تور ویتنام

narvan logo

جاذبه های گردشگری باتومی

جاذبه های گردشگری باتومی

جاذبه های گردشگری باتومی - نارون اکوتور

فهرست مطالب

جاذبه های گردشگری باتومی در بین دریا و کوه های سر به فلک کشیده ای قرار دارد که برای مسافران خودنمایی می کنند. باتومی شهریست پر از سنت های قدیمی که زندگی مدرن و سنتی را در هم آمیخته است. مردم محلی گرجستان به خاطر مهمان نوازی خود شناخته شده اند. آنها خونگرم و پذیرای مهمانان زیادی از سراسر جهان هستند. فرهنگ اصیل و هنرمند این شهر قدیمی زبانزد خاص و عام است.

باتومی از بهترین جاذبه های گردشگری گرجستان است. شاید هنوز این شهر را ندیده اید و می توانید در تور گرجستان از آن بازدید کنید. آیا دلتان می خواهد سری بزنید به جاذبه های گردشگری باتومی و آنجا را در ذهن خود تصور کنید؟ قطعا این مقاله می تواند شما را به دنیایی زیبا ببرد که بسیار واقعی است.

 

شهر باتومی

شهر باتومی در کشور گرجستان و نزدیک به سواحل دریای سیاه، نه چندان دور از مرز ترکیه (20 کیلومتر) واقع شده است. جاذبه های این شهر در کنار جاذبه های گردشگری تفلیس، از پربازدیدترین شهرهای گرجستان هستند.

 

جاذبه های توریستی باتومی

جاذبه های توریستی باتومی بسیار زیبا هستند و این شهر را به یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در دریای سیاه و یکی از مکان‌های دیدنی در گرجستان و منطقه کوه های قفقاز تبدیل کرده اند. اما این شهر تنها برای تعطیلات ساحلی مناسب نیست بلکه اگر از این شهر دیدن کنید، انگار که به تاریخی از گذشته پیوست شده اید و می توانید جاذبه های گردشگری باتومی را مشاهده کنید و شگفت زده شوید. این شهر دارای قدمت زیادی است و علاوه بر طبیعت بکر و زیبا دارای مکان هایی جذاب و دیدنی است.

 

جاذبه های گردشگری باتومی

در این جا به بخشی از جاذبه های گردشگری باتومی خواهیم پرداخت و چند مورد دیگر را در تفریحات شبانه باتومی بررسی می کنیم که جذابیت بیشتر آن ها در شب می باشد.

بخوانید  کوه های قفقاز کجا هستند؟

 

ساختمان های زیبا و کوچه پس کوچه های جذاب

خیابان های باتومی - نارون اکوتور
سنگفرشی در باتومی با ساختمان های زیبا

شهر قدیمی باتومی خیلی بزرگ نیست اما مطمئناً مکانی جذاب برای پرسه زدن است. در ابتدا در قرن نوزدهم زمانی که باتومی بندر مهمی در مسیر دریای خزر به اروپا بود ساخته شد و بسیاری از ساختمان‌های آن هنوز به آن زمان باز می‌گردد. شهر قدیمی باتومی اخیرا بازسازی شده است و واقعا مسحور کننده است.

خیابان ها طولانی، مستقیم و بسیار زیبا هستند. مرکز شهر قدیمی Piazza است- میدانی مخفی که به سبک ایتالیایی با کافه‌های فضای باز، مغازه‌ها و موزاییک های زیبا در مرکز شهر ساخته شده است- مکان دیگری که نباید دیدن آن را از دست بدهید، کمی آنطرف تر شهر قدیمی، میدان اروپا با مجسمه مدیا و برخی ساختمان‌های چشمگیر در اطراف آن است.

 

بلوار باتومی

بلوار باتومی - نارون اکوتور
بلوار باتومی

میدان یا بلوار باتومی که در سال 1881 ساخته شد، قدیمی ترین جاذبه با رویدادهای زیبا، سرگرمی ها و فعالیت های مختلف در این شهر است. بلوار باتومی با طول 7 کیلومتر دارای دو بخش “قدیمی” و “جدید” است. در بخش “قدیمی” مجسمه‌ها، نیمکت‌ها و فواره‌ها وجود دارند. در این بلوار که قدم می زنید، به کافه‌ها، رستوران‌ها، بارهای ساحلی و کلوپ ها خواهید رسید و همچنین می توانید غروب شگفت‌انگیز را در بلوار کنار دریای سیاه را به تماشا بنشینید.

 

باغ گیاه شناسی باتومی

بوتانیکال گاردن باتومی - نارون اکوتور
بوتانیکال گاردن باتومی

باغ گیاه شناسی یکی از زیباترین جاذبه های توریستی باتومی است. باغ گیاه شناسی باتومی یک پارک بزرگ با انواع گونه های گیاهی از نقاط مختلف جهان، زاییده فکر گیاه شناس روسی، آندری کراسنوف است. این باغ در نزدیکی تفرجگاه کیپ سبز است و می توانید با استفاده از مینی بوس شماره 31 از خیابان پارناواز مپه یا میدان تفلیس به آنجا بروید. کفش‌های پیاده‌روی راحتی بپوشید و خوراکی‌هایی با خود بیاورید؛ زیرا ممکن است هوس کنید ساعت ها در باغ گیاه شناسی باتومی سپری کنید. برخی از قسمت ها تپه ای هستند اما ممکن است منظره شگفت انگیزی از دریا را نیز به شما نشان دهد.

بخوانید  جاذبه های گردشگری گرجستان

 

چشم انداز دریا از بوتانیکال گاردن باتومی - نارون اکوتور
چشم انداز دریا از بوتانیکال گاردن باتومی
بوتانیکال گاردن از بهترین جاذبه های توریستی باتومی - نارون اکوتور
بوتانیکال گاردن از بهترین جاذبه های توریستی باتومی

 

تله کابین آرگو

تله کابین آرگو در باتومی - نارون اکوتور
تله کابین آرگو در باتومی

تله کابینی مقرون به صرفه و زیبا با چشم اندازهای عالی از شهر و بندر! این تله کابین از  دریا، کوه ها و شهر زیبای باتومی در زیر نگاه شما خواهد بود. زیبایی وصف ناپذیر از شهر باتومی. بعد از آن می توانید به یک سواری عصرگاهی و بازدید چراغ‌های برج الفبا، چرخ و فلک و ساختمان‌های اطراف بروید.

 

چرا از باتومی دیدن کنیم؟

اکثر گردشگرانی که از باتومی بازدید می کنند برای تعطیلات ساحلی به اینجا می آیند اما دلایل بیشتری برای بازدید از باتومی وجود دارد. یک شهر قدیمی واقعا دوست‌داشتنی با ساختمان‌های قدیمی چشمگیر وجود دارد؛ هرچند معماری مدرن این شهر نیز بسیار جالب است. در این شهر می توانید غذاهای دریایی خوشمزه و تازه بخورید. باتومی مکانی بسیار پر جنب و جوش است و مورد علاقه گردشگران زیادی از سراسر جهان می باشد.

 

بهترین زمان برای سفر به باتومی

در ماه های تابستان، باتومی یک مقصد تعطیلاتی بسیار شلوغ است که نه تنها گردشگران محلی، بلکه بسیاری از گردشگران ارمنستانی، روسی، ایرانی یا کشورهای حاشیه خلیج فارس را به خود جذب می کند. اگر شلوغی در ساحل و به خصوص در تفرجگاه ساحلی را دوست ندارید، نباید در تیرماه و مردادماه از باتومی دیدن کنید.

 

تفریحات شبانه باتومی

شب در باتومی بسیار رویایی و زیبا است و تفریحات شبانه باتومی از کنار دریای سیاه گرفته تا شنیدن داستان های شبانه و مجسمه های زیبا و رقص نور در آسمان جاذبه های گردشگری باتومی را تکمیل می کند.

بخوانید  قلعه ناریکالا در تفلیس

 

علی و نینو

مجسمه مدرن علی و نینو - نارون اکوتور
مجسمه مدرن علی و نینو

یک نمایش رمانتیک هیپنوتیزم کننده و داستان غم انگیز در پشت این زیبایی هنری قرار دارد. هنرمند مجسمه ساز، تامار کوسیتادزه، این مجسمه متحرک را بر اساس رمانی به نام علی و نینو در سال 1937 ساخته است که توسط نویسنده ای آذربایجانی با نام مستعار، کوربان سعید، نوشته شده است.

داستان این رمان در زمان جنگ جهانی اول می گذرد؛ زمانی که یک مرد مسلمان آذربایجانی به نام علی، عاشق شاهزاده خانم گرجی به نام نینو شد. پس از اینکه آنها سرانجام توانستند با هم متحد شوند، علی در جنگ به طرز فجیعی کشته شد. داستانی دلخراش در پس زمینه ای عاشقانه! شب را در کنار دریای سیاه بگذرانید، در حالی که مجسمه ها با رنگ های مغناطیسی روشن می شوند و در یکدیگر ادغام می شوند و تصویری زیبایی را در سیاهی شب برایتان نمایان خواهند کرد.

 

میدان پیاتزا

میدان پیاتزا در باتومی - نارون اکوتور
میدان پیاتزا در باتومی

این میدان هم در روز و هم در شب جاذبه های خاص خودش را دارد. متمایزترین معماری گرجستان با میدان پیاتزا نشان داده شده است! میدانی به سبک ایتالیایی که با موزاییک و هنرهای ویترای تزئین شده است. اطراف مجموعه Piazza، هتل Piazza Four Colors، چند رستوران، یک کافه و یک میخانه وجود دارد. این میدان معمولاً نوازندگانی را از سراسر جهان جذب می کند که از باتومی بازدید می کنند. 

 

تا به حال به کشور گرجستان سفر کرده اید؟ از جاذبه های گردشگری باتومی بازدید کرده اید؟ تجربیات خود را با نارون اکوتور به اشتراگ بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *