تور ویتنام

narvan logo

کشمیر کجاست؟ چرا به کشمیر بهشت روی زمین می گویند؟

کشمیر کجاست؟ چرا به کشمیر بهشت روی زمین می گویند؟

کشمیر بهشت روی زمین - نارون اکوتور

فهرست مطالب

کشمیر منطقه ای کوهستانی است که در شمال غربی شبه قاره هند قرار دارد و بخشی از آن در کشور هند، قسمتی در کشور پاکستان و بخش دیگر هم در کشور چین قرار دارد. ایالت کشمیر و جامو در کشور هند واقع است.

منطقه زیبای کشمیر در زمستان پر از زیبایی های سفید رنگ و در دیگر فصل های سال مملو از رنگ های زیبای طبیعت است. هنگامی که به منطقه شگفت انگیز قدم می گذارید، قطعاً تعجب خواهید کرد که آیا روی زمین هستید یا به یک تصویر ادیت شده با کیفیت آلترا HD پریده اید! رنگ های زنده با مناظر زیبای طبیعی. آب های هیمالیا بسیار آرام هستند و کوه های موجود در پس زمینه آن را به یکی از زیباترین مکان های این سیاره تبدیل کرده است. نارون اکوتور تور کشمیر را برای سفر به این منطقه زیبا به شما پیشنهاد می کند.

کوهستان ها، آب را نقره‌ای به نظر می‌رساند و درخششی دارد که با انعکاس اولین پرتوهای خورشید روی این آب‌ها طلایی رنگ دیده می شود.

از دور می توانید کوه ها و ابرهای زیبا و مه را ببینید که در هم ادغام می شوند و زیبایی باشکوهی را می سازند. درختان پهن برگ و غول پیکر چنار در سرتاسر دره به چشم می آید و در پاییز رگه های قلم موی برگ های زرد و نارنجی این درختان را بر روی بوم خیابان ها می توانید تماشا کنید. برگ‌ها روی زمین می‌ریزند و راه رفتن روی این برگ ها لذت خاص خود را دارد. کشمیر بهشتی از زیبایی های طبیعت است.

 

چرا به کشمیر بهشت روی زمین گفته می شود؟

 

1. چشم اندازهایی مانند پوستر!

مناظر شبیه به پوستر کشمیر - نارون اکوتور

مناظری از دور در رشته کوه های پیرپنجال دیده می شود که این حس را منتقل می کند که آدم درون یک پوستر پریده است! علاوه بر این، رایحه دلپذیر شاخه های درخت سرو مخروطی شکل، اتمسفر را پاک و زیباتر نشان می دهد و فضا را بهشتی تر می کند.

دره‌های این کوه‌های بزرگ محل چرای حیوانات اهلی با علفزارهای سرسبز و پر از گل‌های زیبا با رنگ‌های مختلف است. بچه های کوچکی که در اطراف بازی می کنند، احساس زمینی بودن این منطقه را بیشتر می کنند!

بخوانید  دریاچه دال یا دال لیک

کافی است چشمتان را ببندید و در هر نقطه اتفاقی، دوربین یا گوشی خود را گرفته و عکس بگیرید. هر کدام از آن عکس ها را می توانید تبدیل به یک پوستر یا تابلو کنید.

 

 

2. دریاچه های بکر کشمیر

دریاچه های بی نظیر کشمیر - نارون اکوتور

 

 

دریاچه های شفاف نقره ای کشمیر مثل دریاچه های معروف ناگین و دال که مطمئنا شما را مسحور خود می کنند، هیچ کلمه ای برای توصیف آن ها کافی نخواهد بود. دریاچه دال که در واقع از 3 دریاچه مختلف تشکیل شده است، به دلیل کانال ها، جزایر ساحلی، مشاغل قایق های خانگی و غیره، هیچ شباهتی به دریاچه های معمولی ندارد. این منطقه بیشتر شبیه جزایر کوچکتر در یک آب عظیم به نظر می رسد. دریاچه‌هایی از جمله دریاچه ناگین و دریاچه‌های دیگری مانند دریاچه وولار با تنوع زیستی غنی و ظاهر پوستر مانند وجود دارد و این بزرگترین دریاچه، بزرگترین دریاچه آب شیرین در کل قاره آسیا است!

دریاچه منسار و سورینسار که دارای گیاهان نیلوفر آبی هستند، زیبایی و آرامش خاص خود را دارند. دریاچه های دیگر عبارتند از دریاچه تسوکار، دریاچه پانگونگ، دریاچه تسو موریری، دریاچه گادسار، دریاچه گنگابال و دریاچه منسابال.

 

3. خانه های قایقی

خانه قایقی در دریاچه دال - نارون اکوتور

 

قایق‌سواری در دریاچه عظیم دال را حتما تجربه کنید تا همه مناظر این دریاچه زیبا را تماشا کنید. خانه های از جنس قایق که برخی از آنها با رنگارنگ‌ترین گل‌ها تزئین شده‌اند را می توانید ببینید. یک شب اقامت در وسط دریاچه در یک خانه قایقی در دریاچه دال یا ناگین، یک تجربه بی نظیر و پر از آرامش برای شما خواهد بود.

 

4. دومین تله کابین مرتفع جهان

تله کابین گلمارگ - نارون اکوتور

در شهر گلمارگ و در ارتفاعات هیمالیا تله کابینی وجود دارد که از لحاظ ارتفاع دومین تله کابین مرتفع در جهان است. منظره این تله کابین در فصل زمستان زیباتر نیز می شود و می توانید از درون تله کابین پس‌زمینه کوه‌های هیمالیای پوشیده از برف را تماشا کنید. حرکت تله کابین به سمت ارتفاع بالاتر و کوه آفاروات است.

بخوانید  ویزای توریستی هند

 

5. دره های آرام کشمیر

دره های کشمیر - نارون اکوتور

در کشمیر دره‌های سرسبز با شکوفه‌های کاملاً وحشی و بوی مطبوع پراکنده شده‌اند که طیف گسترده ای از رنگ ها را شامل می شوند و زمانی که با آن مواجه می‌شوید، آب و هوای بهشتی را حس می کنید.

در حالی که نسیم روح نواز در دره ها می وزد و می توانید نشاط لذت بخشی را در بدن و روح خود احساس کنید. این دره ها مانند دره نوبرا، پونچ، داهانو، سورو و ناگین دیدنی هستند. اگر به کشمیر بروید، طبیعت بی نقصی که این دره ها دارند را متوجه خواهید. به هر جزئی نگاه کنید زیباست و ترکیب همه این جزئیات در یک کل هماهنگ زیباتر جلوه می کند.

 

6. بزرگترین باغ گل لاله در آسیا

بزرگترین باغ گل لاله در آسیا - نارون اکوتور

بزرگترین باغ گل لاله در سرینگر قرار دارد و با رسیدن فصل بهار این باغ بهترین فضا برای عاشقان گل و گیاه در آسیا است. فصل بهار گل های لاله با رنگ های مختلف را رشد می دهد؛ جوانه‌های لاله‌های قرمز، زرد، سفید و نارنجی باز می‌شوند و به شما امکان تماشای این تداخل زیبای رنگ در طبیعت را تماشا کنید.

رنگ‌های متنوع روی گل‌ها با پس زمینه آواز پرندگان به تجربه لذت‌بخش بهشتی می‌افزاید. قدم زدن آرام در این باغ ها و تماشای این گل های زیبا دلیل دیگری برای معروف شدن این دره به بهشت ​​روی زمین است.

دره کشمیر نه تنها مهمترین باغ گل لاله در هند، بلکه بزرگترین باغ گل لاله در آسیا است.

 

7. سفیدترین برف زمستانی

چشم انداز زمستانی کشمیر - نارون اکوتور

کشمیر در تمام زمستان ها جذاب ترین برف را دریافت می کند که یک استراحت بسیار ضروری از تابستان های گرم و مرطوب است. حتی برف کشمیر نیز حس بهشتی بودن را می دهد.

دانه‌های ظرف برف پودر جادویی خود را روی کوه‌ها می‌ریزند و گیاهان روی آن‌ها و اطراف آن‌ها رشد می‌کنند. تصور کنید، برف بالای درختان را پوشانده و تیغه های چمن که از لای برف ها سر بیرون آورده اند. شما در منظره ی طلسم کننده نمای برف میخکوب خواهید شد.

بخوانید  کوهستان سانمارگ | جاذبه ای زیبا در بهشت کشمیر

 

8. غذاهای اصیل کشمیری

غذاهای کشمیری - نارون اکوتور

 

دقیقاً مانند صحنه های شگفت انگیز، طعم غذاها در کشمیر بی نظیر است. مخصوصا که آن ها را پاندیت ها پخته باشند. (پاندیت ها مردم بومی کشمیر هستند) آن ها غذاهای گیاهی بسیار لذیذ نیز درست می کنند. از جمله غذاهای خوشمزه گیاهی می‌توان به کاری دوم آلو و سالاد میوه با تازه‌ترین میوه‌های باغ‌های تازه و میوه‌های خشک معروف در کشمیر اشاره کرد و ناگفته نماند فنجان داغ سالم کهوه، چای کهربایی که برای غذا خوردن بهترین است. غذاهای گوشتی خوشمزه منطقه نیز روگان جاش، یخنی گوسفندی لذیذ یا قوشتابا می باشد.

 

9. قلب های گرم کشمیری های محلی

 

وقتی وارد منطقه سردسیری کشمیر می‌شوید، افراد محلی مهمان نواز و دلربا، شما را با گرمای محبت، اتحاد و عشقشان به مناظر زیبای خود می‌پذیرند. آنها بسیار مهمان نواز هستند و شما را با لبخند، ادب و صمیمیت خود مجذوب خود می کنند و تا حد امکان سخاوتمند هستند و شما را به منزل خود دعوت می کنند تا با راحتی و آرامش سفر خود را سپری کنید.

 

10. فعالیت های ماجراجویی در دره

تا این جا بیشتر از آرامش منطقه صحبت کرده ایم اما اگر این همه آرامش برای شما کسل کننده می شود، فعالیت های هیجان انگیزی نیز در کشمیر می توانید انجام دهید. قایق سواری و سرگرمی های آبی بهترین آن هاست. همچنین برای علاقه مندان به کوهنوردی رایج ترین فعالیت است. تله کابین و اسکی در گلمارگ نیز برای شما هیجان انگیز خواهد بود.

کشمیر منطقه ای بهشتی است. از دره ها، دریاچه ها و باغ های شگفت انگیز و مسحور کننده آن صحبت کردیم تا تمام دلایلی را که این منطقه را تبدیل به بهشت روی زمین می کند، بررسی کنیم. اگر عاشق طبیعت هستید، سفر به کشمیر را به شما توصیه می کنیم. پیشنهاد نارون اکوتور، تور کشمیر با مناسب ترین قیمت است.

 

منبع: visittnt.com

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *