تور ویتنام

جاهای دیدنی اوساکا

جاهای دیدنی اوساکا

جاهای دیدنی اوساکا

فهرست مطالب

اوساکا، به عنوان سومین شهر بزرگ ژاپن، یک کلان شهر شلوغ است که به خاطر غذاهای خوشمزه، مراکز خرید و معابد زیبا شناخته شده است. اوساکا همچنان که مرکز تجاری منطقه کانسای است، تاریخ غنی و فرهنگ منحصر به فردی دارد که سالانه میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند و از معروف ترین جاهای دیدنی ژاپن است. در این مقاله به بررسی برترین جاهای دیدنی اوساکا می پردازیم. اگر قصد سفر به ژاپن را دارد، این جاذبه ها را برای مقصد اوساکا اضافه کنید.

جاهای دیدنی اوساکا

اوساکا بیش از 19 میلیون نفر جمعیت دارد که آن را به یکی از پرجمعیت ترین شهرهای ژاپن و حتی جهان تبدیل کرده است. علیرغم وسعت شهری، اوساکا فضای دوستانه و اجتماعی قوی دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند در تور ژاپن با بازدید از جاهای دیدنی اوساکا مانند معابد تاریخی، چشیدن غذاهای محلی و تجربه زندگی شبانه پر جنب و جوش، فرهنگ ژاپن را از طریق گشت و گذار در اوساکا کشف کنند.

1. قلعه اوساکا

قلعه اوساکا

قلعه اوساکا به عنوان یکی از مشهورترین جاهای دیدنی اوساکا، مقصدی است که هر مسافر ژاپن باید از آن بازدید کند. این قلعه در سال 1583 ساخته شده است و امروزه، به شکوه سابق خود بازگردانده شده است. موزه ای در قلعه قرار دارد که نمایشگاه هایی را که تاریخ و اهمیت قلعه را در تاریخ ژاپن به نمایش می گذارد، در خود جای داده است. بازدیدکنندگان می توانند در محوطه وسیع قلعه قدم بزنند و در رویدادهای فرهنگی مانند مراسم چای و تظاهرات شمشیر سامورایی شرکت کنند.

2. دوتونبوری

دوتونبوری

دوتونبوری که به منطقه تفریحی شهر اوساکا معروف است، دارای فضای رنگارنگ و زیبایی می باشد. خیابان‌ها مملو از چراغ‌های نئون رنگارنگ، تابلوهای نمادین و سالن‌های تئاتر در فضای باز هستند. می توانند غذاهای خیابانی این منطقه مانند تاکویاکی (کوفته هشت پا) و اوکونومیاکی (پنکیک مرزه ژاپنی) را بچشید و لذت ببرید. بازدیدکنندگان همچنین می توانند از خرید سوغاتی یا قایق سواری در امتداد کانال لذت ببرند.

بخوانید  ویزای توریستی ژاپن برای ایرانیان

3. استودیو یونیورسال ژاپن

استودیو یونیورسال ژاپن در اوساکا

استودیو یونیورسال ژاپن در اوساکا، هالیوود را با سواری‌های هیجان‌انگیز و جاذبه‌های بر اساس فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی محبوب به ژاپن آورده است. دنیای جادوگران هری پاتر یک جاذبه دیدنی است و بازدیدکنندگان می توانند قلعه هاگوارتز را کاوش کنند و در آنجا آبجو بخورند. از جاذبه های دیگر می توان به سواری در پارک ژوراسیک و سواری سه بعدی مرد عنکبوتی اشاره کرد.

4. معبد شیتنوجی

معبد شیتنوجی

این معبد یکی از قدیمی ترین معابد ژاپن است و در قرن ششم تاسیس شده است. این بنا به افتخار شاهزاده شوتوکو، حاکم معروف و حامی بودیسم ساخته شده است. شیتنوجی دارای ترکیبی منحصر به فرد از معماری بودایی و شینتو است و شامل ساختارهایی مانند بتکده پنج طبقه و یک سالن اصلی است. بازدیدکنندگان می توانند در محوطه آرام معبد قدم بزنند و با تاریخ آیین بودا در ژاپن آشنا شوند.

5. آسمانخراش اومدا

آسمانخراش اومدا

آسمامخراش اومدا یکی از شناخته شده ترین برج های اوساکا است. این برج در طبقه 39، دارای یک بخش برای تماشای مناظر پانورامای خیره کننده از چشم انداز شهری را ارائه می دهد. بازدیدکنندگان همچنین می توانند به «رصدخانه باغ شناور» سوار شوند که شامل یک پله برقی با دیوارهای شیشه ای است و دو برج ساختمان را به هم متصل می کند.

بخوانید  جاهای دیدنی توکیو

6. آکواریوم کایوکان

آکواریوم کایوکان اوساکا

آکواریوم کایوکان از مهم ترین جاهای دیدنی اوساکا و یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان است و بیش از ۳۰ هزار موجود دریایی را در مجموعه های خود جا داده است. جاذبه اصلی آکواریوم مخزن مرکزی است که انواع موجودات دریایی مانند کوسه نهنگ، پرتوی مانتا یا شیطان دریا و ماهی های رنگارنگ را ارائه می دهد. بازدیدکنندگان می توانند هفت منطقه مختلف این پارک آبی را کاوش کنند که مناظری از اقیانوس آرام را در زیر آب به نمایش می گذارد.

7. زیارتگاه سومیوشی تایشا

سومیوشی تایشا

زیارتگاه سومیوشی تایشا یکی از قدیمی ترین معابد در ژاپن است و میزبان جشنواره سالانه سومیوشی ماتسوری است. معماری زیارتگاه منحصر به فرد است. زیارتگاه ها با چوب های قرمز رنگ ساخته شده اند و اطراف ساختمان معبد، حصارهای ساخته شده از بامبوی مورب به نام هیساشی قرار گرفته اند.

پل معبد سومیوشی

سومیوشی تایشا به خاطر پل های سرخ رنگ و دروازه سومیوشی توری معروف است. بازدیدکنندگان می‌توانند در فضای اطراف به گشت و گذار بپردازند و از حکاکی‌ها و مجسمه‌های پیچیده‌ای که ساختمان‌های معبد را تزیین کرده اند، لذت ببرند.

8. بازار کورومون

بازار کورومون

این بازار که به «آشپزخانه اوساکا» نیز معروف است، بیش از 190 سال قدمت دارد و بهشت علاقه مندان به خوراکی ها است. فروشگاه ها در این بازار، غذاهای دریایی تازه، گوشت، میوه ها و سبزیجات، همچنین شیرینی، چای و ادویه جات ارائه می دهند. این بازار همچنین برای چشیدن غذاهای خیابانی، از جمله سیخ خرچنگ، موچی، کوفته های هشت پا و سوشی محبوب است. بازدیدکنندگان می توانند یک شت غذاخوری در بازار داشته باشند و از تجربه غذاهای ژاپنی لذت ببرند.

بخوانید  جاهای دیدنی کیوتو

9. موزه علوم اوساکا

موزه علوم اوساکا

موزه علوم اوساکا یک مقصد عالی برای علاقه مندان به علم و فناوری و کودکان و نوجوانان است که به دنبال بازی کردن هستند. نمایشگاه‌های این موزه با هدف تعامل علم و سرگرمی دایر شده اند و کاوش جهان در سیاره‌نما تا تجربه سواری‌های واقعیت مجازی را ارائه می دهند. همچنین نمایشگاه ها و نمایش هایی در مورد مغناطیس، فیزیک و رباتیک وجود دارد.

10. جشنواره تنجین ماتسوری

جشنواره تنجین ماتسوری

تنجین ماتسوری یکی از بزرگترین جشنواره های ژاپن است. این مراسم به افتخار خدای معبد تنمانگو در اوساکا و اواخر جولای برگزار می شود و شامل رژه ها، نمایش های آتش بازی و نمایش های سنتی ژاپنی است. نکته برجسته این جشنواره، صف قایق‌هایی است که در رودخانه یودو شناور می شوند و در آنها پخش موسیقی، رقص و پایکوبی برقرار می شود.

11. موزه ملی هنر

موزه هنر ملی اوساکا

موزه ملی هنر اوساکا یا NMAO، یک موزه هنری منحصربه‌فرد است. این موزه تنها چند دقیقه با مرکز شهر در ناکانوشیما قرار دارد که جزیره‌ای کوچک بین رودخانه‌های توسابوری و دوجیما است. این گالری در سال 1977 افتتاح شد و شامل مجموعه بزرگی از آثار برخی از هنرمندان برجسته بین المللی دوره پس از جنگ است، از جمله نقاشی هایی از پیکاسو و سزان و هنرمندان ژاپنی کونیوشی و فوجیتا.

همچنین موزه ملی هنر خانه آثاری غیر از نقاشی از جمله مجسمه های مهم است. حتی اگر خیلی علاقه مند به هنر نیستید، برای دیدن معماری این موزه و سازه فولادی دیدنی به اینجا بروید: یک اینستالیشن عظیم که شبیه نی هایی است که زیر نسیم خم می شوند.

12. پارک تنوجی

پارک تنوجی

پارک تنوجی بزرگترین فضای سبز اوزاکا است و مکانی برای استراحت اهالی اوساکا به شمار می رود. این پارک در بهار، پر از گل های معطر و شکوفه های گیلاس می شود و به لطف مجسمه های سرگرم کننده، حوض ها و پل هایش، بین گردشگران نیز محبوبیت زیادی یافته است.

پارک تنوجی همچنین خانه برخی از مهم ترین جاهای دیدنی اوساکا، از جمله باغ وحش اوساکا تنوجی است. این باغ وحش در سال 1915 افتتاح شد و دارای گونه‌های مختلفی از جمله شیر، زرافه و فیل است. حیات وحش به گونه‌ای نگهداری می‌شود که انگار از ساوانای آفریقا بازدید می کنید.

جمع بندی

اوساکا یک مقصد منحصر به فرد و هیجان انگیز در ژاپن است که جاذبه های زیادی را ارائه می دهد. در اینجا ده مورد از مهم ترین جاهای دیدنی اوساکا را بررسی کردیم که در برابر تمامی جاذبه ها، لیست کوچکی است‌. اگر قصد سفر به اوساکا را دارید، این لیست را حتما به مقاصد خود اضافه کنید تا از بهترین جاذبه های این شهر، از بناهای تاریخی گرفته تا سرگرمی های استودیو یونیورسال و موزه علوم و همچنین غذاهای خیابانی لذت ببرید.

13. خلیج اوساکا

خلیج اوساکا

منطقه خلیج اوساکا بسیار دیدنی است و از مجموعه‌ای از شبه‌جزیره‌ها تشکیل شده است. این منطقه خلیجی میزبان انواع جاذبه های گردشگری مانند موزه ها، پارک های موضوعی، رصدخانه ها و مراکز خرید است.

14. مقبره موزو

عکس هوایی از مقبره موزو

مقبره موزو، شامل مجموعه ای از چندین مقبره باستانی در منطقه موزو در جنوب شهر اوساکا است. این مجموعه مقابر در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان میراث جهانی فرهنگی معرفی شد. مقبره‌ها در قرون چهارم تا ششم برای حاکمان ساخته شده‌اند که مقبره های بلندتر، نشان دهنده جایگاه بالاتر وی می باشد. بزرگترین مقبره مربوط به امپراتور نینتوکو کوفون است که نه تنها بزرگترین مقبره در ژاپن، بلکه یکی از بزرگترین مقبره ها در کل جهان می باشد.

تصویری از داخل مقبره موزو

15. لگولند

لگولند در ژاپن یکی از جالب‌ترین و منحصربه‌فردترین مکان‌ها برای بازدید در اوزاکا است و اگر با بچه‌ها به اوزاکا سفر می‌کنید، باید انجام دهید.

سفر یک روزه به لگولند می تواند تجربه ای خوشایند و تا حدودی ماورایی برای شما و فرزندانتان باشد.

بچه ها دوست دارند خودشان را با میزهای اسباب بازی بی پایان و آجرهای لگو سرگرم کنند. همچنین یک سینمای 4 بعدی و سواری های زیادی وجود دارد.

16. ساحل نیشیکی

ساحل نیشیکی

ساحل نیشیکی که با نام پارک ساحلی نیشیکی نوهاما نیز شناخته می شود، یکی از بهترین جاهای دیدنی اوساکا به خصوص در فصل تابستان است. پس علاوه بر خود ساحل، یک پارک در نیشیکی نیز وجود دارد که می توانید در کنار دوستان و خانواده از پیک نیک لذت ببرید. اگر قصد دارید آفتاب بگیرید  و از فعالیت های تفریحی در ساحل نیشیکی لذت ببرید، بهتر است در تابستان به اوساکا سفر کنید؛ زیرا ساحل فقط از اول جولای تا پایان آگوست باز است.

17. معبد هوزنجی

معبد هوزنجی

معبد کوچک هوزنجی که در کوچه ای باریک پنهان شده است، مجسمه فودو میو-و را در خود جای داده است که با خزه های ضخیم پوشیده شده است و مربوط به یک خدای بودیسم می باشد. برای افرادی که به زندگی شبانه شلوغ علاقه دارند، بازدید از معبد هوزنجی توصیه می شود. این معبد که در  کوچه هوزنجی یوکوچو قرار دارد، مملو از رستوران‌ها و بارهای سنتی است.

18. شین-سکای

شین سکای

شین-سکای که یک منطقه تفریحی است، در زبان ژاپنی به معنای دنیای جدید می باشد. شین سکای دارای یک برج 100 متری است که در منطقه خودنمایی می کند و بازدیدکنندگان زیادی را به دلیل رستوران های محلی ارزان قیمت خود جذب می کند؛ به خصوص برای امتحان کردن کوشیکاتسو که گوشت سرخ شده و سبزیجات است. شین سکای پر از تابلوهای تبلیغاتی رنگارنگ است و اگر فرصت کافی در اوساکا دارید، از شین-سکای دیدن کنید.

19. برج خورشید

برج خورشید

برج خورشید، یک مجسمه 70 متری جالب است که توسط هنرمند ژاپنی Okamoto Tarō برای نمایشگاه اکسپو اوساکا در دهه 1970 میلادی ساخته شد. این بنا شبیه یک مجسمه کنجکاو با سه چهره مختلف است که برای دهه ها، مورد تفسیر علاقه مندان به هنر قرار گرفته است. برج خورشید در پارک اوساکا قرار دارد و بازدید از آن برای علاقه مندان به هنر توصیه می شود.

20. موزه فضای باز خانه های قدیمی ژاپنی

موزه فضای باز خانه های قدیمی ژاپنی

اگر می خواهید از فرهنگ و زندگی روستایی ژاپنی دیدن کنید، به جای سفر به حومه شهر اوساکا، به بازدید از مجموعه خانه‌های روستایی سنتی ژاپنی بروید که به عنوان موزه و برای گردشگران طراحی شده است. در این موزه فضای باز، خانه غول پیکر سقف کاهگلی شیب دار که مربوط به استان گیفو است و خانه مزرعه ای با دیوار کاهگلی از ناگانو، بسیار جذاب هستند. می توانید وارد خانه ها شوید و نمایش‌هایی از زندگی سنتی ژاپنی را مشاهده کنید.

جمع بندی

اوساکا یکی از برترین شهرهای توریستی ژاپن است و مثلث گردشگری ژاپن را در کنار شهرهای توکیو و کیوتو تشکیل می دهد. در اوساکا می توانید به قلعه اوساکا، محله دوتونبوری و یونیورسال استودیو بروید و یا از دیگر جاذبه های این شه. لذت ببرید. اگر قصد سفر به ژاپن را دارید، اوساکا را در لیست مقاصد خود قرار دهید. در این مطلب ۱۶ مورد از بهترین جاهای دیدنی اوساکا را معرفی کردیم. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: PlanetWare

Nomadasaurus

Japan-Guide

TripAdvisor

LonelyPlanet

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *