تور ویتنام

narvan logo

کلمبو

کلمبو

شهر کلمبو

فهرست مطالب

ساحل غربی سریلانکا دروازه ورود به سریلانکا است و فرودگاه بین المللی در کاتونایاکه در خارج از کلمبو، نقطه ورود همه بازدیدکنندگان به این کشور می باشد. کلمبو توسعه‌یافته‌ترین و پرجمعیت‌ترین منطقه سریلانکا است: شلوغ‌ترین، و غربی‌ترین منطقه به عنوان پایتخت کشور است که آن را تبدیل به شهری می کند که مسافران دوست دارند چند روزی از سفر خود را در آن سپری کنند. اگر قصد سفر به سریلانکا را دارید، می توانید از طریق تور سریلانکا نارون اکوتور اقدام کنید.

معرفی شهر کلمبو

معرفی شهر کلمبو

کلمبو پایتخت سریلانکا بسیار شلوغ و متفاوت تر از دیگر نقاط این کشور به نظر می رسد. این شهر به طول 50 کیلومتر در امتداد ساحل غربی جزیره کشیده شده است که خانه حدود سه میلیون نفر می باشد. اولین تجربه ای که از کلمبو کسب می کنید، رانندگی یک ساعته از فرودگاه است که شاید ناخوشایند به نظر برسد اما تجربیات زیادی برای لذت بردن در سایه نمای بیرونی بی‌نظیر کلمبو وجود دارد.

کلمبو شهری است که هر چه بیشتر در آن کاوش کنید، حس کشف کردن بیشتر در شما رشد می‌کند. پس ارزش یک روز گشت و گذار را دارد. به طور کلی نسبت به دیگر مناطق سریلانکا، کلمبو دارای مناظر خاص کمی است، اما فضا و شخصیت عجیب و غریب فراوانی را ارائه می‌دهد: ترکیبی سرسام‌آور از هرج و مرج آسیایی، جذابیت استعماری و معماری مدرن.

شما در کاوش کلمبو، با بلوک‌های اداری مدرن کریستالی و همچنین کافه‌ها و فروشگاه‌های محلی روبه‌رو می‌شوید که تضاد زیبایی است. در حالی که زیارتگاه‌های آرام بودایی و کلیساهای استعماری در کنار برج‌های رنگارنگ پر زرق و برق خودنمایی می کنند، شواهدی از ترکیب غنی نژادها و مذاهب است که در ساخت این شهر جهان‌وطنی نقش داشته‌اند.

مقاله مرتبط : بهترین زمان سفر به سریلانکا

 

تاریخچه مختصر کلمبو

کلمبو در مقابل تاریخ ۲۵۰۰ ساله ثبت شده سریلانکا، تاریخچه چندان طولانی ندارد. منطقه کلمبو که در دلتای رودخانه کلانی گانگا واقع شده است، محل سکونت بازرگانان مسلمانی بوده که از قرن هشتم به بعد در این شهرک پر رونق، اقامت گزیدند. اما در اوایل قرن بیستم بود که کلمبو در سراسر سریلانکا و سپس در جهان به شهرتی دست یافت.

در دوره استعمار، سینهالی ها این بندر را کولامبا می نامیدند، که پرتغالی معتقد بودند که این نام، از کلمه سینهالی درختان انبه (kola به معنی “برگ” و amba به معنی “انبه”) گرفته شده است. با این حال، احتمال بیشتری وجود دارد که کولامبا یک کلمه قدیمی به معنای بندر باشد.

اقامت در کلمبو

کلمبو هتل های درجه ۱ و لوکس بسیاری را ارائه می دهد  و متأسفانه، گزینه های ارزان قیمت اقامت در کلمبو کمتر است.

برای رزرو کردن، از قبل هزینه باید هزینه پرداخت کنید، به خصوص اگر قصد اقامت در یکی از مهمانسراهای کوچکتر که قصد اقمت یک هفته ای یا بیشتر را دارید. پس حواستان باشد که بدون رزرو، اقامت در مسافرخانه های کوچک کلمبو را در برنامه خود قرار ندهید. بعید است که جای خالی پیدا کنید و صاحبان آنها از بازدیدکنندگان غیرمنتظره استقبال نخواهند کرد، به خصوص اگر در ساعاتی از شب یا صبح مراجعه کنید.

اقامت ارزان قیمت در کلمبو

اگرچه گزینه های محدودی برای هتل های ارزان قیمت برای اقامت در کلمبو وجود دارد، اما اگر بتوانید صبور باشید و به دنبال آنها بگردید، حتما پیدا می کنید. اکثر خانواده ها، خانه هایی برای مهمانان ارائه می دهند، با این حال طیف وسیعی از هاستل ها و هتل های ارزان قیمت نیز وجود دارد.

جزیزه هاستل

جزیره هاستل کلمبو

جزیره هاستل زنجیره ای از هاستل ها در شهرهای مختلف سریلانکا است که در پایتخت، این هاستل ها زیباتر نیز هستند و برای یک هاستل تا حدودی مجلل است. این اقامتگاه شامل یک تراس باغ زیبا و استخر شنا می باشد. اتاق خواب ها دارای فضای داخلی مدرن هستند و پذیرش 24 ساعته فراهم است. این هاستل در نزدیکی معبد بودایی گانگارامایا قرار دارد که از جاذبه های گردشگری سریلانکا می باشد.

هتل مارینو بیچ

هتل مارینو بیچ کلمبو

هتل مارینو بیچ از آن دسته هتل هایی است که مسافران رویای آن را در یک کشور خارجی می بینند. این هتل دارای یکی از بهترین صبحانه های قاره ای است که باعث می شود مهمانان صبح خود را با شادابی شروع کنند.

همانطور که از نام آن مشخص است، مارینو در ساحل قرار دارد و دارای یک استخر وسیع با منظره اقیانوس و یک باغ زیبا است. اتاق‌های هتل مارینو از سطح متوسط تا مجلل متغیر است و با هر بودجه ای که برای اقامت در یک هتل مناسب در کلمبو اختصاص می دهید، می‌توانید از میان یک اتاق معمولی با قیمتی مقرون به صرفه تا یک سوئیت کینگ با چشم‌انداز ساحلی با هزینه بالاتر را انتخاب کنید.

اقامت لوکس در کلمبو

در کلمبو، برای یافتن اقامتگاه های لوکس مشکلی نخواهید داشت. با این حال، برای آسان کردن کارها در اینجا بهترین اقامتگاه های لوکس در کلمبو را معرفی می‌کنیم.

هتل شانگری لا

هتل شانگری لا کلمبو

شانگری لا در اغلب شهرها، در صدر لیست هتل های لوکس قرار دارد. Shangri-La در کلمبو، خدمات درجه یک و اتاق‌هایی با منظره اقیانوس و شهری را ارائه می‌دهد. فضای داخلی بار و اسپا، دارای دکوراسیون شیک سریلانکایی است. یک استخر تراس، یک فضای غذاخوری در فضای باز و انواع رستوران ها در این هتل وجود دارد.

سوییت بوتیک 55TG

سوییت بوتیک 55TG کلمبو

این سوئیت‌های بوتیک لوکس، در کنار فضای داخلی شیک ارائه می شوند که شما را به خود جذب می کنند. آشپزخانه، سالن استراحت و تراس باغ بسیار زیبا هستند و اتاق‌ها نیز فضای بزرگی دارند. در این هتل به تمام جزئیات دکوراسیون، به طرز شگفت انگیزی پرداخته شده است. گردش در باغ‌های زیبا رایگان است و رستوران ها، تمام نیازهای شما را از گزینه‌های وگان تا غذاهای حلال و بدون لبنیات را کاملا برآورده می کنند.

مقاله مرتبط : مزارع چای سریلانکا

 

در کلمبو کجا غذا بخوریم؟

در کلمبو کجا غذا بخوریم؟

کلمبو بهترین مکان برای غذا خوردن در سریلانکا است. این شهر تقریباً دارای طیف کاملی از غذاهای آسیایی و اروپایی است، از جمله مجموعه ای عالی از رستوران های چینی و هندی. اگر اهل کافه گردی هستید، تعداد بی‌شماری از کافه‌های محلی عالی را در سراسر جزیره اسلاو، پایین خیابان گال و اطراف پتا خواهید یافت که شب را برای شما زیباتر می کنند.

امکان تهیه بسته‌های ناهار محلی در غرفه‌های پیاده‌رو و کافه‌های سرتاسر شهر وجود دارد که با هزینه حدود 150 تا 200 روپیه قابل خرید هستند.

خرید در کلمبو

خرید در کلمبو

کلمبو دارای طیف وسیعی از فروشگاه‌ها است و یک روز گشت و گذار در فروشگاه‌های صنایع دستی و بوتیک‌های شیک شهر، می‌تواند راهی لذت‌بخش برای خرج کردن روپیه و دلارهای شما باشد.

بهترین تولیدات صنایع دستی سنتی و سوغات سریلانکا را در فروشگاه های محلی و مدرن کلمبو می توانید پیدا کنید. از لوازم التحریر و اسباب‌بازی‌های پرشده گرفته تا پارچه و ظروف آشپزخانه را با قیمت های ارزان می توانید تهیه کنید. کلمبو همچنین دارای مجموعه‌ای عالی از کتاب‌فروشی‌ها، انبوهی از جواهرات و البته چای‌فروشی‌های فراوان است. هنگام خرید صنایع دستی، به خاطر داشته باشید که صادرات عتیقه جات (اشیای با قدمت بیش از پنجاه سال) بدون مجوز ممنوع است.

جمع بندی

کلمبو پایتخت سریلانکا یک شهر شلوغ با مراکز خرید هتل های لوکس است که اغلب مورد بی توجهی گردشگران قرار می گیرد. اگر به دنبال اقامت در هتل های لوکس هستید و خرید، بخش جدانشدنی سفرهای شما را تشکیل می دهد، از کاوش در کلمبو غافل نشوید.

منابع: RoughGuides

VisitColombo

LonelyPlanet

4.3/5 - (6 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *