عصری که آرمان‌ها و سبک زندگی غربی محبوبیت پیدا کرده اند، از مدرنیته به دور است.

بسیاری از اهالی قبیله هیمبا در منطقه ای به نام کائوکولند مستقر هستند و جمعیتی کمتر از ۵۰ هزار نفر معروف دارند.

آنها فرهنگ خود را از طریق ظاهر خود پذیرفته و حفظ کرده اند. چه مو یا لباس و جواهرات مردم بومی هیمبا مانند گذشته است که استایل ظریف و طرح های آراسته آنها را نشان می دهد.

 

قبیله اورومو

قبیله اورومو - نارون اکوتور

مردم قبیله اورومو دارای اعتقادات اسلامی و مسیحی هستند و غذاهایی مانند کاشی، موکا و باسو می خورند. اورومو حدود 25 میلیون نفر جمعیت دارد .

آنها به زبانی به نام “کوشیتیک” و بومی مناطق شمال شرقی و همچنین شرق آفریقا صحبت می کنند. در حال حاضر مناطق کوش، اتیوپی قدیم و نوبیا نیز دارای مردمی هستند که به زبان کوشیتیک حرف می زنند.

بخوانید  مهاجرت بزرگ آفریقا

 

قبیله کالنجین

قبیله کالنجین - نارون اکوتور

نهمین قبیله ای که می خواهیم معرفی کنیم، قبیله کالنجین است. کالنجینی ها اهل کنیا هستند و از نظر جسمانی، قوی هیکل می باشند. معروف ترین دوندگان کنیا، اهالی کالنجین بوده اند و دستاوردهای قابل توجهی هم در سطح ملی و هم در سطح بین المللی داشته اند. به همین خاطر بود که این قبیله به “فاتح” معروف شد.

 

چاگا

قبیله چاگا - نارون اکوتور

مردم قبیله چاگا اهل تانزانیا هستند و اولین قبیله ای هستند که مسیحیت را پذیرفته اند که این پذیرش مسیحیت، در دوران استعمار رخ داد. همچنین قبیله چاگا، مراقبت های بهداشتی را دریافت کرد که ماهیت پیشرفته تری داشت و همچنین سطح آموزش کودکان آنها، بهتر از دیگر قبایل بود.

 

جمع بندی قبایل آفریقا

گشت و گذار در میان قبایل آفریقا شگفت انگیز است. توجه به اینکه چقدر درگیر زندگی روزمره در لابه لای تکنولوژی های پیچیده شده ایم، لازم بود که لحظه ای به عقب برگردیم و در مورد شیوه زندگی قبیله ای تأمل کنیم.

مدت ها پیش، اجداد ما همه در قبایل زندگی می کردند و ما آسمان خراش ها و فناوری های مدرن را نداشتیم. نظر شما چیست؟ آیا زندگی ساده در طبیعت را ترجیح می دهید یا زیستن با تکنولوژی ها؟ دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

4.2/5 - (6 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *