تور ویتنام

narvan logo

بهترین زمان سفر به سریلانکا

بهترین زمان سفر به سریلانکا

بهترین زمان سفر به سریلانکا - نارون اکوتور

فهرست مطالب

بهترین زمان سفر به سریلانکا

بهترین زمان سفر به سریلانکا بستگی به آب و هوای منطقه و ذائقه شما برای سفر دارد. جزیره گرمسیری سریلانکا در نوک جنوبی هند بین خلیج بنگال و دریای لاکادیو قرار دارد. این جزیره بیست و پنجمین جزیره بزرگ جهان است و دارای خط ساحلی شگفت انگیزی است که تا آنجا که چشم کار می کند، با درختان نخل پر شده است. به دلیل نزدیکی به خط استوا با دمایی که در تمام طول سال در حدود 27 درجه سانتی گراد است، جاذبه های گردشگری سریلانکا برای ارائه بسیار است. اگر می خواهید گروهی سفر کنید، تور سریلانکا نارون اکوتور را بررسی کنید. در ادامه به بررسی بهترین زمان سفر به سریلانکا می پردازیم.

 

آب و هوای سریلانکا

آب و هوای سریلانکا توسط دو فصل مهم موسمی تعیین می شود و به دلیل اینکه آنها متناوب هستند، سریلانکا را می توان به عنوان یک مقصد تعطیلات در تمام طول سال به شمار آورد. در کل همیشه جایی وجود دارد که در طول سال خشک باشد، اما سفر به سریلانکا را در این ماه‌ها برنامه‌ریزی کنید تا به روزهای خشک ساحلی برخورد نکنید.

برای بازدید از بهترین سواحل سریلانکا باید عامل آب و هوا را حتما در نظر بگیرید. بهترین زمان برای بازدید از سواحل غربی و جنوبی و مناطق تپه ای از دی ماه تا اسفند است؛ در حالی که بهترین آب و هوای سریلانکا در سواحل شرقی از فروردین تا شهریور می باشد.

اگرچه دما در تمام طول سال 27-29 درجه سانتیگراد و نسبتاً ثابت است اما این منطقه از فروردین تا شهریور، فصل موسمی یالا را تجربه می کند. در این دوره مرطوب ترین ماه ها فروردین، اردیبهشت و خرداد هستند.

بخوانید  معابد سریلانکا

 

بهترین فصل سفر به سریلانکا

علاوه بر آب و هوا، جشنواره ها و قصد شما از مسافرت نیز، در انتخاب بهترین فصل سفر به سریلانکا موثر است.

اگر به دنبال گذراندن وقت در ساحل هستید، در ماه‌های مهر تا اسفند که نوید بهترین آب‌وهوا را می‌دهند، به سریلانکا سفر کنید. اگرچه نمی‌توان بارش باران را رد کرد.

اگر دوست دارید در دریا شنا کنید، بهترین فصل سفر به سریلانکا برای شما زمستان است. تعطیلات خود را بین دی تا اسفند، زمانی که دریا آرام است، برنامه ریزی کنید. مزیت دیگر این است که در این ماه‌ها به احتمال زیاد نهنگ‌های آبی و نهنگ عنبر را خواهید دید.

 

جشنواره های سریلانکا

جشنواره های سریلانکا - نارون اکوتور
جشنواره اسالا در سریلانکا

اگر اهل جشن و فستیوال هستید، بهترین زمان سفر به سریلانکا برای شما فروردین است. جشنواره «سال نو» سینهلا و تامیل نادو در این ماه برگزار می شود. این زمان، پایان فصل برداشت در سریلانکا برای مردم سینهالی است. این جشنواره معمولاً حدود یک هفته به طول می‌انجامد و میزبان مجموعه‌ای از رویدادهای اجتماعی و خوراکی بسیار است!

ماه تیر آغاز جشنواره های سنتی اسالا است که اولین آن در کاتاراگما برگزار می شود. این فستیوال ها یادآور اولین آموزه های بودا است. در رویداد کاتاراگما شرکت کنید و می توانید شاهد فیل ها، صدای ترقه ها، طبل نوازان و رکاب زن بوروکاکول کارایو باشید.

از طرف دیگر، ماه مرداد میزبان دومین جشنواره اسالا است که این بار در منطقه کندی برگزار می شود. این جشنواره به طور خاص ده روز طول می کشد و مانند کاتاراگما، رقصندگان، شعبده بازان، نوازندگان، آتش بازها و فیل هایی با تزئینات مجلل را برای کسانی که مایل به شرکت هستند، ارائه می دهد. حتماً غذاهای محلی از جمله بامیه و گل موز را امتحان کنید.

بخوانید  قلعه سیگیریا

جشنواره دیپاوالی (دیوالی) که به معنای “جشن چراغ ها” است، نیز هر ساله بسته به تقویم هندو در ماه مهر یا آبان برگزار می شود. این یک رویداد واقعا زیبا است که در آن می توانید شاهد خانه های درخشانی باشید که توسط مردم محلی ایجاد شده است. غذاهای محلی را امتحان کنید و از کانداسوامی کویل، یکی از تحسین برانگیزترین معابد هندو سریلانکا دیدن کنید.

 

بهترین زمان مسافرت به سریلانکا برای بازدید از تپه های مرکزی

تپه های مرکزی سریلانکا - نارون اکوتور
بهترین زمان سفر به سریلانکا برای بازدید از تپه های مرکزی

بهترین زمان مسافرت به سریلانکا برای بازدید از تپه های مرکزی با دیگر مناطق این کشور متفاوت است. تپه های مرکزی یک منطقه کوهستانی است که در بخش جنوبی مرکزی سریلانکا واقع شده است. منطقه تپه ای مثلثی شکل به ارتفاع بیش از 300 متر می رسد و حدود 20 درصد از کل مساحت جزیره را پوشش می دهد.

به دلیل موقعیت و ارتفاع، تپه های مرکزی در طول سال خنک تر هستند و در واقع بسیار خنک تر از مناطق ساحلی با میانگین دمای حدود 15 درجه سانتیگراد هستند. دی تا اسفند آفتابی ترین و خشک ترین زمان است. مرطوب ترین ماه ها آبان و آذر است.

فروردین تا مهر بهترین زمان برای بازدید از مناطق شرقی و شمالی است. شامل: اراوور و پاسیکوداه در شرق و هابارانا و واوونیا در شمال و ترینکومالی در شمال شرقی

توجه: در طول ترم مدرسه از دی تا فروردین به آنجا بروید؛ اگر که می خواهید سفر خلوت داشته باشید و کودکان شلوغ را در طول سفر خود کمتر ببینید.

بخوانید  شهر گاله Galle و جاهای دیدنی آن

 

باران های موسمی سریلانکا

فصل باران های موسمی «ماها» از حدود آبان تا اسفند به نواحی شرقی و شمالی می رسد و مرطوب ترین ماه ها آبان و آذر می باشد. بنابراین اگر تمایلی به سفر در

مرداد و شهریور معمولاً خشک هستند و برای تعطیلات خانوادگی ترجیح داده می شوند، اگرچه ممکن است بسیار گرم باشد و در این زمان بارش باران کوتاه و تند رخ دهد.

دوره بین موسمی بسیار نامنظم است و سیل و رعد و برق شدید می تواند در هر مکانی در هر زمانی رخ دهد اما معمولا بین آبان و آذر است. این زمان ها ازدحام جمعیت کمتری نیز وجود دارد اما عده کمی، چنین سفری به مذاقشان خوش خواهد آمد.

 

نتیجه گیری

برای انتخاب بهترین زمان سفر به سریلانکا موارد متنوعی را بررسی کردیم. یکی از این عوامل آب و هوا است که به طور کلی می توان گفت دمای این منطقه استوایی، نسبتا ثابت است و به غیر از زمان باران های موسمی، دیگر زمان ها برای سفر مناسب تر هستند. همچنین تماشای نهنگ های آبی و نهنگ عنبر انگیزه دیگری می تواند برای تعیین زمان مناسب سفر باشد که در این صورت، زمستان بهترین فصل سفر به سریلانکا خواهد بود. جشنواره های این کشور، دیگر علت تعیین کننده در انتخاب بهترین زمان مسافرت به سریلانکا است که با بررسی زمان برگزاری آن ها، می توانید برای سفر خود به سریلانکا برنامه ریزی کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *