تور ویتنام

narvan logo

سوغات قرقیزستان

سوغات قرقیزستان

سوغات قرقیزستان - نارون اکوتور

فهرست مطالب

سوغات قرقیزستان

سوغات قرقیزستان مانند هر کشوری بازتابی از فرهنگ این کشور است. بازگشت به خانه با سوغاتی های بی نظیر و هدایای منحصر به فرد از برای عزیزان، بخش جذابی از هر سفر از جمله تور قرقیزستان است. آهن‌رباها یا لیوان‌های قرقیزستانی با تصاویر جاذبه های گردشگری قرقیزستان یا حیواناتی که در این کشور یافت می‌شوند، احتمالا بهترین انتخاب شما نباشد.

بنابراین چه گزینه‌های دیگری وجود دارد؟ مراکز خرید قرقیزستان، فروشگاه‌های سوغاتی و بازارها همگی مجموعه‌ای عالی از سوغاتی‌ها از دمپایی‌های دست‌ساز زمستانی و کلاه‌های خزدار گرفته تا دیوارکوب‌های چرمی و سازهای سنتی را در ارائه می دهند اما در اینجا فهرستی از خاص ترین و بهترین موارد برای سوغات قرقیزستان ارائه کرده ایم.

 

شیرداک

شیرداک - نارون اکوتور
شیرداک

شیرداک قالیچه سنتی نمدی است که عشایر قرقیزستانی برای ایجاد نوعی فرش برای کف یوز خود استفاده می کنند تا آن را راحت تر و رنگارنگ تر کنند. شیرداک در طیف گسترده ای از رنگ های زیبا و طرح های سنتی موجود است و می تواند بلند و مستطیل یا دایره باشد و می توانید به عنوان سوغات قرقیزستان تهیه کنید.

 

کامچی

کامچی - نارون اکوتور
کامچی

یک شلاق سنتی قرقیزستانی است که هنوز توسط سوارکاران عشایری در قرقیزستان استفاده می شود. درست است که شاید اسبی در خانه نداشته باشید؛ با این حال کامچی ییک هدیه بسیار آراسته، قدیمی و مردانه است که به عنوان یک دکوراسیون دیوار جالب خواهد بود. دسته شلاق شامل یک سم حیوانی می باشد و از چرم ساخته شده است.

 

ست های شطرنج

به عنوان یک سوغاتی سرگرم‌کننده‌، توصیه می‌کنم یک ست شطرنج را انتخاب کنید، اما نه هر ست شطرنجی. یک ست شطرنج “آسیای مرکزی” که در آن مهره‌ها مشعل آسیایی هستند و تخته چرمی است. ست های شطرنج یکی از بهترین سوغاتی های قرقیزستان است که می توانید بخرید.

بخوانید  جاذبه های گردشگری قرقیزستان

 

بازی استخوان گوسفند

از آنجایی که عشایر قرقیزستان عمدتاً با پرورش حیواناتی مانند گوسفند، بز، گاو، یاک و اسب امرارمعاش می کنند، راهی پیدا می کنند تا از همه اعضای بدن حیوانات استفاده خاصی شود تا هیچ چیز هدر نرود. مثلا از استخوان گوسفند برای ساخت یک بازی محلی استفاده می شود. شما استخوان ها را مانند تاس پرتاب می کنید و بسته به موقعیت هایی که در آن فرود می آیند، امتیاز کسب می کنید. هر بازی دارای مجموعه ای از دستورالعمل ها به زبان انگلیسی است.

 

کاسه های چای خوری

کاسه های چای خوری - نارون اکوتور
کاسه های چای خوری

کاسه های چای خوری نیز از آن دسته از سوغاتی قرقیزستان هستند که بخشی از فرهنگ این کشور را نمایان می کند. زیرا هر جا که در این کشور بروید، از کاسه‌های چای برای سرو چای استفاده می شود. پس یادآور سفر شما خواهند بود. از آنجایی که کاسه چای در قرقیزستان بسیار رایج است، خرید آن نیز آسان است و نیازی به رفتن به مرکز خرید خاصی نیست. کافی است به هر فروشگاهی که کالاهای خانگی می فروشد بروید و برخی از آنها را با قیمت بسیار مناسب پیدا کنید.

 

تجهیزات شکار با شاهین

تجهیزات شکار با شاهین - نارون اکوتور
تجهیزات شکار با شاهین

قرقیزستانی ها در باستان به دلیل مهارت خود در شکار با عقاب، یکی از خطرناک ترین حیواناتی که در قرقیزستان یافت می شود، مشهور بودند. مردان اغلب سال ها با همان عقاب تمرین می کردند و شکار می کردند. عقاب و شکارچی چنان به هم مرتبط می شدند که عقاب اغلب به عنوان عضوی از خانواده در نظر گرفته می شد.

نارون اکوتور در تور قرقیزستان بازدید از صحنه شکار با عقاب را در برنامه خود دارد و می توانید اطلاعات بیشتری درباره این مهارت کسب کنید. برای یک سوغاتی واقعاً بی نظیر، می توانید وسایل شکار با عقاب و شاهین مانند دستکش و کلاه مورد استفاده توسط شکارچی های قرقیزستانی را تهیه کنید.

بخوانید  جاذبه های گردشگری قرقیزستان

 

پیدا کردن سوغاتی قرقیزستان

اکنون که تعدادی بهترین سوغاتی های قرقیزستان را می شناسید، سوال این است که آنها را از کجا می توانید تهیه کنید. بسیاری از افرادی که به قرقیزستان سفر می کنند خرید خود را در بیشکک انجام می دهند. با این حال، خرید سوغات قرقیزستان می تواند چالش برانگیز باشد، زیرا فروشگاه های سوغاتی در هر گوشه از خیابان های شهر وجود ندارند.

اگر با یک شرکت مسافرتی تور رزرو کرده اید، بسیاری از آنها مکان های خوبی را برای خرید سوغاتی در بیشکک به شما نشان می دهند. با این حال، اگر در مسیر سفر مستقل هستید، ممکن است پیدا کردن برخی از بهترین نقاط خرید سوغاتی قرقیزستان دشوار باشد. برای همین خاطر، برخی از بهترین فروشگاه ها را به شما معرفی می کنیم.

  1. بیشکک:
    نام فروشگاه: Tumar
    آدرس: بیشکک، خیابان Isanov 80 * جنب مرکز خرید بیشکک پارک
    نکته: آنها با کیفیت ترین سوغاتی های قرقیزستانی را در قرقیزستان می فروشند. قیمت ها ممکن است کمی بالا باشد اما ارزشش را دارد.
  2. نام فروشگاه: ZUM طبقه 5
    آدرس: بیشکک، خیابان چوی 155 * جنب میدان پیروزی
    نکته: در اطراف خرید کنید، مغازه های کوچک زیادی وجود دارد و قیمت ها برای سطح کیفیت سوغاتی ها می تواند کمی بالا باشد.
  3. نام فروشگاه: بازار اوش
    آدرس: بیشکک 42 Beyshenaliyevoy
    نکته: بسیاری از مغازه های کوچک وجود دارند که سوغاتی را با قیمت های بسیار خوب و با کیفیت بسیار متفاوت می فروشند. برخی از سوغاتی‌هایی که در بازار فروخته می‌شوند، ساخت چین هستند، بنابراین حتماً در اینجا خرید کنید.
  4. کاراکول:
  5. نام فروشگاه: یک روستا یک محصول
    آدرس: توکتوگولا، کاراکول *در خیابان اصلی
    نکته: این ایده عالی است که عسل، مربا و کلوچه های محلی آنها را امتحان کنید. آنها همچنین بسیاری از سوغاتی های عالی دیگر نیز دارند که همگی در منطقه Issyk Kol ساخته شده اند.
  6. نام فروشگاه: Sasha’s Antuste Store
    آدرس: توکتوگولا، کاراکول *جنب قهوه کاراکول
    نکته: مکانی جالب برای خرید سوغات قرقیزستان که مربوط دوران شوروی است. خرید دوربین های فیلم شوروی، سکه های قدیمی، تصاویر قدیمی و سوغاتی های بی شمار.
  7. بوکونبایوو:
    نام فروشگاه: Altyn Oimok
    آدرس: Karymshakova، Bokonbayevo
    نکته: این یک فروشگاه کوچک سوغاتی است که اگر به آن منطقه سفر کرده اید، ارزش دارد. اگر به دنبال گذراندن یک شب در بوکونبایوو هستید، اینجا یک مهمانخانه نیز هست.
  8. کوچکور:
    نام فروشگاه: Alten Kol
    آدرس: 22A Pionerskaya St.,, 22A A365, Kochkor * جنب CBT Kochkor
    نکته حرفه ای: قیمت های عالی و موقعیت خوب در مرکز کوچکور. تمام محصولاتی که می فروشند در منطقه نارین تولید می شود و فرش های قرقیزستانی بسیار بزرگی برای فروش دارند.
  9. نام فروشگاه: فروشگاه صنایع دستی Fatima Eje’s Handy Craft Shop
    آدرس: کوچکور
    نکته: اینجا مجموعه بسیار زیادی از جمله صنایع دستی شوروی سابق را برای فروش دارد و قیمت ها مناسب است. همچنین یک نمایشگاه صنایع دستی زیبا را تماشا خواهید کرد.
  10. نارین:
    نام فروشگاه: تور کوبات / صنایع دستی
    آدرس: خیابان لنینا، نارین * جنب CBT نارین
    نکته: اینجا یکی از بهترین مکان ها برای خرید صنایع دستی در نارین می باشد. کیف های دست ساز زنانه و مردانه بسیار زیبایی دارد. این فروشگاه همچنین دارای کلاه های قرقیزستانی می باشد.
  11. اوش:
    نام فروشگاه: Saimaluu Tash
    آدرس: اوش، خیابان کرمانجان-داتکا 244
    نکته: در اوش، ساخت و فروش صنایع دستی/سوغاتی خیلی وجود ندارد و Saimaluu Tash در عین حال تنوع زیادی دارد. بیشتر این محصولات هم در خود اوش ساخته می شود.
بخوانید  جاذبه های گردشگری قرقیزستان

 

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *