تور ویتنام

narvan logo

شهر بندیپور، گنج آرامش نپال

شهر بندیپور، گنج آرامش نپال

بندیپور

فهرست مطالب

روستای نیواری بندیپور یکی از جواهرات پنهان نپال است: ترکیبی از معماری سنتی روستایی، چشم اندازهای حماسی از هیمالیا، امکان پیاده‌روی‌های دلچسب در حومه شهر، ورزش‌های ماجراجویانه محلی و اقامتگاه‌های عالی است. همچنین بندیپور مکانی ایده آل برای توقف بین پخارا و کاتماندو می باشد و در عین حال طعم آرامش‌بخش روستایی نپال را به شما هدیه می دهد.

موقعیت روستای بندیپور

موقعیت بندیپور در نقشه نپال

بندیپور سه ساعت از پخارا، پنج ساعت از کاتماندو و 90 دقیقه از بسیساهار که نقطه شروع سنتی ترکینگ آناپورنا است، فاصله دارد. برای این منظور، قبل یا بعد از ترکینگ آناپورنا یا ترکینگ ماناسلو، شهر خوبی برای بازدید است. از این رو، همواره بندیپور جزو مقاصد گردشگری تور نپال است.

تاریخچه بندیپور

بندیپور که بر روی یک گذرگاه بر فراز بزرگراه کاتماندو-پخارا قرار گرفته است، از یک خیابان سنگی تشکیل شده است که در دو طرف آن، معماری سنتی چوبی نیواری خودنمایی می کند. خانه‌های بازرگانان سابق را در این روستا می توانید پیدا کنید؛ زمانی این روستا یک ایستگاه مهم در مسیر تجاری تبت بود اما امروزه بیشتر این خانه ها به مهمان‌خانه‌ها و کافه‌ها تبدیل شده‌اند.

با این حال، چند مغازه سنتی باقی مانده اند و معماری قرن هجدهم آنها کاملاً جذاب است. در اینجا، گل‌های بوگنویل زرشکی از بالکن‌های چوبی آویزان شده اند و معابد باستانی از هر تقاطع خیابان بیرون می‌آیند. فقدان کامل وسایل نقلیه در این روستا لذت خاصی دارد؛ به خصوص که در سفر به نپال، مدتی را در کاتماندو گذرانده اید.

جاهای دیدنی بندیپور

چشم انداز بندیپور

در خیابان اصلی بندیپور معابد سنتی هندو و کافه های مدرن را خواهید دید. بیش از هر چیز، بندیپور یک شهر ایده آل برای کاوش آرام است.

از معابد دیدن کنید، در کوچه پس کوچه های جذاب قدم بزنید و به طور کلی از حس و حال زندگی آرام روستایی لذت ببرید. البته بدان معنا نیست که تفریحات مدرن در بندیپور جایی نداشته باشد. خیابان اصلی روستا مملو از کافی‌شاپ‌هایی است که می‌توانید در زیر آفتاب، بعد از ظهر را با مطالعه کتاب یا استفاده از وای‌فای رایگان لذت ببرید.

مقاله مرتبط : معابد نپال

 

بازدید از کارخانه ابریشم

از یک کارخانه ابریشم در بندیپور دیدن کنید تا ببینید کرم‌های ابریشم چگونه کار می‌کنند و فرایند تولید لباس ابریشمی چگونه پیش می‌رود. این فعالیت در بندیپور توریستی است و برای شما بسیار سرگرم کننده خواهد بود. البته اگر سفر شما در فصل مناسبی برای تولید ابریشم باشد و کارخانه تعطیل نشده باشد.

پیاده روی در بندیپور

پیاده روی در بندیپور

برای تماشای مناظر عالی صبح زود، برای 30 دقیقه پیاده روی تا منظره بالای تپه در معبد تانی‌مای حرکت کنید. وقتی بالای تپه رسیدید، چشم‌اندازی وسیع از قله‌های هیمالیا و دره مارسیانگدی را خواهید دید. برای پیاده‌روی آسان‌تر با مناظر دلنشین، به پارک یادبود شهدا یا نزدیکی توندیخل، زمین رژه سابق که اکنون به عنوان زمین فوتبال اصلی شهر عمل می‌کند، قدم بزنید. آبجوی سرد گورخا را بردارید و هنگام غروب خورشید بر فراز رشته کوه هیمالیا که در مقابل شما به رنگ سرخ می درخشد، نوش جان کنید.

 

ماجراجویی هیجان انگیز در بندیپور

بندیپور تنها برای پیاده روی برای لذت بردن از چشم اندازهای زیبا نیست. در اینجا شما می توانید فعالیت های ماجراجویانه نیز داشته باشید.

مقاله مرتبط : بانجی جامپینگ در نپال

 

یک پیاده روی خوب نیم روزه به سمت پایین به سیدا گوفا، شما را به بزرگترین غار در نپال خواهد برد. هنگامی که به تدریج از طریق یک سری از نردبان ها و طناب ها به اتاق های متوالی فرود می آیید، غار را با نور مشعل کاوش خواهید کرد. در غار یک سادو یا زاهد هندو، می کند و به تنهایی در تاریکی شعار می دهد.

غار سیدا

ماجراجویان می‌توانند به سبک «ماموریت غیرممکن» از سقف غار عبور کنند. صخره‌نوردی نیز در صخره‌های مجاور امکان‌پذیر است و دره‌نوردی فوق‌العاده‌ای (به پایین آبشارها) در مسیر پارک ملی چیتوان وجود دارد. همچنین پاراگلایدر را نیز می توانید امتحان کنید.

همچنین می توانید در یک برنامه پیاده روی نیم روزه، به رامکوت بروید؛ روستای سنتی ماگار که یکی از آخرین خانه‌های گرد با سقف کاهگلی منطقه را به رخ می‌کشد. روستاییان محلی رستوران ساده Mountain View را در انتهای شهر راه‌اندازی کرده‌اند، جایی که کابان‌های کاهگلی با افق چشم‌نوازی از قله‌های هیمالیا که داولاگیری و آناپورنا تا کوه ماناسلو و منطقه دوردست لانگ‌تانگ را در بر می‌گیرد، قرار دارند.

اقامت در بندیپور

هتل های بندیپور

برای اقامت در بندیپور، می توانید هتل هایی را انتخاب کنید که برای خود یک جاذبه هستند، زیرا بسیاری از آن‌ها از خانه‌های تجاری سنتی نیواری تغییر کاربری داده‌اند. اتاق‌ها اغلب با تیرهای سقف نمایان، آجرکاری اُخری، کرکره‌های چوبی و چند قطعه مبلمان برای شما فراهم شده اند. با این حال، در برخی از هتل ها، تراس های روی پشت بام هم وجود دارد که برای لذت شما از مناظر باشکوه هستند. بهترین گزینه‌های اقامت در بندیپور ممکن است گران باشند اما مهمان‌خانه‌های کوچک‌ زیادی در خیابان اصلی وجود دارند.

یکی از گزینه‌های اقامتی منحصربه‌فرد، اقامتگاه ۱۲ اتاقه مدرن‌تر Three Mountain Lodge است. یک گردش سه ساعته از بندیپور شما را به این اقامتگاه مجلل دورافتاده می برد. از اینجا می توانید سفر را ادامه دهید و چند ساعت دیگر به کمپ ثابتی در رودخانه ستی بروید. این نقطه شروع یک سفر خوش منظره قایقرانی در ستی، با امکان رفتن به کاتماندو یا پارک ملی چیتوان است.

مقاله مرتبط : هتل های نپال

 

کلام آخر

بندیپور، دهکده ای زیبا به سبک نیواری است؛ جایی که به نظر می رسد زمان در آن متوقف شده است. در اینجا گردشگری انبوهی وجود ندارد و آرامش سرتاسر آن را فرا گرفته است. معماری قرن هجدهم به خوبی حفظ شده‌است و از آنجایی که وسایل نقلیه ندارد، زیبا و آرام است. در این راهنمای سفر، از دیدنی ها، تاریخچه و اقامتگاه های بندیپور صحبت کردیم و سعی کردیم هر آنچه که درباره این روستا وجود دارد، شرح دهیم. برای شما بندیپور چه ویژگی برجسته ای برای سفر و گشت و گذار دارد؟

 

منابع: kimkim

Charlotte Plans a Trip

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *