تور ویتنام

راهنمای سفر به شمالگان

راهنمای سفر به شمالگان

شفق قطبی در کیروفسک

فهرست مطالب

شمالگان مکانی آشنا و در عین حال بیگانه است. سفر به شمالگان، بسیار عجیب و رویایی به نظر می رسد: یک تجربه فوق العاده خاص! قطب شمال احتمالا، تصور شما وسط زمستان یخبندان است که محل زندگی خود را با آن مقایسه کنید یا تصور می کنید که جایی سردتر نیز وجود دارد و به عنوان خانه خرس های قطبی، گوزن شمالی (کاریبو)، روباه های قطبی و گرگ ها می باشد. همچنین یک جغرافیای بزرگ، بکر، بی‌کران و بسیار دیدنی با یخچال‌های طبیعی، کوه‌های یخ، تاریخ غنی اکتشاف و سکونت گروه‌های بسیاری از مردمان بومی است.

شمالگان در مرکز قطب شمال است که توسط اقیانوس منجمد شمالی احاطه شده است که بیشتر وسعت آن، در زمستان منجمد است و پایین تر از آن، می رسیم به کانادا، گرینلند، اروپا و روسیه. موقعیت جغرافیایی اش، دسترسی به شمالگان را از نقاط مختلف نسبتاً آسان می کند.

در این مقاله جامع، مناطقی را که قطب شمال را تشکیل می‌دهند و کارهای هیجان‌انگیزی که می‌توانید در سفر به شمالگان انجام دهید و تجربه کنید را بررسی خواهیم کرد. همچنین می توانید در تور شمالگان و شفق قطبی نارون اکوتور می توانید ثبت نام کنید تا دشواری های برنامه ریزی برای سفر را نداشته باشید.

چرا به شمالگان سفر کنیم؟

سفر به شمالگان - نارون اکوتور

جواب به این پرسش که چرا به شمالگان سفر کنیم، دشوار است؛ چرا که گردشگران دلایل مختلفی برای این سفر دارند. شاید شنیده باشید که نواحی قطبی، مکان هایی هستند که باید از آن دیدن کنید و به عنوان منطقه ای باشد که دوست دارید قبل از مرگ، حتما آن را کاوش کنید. بکر بودن این منطقه دور افتاده، هر گردشگر کنجکاو و ماجراجویی را به خود جذب می کند.

همچنین برخی از افرادی که علاقه مند به سفر شمالگان هستند، از قبل ایده هایی را برای انجام دارند. برای مثال، می خواهند در آب یخِ قطبی غوطه ور شوند، خرس های قطبی را در زیستگاه طبیعی خود ببینند یا در میان کوه های یخ در زیر آبدره های مرتفع حرکت کنند. شاید تنها مشکل این افراد، این باشد که نمی دانند چگونه به شمالگان سفر کنند یا از چه طریقی به ماجراجویی بپردازند.

بخوانید  ایگلو چیست؟

قطب شمال، محل زندگی گونه‌های منحصربه‌فردی مانند خرس‌های قطبی، موسکوکس و روباه‌ها و خرگوش‌های بومی است و مقصدی محبوب برای دوستداران حیات وحش و عکاسان است.

شمالگان چقدر با جنوبگان متفاوت است؟

برخی از ماجراجویانی که به جنوبگان سفر کرده اند، دوست دارند که محیط این دو ناحیه قطبی را باهم مقایسه کنند. برای همین است که تصمیم می گیرند شخصا به سفر به شمالگان را تجربه کرده و به کاوش در آن بپردازند تا به تفاوت های این دو ناحیه قطبی پی ببرند.

یکی از تفاوت‌های اصلی، تاریخ و فرهنگ شگفت‌انگیز قطب شمال است، زیرا مردم هزاران سال در آن سکونت داشته‌اند. در حالی که قطب جنوب، یک توده خشکی بزرگ است که توسط آب احاطه شده است. شمالگان منطقه بزرگی است که یک ششم مساحت زمین را در بر می گیرد و حتی بخش هایی از 8 کشور، شامل مناطقی از شمالگان می شوند:

شمالگان چقدر با جنوبگان متفاوت است؟ - نارون اکوتور

  1. کانادا
  2. پادشاهی دانمارک (شامل گرینلند)
  3. فنلاند
  4. ایسلند
  5. نروژ (سوالبارد)
  6. روسیه
  7. سوئد
  8. ایالات متحده

اغلب، مسافران ما درباره یک مقصد خاص قطب شمال چیزهای زیادی شنیده یا خوانده‌اند و می‌دانند که آن‌جا می‌خواهند بروند، اما کاملا مطمئن نیستند که در واقعیت چگونه خواهد بود.

سفر به شمالگان

بر خلاف توده خشکی منفرد که قطب جنوب است، قطب شمال عمدتاً از آب تشکیل شده است و جزایر و توده های خشکی متعلق به چندین کشور است. قطب شمال حدود یک ششم مساحت این سیاره را به خود اختصاص داده است و برای اینکه تصوری از این که چقدر این سیاره خالی و وسیع است، در نظر بگیرید که کل قطب شمال خانه فقط چهار میلیون نفر است – جمعیت آن تقریباً با جمعیت یکسان است. لس آنجلس! شما می توانید در کجاست قطب شمال و چگونه می توانم به آنجا بروم بیشتر بیاموزید.

بخوانید  مردم سامی یا سامی ها

بهترین مکان های دیدنی در شمالگان عبارتند از:

گرینلند

از گرینلند دیدن کنید تا آبدره‌های عظیم را کاوش کنید، در فضاهای بیابانی وسیع پیاده روی کنید، و شاید حتی نمایش شگفت انگیز شفق قطبی را ببینید. تاریکی دید شفق های شمالی را در اواخر سال بهبود می بخشد. بنابراین اگر هدف شما از سفر به شمالگان و گرینلند شفق قطبی است، در سپتامبر یا اکتبر به گرینلند بروید. در آخر پاییز، شرایط تاریک تر و خنک تر است.

شفق قطبی در سفر به شمالگان - نارون اکوتور

طبیعت هنوز در این سرزمین غالب است، اما فراتر از غنای طبیعی آن، تمرکز بر تاریخ ساکنان و فرهنگ آنها نیز وجود دارد. تمام مخفیگاه ها توسط خدمه اعزامی اکسپدیشن کوارک شناخته شده است. – لینزی دوون، مسافر گرینلند

اسپیتسبرگن

اگر به دنبال فرصت هایی برای دیدن و عکاسی از حیوانات مختلف شمالگان در محیطی زیبا و طبیعی هستید، باید سفر به اسپیتسبرگن را در نروژ که به «قلمرو خرس قطبی» معروف است، در نظر بگیرید. اگر می خواهید خرس های قطبی را ببینید، در ماه ژوئن یا ژوئیه به اسپیتسبرگن بروید. یخ های بیشتری در اوایل سال وجود دارد و خرس های قطبی بیشتری معمولاً برای شکار بیرون می روند. اگر می‌خواهید دور جزیره را بچرخید، شانس بیشتری برای دستیابی به آنها در اواخر فصل وجود دارد، زمانی که یخ‌ها فرصت شکستن و عقب‌نشینی را پیدا کرده اند.

هر کسی که علاقه زیادی به حیات وحش دارد، باید اسپیتسبرگن و سوالبارد را در صدر فهرست مکان‌های دیدنی خود قرار دهد. – دیل تمپلار، مسافر اسپیتسبرگن

جزیره بافین

اگر به دنبال طیف متنوعی از تجربیات در سفر به شمالگان، از فرهنگ و تاریخ اکتشاف اسکیموها، تا حیات وحش قطب شمال و مناظر دورافتاده فوق العاده دیدنی هستید، جزیره بافین در کانادا، مکان مناسبی برای شماست. جزیره بافین جزیره ای عظیم است که بخش وسیعی از شرق کانادا را در بر می گیرد، با بسیاری از جوامع کوچک، پناهگاه های حیات وحش و پارک های ملی.

بخوانید  تریبرکا، روستایی در انتهای کره زمین

از جزیره بافین در اواخر آگوست و سپتامبر، زمانی که شرایط برای عکاسی، تماشای حیات وحش، گشت و گذار و پیاده روی مناسب است، بازدید کنید. هر چه در سمت شمال پیشروی می کنیم، روشنایی به مدت بیشتری وجود دارد و معمولاً هر غروب، فقط شامل چند ساعت گرگ و میش است؛ بدون تاریکی واقعی.

“در سمت غربی تنگه، خط ساحلی جزیره بافین را دنبال می‌کنیم و برای کاوش در جزایری توقف می‌کنیم که در آن خرس‌های قطبی بیشتری را می‌بینیم (در این سفر در مجموع نه خرس را دیدم که بیشتر آنها در دوردست) و پرندگان زیادی، به‌ویژه منقار ضخیم.” – استیو میخام در جزیره بافین

قطب شمال

قطب شمال - نارون اکوتور

این رویای نمادین اکتشاف است که به حقیقت پیوسته است؛ ایستادن در یک نقطه از سیاره که در آن نگاه به هر جهت، نگاهی به جنوب است. با یک شامپاین در قطب شمال جشن بگیرید و سپس روی یخ راه بروید یا حتی صحنه را از بالا در یک بالون هوای گرم تماشا کنید. در ماه جولای و اوایل آگوست هر سال یک پنجره نسبتاً کوتاه وجود دارد که شرایط یخ اجازه عبور به قطب شمال را می دهد. این باعث می شود دستاورد شما بسیار به یاد ماندنی تر شود!

  • زندگی را در قدرتمندترین یخ شکن هسته ای جهان تجربه کنید. از روی عرشه تماشا کنید که راه خود را از میان یخ های غلیظ و چند ساله دریا به سبک اکتشاف واقعی باز می کنید.
  • در یک بالون هوای گرم بالا بروید تا تجربه را از منظره ای داشته باشید که تنها یک بار در عمرتان خواهید دید.
  • موفقیت سفر خود را با موسیقی، شادی، همراهی عالی و جشنی بی نظیر در اوج جهان جشن بگیرید!

منبع: QuarkExpeditions

 

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *