تور ویتنام

narvan logo

پیمایش مسیر نئور به سوباتان

پیمایش مسیر نئور به سوباتان

مسیر نئور به سوباتان

فهرست مطالب

مسیر نئور به سوباتان از به نام ترین مسیرهای طبیعت گردی در ایران است که گذر از استان اردبیل به استان گیلان است.

دریاچه نئور از زیباترین دریاچه های استان اردبیل است که در ارتفاع ۲۵۶۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است.
برای رسیدن به این دریاچه باید در مسیر جاده سرچم در ۵۰ کیلومتری اردبیل و سه راه بودالالو یا عباس آباد از جاده خارج شد و با جاده ۱۵ کیلومتری پر پیچ و خم به این دریاچه زیبا رسید.

پیمایش مسیر نئور به سوباتان

پیمایش مسیر نئور به سوباتان

دریاچه نئور با عنوان منطقه حفاظت‌شده زیر نظر سازمان محیط زیست کشور قرار دارد و اکوسیستم محیطی و اقلیم آن حائز اهمیت است. تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری در این دریاچه و اطراف آن، توجه کارشناسان را به خود جلب می‌کند. بیش از ۷۰ گونه گیاهی معطر و دارویی، گرداگرد دریاچه نئور را پوشانده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به شبدر، بابونه، آلاله، کنگر و خاکشیر اشاره کرد. تنوع گونه‌های جانوری در این منطقه نیز بیش از ۹۰ گونه است که از میان آن‌ها می‌توان خرس، راسو، اسب، انواع خفاش و حیوانات اهلی مانند گاو و گوسفند را نام برد.

بخوانید  جاهای دیدنی ایلام

دریاچه نئور

ترکینگ نئور به سوباتان در حدود ۲۰ کیلومتر است و از ارتفاع ۲۵۶۰ شروع می شود و به روستای ییلاقی سوباتان در ارتفاع ۱۹۳۰ ختم می شود که معمولا ۶ کیلومتر ابتدی مسیر که سربالایی سنگینی دارد با نیسان طی می شود.

روز اول پیمایش نئور به سوباتان:

منظره مسیر پیمایش نئور به سوباتان

از کنار دریاچه که به سمت ییلاقی حرکت می می کنید تخته سنگ های بزرگ که به وسیله سنگ چین به گوسفندسرا تبدیل شده توجه شما رو به خود جلب می کند. این مسیر از کنار قله بغروداغ و دره گرگانرود به سمت سوباتان ادامه دارد و در طول مسیر دشت های سبز پر از گل های آلاله، بابونه و راعی و … چشم اندازی بی نظیری را به وجود آورده است.

بخوانید  10 مورد از بهترین مناطق طبیعت گردی ایران

بعد از ترکینگ سه ساعته و گذر از چشمه های پرآب و دو گردنه نسبتا سبک و کاهش ارتفاع ۴۰۰ متری به یکی از آبشارهای زیبای استان گیلان،آبشار ورزان خواهید رسید. این آبشار با ارتفاع بیش از ۱۰۰ متر در ۴ کیلومتری ییلاق سوباتان قرار گرفته است که روستاهای حیدرعلی، مهار، شتجی در نزدیکی این آبشار قرار دارند.

در نزدیکی آبشار و قبل از رسیدن به روستای سوباتان یک آلاچیق وجود دارد که در فصل های گرم امکان باز بودن و خرید تنقلات و .. وجود دارد. بعد از پیمایش مسیر ۴ کیلومتری از کنار آبشار به ییلاق سوباتان که منظره بی نظیری به دریا و ارتفاع پایین تر دارد می‌رسید. در این روستا امکاناتی مانند رستوران ( البته کوچک)، اقامتگاه، سوپر مارکت وجود دارد.

بخوانید  بهترین مسیرهای ترکینگ در ایران

غروب مسیر نئور به سوباتان

روستای سوباتان محل مناسب برای اقامت در خانه محلی و کمپ می باشد که مجموعه  نارون در مسیر ترکینگ نئور به سوباتان حتما تجربه اقامت در این ییلاق زیبا را برای همسفرانش در برنامه تورهای داخلی خود داشته و خواهد داشت.

روز دوم:

بعد از صرف یک صبحانه محلی و بازدید از منطقه ساری داشی که چشم اندازی بی نظیر به دریا و مناطق اطراف خود دارد رفت. برای ادامه مسیر هم می توان به وسیله، ماشین های محلی به سمت هشتپر بازگشت و هم مسیر ترکینگ را به سمت لیسار ادامه داد که مطالعه مقاله ترکینگ سوباتان به لیسار می توانید اطلاعات لازم را کسب کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *