تور ویتنام

جاهای دیدنی برزیل

جاهای دیدنی برزیل

بهترین جاهای دیدنی برزیل

فهرست مطالب

به هر کجای برزیل که سفر کنید، صدای موسیقی سامبا در گوش تان خواهد پیچید. مردم بشقاب های گوشت کاملا برشته شده و لوبیا سیاه ابسیدین می خورند و به پرتغالی سلام می کنند و شما برنامه جاهای دیدنی برزیل و راهنمای سفر به برزیل را می خوانید تا گشت و گذار خود را شروع کنید. در ریودوژانیرو، سواحل افسانه‌ای کوپاکابانا و ایپانما با پس‌زمینه‌ی دراماتیک کورکووادو، کوه شوگرلوف و آغوش باز مسیح نجات دهنده قرار گرفته‌اند و ریو تازه آغاز راه است. سائوپائولو و مانائوس شما را شگفت زده خواهد کرد.

جاهای دیدنی برزیل

برزیل با طبیعت گسترده حوضه آمازون، شهر فرهنگی سائوپائولو و تنوع بالای جاذبه های نمادین ریو، از شما استقبال خواهد کرد. جاهای دیدنی برزیل بسیار گسترده هستند که در تور برزیل، یکی از کاملترین برنامه تفریحی را به این کشور خواهید یافت. در ادامه به مهم ترین جاهای دیدنی برزیل می پردازیم:

بخوانید  هتل های برزیل

سواحل برزیل

ساحل بسیار زیبای کوپاکابانا - نارون اکوتور

سواحل برزیل یکی از محبوب ترین جاذبه های آن است که گردشگران زیادی را جذب می کنند. بعضی از این ساحل ها شهرتی جهانی دارند.

ساحل افسانه‌ای کوپاکابانا ریودوژانیرو تصاویری از سواحل شن سفید، والیبالیست‌های آفتاب‌زده، گردشگرانی که از نارگیل‌های سبز روشن می‌نوشند، و افراد بیکینی‌پوشی را که شنا می کنند، تداعی می‌کند. اگرچه ایپانما کمتر از ساحل همسایه خود، کوپاکابانا معروف است، اما ایپانما با جذابیت آرام و محیطی بسیار تمیزتر، گردشگران را جذب می کند. آب شفاف و ساحل شن سفید، ایپانما را به یکی از بهترین سواحل ریودوژانیرو تبدیل می کند.

چه به دنبال موج سواری یا لذت بردن از شن های طلایی باشید، بازدید از ساحل سائو کنرادو بسیار توصیه می شود. این محله مرفه کنار اقیانوس که گاهی پرایا پپینو نامیده می شود، بازدیدکنندگان زیادی دارد که بسیاری از آنها موج سوار یا علاقه مندان پاراگلایدر هستند. کنار هم قرار گرفتن طبقات اجتماعی در خیابان ها مشهود است؛ با این حال به نظر می رسد همه به یک اندازه از ترکیب نور خورشید و موج سواری لذت می برند. سائوکنرادو محل فرود محبوبی برای گروه های پاراگلایدرها و هانگلایدرها است که بیشتر آنها از دامنه های Pedra Bonita به راه می افتند.

مجسمه مسیح

مجسمه مسیح و کوه شوگرلوف - نارون اکوتور

مجسمه مسیح که در ارتفاع بالا، ناظر مردم ریودوژانیرو است، در بالای کوه کورکووادو در ارتفاع 700 متر بالاتر از شهر قرار دارد. این بنای تاریخی چشمگیر که در سال 1931 رونمایی شد و در سال 2007 به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان انتخاب شد، اغلب به عنوان نمادین ترین مکان در برزیل شناخته می شود.

آمازون

رود و جنگل حوضه آمازون

رود آمازون و حوضه جنگلی انبوه آن، قلب آمریکای جنوبی و دارای 20 درصد از آب شیرین کره زمین است. بازدیدکنندگان از سراسر جهان به ایکویتوس می روند تا در آب‌های تاریخی رودخانه گشت بزنند و از جنگل آمازون بازدید کنند. این جنگل، دارای حیات وحش گسترده است و گشت و گذار برای مشاهده حیوانات آمازون، خالی از لطف نخواهد بود.

همچنین یکی دیگر از جذابیت های حوضه آمازون، قبیله های بومی است که دارای مردمانی با آداب و رسوم خاص قدیمی هستند که قبایل آمازون را به یکی از جاهای دیدنی برزیل تبدیل می کنند.

کارناوال

کارناوال باشکوه ریودوژانیرو - نارون اکوتور

از سواحل زیبای ریودوژانیرو گرفته تا کارناوال ریو و تفریحات شبانه، این شهر را سرشار از انرژی و جنب و جوش ساخته است. چیزی که هیجان انگیزتر است، خود کارناوال است که یکی از مهم ترین فستیوال های برزیل می باشد که نمایشگر رقصندگان سامبا با پوست برنزه زیبا، موسیقی های انرژی بخش و تشویق تماشاگران محلی و بازدیدکنندگانی از سراسر جهان است که برای تجربه کارناوال مشهور جهانی ریو به این مکان می روند.

پله های سلارون

پله های کاشی کاری شده سلارون - نارون اکوتور

پله های سلارون (Escadaria Selarón) که با بیش از 2000 کاشی با رنگ های روشن به رنگ های پرچم برزیل تزئین شده است، یکی از رنگارنگ ترین و چشمگیرترین جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو است که مرز بین محله های لاپا و سانتا ترزا را مشخص می کند.

کوه شوگرلوف یا کله قند

شوگرلوف یا کوه کله قندی ریو

وقتی از ارتفاعات کوه شوگرلوف (پائو د آکوکار) به ریودوژانیرو نگاه می‌کنید، به راحتی می‌توانید متوجه شوید که چرا ریودوژانیرو را «شهر شگفت‌انگیز» نامیده‌اند. از قله 396 متری، شهر با چشم اندازی از سواحل نمادین ایپانما و کوپاکابانا، جنگل تیجوکا و مجسمه مسیح نجات دهنده که بر فراز کوه کورکووادو ایستاده است، خودنمایی می کند.

پارک ایبیراپوئرا

پارک ایبیراپوئرا از محبوب ترین جاذبه های گردشگری سائوپولو

پارک Ibirapuera که توسط آرشیتکت روبرتو برل مارکس طراحی شده است، خودنمایی سائوپائولو در برابر پارک مرکزی نیویورک است. ایبیراپوئرا بزرگترین پارک در مرکز شهر، شامل 13 زمین بازی، مسیرهای دویدن و دوچرخه سواری، یک دریاچه، چندین ساختمان مدرنی و دو مورد از مهم ترین گالری های هنری سائوپائولو می باشد.

بخوانید  جاهای دیدنی سائوپائولو

کلیسای جامع ریودوژانیرو

کلیسای جامع سن سباستین - نارون اکوتور

کلیسای جامع مدرنیست ریودوژانیرو (Catedral Metropolitana de Sao Sebastiao) بلند و مخروطی شکل، شبیه یک کلیسای معمولی نیست. این طرح غیرمعمول بین سال های 1964 و 1979 توسط معمار ادگار فونسکا ساخته شد. یکی از مهمترین بناهای مذهبی ریو، به سنت سباستین، قدیس حامی شهر تقدیم شده است.

آبشار ایگوآسو

بهترین زمان بازدید از آبشار ایگواسا - نارون اکوتور

آبشار ایگوآسو یکی از زیباترین آبشارهایی است که می توانید در کل آمریکای جنوبی پیدا کنید. جای تعجب نیست که چرا این آبشار، جزو عجایب هفتگانه جدید طبیعی است. آبشارهای ایگوآسو بخشی از سایت های میراث جهانی یونسکو و پارک ملی ایگوآسو در کشورهای برزیل و آرژانتین است.

این آبشار عظیم در مرز بین آرژانتین، پاراگوئه و برزیل قرار دارد. عرض این مجموعه آبشار 2700 متر است و 80 درصد عرض آبشارها که در سمت آرژانتینی قرار دارد. همچنین ارتفاع آبشار بین 60 تا 82 متر متغیر است که آن را بلندتر و عریض تر از آبشار نیاگارا می کند.

پارک ملی تیجوکا

پارک ملی تیجوکا از جاهای دیدنی برزیل

قبل از قرن نوزدهم، ریودوژانیرو توسط جنگل های بارانی اقیانوس اطلس احاطه شده بود. امروزه تنها چیزی که باقی مانده است، جنگلی به مساحت 33 کیلومتر مربع است که به پارک ملی تیجوکا (Parque Nacional da Tijuca) معروف است. این جنگل پر از درختان استوایی است که با درختان جنگلی به هم گره خورده‌اند و بزرگترین جنگل شهری جهان، خانه ی اولوت‌ها، میمون‌های زوزه‌کش و بیش از 300 گونه پرنده است. همچنین تیجوکا خانه آبشارهایی نیز هست و مجسمه مسیح نجات‌دهنده در بر فراز کوه کورکووادو در این منطقه قرار دارد.

بخوانید  بهترین هتل های ریودوژانیرو

تلاقی آب ها در مانائوس (Encontro das Aguas)

تلاقی آب ها در مانائوس

شهر مانائوس از جاهای دیدنی برزیل است که به خاطر نزدیک بودن به آمازون و تلاقی دو رودخانه بزرگ به نام های Solimões و Negro شهرت دارد. با توجه به رنگ‌های متفاوت این دو رودخانه، می‌توان دقیقاً محل برخورد آنها را مشاهده کرد و همین باعث می‌شود که گردشگران، این محل تلاقی را جزو جاهای دیدنی برزیل در مانائوس بازدید کنند.

خیابان پائولیستا

خیابان پائولیستا

خیابان پائولیستا به عنوان یکی از گران‌ترین بخش‌های املاک در آمریکای لاتین و معروف‌ترین خیابان سائوپائولو است. چیزی که به عنوان یک خیابان مسکونی با ردیفی از عمارت‌های نئوکلاسیک آغاز شد، امروزه یک مرکز مدرن تجاری، فرهنگی و تفریحی می باشد.

پانتانال

جگوار پانتانال - نارون اکوتور

پانتانال بعد از آمازون از لحاظ طبیعت باشکوه، جزو بهترین جاهای دیدنی برزیل به شمار می رود. منطقه ای شامل بزرگترین تالاب گرمسیری در جهان است و برخی از بخش های آن، تا پاراگوئه و بولیوی نیز امتداد دارد. این تالاب ها بزرگتر از ۲۹ ایالت آمریکا هستند و حیات وحش متنوعی را دربر می گیرد. پانتانال محل زندگی بیش از 10 میلیون کایمن و تعداد زیادی جگوار است که کایمن ها را در پانتانال شکار می کنند. همچنین می توانید بزرگترین طوطی جهان به نام سنبل ماکائو را در اینجا پیدا کنید. برای لذت بردن از پانتانال می توانید اسب سواری و قایق سواری نیز انجام دهید.

شهر بونیتو

Gruta do Lago Azul

بونیتو که در ماتو گروسو دو سول تأسیس شده است، یک شهر عجیب و غریب و توریستی است. آبراه‌های کریستالی و جنگل‌های آباد، بونیتو را احاطه کرده‌اند. یکی از بزرگترین جاذبه های بونیتو ریودو پراتا یا رودخانه نقره است. آب آکوامارین رودخانه مملو از ماهی های زیبا است که آن را به یک مکان عالی برای غواصی تبدیل می کند. دیگر جاذبه دیدنی بونیتا، گروتا دو لاگو آزول یا غار دریاچه آبی است. غواصی و شنا در این غار فعالیت های محبوب هستند. اگر خوش شانس باشید، ممکن است فسیل هایی از حیوانات باستانی ماقبل تاریخ را در این غار کشف کنید!

اورو پرتو

اورو پرتو

اورو پرتو یک شهر استعماری تاریخی در کوه‌های سرا دو اسپینهاکو، در شمال ریودوژانیرو است که دارای معماری باروک و خیابان‌های سنگ‌فرش شده است. این شهر که در پایان قرن هفدهم تأسیس شد، به سرعت به یکی از ثروتمندترین و بزرگترین شهرهای برزیل تبدیل شد. بسیاری از شاهکارهای آلیخادینیو هنرمند مشهور برزیلی را می‌توان در سراسر اوروپرتو مشاهده کرد. همچنین در نزدیکی اورو پرتو، بزرگترین معدن طلای جهان در ماریانا قرار دارد و تورهای راهنما، بازدیدکنندگان را در معدن طلا با تله کابین قدیمی همراه می کنند. اکثر کلیساهای اورو پرتو با طلای همین معدن تزئین شده اند.

پاراتی

ساختمان های استعماری پاراتی

پاراتی، شهری کوچک و جذاب بین سائوپائولو و ریودوژانیرو است و از محبوب ترین جاهای دیدنی برزیل می باشد. این شهر در موقعیتی خوش‌منظره با پس‌زمینه‌های کوهستانی، مکان‌های دیدنی تاریخی و کنار آب واقع شده است. پاراتی که قبلاً یک بندر شلوغ بود، به دلیل جذابیت طبیعی و معماری استعماری پرتغالی به سرعت به یک نقطه گردشگری محبوب گردشگران جهان تبدیل شد.

خیابان های پاراتی

خیابان های سنگفرش شهر، تنها بخشی از میراث پاراتی را به نمایش می گذارد. در میدان ماتریز قدم بزنید و از خانه‌های سفید رنگ با درها و قاب‌های پنجره‌های رنگارنگ عبور کنید تا به کلیسای سانتا ریتا برسید و از تاریخ، فرهنگ و معماری محلی شهر لذت ببرید. همچنین می توانید بالای قله مامانگوا بروید و تنها آبدره استوایی جهان را ببینید. در میان جنگل‌های حرا، سواحل و خلیج‌های پاراتی شاهد شگفتی‌های طبیعی منطقه باشید.

 

منابع: Touropia

rio.com

viator

TravelToBlank

4.8/5 - (22 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *