تور ویتنام

narvan logo

جاهای دیدنی کاتماندو

جاهای دیدنی کاتماندو

جاهای دیدنی کاتماندو

فهرست مطالب

کاتماندو پایتخت نپال، یکی از نقش های اساسی را در گردشگری نپال ایفا می کند و مهم ترین مقصد تور نپال می باشد. بسیاری از المان های فرهنگی و مذهبی مهم در این شهر وجود دارد که گردشگران را پس از ورود به این شهر، شگفت زده می کند. در این مقاله قصد داریم 8 مورد از مهمترین جاهای دیدنی کاتماندو را با شما به اشتراک بگذاریم.

جاهای دیدنی کاتماندو

کاتماندو به عنوان پایتخت نپال، تاریخی غنی دارد که به قرن دوازدهم باز می گردد و بسیاری از جاهای دیدنی کاتماندو برگرفته از تاریخ این کشور می باشد.

با وجود بسیاری از مکان های توریستی باورنکردنی در کاتماندو، هرگز نمی توانید از این شهر زیبا خسته شوید و در سفر به نپال، باید مطمئن شوید که حداقل چند روز را در کاتماندو سپری می کنید. این شهر همه نوع جاذبه مدنظرتان را از معابد باستانی بودایی و هندو گرفته تا بازارهای ادویه جات ارائه می دهد تا شما را راضی به خانه برگرداند.

کاتماندو ممکن است در نگاه اول شلوغ به نظر برسد، اما در پشت پرده آن، آرامش را می توان با بازدید از معبد میمون ها یافت؛ جایی که مطمئناً به قطعه کوچکی از نیروانا متصل خواهید شد.

1) استوپای بودانات

معبد بودانات - نارون اکوتور (1)

بودانات در 7 کیلومتری محله تامیل واقع شده است که احتمالاً در صدر فهرست خیره کننده ترین جاهای دیدنی کاتماندو قرار دارد و یکی از بزرگترین استوپاهای قاره آسیا می باشد (استوپا مکانی برای عبادت است که بودایی ها معمولاً برای عبادت به آنجا می روند).

این معبد به طور شگفت انگیزی چشمگیر است و از کیلومترها دورتر دیده می شود اما وقتی نزدیک می شوید، به زائران و گردشگران دیگر ملحق می شوید. گفته می‌شود بودانات در حدود سال 600 بعد از میلاد ساخته شد، تقریباً در همان زمان که پادشاه تبت تصمیم گرفت به مذهب بودیسم بپیوندد، که بودانات را به مکانی بسیار مقدس برای بودایی‌ها تبدیل می‌کرد.

2) میدان دوربار

میدان دوربار کاتماندو

در جنوب محله تامیل میدان دوربار قرار دارد که متأسفانه در زلزله سال 2015 به شدت آسیب دید. میدان دوربار کاتماندو به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و گاهی اوقات با میدانی به همین نام در دهکده بختاپور اشتباه می شود.

میدان دوربار مجموعه ای از معابد و استوپاهای عجیب است. دسترسی به میدان دوربار از تامیل، بسیار آسان است که در حدود 700 متری آن قرار دارد. هنگامی که در آنجا هستید، می‌توانید برخی از معابد بزرگ‌تر را کاوش کنید یا فقط بنشینید و تماشا کنید که مردم به کبوترها غذا می‌دهند.

مقاله مرتبط : هتل های نپال

 

معبد میمون ها

معبد سوایامبونات

بر فراز شهر کاتماندو یکی از دیدنی‌ترین معابد نپال قرار دارد که نام آن سوایامبونات است و به معبد میمون ها شهرت دارد.

معبد میمون ها در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و به عنوان یک مکان تاریخی پر زرق و برق شناخته می شود و برخی از بهترین مناظر قابل دسترس از کاتماندو را با چشم انداز 360 درجه ارائه می دهد. استوپای سوایامبونات با پرچم های دعا تزئین شده است که در میان مجموعه ای از معابد، استوپاها و مجسمه ها قرار گرفته اند.

4) محله تامیل

محله تامیل

محله تامیل مرکز توریستی کاتماندو است که با رستوران‌های بین‌المللی، فروشگاه‌های سوغاتی، بازارهای محلی و فروشندگان خیابانی که غذاهای خوشمزه می‌فروشند، تکمیل می‌شود. تامیل احتمالاً یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کاتماندو است. بنابراین برای فروشندگان خیابانی آماده باشید که می‌خواهند فلوت و سوغاتی‌های عجیب و غریب را به شما بفروشند.

5) خیابان فریک

خیابان فریک کاتماندو

خیابان فریک که امروزه به نام Jochne Marg شناخته می‌شود، تامیل دهه‌های 1960 و 1960 را نمایش می دهد. این خیابان دارای رستوران های عالی، شخصیت های عجیب و غریب و کسانی که به دنبال روشنگری در بازدید از نپال یا کسانی که در داخل این کشور زندگی می کنند، می باشد.

با رشد سریع کاتماندو و تبدیل شدن تامیل به کانون توریستی جدید، خیابان فریک کاملاً مانند گذشته نیست و اهمیت خود را از دست داده است اما هنوز هم ارزش دیدن دارد.

مقاله مرتبط : چرا به نپال سفر کنیم؟

 

6) اسان توله

اسان توله

Asan Tole جایی است که می توانید برای خرید میوه و سبزیجات تازه بروید. آسان توله شبیه یک بازار است که همه چیز برای ارائه دارد، از ادویه جات عجیب، گل های همیشه شکفته، تکه های گز تا بطری های لیتری آبجو خانگی (راکشی). پرسه زدن در اطراف آسان توله یکی از بهترین کارها در کاتماندو است.

7) پاشوپاتیناث

معابد متعدد در اطراف معبد اصلی پاشوپاتینات - نارون اکوتور

پاشوپاتیناث که در سواحل رودخانه مقدس باگماتی قرار دارد، معبد بسیار مقدس هندو است که در آن می‌توانید مردان مقدس معروف به سادوس را ببینید که در امتداد رودخانه باگماتی ژست‌های جنون آمیزی در مقابل دوربین به خود می گیرند و سوژه های بسیار عجیب برای عکاسی هستند.

اگرچه ورود به پاشوپاتیناث نسبتا گران است، اما یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در کاتماندو است. تجربیات حضور در این معبد واقعا بی نظیر و تکرارناپذیر خواهد بود. حتی توصیه می شود که ماجراجویی خود را با بازدید از معبد پاشوپاتیناث، که بزرگترین سازه طلایی در منطقه است، آغاز کنید.

8) باغ رویاها

باغ رویاهای کاتماندو

باغ رویاها که به‌عنوان سازه ای در سبک «نئوکلاسیک» تعریف می‌شود، یک گریز آرام از شلوغی کاتماندو است که در جنوب تامیل در امتداد تریدوی مارگ قرار دارد. باغ رویاها در اوایل دهه 1920 به عنوان مکانی برای مردم محلی و گردشگران ایجاد شد تا به آرامش برسند و روح و جسم خود را به صلح پیوند دهند.

این کاملاً در تضاد با آنچه هست که در خارج از دروازه باغ وجود دارد مانند چمن سبز، حوضچه های پر از نیلوفرها و درختان سرسبز است که همه در کنار هم قرار می گیرند تا یک باغ گیاه شناسی کوچک در وسط کاتماندو ایجاد کنند.

مقاله مرتبط : بهترین غذاهای نپال

 

جمع بندی

کاتماندو شهری است که به روح شما، فرهنگ نپالی را تزریق می کند. با مکان های فرهنگی و معابد زیبای تاریخی، شما را جذب خود می کند و قانع می شوید که وقت زیادی را برای بازدید از جاهای دیدنی کاتماندو اختصاص دهید. در این مقاله تلاش کردیم تا 8 مورد از مهم ترین جاذبه های کاتماندو را به شما معرفی کنیم. شما کدام یک از مکان های دیدنی کاتماندو را دوست داشتید؟ دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

منابع: TripAdvisor

Nomadasaurus

Holidify

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *