تور ویتنام

narvan logo

بهترین غذاهای نپال

بهترین غذاهای نپال

بهترین غذاهای نپال - نارون اکوتور

فهرست مطالب

غذاهای نپال

غذاهای نپال، یکی از زیباترین بخش های فرهنگ مردم نپال بر خلاف باور عمومی است. غذاهای سنتی نپالی که طبخ می شوند، ترکیبی از طعم‌های شگفت‌انگیز هستند که دلتان می خواهد از آن ها بچشید. این غذاها از کشورهای همسایه یعنی هند، تبت و چین تأثیر می پذیرند و معمولا، سالم و با چربی کمتر پخته می شوند. این غذاهای لذیذ را در تور نپال نارون اکوتور می توانید امتحان کنید.

غذاهای رایج نپال معمولا شامل سوپ ها، کاری بدون چربی، غذاهای گیاهی و سالادها، گوشت بدون چربی هستند و مواد غذایی فرعی تشکیل دهنده آن ها شامل گوجه فرنگی، فلفل، گشنیز، سیر و روغن خردل می باشد. در ادامه به بررسی بهترین غذاهای نپال می پردازیم:

۱- دال بات – معروف ترین غذای نپال

دال بات - نارون اکوتور

دال بات معروف ترین غذای نپال هست و در سفره هر نپالی یافت می شود. دال بات عمدتاً از برنج است که همراه با سوپ عدس و کاری سبزیجات و مرغ (یا گوشت) سرو می شود. این وعده غذایی محبوب ترین غذا در بین مردم نپالی است. زیرا برای سلامتی بدن بسیار مفید است و همچنین، مواد غذایی مورد نیاز بدن را تامین می کند.

2- مومو

مومو - نارون اکوتور

مومو از معروف ترین غذاهای نپال و مورد علاقه گردشگران نپال است و برای همه کسانی که از نپال بازدید می کنند، توصیه می شود که امتحان کنند. مومو، توپی های گرد تشکیل شده از آرد سفید است که با سبزیجات و گوشت چرخ کرده یا مرغ پر شده است. مومو با انواع سس های مختلف و همچنین سس مایونز سرو می شود که این غذا را به یک میان وعده خوشمزه تبدیل می کند. این غذا نپالی در هند بسیار رایج شده است و در بسیاری از کشورها نیز، یک غذای خیابانی محبوب به شمار می رود.

مقاله مرتبط : چرا به نپال سفر کنیم؟

 

۳- ساموسا

غذای ساموسا - نارون اکوتور

ساموسا یک نوع سمبوسه لذیذ هندی معروف است اما در نپال نیز بسیار رایج است و می توانید امتحان کنید. ساموسا یک غذای تند است که مخلوطی از پوره سیب زمینی و ادویه جات پر شده در نان های مثلثی شکل از آرد سفید می باشد. سپس آن را سرخ می کنند تا پوسته ترد شود. اگر طرفدار غذاهای تند نیستید، ممکن است بخواهید ابتدا آن را مزه کنید. این خوراکی‌ها با سس مخصوص چاتنی قرمز سرو می‌شوند و حتما آن را داغ و تازه میل کنید.

 

۴- یوماری

غذای یوماری - نارون اکوتور

یوماری، یک غذای شیرین است که از خمیر برنج تهیه می‌شود و با خمیر شیرینی از نارگیل، دانه‌های کنجد و شیره چغندر پر می‌شود. یوماری یک غذای فستیوالی در نپال است که فقط در طول جشنواره یوماری پانی طبخ می‌شود. این جشن هر ساله در فصل زمستان، برای تشکر از خدایان که برداشت خوب از باغ ها و زمین های کشاورزی اتفاق افتاده است، برگزار می شود. یوماری در کاتماندو بسیار معروف است و ممکن است که همراه با عدس و چاشنی های تند نیز سرو شود.

۵- دیدو یا دیندو

غذای دیندو - نارون اکوتور

اگر به گوشه و کنار کاتماندو و منطقه تامیل بروید، یک غذای لذیذ کمتر شناخته شده، به نام دیدو را خواهید یافت. این غذا دیندو یا تالی دیدو نیز نامیده می شود و یک فرنی غلیظ است که از جوشاندن آرد ذرت آسیاب شده، آرد گندم سیاه و آرد ارزن، در آب نمک تهیه می شود. دیدو غذای اصلی مناطق روستایی است و با کره، سبزی کاری، ترشی، دوغ و ماست مصرف می شود.

۶- گوندروک

گوندروک - نارون اکوتور

گوندروک یک غذای میان وعده است که اغلب همراه با دیدو سرو می شود. گوندروک به عنوان غذای ملی نپال نیز در نظر گرفته می شود. این غذا، در واقع سبزیجات سبز رنگ و برگهای تخمیر شده یا به صورت ترشی است که در خردل، تربچه و گل کلم در قابلمه ای سفالی می خوابانند و سپس می گذارند تا ترشی شود و سبزی های داخل آن آب اسیدی آزاد کنند و تخمیر شوند.

مقاله مرتبط : پرچم های رنگی نپال

 

۷- گورخالی گوشت

گورخالی از بهترین غذاهای نپال - نارون اکوتور

گورخالی گوشت مجموعه ای از طعم های مختلف است که در بشقاب خود خواهید چشید. گورخالی گوشت در اصل یک غذای کاری است که از طبخ آرام گوشت بره در کاری همراه با سیب زمینی و پیاز تهیه می شود. سپس از کاری خارج شده و کبابی می شود و با لایه ای از مخلوط فلفل تند پوشانده می شود تا طعمی تند به خود بگیرد. سپس آن را دوباره داخل کاری قرار می دهند تا برای مدتی طولانی بپزد. گوشت بره یکی از غذاهای مورد علاقه نپالی هاست و مطمئناً این غذا ارزش امتحان کردن را دارد.

 

۸- چاتاماری

چاتاماری پیتزای نپالی - نارون اکوتور

چاتاماری یک میان‌وعده نیواری است که معمولاً به عنوان پیتزای نپالی شناخته می‌شود اما از لحاظ طعم، چندان به پیتزا نزدیک نیست. چاتاماری بیشتر یک کرپ آرد برنج است که با موادی مانند سبزی گشنیز، گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، پیاز خرد شده، فلفل قرمز و بسیاری از ادویه ها طبخ می شود. بیشتر به خاطر ظاهر گرد و پهن آن است که از آن به عنوان یک نوع پیتزا یاد می شود. اگر دنبال یک غذای نپالی خاص هستید، در کنار سایر غذاهای نپالی می توانید آن را امتحان کنید.

 

۹- توکپا

توکپا - نارون اکوتور

توکپا یک نوع آش رشته است که در زمستان ها در کوه ها و ارتفاعات نپال سرو می شود. بیشتر طبیعتگردان و کوهنوردان، برای ترکینگ ارتفاعات معروف نپال به این کشور سفر می کنند. نارون اکوتور نیز هر ساله تورهای ترکینگ بیس کمپ اورست، تور ترکینگ دور آناپورنا و تور بیس کمپ آناپورنا را برگزار می کند و می توانید در سرمای ارتفاعات هیمالیا این غذا را نوش جان کنید. توکپا را ممکن است با گوشت، تخم مرغ یا فقط سبزیجات طبخ کنند. همچنین این غذا را همراه با موموس سرو می کنند.

توکپا از غذاهای چینی و تبتی الهام گرفته است و گوشت مورد استفاده در آن می تواند گوشت بز، بره، مرغ یا حتی یاک (برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله حیوانات کوه اورست را بررسی کنید) باشد. توکپا در کنار طعم عالی اش، مواد مغذی مورد نیاز مردم محلی و طبیعتگردها را فراهم می کند.

مقاله مرتبط : هتل های نپال

 

۱۰- سامای باجی

سامای باجی - نارون اکوتور

یکی از بهترین غذاهای نپالی، سامای باجی است که یک غذای لذیذ می باشد که در طول نسل‌ ها، به مردم نپالی امروزه منتقل شده است. این بشقاب حاوی گوشت گاومیش کبابی، تخم مرغ آب پز به همراه برنج کوبیده شده و سالاد سیب زمینی تند است. سامای باجی یک غذای سنتی است که در مناسبت های فرخنده در فرهنگ نیواری سرو می شود. این غذا را در نپال حتما امتحان کنید. به خصوص اگر عاشق گوشت کاملا پخته و غذاهای تند هستید.

 

۱۱- چویلا

چویلا - نارون اکوتور

چویلا یک غذای معروف در فرهنگ نیواری است که با گوشت گاومیش آبدار طبخ می‌شود و غذای تندی به شمار می رود. انواع دیگری از چویلا نیز وجود دارد که با گوشت اردک یا گوشت بره پخته می شود. چویلا را معمولا با برنج سرو می کنند و بخشی از سینی سامای باجی محسوب می شود و یک غذای بسیار معروف در جشن ها می باشد.

امتیاز دهید :

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *