تور ویتنام

narvan logo

جاهای دیدنی نپال

جاهای دیدنی نپال

جاهای دیدنی نپال

فهرست مطالب

جاهای دیدنی نپال بسیار متنوع هستند و با دلایل مختلفی بازدیدکنندگان سراسر جهان را به خود جذب می کنند. برخی فریفته ندای دعوت کوه ها می شوند و به دنبال صعود یا پیاده روی در هیمالیا هستند، برخی دیگر شیفته فرهنگ و معابد کاتماندو هستند و برخی دیگر به امید یافتن نوعی بیداری معنوی به این کشور سفر می کنند. نپال می تواند یک ماجراجویانه، یک تجربه معنوی یا صرفا در لذت بردن زیبایی های این کشور خلاصه شود. به همین دلیل، نارون اکوتور هر ساله تور نپال را با اهداف مختلف برای هر سلیقه ای برگزار می کند.

جاهای دیدنی نپال

برخی از مسافران در سفر به نپال تنها به بازدید از کاتماندو بسنده می کنند و به بازدید از جاذبه های مقدس و تاریخی می گذرانند و برخی مسافران به سایر نقاط نپال نیز سفر می کنند. در این مقاله تصمیم داریم تا جاهای دیدنی نپال را معرفی کنیم تا بهترین مقاصد را در برنامه سفر خود قرار دهید.

بخوانید  چرا به نپال سفر کنیم؟

1. میدان دوربار کاتماندو

معماری شهر کاتماندو

میدان دوربار در کاتماندو در زبان نپالی به معنای کاخ سلطنتی است و میدان دوربار به معنای واقعی کلمه، محل معابد و بناهای سلطنتی در کاتماندو است. این میدان که در مقابل کاخ امپراتوری سابق کاتماندو قرار دارد، از مهمترین دیدنی های نپال است. قبل از اینکه نپال در اواسط قرن هجدهم متحد شود، از بسیاری از پادشاهی‌های کوچکتر، از جمله پادشاهی در کاتماندو، تشکیل شده بود.

میدان دوربار در سراسر نپال وجود دارد که پادشاهان تاج گذاری می کردند و اعلامیه های سلطنتی صادر می شد اما میدان دوربار در کاتماندو حال و هوای دیگری دارد. برخی از بهترین معماری سنتی کشور و هنرهای سبک نیواری را در این میدان می توانید تماشا کنید.

علاوه بر کاخ سلطنتی، میدان دوربار دارای معابد، برج‌ها، مکان های نگهداری فیل و زیارتگاه‌های مختلف در اطراف است. بسیاری از سازه ها در زلزله سال 2015 به شدت آسیب دیدند، اما تلاش های مرمتی زیادی برای بازگرداندن آنها به شکوه سابق انجام گرفته است.

2. شهر تاریخی بختاپور

بختاپور

بختاپور، سومین شهر از شهرهای سلطنتی نپال، در مسیر تجاری قدیمی به تبت و درست خارج از کاتماندو قرار دارد. برخلاف پاتان و کاتماندو، جمعیت بختاپور عمدتاً هندو هستند. بهترین مکان برای شروع گشت و گذار در شهر بختاپور، میدان دوربار است که علاوه بر کاخ سلطنتی، چندین معابد نیز در آن قرار دارد. کل این منطقه در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

3. استوپای بودانات

معبد بودانات - نارون اکوتور (1)

استوپا بودانات، از جاهای دیدنی کاتماندو است و خارج از این شهر قرار دارد و یکی از بزرگترین استوپاها در نوع خود در جهان است. قدمت بودانات به حدود قرن ششم می رسد. بودانات نیز مانند بختاپور، در مسیر تجاری قدیمی به تبت قرار دارد و یکی از میراث جهانی یونسکو است.

کلمه استوپا نماد روشنگری است اما در بودانات نمادگرایی به اوج خود می رسد. هر شکل متفاوت نشان دهنده یکی از عناصر پنج گانه، زمین، آب، آتش، هوا و کره است که از ویژگی های پنج بودا هستند. آنها به شکل استوپا گرد هم آمده اند و به شکلی انتزاعی، ساختار جهان را منعکس می کنند.

بخوانید  عجایب نپال

4. شهر پخارا

پاراگلایدر در پخارا

شهر پخارا در پایه کوهپایه ها قرار دارد و توسط برخی از بلندترین کوه های جهان یعنی دائولاگیری، ماناسلو و آناپورنا I احاطه شده است. پخارا یکی از مهم ترین جاهای دیدنی نپال است که حتما از آن دیدن کنید. به خصوص که کوهنوردان، قبل از شروع ترکینگ در مسیرهای رشته کوه هیمالیا، پخارا را به عنوان مکانی آرام برای استراحت دوست دارند. دریاچه فیوا مهمترین جاذبه شهر پخارا است.

همچنین شهر پخارا دارای یکی از بهترین مناظر برای پاراگلایدر است و اگر میخواهید پاراگلایدر را در نپال تجربه کنید، شهر پخارا را از دست ندهید.

5. دریاچه فیوا

دریاچه فیوا در پخارا - نارون اکوتور

دریاچه فیوا در پخارا قرار دارد و دومین دریاچه بزرگ در نپال است و رشته کوه چشمگیر آناپورنا را در آب های خود منعکس می کند. بیشتر هتل ها و رستوران ها در سمت مقابل دریاچه از رشته کوه قرار دارند و بنابراین مناظر فوق العاده ای را ارائه می دهند. برای بسیاری از گردشگران نپال، دریاچه فیوا از محبوب ترین دیدنی های نپال به شمار می رود.

در بیشتر مواقع سال، کوه های پوشیده از برف را می توانید تماشا کنید. طرف دیگر دریاچه، جنگل ها و تپه ها وجود دارند و زیبایی چشم انداز از دریاچه فیوا را دوچندان می کنند. در مرکز دریاچه معبد مقدس الهه دورگا قرار دارد که هم بین زائران محلی و هم گردشگران محبوب است. در دریاچه فیوا می توانید فعالیت های آبی یا پیاده روی در اطراف را تجربه کنید.

بخوانید  بانجی جامپینگ در نپال

6. منطقه آناپورنا

ترکینگ دور آناپورنا - نارون اکوتور

منطقه آناپورنا یکی از محبوب ترین مناطق کوهنوردی در نپال است که گزینه هایی از چند روز تا چند هفته را شامل می شود. مسیرها کاملا مشخص هستند و می توانید نسبت به تایم خالی خود یکی از آنها را انتخاب کنید. مسیر اصلی آناپورنا در اطراف کوه آناپورنا حدود 21 روز طول می کشد تا تکمیل شود و بین افرادی که زمان کافی دارند بسیار محبوب است. گاهی اوقات به این مسیر “مدار پای سیب” نیز می گویند،

یک مقصد محبوب پیاده‌روی در این منطقه که اغلب در پکیج های ترکینگ ارائه می‌شود، سفر به تپه پون یا هیل (3210 متر) در نزدیکی گورپانی است. بیشتر کوهنوردان سعی می کنند زودتر در تپه پون باشند تا طلوع خورشید و منظره خیره کننده دائولاگیری، آناپورنا جنوبی، ماچاپوچاره و سینگا چولی را ببینند. دو مورد از تورهای نپال که نارون اکوتور سالانه برگزار می کند، ترکینگ بیس کمپ آناپورنا و ترکینگ دور آناپورنا است.

7. پارک ملی چیتوان

پارک ملی چیتوان

پارک ملی چیتوان یکی از جاهای دیدنی نپال برای تماشای حیات وحش است و فضایی از نوع سافاری دارد. چیتوان در ارتفاع 100 متری قرار دارد و دارای آب و هوای گرمسیری موسمی است که کاملاً متفاوت با انتظار شما از نپال است. چرا که مناطق دیگر این کشور آب و هوای کوهستانی دارد.

مسافران علاقه مند به تماشای حیات وحش به چیتوان می روند. این پارک محل زندگی کرگدن، فیل، ببرهای بنگال، پلنگ، خرس تنبل، گاومیش، آهو و بسیاری از موجودات دیگر است. دلفین های آب شیرین و تمساح ها نیز در رودخانه زندگی می کنند اما به ندرت می توانید آنها را ببینید. همچنین وجود بیش از 500 گونه پرنده، چیتوان را به بهشتی برای پرنده شناسان تبدیل کرده است.

8. سوایامبونات (معبد میمون ها)

سوایامبونات یا معبد میمون ها

سوایامبونات در غرب کاتماندو قرار دارد دومین زیارتگاه مهم در دره کاتماندو پس از بودانات است. به دلیل وجود میمون‌هایی که در بخش‌هایی از معبد زندگی می کنند، به معبد میمون ها معروف شده است. نقاشی های چشم خدا، بخش مرکزی مجموعه معبد را تشکیل می دهد. این مکان در ابتدا یک مکان مذهبی ماقبل تاریخ بود، اما مجموعه معبد مربوط به قرن پنجم می باشد. معبد سوایامبونات نقش عمده ای در زندگی بوداییان و به ویژه بوداییان نیواری دره کاتماندو ایفا می کند.

9. منطقه اورست

ترکینگ در منطقه اورست

قله اورست، بلندترین قله زمین در نپال قرار دارد. ترکینگ در منطقه کوه اورست پس از اولین صعود افسانه ای به قله در سال 1953 توسط ادموند هیلاری از نیوزلند و شرپا تنسینگ نورگی رایج شد. از آن زمان، بسیاری از افراد دیگر به قله صعود کرده‌اند، اما بیشتر علاقه مندان، ترکینگ بیس کمپ اورست را انتخاب می کنند.

10. معبد پاشوپاتینات

معبد پاشوپاتینات - نارون اکوتور

معبد پاشوپاتینات که قدمت آن به قرن هفدهم می رسد، قدیمی ترین معبد کاتماندو است و همچنین یکی از مقدس ترین معبدهای نپال به حساب می آید. پاشوپاتینات که در غرب کاتماندو در کنار رودخانه باگماتی قرار دارد، به‌خاطر معماری زیبای سبک پاگودا، با پوشش‌های مس و طلا معروف است و به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری نپال تبدیل شده است.

این معبد به پاشوپاتی تقدیم شده است که یکی از تجسم‌های خدای شیوا می باشد. از سه دروازه موجود، تنها دروازه غربی باز است و فقط هندوهای اهل جنوب آسیا اجازه ورود به آن را دارند. منظره خوبی از مجتمع برای غیر هندوها در آن سوی رودخانه قرار دارد. در خارج از این معبد می توانید مراسم مرده سوزی را تماشا کنید.

11. رودخانه سفید

رفتینگ در رودخانه سفید

رودخانه سفید در میان مکان های دیدنی نپال یک جاذبه متفاوت است و می توانید با رفتینگ در رودخانه از آن لذت ببرید و یک فعالیت ماجراچویانه را در نپال تجربه کنید. یک گزینه مناسب برای بازدید از رودخانه سفید برای مسافرانی که فقط به دنبال یک ماجراجویی یک روزه هستند، سفر یک روزه رفتینگ تریسولی از کاتماندو است. برخلاف بسیاری از سفرهای رفتینگ که فصلی هستند، این سفر در تمام طول سال در دسترس است.

12. شهر باستانی پاتان

موزه پاتان

شهر باستانی پاتان در نزدیکی کاتماندو قرار دارد و با توسط رودخانه باگماتی از کاتماندو جدا می شود. اغلب شهر پاتان با نام سنتی سانسکریت خود نامیده می شود که به معنی «شهر زیبایی» است. بخش باستانی شهر به دلیل داشتن برخی از بهترین نمونه های معماری سنتی و هنر نیواری در تمام نپال شناخته شده است.

محبوب ترین جاذبه های پاتان عبارتند از معبد طلایی، مول چاوک، موزه پاتان، کریشنا ماندری و سانداری چوک. تمام مناظر در بخش قدیمی شهر متمرکز شده اند و به راحتی می توانید از تمام آنها بازدید کنید.

بخوانید  موزه های نپال

جمع بندی

دیدنی های نپال در بین علاقه مندان به گردشگری بسیار خاص هستند و سبک معماری نیواری، معابد و کاخ های قدیمی و طبیعت زیبا، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. در این مطلب تلاش کردیم محبوب ترین جاهای دیدنی نپال را معرفی کنیم. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذاریم.

 

منابع: PlanetWare

Touropia

TheCultureTrip

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *