تور ویتنام

سورتمه سواری با سگ هاسکی

سورتمه سواری با سگ هاسکی

فهرست مطالب

سورتمه سواری با سگ از زمان های قدیم توسط برخی از مردمان بومی شمال که در قلمرو کشورهای مدار شمالگان یعنی کانادا، آلاسکا و سیبری زندگی می کردند، استفاده می شده است. امروزه سورتمه سواری با سگ نوعی تفریح گردشگری در این کشورها به حساب می آید. در تور شمالگان و تور سیبری نارون اکوتور میتوانید این ماجراجویی شگفت انگیز را تجربه کنید.

تاریخچه سورتمه سواری با سگ

تاریخچه سورتمه سواری با سگ - نارون اکوتور

اواسط قرن هجدهم، محققان روسی از سگ ها برای کاوش در سرزمین های شمالی استفاده می کردند. نقش سگ ها در اکتشاف قطب شمال و جنوب کره زمین ثابت شده است. کاشفان از سگ ها در تلاش برای رسیدن به قطب شمال با اکسپدیشن های فریتیوف نانسن، لوئیجی آمدئو (دوک آبروزی و شاهزاده ساووی)، رابرت پیری، جورج سدوف و دیگران استفاده کردند. رولد آموندسن کاشف نروژی در سال 1911 با سورتمه سواری با سگ به قطب جنوب رسید.

در حال حاضر، سورتمه سواری با سگ به طور گسترده در مسیرهای گردشگری زمستانی در روسیه، اسکاندیناوی، کانادا و ایالات متحده آمریکا استفاده می شود. مسابقات سورتمه سواری سگ نیز در بسیاری از مناطق مدار شمالگان محبوبیت دارد. رایج ترین نژادهای سگ برای سورتمه سواری، هاسکی سیبری و مالاموت آلاسکا هستند.

بخوانید  شرایط کنسلی تورهای نوروزی

سورتمه سواری با هاسکی در روسیه

سورتمه سواری با هاسکی در روسیه - نارون اکوتور

کارلیا احتمالا بهترین مقصد در روسیه برای سورتمه سواری با هاسکی است. چندین مکان برای سورتمه سواری در نزدیکی پتروزاودسک قرار دارد. از جمله آنها عبارتند از:

  • لانه سگ سورتمه کوداما در دریاچه سیاموزرو.
  • لانه سگ سورتمه چالنا، همچنین به عنوان تالوی-اوکو کارلیایی بابا نوئل شناخته می شود.
  • لانه سگ سورتمه سوپوخا، واقع در نزدیکی حفاظتگاه طبیعی کیواچ.
  • دو لانه سگ سورتمه در نزدیکی رودخانه شویا و روستای ماتروسی قرار دارد.

تجربه استاندارد سورتمه سواری با سگ شامل سواری هاسکی به طول 1-2 کیلومتر، همراه با چای و بیسکویت است. تورهای طولانی‌تر سورتمه سواری سگ معمولاً شامل 10 تا 40 کیلومتر سورتمه سواری با هاسکی همراه با ناهار پیک نیک در جنگل یا ناهار گرم می‌شود.

تورهای چند روزه مخصوص سورتمه سواری با سگ، ممکن است شامل 1 تا 3 شب اقامت در یک هتل، تجربه روزانه 20 تا 40 کیلومتری سورتمه سواری و شرکت در سایر فعالیت های زمستانی مانند ماهیگیری روی یخ، تجربه اسنومبیل و بانیا روسی باشد.

بخوانید  راهنمای سفر به شمالگان

تجربه 2 روزه سورتمه سواری با سگ کاملاً یک تجربه ماجراجویانه و بی نظیر است. زیرا شامل سورتمه سواری هاسکی در مسیر 60 الی 80 کیلومتری، غذا دادن و مراقبت از سگ ها، یک وعده غذایی عصرانه در کمپ و یک شب اقامت در چادر است.

بسته به شرایط برفی، فصل سورتمه سواری سگ از دسامبر تا اوایل آوریل می باشد. در طول سال نو و تعطیلات کریسمس ارتدکس، گردشگران برای تجربه سورتمه سواری با هاسکی هجوم می آورند. مشاهده گوزن های شمالی یا سورتمه سواری با سگ در سیبری، از تجربه های محبوب تعطیلات کریسمس می باشد.

سورتمه سواری هاسکی در منطقه مورمانسک

سورتمه سواری با سگ در مورمانسک - نارون اکوتور

گردشگری زمستانی در شبه جزیره کولا و مورمانسک، عمدتاً مربوط به شکار شفق قطبی است؛ در حالی که تجربه های سورتمه سواری با سگ و سایر فعالیت های زمستانی از جمله اسنومبیل سواری را نیز شامل می شوند. در اغلب تورها، سورتمه سواری با سگ و اسنومبیل سواری همزمان انجام می شوند. به طوری که ۲ الی ۳ سورتمه سگ با ۴ الی ۶ نفر ظرفیت، شروع به حرکت می کنند و پس از طی مسیری کوتاه، با اسنومبیل سوارها جایگزین می شوند و هر دو را تجربه می کنند.

بخوانید  تریبرکا، روستایی در انتهای کره زمین

شناخته شده ترین مکان برای سورتمه سواری هاسکی در منطقه مورمانسک، پارک هاسکی در نزدیکی روستای لووزرو، در 150 کیلومتری شهر مورمانسک است. فصل سورتمه سواری سگ در شبه جزیره کولا از نوامبر آغاز می شود و در اواسط آوریل به پایان می رسد.

سورتمه سواری با سگ در سایر مناطق روسیه

مکان هایی در دریاچه بایکال وجود دارند که تجربه سورتمه سواری با سگ را ارائه می دهند.

سورتمه سواری با سگ در بایکال - نارون اکوتور

همچنین، چند لانه هاسکی در ایستموس کارلیایی در شمال شهر سن پترزبورگ قرار دارند که می توانید در آنجا، سورتمه سواری را تجربه کنید. بسته به شرایط آب و هوایی، تجربه سورتمه سواری با سگ از دسامبر تا مارس ارائه می شود. همچنین سفرهای کوهنوردی با سگ را از ماه می تا اکتبر نیز می توانید تجربه کنید.

منبع: NordicTravels

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *