تور ویتنام

narvan logo

راهنمای کامل سفر به نپال

راهنمای کامل سفر به نپال

سفر به نپال

فهرست مطالب

نپال به عنوان زادگاه بودا و معابد بی نظیر، رشته کوه های هیمالیا، طبیعت شگفت انگیز و حیات وحش متنوع هدف بازدیدکنندگان از سراسر جهان است. همچنین سفر به نپال مورد توجه گردشگران ایرانی واقع شده و هرساله ایرانی های زیادی از این کشور بازدید می کنند.

اگر در حال برنامه ریزی برای سفر خود به بام جهان هستید، در راهنمای کامل سفر به نپال تمام موارد لازم را پوشش داده ایم تا از نکات مهم این سفر دانش کافی برای برنامه ریزی خود کسب کنید.

نپال کجاست؟

پرچم نپال

جمهوری فدرال دموکراتیک نپال کشوری محصور در خشکی است که در جنوب آسیا واقع شده است و بلندترین رشته کوه جهان، هیمالیا و بلندترین قله جهان یعنی اورست، در نپال واقع شده است. همچنین این کشور، دشت های دشت گرمسیری را در جنوب خود جای داده است.

نپال خانه بیش از 26 میلیون نفر است و پایتخت آن کاتماندو می باشد. این کشور از شمال با چین/تبت و از جنوب، شرق و غرب با هند مرز مشترک دارد. زبان نپال، نپالی است، اگرچه زبان انگلیسی در تمام نقاط مهم توریستی به طور گسترده صحبت می شود.

مقاله مرتبط : عجایب نپال

 

بهترین زمان برای سفر به نپال چه زمانی است؟

نپال دارای چهار فصل اصلی است که حول محور موسمی تابستان می چرخد. توصیه می‌کنیم که در فصل پس از موسمی یعنی از اواخر سپتامبر تا اواخر نوامبر بازدید کنید؛ چرا که هوا صاف و تمیز است و کوه‌ها بیشتر قابل مشاهده هستند. علیرغم اینکه فصل اوج سفر است اما بهترین زمان برای سفر به نپال همین تایم می باشد.

دوره باران های موسمی در اواسط ژوئن تا اواسط سپتامبر رخ می دهد که در آن نپال تحت تاثیر باران های موسمی به معنای واقعی زنده می شود. در این بازه زمانی، سفر به نپال در کمترین حد خود قرار دارد و اگر قصد سفر در زمان خلوت را دارید، برای شما مناسب خواهد بود.

همچنین فصل بهار نیز می تواند زمان خوبی برای بازدید باشد. بهار زمانی است که هم آب و هوای نپال مطبوع است و هم ترکینگ بیس کمپ اورست و ترکینگ بیس کمپ آناپورنا راحت تر می باشد.

ویزای توریستی نپال

ویزای توریستی نپال هنگام ورود به فرودگاه بین المللی Tribhuvan کاتماندو و همچنین تمام گذرگاه های مرزی زمینی در دسترس است. اگر می خواهید برای آسودگی خاطر خود زودتر اقدام کنید، می‌توانید حداکثر 15 روز قبل از ورودتان به صورت آنلاین برای ویزا درخواست دهید (در نظر داشته باشید که حداکثر ظرف شش ماه پس از تأیید ویزا به نپال سفر کنید).

باید مطمئن شوید که یک عکس گذرنامه همراه خود دارید و حداقل شش ماه از اعتبار گذرنامه شما باقی مانده است و رسید ویزای آنلاین خود را به همراه دارید. اگر می خواهید با تور نپال نارون اکوتور به این کشور سفر کنید، ویزای شما را ما تهیه می کنیم و هزینه ویزای فرودگاهی 30 دلار می باشد.

هزینه سفر به نپال چقدر است؟

در این بخش ابتدا باید واحد پول نپال را بررسی کنیم. واحد پول رسمی نپال روپیه نپال می باشد. توصیه می کنیم ترکیبی از روپیه نپال و دلار آمریکا را همراه داشته باشید. نرخ ارز فعلی 1 دلار آمریکا معادل 130 روپیه نپال است.

هزینه غذا و نوشیدنی در نپال

تنقلات: 50 – 200 روپیه

غذای ارزان: 180 – 300 روپیه

سه وعده غذا: میانگین 800 روپیه

آبجو: 200 روپیه

آب معدنی: 20 روپیه

نوشابه: 50 روپیه

هزینه اقامت در نپال

میانگین قیمت هتل های نپال برای 1 شب: 35 دلار.

هنگام برنامه ریزی برای بازدید از نپال، بازدیدکنندگان طیف وسیعی از انتخاب های عالی هتل را پیدا خواهند کرد. قیمت یک هتل بسته به مکان، نوع و امکانات می تواند متفاوت باشد. میانگین قیمت هتل در نپال بر اساس داده های 321 هتل، 35 دلار برای هتل های متوسط است و میانگین قیمت هتل های ارزان، 26 دلار می باشد.

توجه: هزینه ها در ترکینگ، به طرز عجیبی گران تر هستند. آماده باشید در مکان هایی مانند گوراک شپ تا 10 برابر بیشتر از کاتماندو یا پخارا پرداخت کنید.

مقاله مرتبط : چرا به نپال سفر کنیم؟

 

اقامت در نپال

هتل های نپال

گردشگری در نپال در حال افزایش است و به تبع آن، تعداد زیادی هتل، مهمانخانه و اقامتگاه در نپال وجود دارد. همچنین در مناطق کوهنوردی خانه های درختی برای اقامت خواهید یافت.

تقریباً در تمام شهرهای نپال، اقامتگاه هایی را خواهید یافت که با همه نوع بودجه پذیرایی می کنند. در فصل اوج، می توانید محل اقامت خود را از قبل رزرو کنید. اما در شهرهایی مانند کاتماندو و پخارا، احتمالاً همیشه مکانی برای اقامت خواهید داشت.

اینترنت و سیم کارت در نپال

در نپال انتظار اینترنت فوق العاده سریع را نداشته باشید. اما دسترسی به اینترنت تقریباً در همه شهرها در دسترس است و در مسیرهای اصلی کوهنوردی به طور گسترده‌تری در دسترس می باشد. همچنین در کاتماندو، بسیاری از کافه‌ها اتصال وای فای را ارائه می‌کنند.

نپال دارای گیرنده تلفن 3G است و خرید سیم کارت بسیار ارزان است. توصیه می کنیم برای جلوگیری از استفاده از خدمات وای فای، سیم کارت حاوی داده را تهیه کرده و استفاده کنید.

مقاله مرتبط : معابد نپال

 

امنیت نپال

به طور کلی، نپال به عنوان یکی از امن ترین کشورها برای سفر رتبه بندی شده است. از نظر سیاسی، پس از چند سال آشفتگی مائوئیستی، این کشور اکنون گام های بلندی در ثبات سیاسی برداشته است و تا حد زیادی شرایط مسالمت آمیزی را تجربه می کند.

مردم محلی نپال صمیمی و مهمان نواز هستند و می دانند که گردشگری ستون اصلی اقتصاد آنهاست. مسافران با استقبال گرمی روبرو خواهند شد و از نظر ایمنی شخصی نگران اندکی وجود دارد. برخی مشکلات هنگام ترکینگ در هیمالیا می تواند رخ دهد. به مردم محلی بگویید که کجا می‌روید و هرگز تنهایی پیاده‌روی نکنید. مثل هر شهر کلانشهری، تا حد امکان از پیاده روی شبانه در حاشیه های شهر اجتناب کنید.

اشیای قیمتی خود را از دید دور نگه دارید و از سفر با اتوبوس‌های شبانه خودداری کنید. برای زنان، خطر آزار جنسی بسیار کم می باشد.

منبع: TaleOf2Backpackers

TheNepalTravelGuide

4/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

9 پاسخ

  1. باسلام و تشکر از اطلاعات مفیدتون
    در توضیحات شما گفته شده ویزا بصورت فرودگاهی و در بدو ورود صادر میشه. اما در وبسایت کنسولگری نپال درخواست ویزا بصورت حضوری ذکر شده. کدوم روش درسته؟
    سپاس از راهنمایی تون

  2. سلام
    ممنون از راهنمایی خوبتون
    برای گرفتن ویزای نپال فرمودید فرودگاهی
    نیاز به voucher هتل دارد یا خیر؟ بیمه چی، تا چه مبلغی؟
    یعنی ما بلیط هواپیما بخریم و پاشیم بریم کاتماندو، اونجا ویزا ردیف میشه؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *