تور ویتنام

narvan logo

شکوفه های گیلاس ژاپن

شکوفه های گیلاس ژاپن

شکوفه های گیلاس ژاپن

فهرست مطالب

کشور ژاپن از لحاظ حفظ فرهنگ کهن شرقی خود در مقابل پیشرفت سریع تکنولوژی شناخته شده است اما یکی از مهم ترین نمادهای این کشور، ساکورا یا شکوفه های گیلاس ژاپن است. ساکورا یک گل صورتی و سفید ظریف است که هر سال برای مدت کوتاهی شکوفا می شود. فصل ساکورا در ژاپن یکی از مشهورترین رویدادها است که بخش مهمی از فرهنگ ژاپنی می باشد که در تور ژاپن نارون نیز این فصل برای سفر انتخاب می شود.

در این مقاله، نمادها و اهمیت ساکورا و این که کجا می توانید شکوفه های گیلاس ژاپن را تماشا کنید، بررسی میکنیم.

کجا می توانید شکوفه های گیلاس ژاپن را پیدا کنید؟

شکوفه های گیلاس در ژاپن در مناطق مختلفی قابل مشاهده است اما در اینجا به زیباترین مناطق که موردتوجه گردشگران قرار می گیرد، می پردازیم:

اوئنو پارک، توکیو:

پارک اوئنو توکیو

پارک اوئنو یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی ژاپن برای دیدن ساکورا در توکیو است. اوئنو یک پارک عمومی بزرگ با بیش از 1000 درخت شکوفه گیلاس است که در اواخر مارس تا اوایل آوریل شکوفا می شود. در طول فصل ساکورا، پارک اوئنو مملو از مردم محلی و گردشگران می‌شود که برای لذت بردن از رسم هانامی در طبیعت پیک نیک می کنند. هانامی رسم سنتی ژاپنی‌ها است که در فصل ساکورا، زیر درختان شکوفه‌های گیلاس، گرد هم می آیند.

کوه یوشینو، نارا

شکوفه های گیلاس کوه یوشینو

کوه یوشینو مقصدی معروف برای تماشای ساکورا در ژاپن است. این شهر در استان نارا واقع شده است و بیش از ۳۰ هزار درخت شکوفه گیلاس را در خود جای داده است. بهترین زمان برای بازدید از کوه یوشینو برای ساکورا، اوایل آوریل است که درختان در حال شکوفایی کامل هستند. بازدیدکنندگان می توانند برای دیدن شکوفه های گیلاس سوار تله کابین شوند یا به بالای کوه صعود کنند.

قلعه هیروساکی، آئوموری

شکوفه های گیلاس قلعه هیروساکی

قلعه هیروساکی یک قلعه تاریخی است که در استان آئوموری قرار دارد و به خاطر باغ خیره کننده ساکورا معروف است. محوطه قلعه دارای بیش از 2600 درخت شکوفه گیلاس است که آن را به یکی از بهترین مکان ها برای دیدن شکوفه های گیلاس ژاپن تبدیل می کند. فصل ساکورا در قلعه هیروساکی معمولا از اواخر آوریل تا اوایل ماه می طول می کشد و هر ساله جشنواره ساکورا در این قلعه برگزار می شود که هزاران بازدید کننده را به خود جذب می کند.

بخوانید  ویزای توریستی ژاپن برای ایرانیان

قلعه هیمجی، هیوگو

شکوفه های گیلاس قلعه هیمجی

قلعه هیمهجی یکی از میراث جهانی یونسکو است که در استان هیوگو قرار دارد. در قلعه هیمجی می توانید در باغ زیبای ساکورا گشت و گذار کنید. محوطه قلعه دارای بیش از 1000 درخت شکوفه گیلاس است که در اوایل ماه آوریل شکوفا می شوند. بازدیدکنندگان می توانند از تماشای شکوفه های در حین کاوش در محوطه قلعه لذت ببرند. منظره باشکوه قلعه که توسط گل های صورتی و سفید ساکورا احاطه شده است، سوژه بسیار زیبا برای عکاسی می باشد.

پیاده روی فیلسوف ها، کیوتو:

پیاده روی فیلسوف ها و ساکورا

پیاده روی فیلسوف ها یک مسیر پیاده روی زیبا در کیوتو است که به دلیل درختان زیبای ساکورا در مسیر خود مشهور است. این مسیر در امتداد یک کانال قرار دارد و توسط درختان شکوفه گیلاس که در اوایل آوریل شکوفا می شوند احاطه شده است. پیاده روی فیلسوف ها یکی از زیباترین جاهای دیدنی کیوتو است که بازدیدکنندگان می‌توانند با آرامش یک پیاده روی در مناظر ساکورا را تجربه کنند.

باغ ملی شینجوکو گیون، توکیو:

ساکورا در شینجوکو گیون

باغ ملی Shinjuku Gyoen از جاهای دیدنی توکیو است که بیش از 1000 درخت شکوفه گیلاس را در خود جای داده است. این پارک دارای سه نوع مختلف از درختان شکوفه گیلاس است، از جمله Somei Yoshino که رایج ترین نوع درخت شکوفه های گیلاس ژاپن می باشد. بهترین زمان برای بازدید از شینجوکو گیون برای تماشای ساکورا اواخر مارس تا اوایل آوریل است.

پارک ویرانه‌های قلعه تاکاتو، ناگانو:

شکوفه های گیلاس پارک قلعه تاکاتو

پارک خرابه‌های قلعه تاکاتو در استان ناگانو قرار دارد. این پارک دارای بیش از 1500 درخت شکوفه گیلاس است، از جمله درخت تاکاتو کوهیگان، که گونه نادری از درخت ساکورا است. بهترین زمان برای بازدید از پارک خرابه‌های قلعه تاکاتو برای تماشای ساکورا، اواسط ماه آوریل تا اواخر این ماه می باشد که درختان در حال شکوفایی کامل هستند.

قلعه ادو، توکیو:

شکوفه های گیلاس در قلعه ادو

صدها درخت گیلاس در قلعه سابق ادو ردر اطراف پارک کیتانومارو وجود دارد و یکی از برجسته‌ترین مناظر شکوفه های گیلاس ژاپن را در توکیو ایجاد می‌کنند. قایق برای اجاره در دسترس است و می توانید در قایق، مناظر بی نظیر را تماشا کنید. درختان عصرها روشن می شوند که مناظر گل های صورتی را زیباتر می کنند‌.

دریاچه کاواگوچیکو، کاواگوچی:

چشم انداز کوه فوجی از کاواگوچی

سواحل دریاچه کاواگوچیکو، یکی از بهترین منظره های شکوفه های گیلاس ژاپن را با پس زمینه باشکوه کوه فوجی فراهم می کند. دو تا از بهترین نقاط در دریاچه کاواگوچیکو، تفرجگاه کنار دریاچه در اطراف جنگل موسیقی کاواگوچیکو و شبه جزیره کوچک اوبویاگازاکی در کنار پل کاواگوچیکو اوهاشی است. برای دید بهتر از کوه فوجی، صبح زود به دریاچه بروید.

قلعه اوساکا، اوساکا

جشن شکوفه های گیلاس اوساکا

بیش از ۴ هزار درخت گیلاس در محوطه وسیع قلعه اوساکا کاشته شده است که یک مکان بسیار خوب برای پیک نیک است. می توانید به پارک نیشینومارو در ارگ غربی قلعه با چمنزارهای وسیع و مناظر قلعه با روشنایی درختان در عصر بروید.

شکوفه های گیلاس ژاپن در همه جای این کشور یافت می شوند و مکان های متعددی وجود دارد که می توانید از تماشای این درختان زیبا در حین گشت و گذار در سفر خود، لذت ببرید. اگر علاقه مند به شهرگردی هستید، می توانید پارک شینجوکو گیون توکیو، شکوفه های گیلاس را تماشا کنید ولی اگر عاشق طبیعت گردی هستید، مناطق بسیاری وجود دارد که مناسب لذت بردن از مناظر ساکورا می باشد.

سفر خود را به ژاپن در طول فصل ساکورا برنامه ریزی کنید تا این زیبایی بی نظیر را از دست ندهید.

بخوانید  جاهای دیدنی اوساکا

فصل شکوفه های گیلاس ژاپن

فصل شکوفه های گیلاس ژاپن

فصل شکوفه های گیلاس در ژاپن یک بازه زمانی حدودا یک ماهه است که نمایانگر جادوی طبیعت ژاپن می باشد. به طور معمول، فصل شکوفه های گیلاس در ژاپن در ژاپن بسته به موقعیت و شرایط آب و هوایی از اواخر مارس تا اوایل ماه می شروع می شود. دوره گلدهی حدود یک تا دو هفته طول می کشد و زمان اوج شکوفه هر سال متفاوت است. هواشناسی ژاپن هر ساله یک پیش‌بینی از زمان ساکورا را ارائه می‌کند که چه زمانی می توانید شکوفه‌های گیلاس را مشاهده کنید.

معروف ترین درخت گیلاس ژاپنی

میهارو تاکیزاکورا معروف ترین درخت گیلاس ژاپنی

میهارو تاکیزاکورا در فوکوشیما معروف ترین درخت گیلاس ژاپنی است که بیش از 1000 سال قدمت دارد و به عنوان یک اثر ملی و یکی از بهترین مکان های تماشای شکوفه های گیلاس در ژاپن شناخته می شود. میهارو تاکیزاکورا در شهر میهارو در استان فوکوشیما واقع شده است و نام این شهر “سه چشمه” به دلیل شکوفایی سه گل بهاری، آلو، هلو و شکوفه های گیلاس است.

این درخت گیلاس ژاپنی 12 متر ارتفاع دارد و قدمت ۱۰۰۰ ساله و پهنای ۲۵ متری شاخه های گیلاس، از ویژگی های قابل توجه میهارو تاکیزاکورا می باشد.

جشنواره شکوفه های گیلاس ژاپن

جشنواره شکوفه های گیلاس ژاپن

برای استقبال از فصل بهار و گاهی اوقات، فقط به عنوان بهانه‌ای برای جشن گرفتن، مهمانی‌های هانامی در سراسر ژاپن برگزار می‌شود. کلمه هانامی به معنای واقعی کلمه “تماشای گل” می باشد. این جشن اغلب به صورت دورهمی های غیررسمی دوستانه و خانوادگی هستند اما جشن های بزرگ عمومی نیز در پارک ها برگزار می شود. این جشن ها شامل انتخاب مکانی با درختان متراکم ساکورا برای پیک نیک است.

در توکیو، پارک یویوگی مکانی بسیار محبوب است که مردم از صبح زود برای پیک نیک به این پارک می‌روند. همه کفش های خود را در می آورند و روی حصیر، برای مدت طولانی زیر شکوفه ها می نشینند و یک استراحت آرام و لذت بخش را سپری می کنند. خوردن موچی ساکورا که یک کیک برنجی با برگ درخت ساکورا در این دورهمی ها رایج است.

دورهمی جشنواره درخت گیلاس ژاپن

جشنواره شکوفه‌های گیلاس ژاپن در بسیاری از شهرهای این کشور برگزار می‌شود و نورهای زیبای شبانه، فضایی جادویی ایجاد می‌کنند که شکوفه‌های ظریف گیلاس، در تاریکی می‌درخشند. افراد زیادی برای عکاسی از شکوفه‌ها در محوطه قلعه ها با انعکاس‌های صورتی رنگارنگ جمع می شوند.

مردم ژاپن در نزدیکی درختان ساکورا

جشنواره شکوفه‌های گیلاس هیروساکی در آئوموری بسیار معروف است و بیش از 2 میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. این مکان به عنوان یکی از 100 سایت برتر تماشای شکوفه‌های گیلاس ژاپن و یکی از 100 جاذبه برتر طبیعی ژاپن شناخته می‌شود.

بخوانید  جنگل بامبو ژاپن

شکوفه گیلاس نماد چیست؟

زیبایی شناسی شکوفه های گیلاس یکی از برجسته ترین نمادها در فرهنگ ژاپنی است. ساکورا را در همه جا مشاهده خواهید کرد، از مناظر رویایی در چاپ های بلوک چوبی یوکیویی یا طرح های ظریف روی صفحه نمایش های تاشو سنتی بایوبو، تا تزئینات روی اقلام مصرفی روزمره مانند جعبه های غذا. وجود شکوفه های گیلاس ژاپن در هنر مدرن مانند مانگا و انیمه نیز جای خود دارد.

این گل‌های ظریف الهام بخش نقل قول‌های بی‌شماری بوده اند و تحسین افراد بومی و گردشگران زیادی را که هر بهار بازدید می کنند، برانگیخته اند. به عنوان مثال ایکیو، راهب و شاعر بودایی ذن ژاپنی شکوفه های گیلاس را اینگونه توصیف می کند: «درخت گیلاس را بشکنی، گلی وجود ندارد اما نسیم بهاری شکوفه‌های بی‌شماری را با خود می‌آورد.»

علاوه بر زیبایی، یکی دیگر از دلایل محبوبیت شکوفه های گیلاس در نمادگرایی آنها است. گفته می شود که آنها مانند ابرهایی هستند که به یکباره شکوفا می شوند و بر شاخه های درختان می مانند انگار که می خواهند آنها را در خود بپوشانند. سپس – درست مانند ابرها – ناگهان ناپدید می شوند. از این طریق، آنها به نمادی از زودگذر بودن یا ماهیت گذرای زندگی تبدیل شده اند. این دقیقا مطابق با مفهوم دیرینه بودایی در فرهنگ ژاپنی است که به عنوان «مونو بدون آگاهی» یا تقریباً «بی‌آگاهی چیزها» شناخته می‌شود، که زیبایی و فناپذیری ذاتی زندگی را نشان می دهد.

زمان شکوفایی شکوفه های گیلاس ژاپن، زمانی است که با پایان یک فصل و آغاز فصل بعدی مرتبط است. در زبان ژاپنی، کلمه “ناتسوکاشی” نشان دهنده نوعی نوستالژی است که هم با شادی و هم با غم و اندوه همراه است. با توجه به زمان شکوفه دادن، شکوفه های گیلاس نیز این حس نوستالژی را برای بسیاری از ژاپنی ها به ارمغان می آورد.

جمع بندی

ساکورا بخش جدایی ناپذیر فرهنگ ژاپن و نمادی از این کشور می باشد. فصل ساکورا در ژاپن همزمان با جشنواره های رنگارنگ و رویدادهای مختلف است و زمان قدردانی از زیبایی طبیعت می باشد و مردم در زیر شکوفه های گیلاس گرد هم می آیند. اگر قصد سفر به ژاپن را دارید، حتما در فصل شکوفه های گیلاس به این کشور سفر کنید و جادوی طبیعت را در این گل های ظریف تماشا کنید. لذت بردن از مناظر شکوفه های گیلاس ژاپن، یکی از خاطراتی است که هرگز فراموش نخواهید کرد.

 

منابع: Japan-Guide

Japan.travel

LiveJapan

TravelWithAmnet

GoTokyo

5/5 - (10 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *