تور ویتنام

narvan logo

بهترین مسیرهای ترکینگ در ایران

بهترین مسیرهای ترکینگ در ایران

بهترین مسیرهای ترکینگ در ایران

فهرست مطالب

کشور ایران با توجه به موقعیت خود در حغرافیا جز اقلیم گرم و خشک است اما به واسطه داشتن کوهستان و دریا کشوری است چهار فصل که در یک لحظه می توان چهار نوع آب و هوای متفاوت را تجربه کرد. هر بخش از ایران در هر فصل دارای زیبایی هایی است که می توانید در آن ترکینگ داشته باشید و از مسیر و زیبایی های آن لذت ببرید. اما قبل از این که بخواهیم بهترین مسیرهای ترکینگ در ایران را معرفی کنیم، در خصوص این سبک سفر توضیح مختصر می دهیم.

ترکینگ چیست؟

ترکینگ به معنای انجام یک پیاده روی طولانی یا دشوار است اما هایکینگ، فعالیت پیاده روی طولانی مدت برای تفریح است. با نگاهی به این تعاریف می توانید متوجه شوید که تفاوت زیادی بین این دو فعالیت وجود ندارد. هر دو در اصل به معنای پیاده روی طولانی هستند. با این حال، با ترکینگ، دشواری ها برجسته می شود که در واقع یکی از بزرگترین تفاوت های ترکینگ و هایکینگ است. همچنین، هایکینگ به عنوان یک “پیاده روی” توصیف می شود، در حالی که ترکینگ به عنوان یک “سفر” توصیف می شود که همچنین نشان می دهد که ترکینگ چیزی بیش از یک پیاده روی ساده است.

بخوانید  جاهای دیدنی ایلام

حال که معنای هایکینگ و ترکینگ را متوجه شدیم، در ادامه بهترین مسیرهای ترکینگ در ایران را معرفی می کنیم.

بهترین مسیرهای ترکینگ در ایران:

1-ترکینگ خلخال به اسالم

مسیر خلخال به اسالم

مسیر خلخال به اسالم از بهترین مسیرهای ترکینگ در ایران بین دو استان اردبیل و گیلان است که طول این مسیر از اندبیل، نقطه شروع تا لاکتاشون انتنای مسیر ۳۳ کیومتر است.

2-ترکینگ نئور به سوباتان

نئور به سوباتان

مسیر نئور به سوباتان طبیعت گردی بین دو استان اردبیل و گیلان است که از دریاچه نئور در استان اردبیل شروع و در سوباتان از ییلاقات استان گیلان پایان می یابد.

ترکینگ هنیز به عسل محله

هنیز به عسل محله

این مسیر طبیعت گردی که تور آن بارها توسط مجموعه نارون اجرا شده است، از استان قزوین شروع و بعد از ۲۷ کیلومتر در دشت دریاسر استان مازندران پایان می یابد.

بخوانید  کویر تل شیطان یا دق سرخ

4-ترکینگ تل شیطان

تل شیطان

این مسیر طبیعت گردی، پیمایش کویری است که در شهرستان زواره قرار گرفته و از روستای مختلف اطراف مثل امیرآباد شروع میشود و بعد پیمایش ۱۷ کیلومتری به تل شیطان ختم می شود. مجموعه نارون چندین تور ترکینگ شبانه در این مسیر اجرا کرده است.

5-ترکینگ ریگ جن

ریگ جن

این مسیر طبیعت کردی، از مسیرهای طبیعت گردی در مرکز ایران است که از روستای الله آباد در انارک شروع می شود و در نهایت در گود دوباغ پایان می یابد. مجموع رفت و برگشت این مسیر ۳۷ کیلومتر است.

6-ترکینگ آلادیزگه به بهارستان

آلادیزگه به بهارستان

این مسیر طبیعت گردی در استان اربیل در حدود ۲۲ کیلومتر است و از مسیرهای ترکینگ بکر و کم تردد می باشد.

7-ترکینگ طالقان به شهسوار

طالقان به شهسوار

این مسیر طبیعت گردی از روستان پراچان در استان البرز شروع و به روستای درجان در استان مازندران ختم می شود که طول مسیر آن ۳۶ کیلومتر می باشد.

بخوانید  سفر به ترکمن صحرا، سرزمین مردمانی اصیل و چابکسوار

8-ترکینگ سوها به لاتون

سوها به لاتون

از معروف ترین مسیرهای طبیعت گردی که از کنار دریاچه سوها در استان اردبیل شروع و بعد از گذر از آبشار زیبای لاتون به روستای کوته کومه در استان گیلان می رسد و طول آن ۲۸ کیلومتر می باشد.

9-ترکینگ جنگل ابر به شیرین آباد

جنگل ابر به شیرین آباد

این مسیر ترکینگ می تواند از جذاب ترین ترکینگ ها در فصل پاییز باشد که از روستای ابر در استان سمنان شروع و در روستای شیرین آباد واقع در استان گیلان پایان می یابد و طول این مسیر ۲۶ کیلومتر می باشد.

10-ترکینگ ورگده به ویسادار

ورگه ده به ویسادار

این مسیر از مسیرهای طبیعت گردی است که هر ساله در برنامه مجموعه نارون قرار دارد. این مسیر طبیعت گردی در استان گیلان است که با مناظر و جنگل ها خاص، از مسیرهای بکر طبیعت گردی است.

3.7/5 - (3 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *