تور ویتنام

narvan logo

فرق کفش هایکینگ و ترکینگ

فرق کفش هایکینگ و ترکینگ

فرق کفش هایکینگ و ترکینگ - نارون اکوتور

فهرست مطالب

فرق کفش هایکینگ و ترکینگ در تفاوت این دو نوع طبیعت گردی نهفته است. تفاوت هایکینگ و ترکینگ در طول مدت پیاده روی، نوع مسیر پیمایش و … است. پس انتخاب کفش هایکینگ یا ترکینگ به معیارهای مختلفی بستگی دارد: زمین پیاده روی، طول پیاده روی، وزن کوله پشتی و البته آب و هوا. همه این عوامل به شما کمک می کند کفش مناسب خود را انتخاب کنید. بنابراین می توانید از پیاده روی خود در آسایش و آرامش لذت ببرید. پس از آماده شدن، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به بالا نگاه کنید و از مناظر لذت ببرید! در ادامه به فرق کفش هایکینگ و ترکینگ می پردازیم.

فرق کفش هایکینگ و ترکینگ

با بررسی معیارهای انتخاب کفش مناسب و فرق کفش هایکینگ و ترکینگ می خواهیم به شما کمک کنیم تا هنگام پیاده روی، کفش مناسبی را انتخاب کنید.

1- نوع مسیر پیاده روی

اگر یک سوال وجود دارد که باید قبل از انتخاب کفش خود از خود بپرسید، این است که “چه نوع پیاده روی قرار است انجام دهم؟” یعنی در چه نوع زمینی؟ برای چه مدت؟ و وزن کوله پشتی شما چقدر است؟

طیف گسترده‌ای از کفش‌های پیاده‌روی در دسترس هستند که با توجه به مسیر طراحی شده‌اند. اگر در مناطق پست پیاده‌روی می‌کنید، نیازی به پیاده‌روی در کوه نخواهید داشت. هر نوع زمین ویژگی‌های خاص خود را دارد.

کفش مناسب پیاده روی در مناطق پست، در جنگل یا در ساحل، کمی ناهموار

کفش مناسب پیاده روی در مسیر صاف - نارون اکوتور

اگر برای هایکینگ کوتاه در مناطق پست، جنگل یا ساحل می‌روید، پس کفش‌های هایکینگ معمولی را انتخاب کنید. این کفش‌ها حداکثر راحتی را به شما می‌دهند تا ناهمواری مسیرها را احساس نکنید. کفی با تراکم دوگانه به این معنی است که کف اول نزدیک به پای شما نرمی را برای راحتی فراهم می کند، در حالی که کف دوم نزدیک به زمین برای محافظت از شما در برابر سنگ ها قرار داده شده است. گل میخ ها یا استوک این کفش ها، چسبندگی عالی در مسیرهای طبیعی – مانند جنگل دارند. کفش‌های هایکینگ معمولی برای پیاده‌روی‌های کمی ناهموار مناسب هستند.

بخوانید  مهاجرت بزرگ آفریقا

کفش های مناسب پیاده روی در کوه ها و در مسیرهای شیب دار

کفش مناسب پیاده روی در مسیر شیبدار - نارون اکوتور

آیا می خواهید به قله صعود کنید یا در مسیرهای پرچالش تر و شیب دارتر پیاده روی کنید؟ اگر بیشتر به پیاده روی در کوه می روید و به عنوان مثال با چالش های آب و هوا مواجه می شوید، بهتر است کفش های کوهنوردی را انتخاب کنید. این کفش ها سبک تر هستند تا گام های شما زیاد سنگین نباشد. کف و گل میخ آنها همچنین چسبندگی خوبی دارند، بنابراین در مسیرهای شیب دار نمی لغزید. فناوری EVOFIT در این کفش ها، مواد کششی و طراحی خاصی را برای مفاصل پا، ارائه می دهد.

کفش مناسب پیاده روی در مسیرهای برفی

هنگام صعود به قله های برفی، انتخاب دشوارتری دارید. زیرا پیاده روی در برف به کفش های گرم و ضد آب نیاز دارد. توصیه می کنیم کفش های پیاده روی برفی را انتخاب کنید که نه تنها از سرما، بلکه از رطوبت نیز در امان باشید.

کفش‌های پیاده‌روی برفی دارای غشایی هستند که آنها را ضدآب می‌کند و در عین حال، اجازه می دهد پای شما تنفس کند. کف آن‌ها همچنین عایق هستند و دارای سیستم ضد آب هستند تا مجبور نباشید با برف داخل کفش خود پیاده روی کنید. برخی از کفش‌های پیاده روی برفی با فناوری SNOWCONTACT عرضه می‌شوند. کفی های SNOWCONTACT با یک قطعه خاص و الگوی گل میخ ساخته شده اند که برای اطمینان از بهترین چسبندگی و کشش ممکن طراحی شده است.

بخوانید  ترکینگ چیست؟ | تفاوت هایکینگ و ترکینگ

2- زمان پیاده روی

طول پیاده روی نیز در انتخاب کفش تأثیر میگذارد و در این مورد نیز لازم است فرق کفش هایکینگ و ترکینگ را بدانید.

برای چند روز یا چند هفته می روید؟ آیا قصد کاوش در مسیرهای جدید را در طول یک سفر یک هفته ای دارید؟ اگر پاسخ مثبت است، به کفش های مقاوم و بادوامی نیاز دارید که در طول اقامت شما را ناامید نکند. حتی اگر برای یک پیاده روی کوهستانی بروید. پس در این مواقع کفش ترکینگ مناسب انتخاب کنید.

دوام کفش ها، باید کیلومترها پیاده روی را برای شما تضمین کند. چرا که لازم است از مچ پای شما محافظت کند، کف پای شما اذیت نشود و به راحتی بتوانید پیاده روی را انجام دهید.

ولی اگر برای نیم روز یا یک روز کامل پیاده‌روی می کنید، معیارهای انتخاب شما متفاوت خواهد بود. در واقع، کفش ترکینگ بادوام‌، می‌تواند سنگین‌تر از یک کفش هایکینگ استاندارد باشد. پس برای پیاده روی کوتاه، از یک کفش هایکینگ به جای کفش ترکینگ استفاده کنید.

3- وزن کوله پشتی

یکی دیگر از عواملی که باید هنگام انتخاب کفش هایکینگ یا ترکینگ خود در نظر بگیرید، وزن کوله پشتی شما است.

اگر کوله پشتی حمل نمی کنید یا کوله پشتی شما سبک است و قصد دارید یک گردش کوتاه داشته باشید، می توانید کفش های نرم و سبک وزن را انتخاب کنید. از طرف دیگر، اگر یک کوله پشتی سنگین با خود حمل می کنید که وسایل ترکینگ شما را در بر دارد، از کفش ترکینگ استفاده کنید. در این مثال، بهتر است از یک بوت استفاده کنید.

بخوانید  شرایط کنسلی تورهای نوروزی

4- پوشش مچ پا

دیگر فرق کفش هایکینگ و ترکینگ در پوشش مچ پا است. هرچه بیشتر در مسیرهای ناهموار یا شیب دار راه بروید، یک پوشش بلند برای محافظت از مچ پا مفید خواهد بود. این کار همچنین مانع از ورود سنگ یا گرد و غبار به داخل بوت می شود.

اما اگر به دنبال سبکی و آزادی حرکت در مچ پا هستید، به جای آن از کفشی استفاده کنید که مچ پا را پوشش ندهد.

5- آب و هوا

آخرین معیاری که در انتخاب کفش مناسب هایکینگ یا ترکینگ باید در نظر بگیرید، آب و هوا است.

در زمین خشک یا با رطوبت کم، نیازی به کفش های ضد آب نیست اما در طی یک پیاده روی بارانی یا زمین برفی (برف تازه)، کفش ترکینگ ضد آب انتخاب کنید که شما را در برابر رطوبت محافظت کند.

کفش مناسب پیاده روی در مسیر خیس - نارون اکوتور

آیا معمولاً در تابستان و اوج گرما پیاده‌روی می‌کنید؟ کفش‌های هایکینگ که امکان تنفس پا را می دهند، بهترین انتخاب هستند. این کفش ها به لطف شبکه های توری استفاده شده، قابلیت تنفس بیشتری دارند و هنگام هایکینگ از تعریق پای شما جلوگیری می‌کنند. هیچ چیز ناراحت‌کننده‌تر از پیاده‌روی با پای مرطوب نیست. گاهی اوقات نیز، در پیاده روی های سبک، اگر می خواهید تهویه کامل پا را داشته باشید، به سراغ صندل بروید.

منبع: quechua.com

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *