تور ویتنام

narvan logo

جاهای دیدنی کنیا

جاهای دیدنی کنیا

جاهای دیدنی کنیا

فهرست مطالب

شاید هیچ جای دیگری در این سیاره چنین روح ماجراجویی و عاشقانه ای را تداعی نکند که از جاهای دیدنی کنیا احساس خواهید کرد. تنوع جاذبه ها و فعالیت هایی که می توانید در کنیا انجام دهید، بسیار متنوع هستند. در تور کنیا نارون اکوتور، از مهم ترین جاهای دیدنی کنیا می توانید بازدید کنید.

جاهای دیدنی کنیا

جاهای دیدنی کنیا بسیار متنوع هستند. بازدید از پارک های ملی کنیا، همه را بهت زده می کند. در طول سفر به ماسای مارا، انبوهی از حیوانات وحشی را ببینید که در سراسر ساوانا جولان می دهند. ممکن است با یک فیل در آمبوسلی روبرو شوید. یا از مشاهده دریاچه ناکورو که با هزاران فلامینگو پر شده است شگفت زده شوید.

در سرزمین غرق آفتاب کنیا، مهم ترین قبایل آفریقا مانند قبیله ماسایی، کیکویو و سامبورو وجود دارند که هنوز آداب و رسوم سنتی خود را حفظ کرده و در هماهنگی نسبی با جهان طبیعی زندگی می کنند. در ادامه به شرح این جاهای دیدنی کنیا می پردازیم.

در کنیا کجا برویم؟

فراتر از پارک های سافاری معروف جهان، گنجینه های ساحلی نیز در کنیا وجود دارد. می‌توانید غواصی کنید و در صخره‌های مرجانی پر از ماهی شنا کنید، در سواحل مرواریدی استراحت کنید، فرهنگ‌ها و غذاهای مومباسا و مالیندی را تجربه کنید و جزایر استوایی غرق در تاریخ سواحیلی را کاوش کنید.

از نظر توپوگرافی نیز کنیا خیره کننده است. دره ریفت که توسط کالدراها و رشته کوه های متناوب احاطه شده است، از مهم ترین جاهای دیدنی کنیا است که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می کند. در شرق این دره وسیع، می‌توانید از قله‌های استوایی پوشیده از برف کوه کنیا بالا بروید و در رودخانه‌های شفاف ماهی قزل آلا بگیرید.

به نایروبی بروید. این پایتخت شلوغ دروازه ورود به یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین مقاصد سفر در جهان است.

مقاله مرتبط : بهترین هتل های کنیا

 

ذخیره گاه و پارک جنگلی ماسایی مارا

پارک ملی ماسای مارا - نارون اکوتور

ماسایی مارا یکی از باشکوه‌ترین پارک های بزرگ در جهان است و یکی از جاهای دیدنی کنیا که ثبت ملی است. مارا با تانزانیا هم مرز است. این نام از روی مجسمه‌های ماسایی‌های قرمز پوش گرفته شده است که در پارک وجود دارند. مارا در زبان مردم کنیا به معنای «افق دوردست» است که شاید اشاره‌ای به بازی نور و سایه درختان اقاقیا و آسمان‌های پر از ابر در علفزارهای وسیع باشد که در این پارک دیده می شود.

در رودخانه مارا، انبوهی از اسب آبی و کروکودیل وجود دارد. این پارک همچنین به دلیل وجود جمعیت نسبتاً زیاد شیر، یوزپلنگ و پلنگ، غزال تامسون، به ویژه در ماه های خشک  از دسامبر تا فوریه شناخته شده است. به لطف ارتفاع پارک، آب و هوای اینجا در تمام طول سال معتدل و ملایم است.

پارک ملی آمبوسلی

پارک ملی آمبوسلی - نارون اکوتور

پارک ملی آمبوسلی که توسط کلیمانجارو، بام آفریقا تاج‌گذاری شده است، یکی از محبوب‌ترین پارک‌های توریستی کنیا است. نام “آمبوسلی” از یک کلمه ماسایی به معنای “گرد و غبار شور” گرفته شده است، که توصیف مناسبی برای شرایط خشک این پارک است. این ذخیره‌گاه یکی از بهترین مکان‌های آفریقا برای مشاهده گله‌های بزرگ فیل‌ از نزدیک است.

دیگر حیات وحشی که معمولاً در این پارک مشاهده می شود شامل گربه های بزرگ مانند شیر و یوزپلنگ و همچنین زرافه، ایمپالا، الند، واترباک، غزال و بیش از 600 گونه پرنده است. دوستداران طبیعت می توانند پنج زیستگاه مختلف را در اینجا کشف کنند، از بستر خشک شده دریاچه آمبوسلی، تالاب هایی با چشمه های گوگرد، ساوانا و جنگل های زیادی وجود دارد. پارک ملی آمبوسلی یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری کنیا است.

پارک ملی ساوو

پارک ملی ساوو بزرگترین پارک کنیا - نارون اکوتور

بزرگترین پارک کنیا، Tsavo، به دو قسمت تقسیم شده است Tsavo West و Tsavo East این پارک‌ها با هم چهار درصد از مساحت کشور را تشکیل می‌دهند و شامل رودخانه‌ها، آبشارها، ساوانا، تپه‌های آتشفشانی، یک فلات عظیم گدازه‌ای سنگی و تنوع چشمگیر حیات وحش می‌شوند.

ساوو شرقی

در میانه‌ی راه بین نایروبی و مومباسا، به خاطر دیدن گله‌های فیل بزرگ که حمام می‌کنند، مشهور است. رودخانه گالانا با حاشیه ای از نخل های سر به فلک کشیده پوشیده شده است. از دیگر نقاط برجسته اینجا می توان به فلات یاتا، طولانی ترین جریان گدازه در جهان اشاره کرد.

ساوو غربی

این مکان مرطوب‌تر و از نظر توپوگرافی دارای جاذبه های متنوع‌تری است و زیباترین مناظر در این نواحی از پارک قرار دارد. چشمه‌های مزیما، مجموعه‌ای از چشمه‌های طبیعی با جمعیت زیادی از اسب‌های آبی و کروکودیل‌ها، چشمه‌های برجسته اینجاست. دهانه Chaimu، یک نقطه عالی برای دیدن پرندگان شکاری است. پناهگاه کرگدن Ngulia، به دلیل پوشش گیاهی متراکم تر، دیدن حیات وحش در Tsavo West به راحتی امکان پذیر نیست، اما توریستان از این همه زیبایی نمی گذرند.

مقاله مرتبط : سوغاتی های کنیا

 

پارک ملی دریاچه ناکورو

پارک ملی دریاچه ناکورو - نارون اکوتور

پارک ملی دریاچه ناکورو، در مرکز کنیا، به خاطر گله های عظیم فلامینگوهای صورتی معروف است. پرندگان در خود دریاچه ناکورو، یکی از دریاچه های سودا در دره ریفت که تقریبا یک سوم مساحت پارک را شامل می شود، ازدحام می کنند. این پارک در سال 1961 تأسیس شد و بیش از 450 گونه پرنده در اینجا ثبت شده است و همچنین دارای تنوع غنی از دیگر حیات وحش است.

شیرها، پلنگ‌ها، تاگ‌ها، واترباک‌ها، پیتون‌ها و کرگدن‌های سفید تنها برخی از حیواناتی هستند که می‌توانید در این پارک ببینید، مناظر آن از علفزارهای فراگیر در حاشیه دریاچه گرفته تا صخره‌های سنگی و جنگل‌ها را شامل می‌شود. این پارک همچنین از بزرگترین جنگل گل شمعدانی در آفریقا است. این ساکولنت های بلند و شاخه دار بومی منطقه هستند.

جزیره لامو

جزیره لامو از جاذبه های گردشگری کنیا - نارون اکوتور

جزیره کوچک لامو، در شمال شرقی مومباسا، از جذابیت دنیای قدیم است. شهر قدیمی لامو که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و از جاهای دیدنی کنیا می باشد، قدیمی‌ترین سکونتگاه دائماً مسکونی کنیا است که ریشه آن به قرن دوازدهم بازمی‌گردد. با قدم زدن در خیابان های پرپیچ و خم این جزیره می توانید تاریخ تجاری غنی جزیره را که در ساختمان ها منعکس شده است، ببینید.

ویژگی‌های معماری جهان عرب، اروپا و هند، با این وجود با تکنیک سواحیلی در هم آمیخته شده است. درهای چوبی حکاکی شده پیچیده، ساختمان های سنگی مرجانی، حیاط های مخفی، ایوان ها و نورگیرهای پشت بام از ویژگی های مشترک ساختمان های این جزیره هستند. هنگامی که از این جزیره بازدید می کنید انگار به گذشته های دور برگشته اید.

اکثر جمعیت لامو مسلمان هستند و هم مردان و هم زنان لباس های سنتی می پوشند. از مهمترین جاذبه‌های این جزیره می‌توان به موزه لامو، با نمایش‌هایی درباره فرهنگ سواحیلی و تاریخ دریایی منطقه اشاره کرد.

پارک ملی نایروبی

پارک ملی نایروبی - نارون اکوتور

پارک ملی نایروبی تنها پارک ملی در تمام جهان است که در یک پایتخت واقع شده است. بازدیدکنندگان می توانند حیواناتی مانند شیر، پلنگ و زرافه را در پس زمینه افق شهر نایروبی ببینند. این پارک همچنین مسیرهای پیاده روی و مناطق پیک نیک را ارائه می دهد.

دریاچه ویکتوریا

دریاچه ویکتوریا کنیا

دریاچه ویکتوریا بزرگترین دریاچه آب شیرین در آفریقا است که در مرز مشترک کنیا، تانزانیا و اوگاندا قرار دارد. بازدیدکنندگان می توانند در این دریاچه قایق سواری کنند، به ماهیگیری بروند یا جزایر متعدد دریاچه را کاوش کنند. این دریاچه فرهنگ محلی پر جنب و جوش با دهکده ها و بازارهای ماهیگیری سنتی را ارائه می کند.

شهر قدیمی مومباسا

شهر مومباسا

شهر تاریخی مومباسا یک ترکیب از فرهنگ های آفریقایی، عربی و اروپایی است. بازدیدکنندگان می‌توانند در خیابان‌های باریک مملو از ساختمان‌های باستانی پرسه بزنند، غذاهای محلی را امتحان کنند و در بازارهای شلوغ سوغاتی بخرند.

مقاله مرتبط : جزیره زنگبار

 

پارک ملی دروازه جهنم

پارک ملی دروازه جهنم - نارون اکوتور

پارک ملی دروازه جهنم به دلیل فعالیت های زمین گرمایی در این منطقه به عنوان دروازه جهنم نامگذاری شده است که دریچه های بخار، چشمه های آب گرم و صخره های بلند را ایجاد می کند. بازدیدکنندگان می‌توانند در مناظر منحصربه‌فرد پارک پیاده‌روی کنند، دوچرخه‌سواری کنند یا صخره‌ نوردی کنند و ممکن است گاومیش‌ها، گورخرها و بابون‌ها را در طول مسیر ببینند.

ساحل دیانی

ساحل دیانی کنیا

ساحل دیانی یکی از محبوب ترین سواحل کنیا است که به دلیل شن های سفید، آب شفاف و صخره های مرجانی شناخته شده است. بازدیدکنندگان می توانند شنا کنند، آفتاب بگیرند و در ورزش های آبی مانند غواصی، غواصی و موج سواری شرکت کنند.

جمع بندی

کنیا کشوری متنوع و جذاب است که برای هر گردشگری با هر سلیقه ای جذابیت هایی دارد. از حیات وحش ماسای مارا گرفته تا غنای فرهنگی جزیره لامو و شهر قدیمی مومباسا، جاهای دیدنی کنیا بسیار متنوع هستند. چه عاشق طبیعت باشید، چه عاشق تاریخ، یا صرفاً به دنبال یک تعطیلات ساحلی آرام باشید، کنیا را دوست خواهید داشت. کنیا با مردم صمیمی، غذاهای لذیذ و فرهنگی پر جنب و جوش، مطمئناً یک تجربه فراموش نشدنی برای شما خواهد بود.

منابع: PlanetWare

Touropia

TravelTriangle

4.8/5 - (6 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *