تور ویتنام

narvan logo

میدان سرخ مسکو، قلب پایتخت روسیه

میدان سرخ مسکو، قلب پایتخت روسیه

میدان سرخ مسکو - نارون اکوتور

فهرست مطالب

میدان سرخ مسکو از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر و از نمادهای اصلی کشور روسیه است. در این میدان می توانید مهمترین ساختمان های پایتخت را ببینید: کرملین، فروشگاه بزرگ GUM، موزه تاریخ دولتی، مقبره لنین و البته کلیسای جامع سنت باسیل. گنبدهای درخشان که بسیار استادانه توسط معماران قرن شانزدهم ساخته شده اند، خودنمایی می کنند. تمام خیابان های اصلی مسکو از اینجا منشا می گیرند. برای سفر به مسکو می توانید با تور روسیه نارون اکوتور اقدام کنید. میدان سرخ میدان مرکزی پایتخت روسیه و از مهم ترین جاذبه های گردشگری مسکو است.

 

میدان سرخ در مسکو به چه معناست؟

بسیاری از مردم نمی دانند که نام میدان سرخ مسکو هیچ ربطی به کمونیسم یا روسیه شوروی ندارد. کلمه قدیمی روسی برای “زیبا” و “قرمز” یکسان بود. میدان سرخ به معنای “میدان زیبا” است.

تاریخچه میدان سرخ مسکو

تاریخ میدان سرخ مسکو - نارون اکوتور

 

میدان سرخ مسکو همیشه میدان اصلی شهر بوده است و تاریخچه آن به دهه 1490 باز می گردد که بنای کرملین با آجر سرخ ساخته شد. بسیاری از شهرهای روسیه در قرون وسطی برای محافظت از خود در برابر مهاجمان، کرملین یا دژهایی ساختند. کرملین اصلی در مسکو در سال 1156 به عنوان یک سازه چوبی در شمال رودخانه مسکو آغاز شد. با گسترش قدرت و ثروت روس ها در مسکو در اواخر دهه 1400، شاهزاده ایوان سوم دستور داد منطقه ای که اکنون به عنوان میدان سرخ شناخته می شود، پاکسازی کرد. چرا که در آن زمان این منطقه محله ای فقیر نشین بود که دهقانان فقیر و جنایتکاران را در خود جای داده بود. ایوان کبیر، کرملین را به باشکوه‌ترین شکلش ساخت و معماران ایتالیایی را برای ساختن دیوارهای سنگی مستحکم جدید به خدمت گرفت.

بخوانید  شفق قطبی چیست و در کدام کشورها می توانیم آن را ببینیم؟

بازرگانان از سراسر جهان برای تجارت به اینجا می آمدند. میدان تبدیل به یک بازار بزرگ شد. فریادهای عمومی احکام تزارها را اعلام کردند و مردم برای شنیدن این خبر به میدان سرخ آمدند. در روزهای جشن های بزرگ کلیسا، راهپیمایی های مذهبی در اینجا برگزار می شد و میدان را به کلیسایی در فضای باز تبدیل می کرد.

میدان سرخ در 100 سال گذشته تغییر چندانی نکرده است. کرملین، کلیسای جامع سنت باسیل، موزه تاریخ دولتی و GUM (یک فروشگاه بزرگ زیبا و مشهور جهانی) در قرن بیستم تخریب نشدند. بازدیدکنندگان اکنون به میدان سرخ می آیند تا از معماری زیبای آن قدردانی کنند.

 

رژه شوروی در میدان سرخ

رژه شوروی در میدان سرخ - نارون اکوتور

 

پس از انقلاب، میدان سرخ اهمیت خود را حفظ کرد. مقبره لنین در نزدیکی دیوار کرملین ساخته شد و میدان را به مرکز ایدئولوژیک مسکو تبدیل کرد. کلیسای جامع کازان و کلیسای تورسکایا با دروازه های رستاخیز تخریب شدند تا جایی برای وسایل نقلیه نظامی سنگین باز شود. برنامه هایی برای تخریب GUM و کلیسای جامع سنت باسیل وجود داشت. خوشبختانه تخریب این بناها به واقعیت نپیوست.

بخوانید  آب و هوای سیبری

 

دیدنی های میدان سرخ

دیدنی های میدان سرخ مسکو - نارون اکوتور

 

میدان معروف شهر توسط چهار ساختمان چشمگیر احاطه شده است. یکی از مهمترین بناها و نماد های روسیه، کلیسای جامع سنت باسیل است. رنگ های روشن و جزئیات نفیس معماری آن مطمئناً شما را شگفت زده می کند. در روبروی کلیسای جامع، ساختمان قرمز و با ابهت موزه تاریخی دولتی مسکو قرار دارد و در کنار آن، کلیسای جامع کازان را خواهید دید. این کلیسای کوچک و افسانه‌ای در واقع بازسازی کلیسایی است که توسط دولت شوروی تخریب شد تا راه را برای تانک‌ها باز کند.

یکی از اضلاع طولانی میدان سرخ با کرملین همسایه است و در مقابل دیوار قرمز غیرقابل نفوذ آن، ساختار عجیبی قرار دارد که مقبره لنین را در خود جای داده است. روبروی آنها GUM قرار دارد، یک فروشگاه بزرگ که توسط تزارها ساخته شد و سپس در زمان شوروی ملی شد و امروزه این یک فروشگاه لوکس برای خرید است.

بخوانید  شفق قطبی در روسیه

معماری نمادین و تعداد زیادی بنای تاریخی مهم که در اینجا قرار دارند، میدان سرخ را در سفر شما به مسکو به یک بازدید به یادماندنی تبدیل خواهد کرد.

 

میدان سرخ در کریسمس و زمستان

میدان سرخ مسکو در زمستان - نارون اکوتور

 

در طول تعطیلات زمستانی، میدان سرخ به جادویی ترین مکان در مسکو تبدیل می شود. مخصوصاً در غروب که چراغ ها روشن است! بازار کریسمس در مسکو بدون شک یکی از زیباترین بازارهای جهان است. شما می توانید در قلب شهر اسکیت روی یخ بزنید، شیرینی های مختلف را بچشید و در کارگاه های کریسمس شرکت کنید.

اگر می خواهید سال نو را در میدان سرخ جشن بگیرید، باید زودتر برسید. در غیر این صورت، شما در خطر گرفتار شدن در “ترافیک” افرادی هستید که برای فلزیاب ها و بررسی های امنیتی صف می کشند. اغلب مقامات مسکو تعداد افرادی را که وارد میدان سرخ می شوند محدود می کنند. نارون اکوتور برای حل این مسئله و تجربه یک سفر زمستانی بی نظیر در مسکو در بهمن ماه تور روسیه و شفق قطبی را برگزار می کند.

تا به حال به مسکو سفر کرده اید؟ چه نکته دیگری درباره میدان سرخ مسکو می دانید؟ لطفا دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منبع : bridgetomoscow

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *