تور ویتنام

جاذبه های گردشگری شمالگان

جاذبه های گردشگری شمالگان

جاذبه های گردشگری شمالگان - نارون اکوتور

فهرست مطالب

منطقه شمالگان یکی از جالب ترین مقاصد جهان است؛ به معنای واقعی کلمه. جاذبه های گردشگری شمالگان بسیار دست نخورده به نظر می رسند و منطقه ای ایده آل برای کسانی است که به دنبال ماجراجویی و کشف مناظر باورنکردنی، حیات وحش نادر و زیبا و فرهنگ و تاریخ جالب هستند. دلایل زیادی وجود دارد که گردشگران، منطقه شمالگان را برای سفر انتخاب کنند. تور شفق قطبی و شمالگان طیف وسیعی از زیبایی های این منطقه را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین تور سیبری دیدنی های شمالگان را شامل می شود. با جاذبه های گردشگری شمالگان همراه ما باشید.

جاذبه های گردشگری شمالگان

جاذبه های گردشگری شمالگان به خاطر این که این منطقه شامل کشورهای مختلف است، بسیار متنوع است اما همگی روح قطب شمال را در خود دارند. منطقه شمالگان مناطق جغرافیایی بالای مدار شمالگان را شامل می شود. نروژ، سوئد، فنلاند، سیبری، کانادا و ایالات متحده همگی دارای سرزمین های منطقه شمالگان هستند. همچنین شمال گرینلند، یک قلمرو دانمارکی خودمختار است و یکی دیگر از مناطق برجسته شمالگان است.

1. حیات وحش شمالگان

روباه قطبی در تاندرا پرسه می زند. یک روباه قطبی در حالی که راه خود را بر فراز توندرای یخی می‌چرخد، سرش را در مقابل باد شدید شمالی خم می‌کند. یکی از نکات برجسته هر سفر شمالگان، حیات وحش قطبی است. بیش از 36 پستاندار در قطب شمال زندگی می کنند که 17 مورد از آنها گونه های دریایی هستند و هر کدام با موفقیت خود را با یکی از چالش برانگیزترین محیط های روی زمین سازگار کرده اند.

بخوانید  شفق قطبی در روسیه

حیات وحش شمالگان

در اقیانوس ها، شما این شانس را خواهید داشت که نهنگ‌های بلوگا، ناروال‌ها، فوک‌های حلقه‌دار و شیر دریایی را ببینید. در خشکی، می توانید موسکوکس، گوزن شمالی، کاریبوی پری، روباه و خرگوش قطبی را مشاهده کنید. راهنمای سفر به شمالگان را بررسی کنید تا بدانید کدام حیوانات را ممکن است در هر مقصد قطب شمال ببینید.

2. پرندگان روی صخره ها

یکی از منحصر به فردترین تجمع حیوانات، زمانی رخ می دهد که میلیون ها پرنده دریایی برای فصل جفت گیری به ساحل باز می گردند. برای جلوگیری از شکارچیان، آنها روی صخره ها لانه می سازند و این منظره دیدنی است. مورس های منقار ضخیم، کیتی واک های پا سیاه، درناهای قطبی و مرغ های آبی از جمله گونه هایی هستند که ممکن است ببینید.

پرندگان روی صخره ها

در بزرگ‌ترین سیستم آبدره‌های جهان یعنی اسکورسبایسایند در شرق گرینلند، با انواع پرندگان دریایی روبرو می‌شوید که از دیواره‌های سنگی بازالتی پایین می‌آیند تا در آب‌های بکر زیر آن ماهی بگیرند.

3. مردم بومی شمالگان

جوامع قطب شمال ممکن است کوچک باشند، اما پر از حس زندگی هستند. Longyearbyen، یک شهر معدنی در جزیره اسپیتزبرگن، در مجمع الجزایر نروژی اسوالبارد، دارای یک دانشگاه، یک مرکز ورزشی، و یک رستوران لذیذ است که یکی از بزرگترین انبارهای شراب در اروپا را دارد.

شهر Longyearbyen از جاذبه های گردشگری شمالگان
شهر Longyearbyen

دهکده سامی ها در سیبری، امکان بازدید از مردم سامی، آشنایی با فرهنگ بومی و مشاهده گوزن های شمالی را به شما می دهد. همچنین کانگرلوسواک و نوک در گرینلند، فرصت‌هایی را برای بازدید از مکان‌های تاریخی کمیاب، انجام یک بازی دوستانه فوتبال با مردم محلی و آشنایی با فرهنگ عامه رنگارنگ گرینلند ارائه می‌دهند.

بخوانید  ایگلو چیست؟

4. کاوش تاریخ غنی و افسانه های شمالگان

شمالگان منطقه ای غنی از افسانه ها و سرشار از مکان های تاریخی است. این منطقه مملو از ایستگاه‌های متروکه شکار نهنگ، کمپ‌های اعزامی و کمپ‌های شکار و تله است. در جزیره السمیر، ممکن است فرصتی برای پرواز با هلیکوپتر بر فراز یک جنگل باستانی داشته باشید. در سرزمین وایکینگ ها یعنی گرینلند، حداقل 6 فرهنگ مختلف اسکیمویی در طول چندین قرن باقی مانده است.

چشم انداز جزیره السمیر
چشم انداز جزیره السمیر Ellesmere

ممکن است فرصتی برای بازدید از جزیره مرموز بیچی در مدار شمالگان کانادا را داشته باشید یا در ردپای کاشفان قطب شمال مانند رابرت پیری، ریچارد وبر، فریتیوف نانسن یا رانولف فاینس قدم بزنید.

5. یخ شکن های روسی

یخ شکن روسی

هیچ کشتی مسافری به اندازه یخ شکن قدرتمند کاپیتان خلبنیکوف که دارای 51 کابین، اتاق غذاخوری، هال، بار، استخر سرپوشیده گرم، سونا، سالن نمایش به سبک تئاتر و 2 هلیکوپتر داخلی است، از گذرگاه شمال غربی عبور نکرده است.

6. مشاهده شفق قطبی

شفق قطبی یا شفق شمالی می تواند در گرینلند، شمال کانادا و شمال روسیه شما را به وجد بیاورد که نورهای پر جنب و جوش و رنگارنگ در آسمان هستند.

شفق قطبی در مورمانسک - نارون اکوتور

افسانه های گرینلند می گویند که نورهایی که در آسمان می رقصند، ارواح اجدادی هستند که از دنیا رفته اند. در یک شب صاف، گرینلند و مورمانسک روسیه یکی از بهترین مکان‌های روی کره زمین برای تماشای شفق قطبی است که به عنوان شفق شمالی نیز شناخته می‌شود.

بخوانید  ایرکوتسک روسیه | منطقه دریاچه یخ زده بایکال

7. مشاهده خرس های قطبی باشکوه

خرس های قطبی در شمالگان

خرس قطبی نماد قطب شمال است و بهترین شانس شما برای دیدن یک خرس قطبی زمانی است که آنها در حال پرسه زدن در زمین و یخ دریا در جستجوی غذا هستند. البته، هیچ تضمینی وجود ندارد که مادر طبیعت این فرصت را برای ما فراهم کند اما در طول فصل سفر دریایی در قطب شمال در سال 2015، مسافران Quark Expeditions® رکورد مشاهده 51 خرس قطبی را در منطقه گذرگاه شمال غربی را زدند!

8. بازدید از قطب شمال، یخچال های طبیعی و کوه های یخ

یخ های ضخیم و چند ساله قطب شمال، نه تنها از نظر بصری، بلکه از نظر اهمیت حیاتی آن به عنوان پایه اکوسیستم قطب شمال، تماشایی و منحصر به فرد است. ایلولیسات آیسفیورد گرینلند که یکی از میراث جهانی یونسکو است، یکی از معدود مکان‌هایی است که در آن، کوه یخی گرینلند به دریا می‌رسد. آبدره دهانه دریای باورنکردنی سرمک کوجالک، زاینده ترین یخچال طبیعی در جهان است.

یخچال های ایلولیسات گرینلند
یخچال های ایلولیسات گرینلند

گردشگران ممکن است دلایل مختلفی برای کاوش در شمالگان داشته باشند اما سعی کردیم 8 مورد از باشکوه ترین جاذبه های گردشگری شمالگان را برای شما عزیزان فراهم کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *