تور ویتنام

مجسمه مسیح در برزیل: معروف ترین نماد ریودوژانیرو

مجسمه مسیح در برزیل: معروف ترین نماد ریودوژانیرو

مجسمه مسیح در برزیل

فهرست مطالب

مجسمه مسیح در برزیل نماد صلح است و یکی از مهم ترین نمادهایی است که کشور برزیل را با آن می شناسند. این مجسمه معروف ترین مجسمه مسیح در جهان است که در شهر ریودوژانیرو قرار دارد و سالانه گردشگران زیادی را به این شهر ساحلی زیبا جذب میکند. مسیح غول پیکر بر فراز کوه کورکووادو ساخته شده و آغوش خود را به مردم شهر ریو باز کرده است. این مجسمه، بزرگ ترین مجسمه سبک آرت دکو در جهان است و در سال 2007 به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید انتخاب شد. در تور برزیل بازدید از مجسمه مسیح یکی از اصلی ترین مقصدها می باشد. در ادامه به بررسی این مجسمه معروف می پردازیم.

مجسمه مسیح کجا قرار دارد؟

مجسمه ریو مسیح در بالای کوه کورکووادو که قرار گرفته است. کورکووادو در پارک ملی تیجوکا قرار دارد و در مرکز ریودوژانیرو واقع است. چندین جاذبه دیگر در این پارک ملی وجود دارد اما مجسمه مسیح نجات دهنده مشهورترین آنهاست. اگر دقت کرده باشید، در تصاویر همواره طوری به نظر می رسد که مجسمه بر فراز ریودوژانیرو ایستاده است. در واقع این چنین نیز می باشد! و این به خاطر ارتفاع 710 متری این کوه از سطح دریا می باشد. در کنار مجسمه، می‌توانید مناظر پانورامای خیره‌کننده از منظره شهر ریو را ببینید که واقعاً یکی از بهترین نقاط دیدنی ریو می باشد.

تاریخچه مجسمه مسیح در برزیل

تاریخچه مجسمه مسیح در برزیل که یکی از اصلی ترین جاهای دیدنی برزیل است، به قبل از دوره ساخت آن می رسد. در اواسط قرن نوزدهم، یک کشیش وینسنتیایی در ریودوژانیرو پروژه ای را برای ادای احترام به شاهزاده ایزابل، ولیعهد برزیل، ترتیب دید که قرار بود یک نماد مسیحیت بر فراز کوه کورکووادو قرار گیرد اما پروژه مورد موافقت قرار نگرفت و اجرا نشد. مدتی بعد نیز با سقوط امپراتوری برزیل و تبدیل آن به جمهوری برزیل، با پیش گرفتن سیاست جدایی دین از سیاست این پروژه به کلی از یادها رفت.

عده ای از کاتولیک های برزیل دوباره این پروژه را مطرح کردند و گفتنند برای شهر ریو که اعتقاد داشتند «بی خدا» شده نماد مسیحی لازم است. آنها رویدادی به نام هفته یادبود برای جلب کمک های مالی و به دست آوردن امضا در حمایت از مجسمه مورد نظر برزیلی ترتیب دادند. بیشترین حمایت از سوی کاتولیک های برزیل صورت گرفت و از میان طرح های پیشنهادی، مجسمه مسیح نجات دهنده با آغوش باز که نماد عشق و صلح است، انتخاب شد.

بخوانید  سواحل برزیل || بهترین و معروف ترین ساحل های کشور برزیل

مجسمه ساز و طراح مجسمه مسیح چه کسانی هستند؟

طراح مجسمه مسیح که یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو است، هیتور داسیلوا کوستا است که این ایده را با همکاری کارلوس اسوالد طراحی کرد و مجسمه‌ساز فرانسوی-لهستانی پل لندووسکی نیز مجسمه ساز مجسمه مسیح است. در سال 1926 ساخت مجسمه مسیح نجات دهنده در ریو زیر نظر داسیلوا کوستا آغاز شد. این یک نقطه عطف بزرگ در مهندسی عمران برزیل بود.

در مجموع، ساختن نمادین ترین مجسمه برزیل پنج سال طول کشید، که اگر در نظر بگیرید مجسمه بر فراز یک تپه قرار دارد، 5 سال زمان خیلی زیادی هم نبوده است. مواد، و همچنین کارگران، از طریق راه آهن به قله منتقل می شدند – همان مسیری که امروزه گردشگران برای بازدید از این بنای تاریخی از آن استفاده می کنند.

کوستا طراح مجسمه مسیح کاتولیک ها را به هدفشان رساند. چون مسیح دیگر همیشه جلوی چشم مردم برزیل بود. افتتاحیه مجسمه در سال 1931 اتفاق افتاد.

تاریخچه و طراح مجسمه مسیح - نارون اکوتور

 

جنس مجسمه مسیح

جنس مجسمه مسیح از سنگ صابون است. لایه های بیرونی مجسمه از سنگ صابون ساخته شده است که ماده ای است که علاوه بر رنگ و بافت زیبا، دارای کیفیت ماندگاری عالی نیز می باشد.

جنس مجسمه مسیح - نارون اکوتور

اگر به تصاویر دقت کنید، متوجه خواهید شد که هزاران مثلث سنگ صابون مجسمه مسیح نجات دهنده را تشکیل می دهند. این قطعات توسط زنان ریودوژانیرو یکی یکی بر روی نوارهای پارچه ای پهن قرار می گرفتند و بعداً به بتن چسبانده می شدند و برای محافظت از سازه بتن آرمه زیر آن در نظر گرفته شده است، زیرا مجسمه در یکی از بلندترین نقاط شهر که دارای آب و هوای استوایی است، قرار دارد. یعنی در تمام طول سال در معرض بادهای شدید و فرسایش است.

همچنین هر سال صاعقه می زند که باعث آسیب دیدن قطعات می شود. به همین دلیل مجسمه نیاز به رصد مداوم و مرمت دوره ای دارد و از سال 1990 تا 2010 چهار بار مورد مرمت قرار گرفته است.

مرمت دست مسیح - نارون اکوتور

در سال 2003 نیز برای جلوگیری از خطرات صاعقه در قسمت بالای مجسمه برق گیر نصب شده است. جالب است بدانید که قلبی در درون مجسمه مسیح نجات دهنده وجود دارد که اندازه آن 1.30 متر است. در داخل این قلب، یک بطری شیشه ای با پوسته ای وجود دارد که شامل شجره نامه پدرو فرناندز، مهندس مالیات و آرشیتکت، هیتور لوی است.

ارتفاع مجسمه مسیح چقدر است؟

ارتفاع مجسمه مسیح بدون محاسبه پایه آن 30 متر است و ارتفاع پایه نیز 8 متر می باشد. خود مجسمه نیز بر فراز کوه کورکووادو و در ارتفاع 700 متری ساخته شده است. برای تصور ارتفاع مجسمه مسیح ، می توان گفت که به ارتفاع یک ساختمان ده طبقه است. عرض دستان مسیح نیز 28 متر می باشد و وزن آن حدود 700 تن است.

جالب است بدانید که مجسمه مسیح در برزیل جزو بزرگترین مجسمه های جهان نیست و در بسیاری از سایت ها به اشتباه آن را جزو ده مجسمه بزرگ جهان معرفی می کنند. این مجسمه نهمین مجسمه بزرگ مسیح در جهان است و بزرگترین مجسمه مسیح در جهان با 40 متر ارتفاع در کشور اندونزی قرار دارد که در سال 2015 افتتاح شد.

بخوانید  کارناوال ریو

بازدید از مجسمه مسیح

بیشتر گردشگران برای بازدید از مجسمه مسیح در سفر به برزیل، به دلیل تجربه کوتاه اما دلپذیر، دوست دارند با قطار بروند. بلیط این قطار دوطرفه است و زمان بازگشت هم ندارد. این قطار دوستدار محیط زیست صد ساله، شما را تنها در 20 دقیقه به پای این بنای تاریخی می برد و می توانید بنشینید و از منظره بزرگترین جنگل شهری جهان، پارک ملی تیجوکا لذت ببرید. پیشنهاد می شود در مسیر رفت در سمت راست قطار بنشینید و از مسیر فوق العاده زیبا لذت ببرید.

چشم انداز تندیس مسیح از مسیر قطار

ون هایی نیز وجود دارند که شما را به مجسمه مسیح برسانند اما اگر ترکینگ را ترجیح می دهید، یک ترکینگ سه ساعته زیبا را می توانید تجربه کنید.

از رفتن به بازدید از مجسمه مسیح در روزهای بسیار شلوغ و آخر هفته ها و تعطیلات سعی کنید پرهیز کنید. چرا که معمولا 5000 نفر روزانه از آن بازدید می کنند و اگر در روزهای خلوت تر بروید، لذت بیشتری خواهید برد.

همچنین از رفتن در ساعات صبح زود در روزهای خیلی گرم سعی کنید بپرهیزید. چون آفتاب دقیقا در بالای سر شما و سوزان خواهد بود. بلیط های خود را از قبل خریداری کنید. چون حتی در روزهای خلوت نیز صف خرید به احتمال زیاد خیلی طولانی خواهد بود.

بازدید از مجسمه مسیح - نارون اکوتور

بلیط بازدید از مجسمه مسیح را از کجا تهیه کنیم؟

برای بازدید از مجسمه مسیح در برزیل لازم است که هزینه ای را برای تهیه بلیط بپردازید. می توانید بلیط خود را به صورت حضوری در دروازه ورودی خریداری کنید، اما این صف ها می تواند ساعت ها طول بکشد. بنابراین صف های طولانی و خستگی می تواند لذت بردن از این بازدید را کم کند. بنابراین توصیه می کنیم که حتما بلیط را به صورت اینترنتی تهیه کنید و قیمت آن 32 دلار است.

اگر ترجیح شما این است که تا مجسمه رستگار از کوه کورکووادو بالا بروید، باید از دروازه نهایی بالای کوه برای ورود به محوطه مجسمه مسیح، هزینه ورودی را بپردازید. در این صورت باید مقداری پول نقد همراه خود داشته باشید زیرا پرداخت با کارت را نمی پذیرند.

بخوانید  پله های سلرون، پلکان رنگارنگ و معروف ریو

چقدر زمان صرف بازدید از مجسمه مسیح بکنیم؟

در طول بازدید از مجسمه مسیح، حتما لازم نیست که تمام مدت را در کنار مجسمه سپری کنید. چشم اندازهای بسیار شگفت انگیزی از شهر ریودوژانیرو وجود دارد که حتما از آنها لذت ببرید. صرف نظر از مجسمه و چشم انداز شهری، یک کلیسا در داخل این منطقه وجود دارد، اما آنقدر بزرگ نیست و قدم زدن در اطراف آن زمان زیادی نمی برد. همچنین می توانید در هنگام خروج، از فروشگاه هدیه سوغاتی های برزیل را بخرید.

برای بازدید هم محدودیت زمانی وجود ندارد و هر چقدر دوست دارید می توانید بمانید و لذت ببرید. برخی افراد دوست دارند که عصر به بازدید مجسمه بروند تا غروب آفتاب را در بالای کوه کورکووادو باشند. بسته به زمان سال غروب آفتاب در ریودوژانیرو بین ساعت 5:15 تا 6:40 بعد از ظهر اتفاق می افتد. همچنین قطارها هر 20 دقیقه به بالای کوه می روند و برمی گردند. پس تقریبا هر زمان که خواستید، می توانید با قطار از مجسمه دیدن کنید.

 

شما دوست دارید با چه وسیله ای از مجسمه مسیح نجات دهنده بازدید کنید؟ اگر تجربه بازدید دارید، لطفا دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: RioTur

LaidbackTrip

DestinationlessTravel

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *