تور ویتنام

narvan logo

موزه های نپال

موزه های نپال

فهرست مطالب

نپال کشوری است که لرد بودا در آن متولد شد و تاریخ غنی را به خود اختصاص داده است. جاهای دیدنی نپال تنها محدود به مکان‌های معروف یا مراکز خرید مدرن نیست. برای اینکه با تاریخ و فرهنگ جذاب این کشور آشنا شوید، باید به سوی معابد بروید و همچنین برای بازدید از موزه های هنری نپال برنامه ریزی کنید. با این که نپال، جاذبه ها و فعالیت های زیادی برای ارائه به مسافران دارد اما از معابد و موزه های نپال غافل نشوید و بدون شناختن و زندگی کردن فرهنگ و تاریخ نپال، این کشور را ترک نکنید.

در تور نپال نارون اکوتور، برای تجربه فرهنگی و تاریخی نپال، معابد این کشور در برنامه قرار گرفته است اما می توانید در صورت تمایل، از موزه هایی که در ادامه معرفی می کنیم بازدید کنید.

بهترین موزه های نپال

موزه های نپال متنوع هستند. از موزه‌ای که در خود رولزرویس دارد تا موزه‌ای که در آن می‌توانید آثار هنری زیبا را در حین لذت بردن از غذاهای لذیذ نپال تماشا کنید. اگر مجذوب فرهنگ، تاریخ و هنر نپال شده اید، با ما همراه باشید تا 7 مورد از جذاب ترین موزه های نپال را بررسی کنیم.

1. موزه ملی نپال

موزه ملی نپال

موزه ملی نپال موزه مشهوری است که شامل مجسمه‌ها، نقاشی‌ها، اسلحه‌ها، سکه‌ها و نقاشی‌های دیواری است که نشان‌دهنده تاریخ غنی نپال است. این موزه که در کاتماندو واقع شده است، بزرگترین موزه در بین موزه های نپال می باشد که دارای سه ساختمان است. گالری هنر بودا، جودا جایاتیا کالا شالا و ساختمان اصلی که در آن گونه های مختلف حیوانات و پروانه ها به نمایش گذاشته شده است. از موزه ملی نپال دیدن کنید تا با مبارزات آزادی خواهانه نپال آشنا شوید.

زمان مجاز بازدید از موزه: 10:30 تا 16:30

آدرس: کاتماندو 44600

هزینه ورودی: 150 روپیه هند

توصیه: از گونه های حیوانات، پروانه ها و گیاهان دیدن کنید

بخوانید  معروف ترین معابد نپال

2. موزه پاتان

موزه پاتان

موزه پاتان یکی از سایت های میراث جهانی یونسکو است که در شهر پاتان واقع شده است. این موزه در سال 1997 افتتاح شد و مکانی برای آثار هنری مقدس نپال است و ساختمان موزه، از معماری بسیار شگفت انگیزی برخوردار است. موزه پاتان نه تنها موزه ای است که آثار هنری برجسته نپال را به نمایش می گذارد، بلکه یک کافه نیز دارد که می توان پس از گشت زدن در موزه، در آن استراحت کرد و از غذاها و نوشیدنی های لذیذ غربی و سنتی لذت برد.

زمان مجاز بازدید از موزه: 10:30 تا 17:30

آدرس: پاتان 44700

هزینه ورودی: 1000 روپیه هند

توصیه: از آثار هنری سنتی دیدن کنید و غذاهای سنتی در کافه را از دست ندهید.

3. موزه تاریخ طبیعی

موزه تاریخ طبیعی نپال

موزه تاریخ طبیعی نپال که در سال 1975 تأسیس شد، گنجینه ای از گیاهان و جانوران نپال است. این موزه در کاتماندو واقع شده است و تنها موزه در فهرست موزه های نپال است که مجموعه ای از 50 هزار نمونه گیاهی و جانوری را در خود جای داده است. موزه تاریخ طبیعی چند کیلومتر با موزه ملی نپال فاصله دارد و برای کسانی که می‌خواهند تنوع زیستی نپال را کشف کنند، بازدید از موزه توصیه می شود.

زمان مجاز بازدید از موزه: 10:30 تا 17:30

آدرس: Swoyambhu Circle Road، کاتماندو 44600

هزینه ورودی: 100 روپیه هند

توصیه: از بخش گونه های حشرات منقرض شده دیدن کنید.

4. موزه هنر کودکان نپال

موزه هنر کودکان نپال

موزه هنر کودکان نپال در سال 2014 با مأموریت آموزش هنر مبتنی بر پروژه به دانش‌آموزان و آموزش مهارت‌های قرن بیست و یکم تأسیس شد. موزه هنر کودکان نپال که در کاتماندو واقع شده است، وظیفه گسترش و آموزش هنر را به دوش می کشد. اگر در سفر به نپال، کودک همراه خود دارید، توصیه می شود که از این موزه دیدن کنید.

زمان مجاز بازدید از موزه: 11:00 تا 17:00

آدرس: هاتیسار ساداک، ساختمان هوایی بودا، کاتماندو

بخوانید  جشنواره های نپال

5. موزه نظامی نپال

موزه نظامی نپال

موزه نظامی، یکی دیگر از موزه های نپال است که در کاتماندو قرار دارد. از موزه نظامی نپال بازدید کنید و در تاریخ نبردهایی که توسط ارتش نپال انجام شده است، قدم بزنید. با ورود به موزه، تانک‌های غول‌پیکر را می‌بینید که در ورودی آن نمایش داده شده‌اند و برای دیدن اولین رولزرویس جذاب نپال که ملکه الیزابت هدیه داده است، آماده شوید. با بازدید از جذاب ترین موزه نپال که نبردهای پیروزی قهرمانان ارتش نپال را جشن می گیرد، شگفت زده خواهید شد.

زمان مجاز بازدید از موزه: 10:00 تا 16:00

آدرس: کاتماندو 44600

6. کاخ نارایانهیتی

کاخ موزه نارایانهیتی

کاخ نارایانهیتی مانند بسیاری دیگر از موزه های نپال، در کاتماندو واقع شده است. اگر عاشق کاخ موزه ها هستید، از نارایانهیتی دیدن کنید. با نگاهی به تاج و تخت بزرگ بی عیب و نقص و اتاق های پر زرق و برق و حیوانات تاکسیدرمی آویزان شده بر دیوارها، بسیار لذت خواهید برد. قدمت این موزه به دهه 1960 برمی گردد؛ زمانی که پادشاه سلطنتی مجبور به ترک کاخ شد و کاخ نارایانهیتی تبدیل به موزه ای برای بازدید همگانی شد.

زمان مجاز بازدید از موزه: 10:30 تا 15:30

مکان: دوربار مارگ، کاتماندو

هزینه ورودی: 1000 روپیه هند

بخوانید  معبد میمون ها در نپال

7. موزه بین المللی نپال

موزه بین المللی نپال

موزه بین المللی نپال یا موزه بین المللی کوهستان، در شهر پخارا واقع شده است و موزه ای است که بر اساس تاریخ باشکوه قله های نپال، کوهنوردان هیمالیا و همه علاقه مندان به کوهنوردی است. در موزه بین المللی نپال می توانید در تاریخ، گیاهان و جانوران هیمالیا به کاوش بپردازید.

زمان مجاز بازدید از موزه: 9:00 تا 17:00

مکان: بازار پردی، پخارا

هزینه ورودی: 500 روپیه هند

 

منابع: TravelTriangle

NarayanhitiPalaceMuseum

TripAdvisor

Nepal National Museum

امتیاز دهید :

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *