تور ویتنام

narvan logo

پارک ملی ناکورو

پارک ملی ناکورو

پارک ملی ناکورو

فهرست مطالب

پارک ملی ناکورو یکی از بهترین پارک های ملی کنیا است که یکی از دریاچه های سودا دره ریفت یعنی دریاچه ناکورو را در خود جای داده است. این پارک دارای 3 دروازه اصلی است و پس از ورود به پارک در تور کنیا، از انواع گونه های حیات وحش و به خصوص فلامینگوها لذت خواهید برد که رنگ صورتی به دریاچه می بخشند. در این مقاله به صورت جامع، پارک ملی ناکورو را بررسی می کنیم.

معرفی پارک ملی ناکورو

پارک ملی ناکورو، پارکی است که بیشتر به خاطر فلامینگوهایی که در سواحل دریاچه ناکورو زندگی می کنند، مشهور است. پارک دریاچه ناکورو کنیا یک پارک بازی ممتاز است که یکی از سه پارک ملی معروف و یکی از پربازدیدترین پارک های کنیا است.

فلامینگوهای ناکورو

پارک دریاچه ناکورو به دلیل وجود پرندگان متعددی که در این مکان خانه‌سازی می‌کنند، به عنوان مرکز عاشقان پرنده ها شناخته می‌شود. پارک دریاچه ناکورو خانه بیش از 400 گونه پرنده از جمله فلامینگوهایی است که در دریاچه و در علفزارهای ساوانای پارک زندگی می کنند. انواع گونه‌های پرندگان مانند عقاب ماهی آفریقایی، بلغور منقار باریک، پرنده بیوه دم دراز، چروک گلوخوش، چشم سفید مونتان، خرچنگ کلاهک قرمز، پفک شمالی، رابین چت روپل، پرنده آفتابی درخشان و … در ناکورو زندگی می کنند.

مقاله مرتبط : پارک ملی ماسای مارا

 

حیات وحش ناکورو

پارک ملی ناکورو اگرچه به خاطر پرندگان متعدد معروف است، اما یک مقصد فوق العاده برای دوستداران حیوانات و حیات وحش است. محیط دریاچه ناکورو زیستگاه بیش از 100 کرگدن در خطر انقراض است که شامل کرگدن های سیاه و سفید می باشد. این پارک همچنین خانه زرافه در خطر انقراض روتشیلد است و بیش از 50 گونه حیوانی دیگر از جمله گاومیش، واترباکس، شیر، ایمپالا و … است.

حیات وحش پارک ملی دریاچه ناکورو

پارک ملی دریاچه ناکورو در طول سال‌ها به یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی کنیا برای گردشگران تبدیل شده است؛ زیرا در هیچ جای دیگری از تماشای فلامینگوها و کرگدن ها در ساحل و دریاچه ناکورو لذت نخواهید برد. گردشگرانی که از دریاچه ناکورو بازدید می‌کنند، می‌توانند به فعالیت‌هایی مانند تماشای پرندگان و حیات وحش، کمپ و پیک‌نیک در نقاط زیبای صخره‌ای پارک و بسیاری از فعالیت‌های دیگر بپردازند.

 

تاریخچه ناکورو

پارک ملی ناکورو کنیا برای اولین بار به عنوان منطقه حفاظت شده برای پرندگان دریاچه ناکورو از جمله فلامینگوها در سال 1957 اعلام شد و منطقه حفاظت شده فقط شامل دریاچه ناکورو و بخش های کوچکی از مناطق اطراف بود که بخش جنوبی پارک ملی فعلی را شامل میشد. این کار برای حفظ دریاچه، کاهش آلودگی دریاچه و حفظ حیات پرندگانی که در دریاچه ناکورو زندگی می کردند، انجام شد.

در سال 1961 منطقه ای که قبلاً اعلام شده بود، به عنوان پناهگاه پرندگان اعلام شد و پروتکل های مختلفی برای اطمینان از حفاظت از پرندگان در آن منطقه ارائه شد. در سال 1968 ناکورو به عنوان یکی از پارک های ملی کنیا شناخته شد. در این سال ها منطقه پارک گسترش یافت و زمین های ساوانای شمالی پارک را نیز در بر گرفت که مساحت کل پارک را به حدود 200 کیلومتر مربع افزایش داد. همچنین چندین پستاندار به پارک معرفی شدند تا پارک را از یک پناهگاه پرندگان به یک پارک همراه با حیات وحش گسترش دهند.

مقاله مرتبط : شهر نایروبی پایتخت سافاری

 

در سال 1977 زمانی که زرافه ها برای محافظت به پارک ملی دریاچه ناکورو آورده شدند، به پارک ملی دریاچه ناکورو این افتخار داده شد که زیستگاه زرافه های بسیار کمیاب و در معرض خطر روتشیلد باشد. این ابتکار دولت کنیا، تلاش های شایسته ای برای حفظ حیات وحش در این کشور بود.

زرافه های روتشیلد پارک ملی ناکورو

پس از زرافه‌های روتشیلد، کرگدن‌ها نیز وارد پارک دریاچه ناکورو در دهه 1980 شدند. هدف از این برنامه دولت کنیا، حفاظت از کرگدن های در حال انقراض بود که تعداد آنها در سال های اخیر به شدت در حال کاهش بود. این برنامه دولتی، اولین مورد از نوع خود در کنیا بود و در سال 1984، پارک دریاچه ناکورو به عنوان اولین پناهگاه کرگدن تحت حفاظت دولت در کنیا تعیین شد.

برای محافظت بیشتر از کرگدن ها در برابر شکارچیان غیرقانونی، دولت کنیا در سال 1986 یک حصار الکتریکی به مساحت حدود 200 کیلومتر مربع در اطراف پارک ملی ناکورو برپا کرد. هدف از این حصار دور نگه داشتن شکارچیان غیرقانونی از پارک دریاچه ناکورو و همچنین محافظت کرگدن ها در محدوده پارک ملی ناکورو بود. پس از ساخت موفقیت آمیز حصار الکتریکی، دولت کنیا پارک ملی ناکورو را به طور رسمی در سال 1987 به عنوان پناهگاه کرگدن اعلام کرد.

کرگدن های ناکورو

پارک ملی دریاچه ناکورو همچنین یک سایت میراث جهانی یونسکو می باشد و از سال 2009 به عنوان یک IBA برای بیش از 400 گونه پرنده ساکن در پارک شناخته شده است و در سال 1990 دریاچه ناکورو به عنوان سایت RAMSAR اعلام شد.

ناکورو در طول سال‌ها از طریق برنامه های مختلف، رشد و توسعه زیادی پیدا کرده است که آن را به مقصدی عالی برای سافاری تبدیل می‌کند. ناکورو برای تماشای زندگی پرندگان، حیات وحش و زیبایی این پارک منحصر به فرد در مرکز شهر ناکورو عالی است.

مقاله مرتبط : بهترین هتل های کنیا

 

جاذبه های ناکورو

علاوه بر دریاچه، فلامینگوها، پرندگان و حیات وحش، جاذبه های دیگری نیز در دریاچه ناکورو وجود دارد که می توانید از آنها بازدید کنید. در ادامه چند مورد از جاذبه های ناکورو می پردازیم:

مناظر ناکورو

مناظر ناکورو شامل دره ریفت در آن سو و حیات وحش و دریاچه در این سو، همگی از منظره‌های بالای تپه Lion Hill، Out of Africa Lookout قابل مشاهده هستند. می توانید در این تپه به تماشا و عکاسی بپردازید اما مراقب بابون هایی باشید که همیشه به دنبال ضایعات غذا هستند!

آبشار ماکالیا

آبشار ماکالیا یک آبشار زیبا در انتهای جنوبی پارک ملی ناکورو است. این مکان برای پیک نیک و پیاده روی فوق العاده است.

پوشش گیاهی ناکورو

بیش از 550 گونه گیاهی از جمله جنگل های اقاقیا زرد و بزرگترین جنگل گل آتشی در آفریقا در پارک ملی ناکورو وجود دارد که می توانید از آنها لذت ببرید.

 

منابع: LakeNakuruKenya

KWS.go.ke

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *