تور ویتنام

narvan logo

جاهای دیدنی کلمبو

جاهای دیدنی کلمبو

جاهای دیدنی کلمبو

فهرست مطالب

شهر کلمبو پایتخت سریلانکا به طور یکپارچه فرهنگ و تاریخ باورنکردنی جزیره را با جاذبه های گردشگری مدرن و امکانات رفاهی ترکیب می کند. تاریخ منحصر به فرد استعماری شهر (پرتغالی، هلندی و بریتانیایی) لایه های بیشتری را به تنوع فرهنگی و معماری اضافه می کند. بنابراین در سفر به سریلانکا، کلمبو ارزش کاوش را دارد. پس تصمیم گرفتیم 10 مورد از جاهای دیدنی کلمبو را معرفی کنیم.

15 مورد از مهمترین جاهای دیدنی کلمبو

کلمبو به عنوان پایتخت سریلانکا، غنی از موزه‌ها و مکان‌هایی برای بازدید است که تاریخ سریلانکا را به تصویر می‌کشند. بسیاری از بازدیدکنندگان سریلانکا، صرفاً در کلمبو فرود می آیند و مستقیماً به یکی از مناطق تفریحی کشور می روند و از جاهای دیدنی کلمبو غافل می شوند. درست است که نارون نیز در تور سریلانکا، برای ماهیت طبیعت گردی سفر، کلمبو را به عنوان مقصدی گردشگری در نظر نگرفته است اما می توانید یک یا دو روز را در پایتخت بگذرانید و تجربه درک عمیق تر از فرهنگ جزیره را کسب خواهید کرد.

1. برج لوتوس یا نیلوفر آبی

برج لوتوس کلمبو

لیست جاهای دیدنی کلمبو را با برج لوتوس شروع می کنیم که یکی از دیدنی ترین برج های کلمبو می باشد. برج لوتوس کلمبو بلندترین سازه مستقل آسیای جنوبی به ارتفاع 368 متر است و بازدید از برج لوتوس با چشم اندازهای بدون مانع از کلمبو و مناظر شهری و دریای اطراف توصیه می شود.

این برج که تجهیزات مخابراتی زیادی را در خود جای داده است، دارای یک موزه مخابرات، یک مرکز خرید، یک رستوران غذاخوری گردان و مناطقی در ارتفاع بالا برای تماشای چشم اندازهای شهری است. برج نیلوفر آبی که برای شبیه سازی پیاز و گل نیلوفر آبی طراحی شده است، به طور همزمان فرهنگ تاریخی سریلانکا و تمرکز آن بر آینده را نشان می دهد.

2. موزه ملی کلمبو

موزه ملی کلمبو

موزه ملی کلمبو که موزه ملی سریلانکا نیز نامیده می شود، شما را به سفری هزاران ساله برای آشنایی با فرهنگ سریلانکا می برد. این موزه، از آن دسته موزه‌هایی است که دارای انواع آثار متنوع، از آثار هنری گرفته تا مصنوعات، و همچنین لباس، جواهرات، سکه، اسلحه و صنایع دستی می باشد. این آثار، میراث فرهنگی و طبیعی سریلانکا را به خوبی نشان می‌دهند که به ترتیب زمانی ارائه شده‌اند که از قدیمی ترین ها شروع شده و به آثار امروزی منتهی می‌شود.

اگر علاقه مند به موزه ها هستید، چند ساعت را به بازدید از موزه ملی کلمبو اختصاص دهید تا مجموعه ها را به طور کامل بررسی کنید. این موزه در یک ساختمان استعماری بزرگ ویکتوریایی در مرکز کلمبو در نزدیکی پارک ویهاراماهادی قرار دارد و از محبوب ترین جاهای دیدنی کلمبو برای گردشگران سراسر جهان می باشد.

بخوانید  راهنمای سفر به سریلانکا

3. پارک ویهاراماهادوی

پارک ویهاراماهادوی

پارک ویهاراماهادوی، پارک مرکزی کلمبو است که فضای سبز بسیار وسیعی می باشد. ویهاراماهادوی مناطقی را برای پیاده روی، استراحت و لذت بردن از نور خورشید فراهم می کند. فواره های زیادی در پارک وجود دارد و یک یک باغ وحش کوچک برای بازدید از حیوانات وجود دارد. همچنین در پارک ویهاراماهادوی می توانید از سنتاف (مجسمه یادبود جنگ) و کتابخانه ملی دیدن کنید.

یک مجسمه بزرگ بودا به ارتفاع 5 متر در پارک ویهاراماهادوی قرار دارد که بزرگترین مجسمه بودا از جنس برنج در سریلانکا است. پارک به نام یکی از ملکه های باستانی سریلانکا نامگذاری شده است و قبلاً پارک ویکتوریا نامیده می شد. ویهاراماهادوی بین موزه ملی کلمبو و تالار شهر قرار دارد.

4. باغ جانورشناسی ملی سریلانکا

باغ جانورشناسی ملی سریلانکا در کلمبو

باغ جانورشناسی ملی سریلانکا در منطقه دهیوالا واقع شده است و از زیباترین جاهای دیدنی کلمبو می باشد. این باغ جانورشناسی بر آموزش و حفاظت از حیوانات و رفاه آنها تمرکز دارد تا این که یک باغ وحش به معنای کلمه باشد. این باغ یکی از قدیمی‌ترین باغ‌وحش‌های آسیا است که تقریباً 3000 حیوان مختلف از هر گونه و اندازه را در خود جای داده است.

باغ جانورشناسی سریلانکا هفت روز در هفته از ساعت 8:30 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است. علاوه بر این باغ وحش شهری که در دهیوالا کلمبو واقع شده است، حدود دو ساعت خارج از کلمبو، در پیناوالا، یک پارک حیات وحش بزرگتر و یک پناهگاه فیل وجود دارد که هر دو توسط سازمان باغ‌های جانورشناسی اداره می‌شوند.

5. ساحل کوه لاوینیا

ساحل کوه لاوینیا

کوه لاوینیا، در حومه کلمبو قرار دارد که با قطار 15 دقیقه و با ماشین 30 دقیقه فاصله تا کلمبو دارد. در این منطقه هتل های زیادی وجود دارد و می تواند جایگزین خوبی برای اقامت در شهر باشد. اگر قصد اقامت ندارید، ساحل کوه لاوینیا برای گذراندن یک بعد از ظهر نیز بسیار مناشب می باشد.

بخش اصلی ساحل مملو از کسب‌وکارهای متمرکز بر توریسم و همچنین امکانات تفریحی شبانه است. کوه لاوینیا همچنین به عنوان یک منطقه دوستدار LGBTQ+ در سریلانکا شناخته می شود و میزبان جشنواره سالانه بادبادک رنگین کمان است.

6. موزه ملی تاریخ طبیعی

موزه ملی تاریخ طبیعی کلمبو

موزه ملی تاریخ طبیعی که در نزدیکی موزه ملی کلمبو و روبروی پارک ویهاراماهادوی قرار دارد، تاریخ طبیعی طولانی این کشور را به نمایش می‌گذارد.

گیاهان، حشرات، ماهی ها، دوزیستان و حیوانات و در کل، گونه های طبیعی که منحصرا مربوط به کشور سریلانکا هستند، در موزه ملی تاریخ طبیعی به نمایش گذاشته می شوند. بسیاری از حیوانات کمیاب که در این موزه می بینید، در معرض خطر انقراض هستند. جدای از گیاهان، سنگ‌ها و مواد معدنی زیادی را که بومی سریلانکا هستند، می توانید در این موزه پیدا کنید.

بخوانید  هتل های کلمبو

7. معبد گانگارامایا

معبد گانگارامایا

معبد گانگارامایا یکی از معروف ترین جاهای دیدنی کلمبو است و یک مجموعه معبد بودایی می باشد که در اواخر قرن نوزدهم ساخته شده است. این معبد علاوه بر یک مکان برای عبادت و آشنایی با مذهب بودایی، یک موزه نیز می باشد؛ زیرا بسیاری از اشیای قدیمی، از جواهرات گرفته تا سکه ها و حتی یک رولزرویس قدیمی را به نمایش می گذارد.

شما همچنین می توانید مقدس ترین یادگار مذهبی معبد، یک دسته از موهای بودا، و همچنین درخت مقدسی را که معبد در اطراف آن ساخته شده است، مشاهده کنید. اگر در ماه فوریه به کلمبو سفر می کنید، در طول ماه کامل فوریه، از مراسم مذهبی رنگارنگ معبد گانگارامایا دیدن کنید که شامل یک راهپیمایی به رهبری فیل معبد است.

8. پارک Galle Face Green

منطقه Galle face green از دیدنی های کلمبو

Galle face green یک پارک بزرگ کنار اقیانوس است که از جذاب ترین دیدنی های کلمبو به شمار می رود. بسیاری از اهالی سریلانکا برای تعطیلات آخر هفته و لذت بردن از ساحل به آنجا می روند. این پارک بین جاده گاله و اقیانوس هند، درست در قلب کلمبو در کنار منطقه فورت قرار دارد.

Galle face green بزرگترین فضای باز کلمبو است و دارای 500 متر ساحل، همراه با تفرجگاه ساحلی و فروشندگان محلی است. این منطقه، یکی از محبوب ترین مناطق برای تجربه یک زندگی شبانه به یادماندنی در کلمبو است.

بخوانید  شهر گاله Galle و جاهای دیدنی آن

9. بازار شناور پتا

بازار شناور پتا از جاذبه های کلمبو

از اوایل قرن 21، منطقه صنعتی سابق کلمبو دوباره به یک بازار شناور پر رونق با تقریبا 100 فروشنده تبدیل شد. پتا در مرکز کلمبو است و حدود پنج دقیقه با ماشین از فورت فاصله دارد.

بازار شناور در امتداد کانالی است که با پیاده روهای چوبی پوشیده شده است. بازار شناور پتا یک منطقه سرگرم‌کننده برای خرید، قدم زدن و تماشا است. همچنین در پتا غذاهای خیابانی عالی را می توانید پیدا کنید. از بازار میوه و تره بار می توانید خرید کنید و از فروشگاه ها لباس، صنایع دستی، جواهرات و سوغاتی های سریلانکا را تهیه کنید.

10. مسجد سرخ

ارزش گردشگری مسجد قرمز کلمبو

هنگامی که در منطقه پتا هستید، از مسجد قرمز رنگی که به مسجد جامی الالفار معروف است، دیدن کنید. مسجد سرخ با مناره‌های سنگی قرمز و سفید، از مهمترین جاهای دیدنی سریلانکا است. گنبدهای مسجد سرخ کلمبو از نظر معماری حسی تقریباً روسی به ساختمان می دهند. این سبک “هندو ساراسنیک” نامیده می شود.

مسجد سرخ کلمبو در نزدیکی بندر قرار دارد و رنگ‌های متضاد قرمز و سفید آن را به نقطه عطفی بصری برای کشتی‌های ورودی تبدیل کرده است. آجرهای قرمز و سفید در الگوهای مختلف چیده شده اند که زیبایی این مسجد را دوچندان می کنند.

11. دریاچه بیرا

دریاچه بیرا

دریاچه بیرا یکی دیگر از محبوب ترین جاذبه های کلمبو برای پیک نیک، استراحت و قایق سواری است. این دریاچه در مرکز شهر کلمبو قرار دارد و با فضای سبز زیبا احاطه شده است.

مسیرهای دویدن برای ورزش های صبحگاهی تعبیه شده است و مکانی عالی برای دویدن و دوچرخه سواری می باشد. قایق های قو شکل نیز وجود دارد که می توانید کرایه کنید و اطراف دریاچه را کاوش کنید. رستوران شناور دریاچه بیرا برای یک وعده غذایی به خصوص شام، عالی است.

موزه هلندی کلمبو

موزه هلندی کلمبو

تاریخ پیچیده کلمبو باعث شده است که این شهر دارای برخی جاذبه های استعماری باشد. سریلانکا در زمان‌های مختلف مستعمره بریتانیا، هلند و پرتغال بوده است و روی فرهنگ کنونی کلمبو تاثیر بسیاری داشته است. ساختمان موزه هلندی در واقع به عنوان اقامتگاه رسمی فرماندار هلندی، در اواخر قرن هفدهم ساخته شد. اکنون این موزه تاریخ 200 ساله کنترل هلندی ها بر مناطق ساحلی سریلانکا را روایت می کند.

در موزه هلندی کلمبو می توانید تأثیر استعمار هلند بر تاریخ جزیره را مشاهده کنید. سریلانکا در آن زمان به نام سیلان شناخته می شد و به عنوان بنادر کشتی های هلندی در تجارت جهانی هلند عمل می کرد. موزه شامل آثار هنری، مبلمان و سلاح های نظامی است. توضیحات به زبان انگلیسی است و در مورد تاریخ کلمبو می توانید یاد بگیرید.

13. منطقه فورت کلمبو

منطقه فورت کلمبو

منطقه فورت در کلمبو یک منطقه تجاری با بندر شلوغ، ساختمان های بورس اوراق بهادار و مرکز تجارت جهانی است که بزرگترین ساختمان کشور سریلانکا می باشد. منطقه فورت یکی از بهترین جاهای دیدنی کلمبو برای دیدن بناهای استعماری است. پس از گشت و گذار در این منطقه می توانید از رستوران ها، بارها و تفریحات شبانه لذت ببرید.

14. ساختمان شهرداری قدیمی کلمبو

ساختمان شهرداری قدیمی کلمبو

ساختمان شهرداری قدیمی کلمبو متعلق به دوران استعمار بریتانیا است که قدمت آن به سال 1865 برمی‌گردد. امروزه در این ساختمان، کامیون‌های قدیمی و تجهیزات شهری را در گالری‌های همکف به نمایش گذاشته اند و بیشتر بخش های ساختمان خالی است. بنای ساختمان معماری بسیار زیبایی دارد و یادگار دوران استمعار در کلمبو است. در بازدید خود از کلمبو، سری به ساختمان شهرداری قدیمی بزنید.

15. ساحل پانادورا

ساحل پانادورا در کلمبو

ساحل پانادورا در فاصله 30 کیلومتری از کلمبو و در شهر کوچک پانادورا قرار دارد. در امتداد سواحل اقیانوس هند، پانادورا یکی از بهترین سواحل سریلانکا در نزدیکی کلمبو است و یکی از بهترین مکان ها برای لیست مقاصد شما در شهر کلمبو است.

ساحل پانادورا یک ساحل خلوت آرام با شن‌های طلایی و آب‌های شفاف است و بدون بازدید از آن، نباید تور کلمبو خود را به اتمام برسانید. ساحل پانادورا دقیقا مانند شهر خود، در بهترین حالت از ظرافت، صمیمیت و سادگی است اما به دلیل تفریح های آبی غواصی گاهی می تواند شلوغی باشد اما زندگی شبانه در پانادورا رایج نیست. با این حال، ساحل پانادورا مکانی برای اوقات فراغت خانوادگی و عاشقانه در کنار دریا ارائه می‌کند.

جمع بندی

کلمبو به عنوان پایتخت سریلانکا و نقطه ورود گردشگران به این کشور، جاذبه های متنوعی را ارائه می کند. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، لیست جاهای دیدنی کلمبو را در برنامه مقاصد خود قرار دهید. در این لیست تلاش کردیم بهترین جاذبه های این شهر را معرفی کنیم. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: PlanetWare

TripAdvisor

Holidify

Trawell.in

4.9/5 - (7 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *