تور ویتنام

narvan logo

عجایب پرو

عجایب پرو

ماچوپیچو اسرار پرو - نارون اکوتور

فهرست مطالب

عجایب کشور پرو را کشف کنید.

پرو، با تمام شکوه و عظمت الهام‌بخش خود، مکانی جادویی و اسرارآمیز است. عجایب کشور پرو به اندازه شگفت انگیز هستند که هنوز پر از رمز و رازهای کشف نشده اند. با غذاها، حیوانات، تاریخ و آداب و رسومی که شاید تا به حال در مورد آنها نشنیده باشید. گردشگران به خاطر مناظر باشکوه آن از قلعه متروکه اینکاها در میان تپه‌های سرسبز به ماچوپیچو هجوم می‌آورند که هنوز دلیل قطعی ایجاد آن ناشناخته است. خطوط نازکا که تنها از ارتفاع قابل مشاهده هستند، یکی از بزرگترین اسرار جهان هستند. در پرو همه چیزهای عجیب وجود دارد. نارون اکوتور در تور پرو تلاش کرده تا این مکان های اسرارآمیز را پوشش دهد. برویم عجایب کشور پرو را بررسی کنیم.

 

دره جمجمه پرو در کلیسا

صومعه و کلیسای سنت فرانسیسکو به سبک باروک اسپانیایی قرن هفدهمی درست در نزدیکی میدان اصلی لیما قرار دارد. این سایت میراث جهانی یونسکو که یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری پرو است، شامل یکی از بزرگترین کتابخانه های متون باستانی در جهان است. در داخل، در میان نمادهای بزرگ ورق طلا در طبقه اول، نقاشی‌های تاریخی و «شام آخر پرویی» که در آن شیطان در کنار یهودا با یک غذای بومی از خوکچه هندی، سیب‌زمینی و فلفل قرمز به تصویر کشیده شده است.

حال به پایین نگاه کنید! می توانید پیش‌نمایشی از آنچه در طبقه پایین وجود دارد را ببینید! دره جمجمه پرو! جاذبه اصلی کشف شده در سال 1943: بقایای 25000 تا 70000 نفر که جمجمه‌ها و استخوان‌هایشان به اشکال هندسی منظم و تزئینی چیده شده‌اند. تماشای منظره وحشتناک استخوان ها در این مکان خوفناک، ارزشش را دارد.

جمجمه های کلیسای سنت فرانسیسکو - نارون اکوتور

بخوانید  تور آمریکای جنوبی

در موزه لارکو با مومیایی ها آشنا شوید

موزه باستان‌شناسی لارکو هررا مومیایی هایی را در خود جای داده است که قبیله باستانی واری ها به این شکل، قبل از اینکاها از مردگان خود محافظت می‌کردند. به نظر می‌رسد که این مومیایی ها صرفاً پارچه‌ای است که به شکل نیم تنه مرد با ماسک طلایی خوفناک و کلاه پردار دوخته شده است. در داخل این بدنه کودکی در وضعیت جنینی قرار دارد: این سبک مومیایی واری ها بوده است.

چه دلیلی می تواند یک خانواده را متقاعد کند که یک فرزند را قربانی کند؟ آن ها معتقد بودند که در زمان قحطی یا مرگ یک امپراتور خالص ترین قربانی را به خدایان تقدیم می کنند. آنها کودکی را انتخاب می‌کردند، به او یک رژیم غذایی چاق‌کننده می‌دادند، از شمن می‌خواستند به او نوشیدنی مسموم‌کننده چیچی بدهد. سپس کودک را رها می‌کردند تا در اثر قرار گرفتن در معرض خطرات، خفه شدن یا زور بمیرد. واری ها به زندگی پس از مرگ بهتری برای چنین قربانیانی اعتقاد داشتند.

مومیایی های موزه لارکو - نارون اکوتور

 

ماچوپیچو : اسرار پرو

ماچوپیچو، یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان و یکی از عجایب کشور پرو است. بالای ابرها یک شهر سبز رنگ تمدن اینکاها مملو از رصدخانه های آسمانی و بلوک های گرانیتی سفید قرار دارد. گفته می شود که نهر آنجا دارای آب جادویی جاودانه است، پیاده روی و مناظر نشاط آور بوده و سنگ شفابخش “Intihuatana” در آنجا وجود دارد که می توان پیشانی خود را برای رسیدن به روشن بینی در آن قرار داد.

ماچوپیچو طلوع آفتاب جادویی دارد اما همچنین، گذشته خونینی نیز داشته است. در سال 1910، هیرام بینگهام 172 مقبره از انسان‌ها را پیدا کرد که اکثراً مونث بودند، که احتمالاً در صخره‌ی خاکسپاری که به عنوان کلیسای کوچک شهر نیز عمل می‌کرد، قربانی شده بودند.

در سال‌های اخیر، دری مخفی در این سایت میراث جهانی کشف شد که ممکن است حاوی مقبره پاچاکوتی اینکا یوپانکی، حاکم اینکاها باشد که باستان شناسان معتقدند ماچوپیچو برای او ساخته شده است. اما هدف از معماری شهر، هنوز یک راز باقی مانده است.

ماچوپیچو اسرار پرو - نارون اکوتور

بخوانید  سفرنامه ترکینگ ماچوپیچو | ترکینگ سالکانتای در کوهستان آند - سما بنی اسدی

نمک گیرهای ماراس را ببینید

نمک گیر های خیره کننده ماراس مربوط به زمان اینکاها هستند و برای قرن ها توسط خانواده ها منتقل شده اند. آن‌ها مجموعه‌ای از تراس‌ها و حوضچه‌های تبخیر نمک در کنار یک جریان محلی هستند که به پایین دره‌ای در دامنه تپه می‌ریزند و یک مکان فرازمینی به نظر می‌رسند.

برای دیدن قالب های هندسی در هم تنیده که از استخرهای کم عمق فرو می روند و به نمک صورتی خالص تبخیر می شوند، پیاده روی کنید. یک چشمه محلی جریان نمکی را که از استخرها سرازیر می شود، تغذیه می کند و کریستال های نمک به سادگی از روی زمین خراشیده می شوند تا برداشت شده و در اندازه ها و شکل های مختلف به فروش می رسد. شمن ها و مردم محلی این نمک صورتی را به دلیل مواد معدنی بالا ترجیح می دهند و ادعا می کنند که انرژی را افزایش می دهد.

نمک گیرهای ماراس از عجایب کشور پرو - نارون اکوتور

خطوط فرابشری نازکا !

خطوط نازکا در بیابان‌های جنوب پرو نمادی برای خدایان آسمان هستند و به اندازه‌ای عظیم هستند که توسط آنها به راحتی دیده شود! این خطوط از شگفت انگیزترین عجایب کشور پرو هستند. وجود حکاکی های مرموز تنها پس از اختراع هواپیما عمومی شد.

شکل لاماها، شعله های آتش و یک اورکا به تازگی پیدا شده اند. هیچ کس نمی تواند موافق باشد که چرا و چگونه آنها ساخته شده اند یا شاید سازندگان قادر به دیدن علائم خود باشند. ژئوگلیف های ساخته شده توسط مردم نازکا در بیش از 2000 سال پیش، از 800 خط مستقیم، 300 شکل هندسی و 70 طرح حیوانی و گیاهی به نام بیومورف تشکیل شده است. بیومورف ها شامل یک فضا/جغد یا ماهیگیر مرموز (هنوز کسی نمی تواند تایید کند؛ برخی او را فضانورد می نامند)، کندورها، عنکبوت ها، دست ها و یک نهنگ هستند.

نازکاها شکارچیانی بودند که در ازای فراوانی به خدایان قربانی می‌کردند و خطی که به تازگی دیده شده نشان دهنده سر بریدن است. تئوری ها برای معانی فیگورهایی که اندازه آنها از چندین متر تا صد متر متغیر است، متنوع می باشد. جدیدترین نظریه این است که این مکان یک مکان زیارتی بوده است، اما نظریه‌های دیگر این است که نمادها هدیه به خدایان یا شاید، تنها نهرهایی برای آبیاری بوده اند.

خطوط نازکا از عجایب پرو - نارون اکوتور

 

خواب معلق از یک صخره

تنها هتل صخره ای در نوع خود در پرو (و جهان)! این اقامتگاه مجلل منحصربه‌فرد از سه استراحتگاه شیشه‌ای تشکیل شده است که از صخره‌ای 400 متری آویزان شده‌اند. این هتل غیرعادی که در دره مقدس زیبا و سرسبز واقع شده است، از طریق فراتا (پیاده روی با کمک نرده کابل فولادی که به صخره پیچ شده است) یا با زیپ لاین قابل دسترسی می باشد. هر دوی این گزینه ها برای مبتدیان مناسب است اما دومی آسان تر می باشد.

هنگامی که داخل استراحتگاه مجلل هستید، با یک بطری شراب، شام لذیذ و صبحانه مشرف به دره پذیرایی می شوید. مناظر 360 درجه ای از ستاره ها، دره و کوه های باشکوهی که به تازگی بالا رفته اید وجود دارد. این استراحتگاه ها کاملا ایمن هستند و از آلومینیوم استفاده شده در صنعت هوافضا و پلی کربنات مقاوم در برابر هوازدگی با درگاه های خروجی واقع در قسمت بالایی استراحتگاه ساخته شده اند. آنها شامل شش پنجره، چهار مجرای تهویه، چهار تخت راحت، یک ناهار خوری مجزا و یک حمام خصوصی با چشم انداز فوق العاده هستند.

برای پایین آمدن، از طریق فراتا یا زیپ لاین برگردید.

استراحتگاه های معلق در پرو - نارون اکوتور

 

یک آبادی سبز شده در دل کویر!

هواکاچینا از عجایب کشور پرو و جهان است! تصور کنید که در میان ماسه های کویری، به واحه ای دارای نخل، دریاچه و هتل می رسید. واحه هواکاچینا تنها واحه طبیعی در آمریکای جنوبی است و فقط 5 ساعت با لیما پایتخت پرو و 15 دقیقه با شهر ایکا در جنوب پرو فاصله دارد.

هوآکاچینا که بزرگ‌ترین تپه‌های شنی قاره آمریکای جنوبی را در خود جای داده است، جاذبه ای غیرقابل صرف نظر در سفر پرو می باشد. تفریحات سندبوردینگ و تلماسه باگی را در واحه دوست داشتنی هواکاچینا از دست ندهید.

هواکاچینا آبادی صحرایی - نارون اکوتور

 

جیواروان قبیله وحشی پرو

Jivaroan نژاد بسیار قدیمی جنگل آمازون است که بیشتر در جوامعی در قلمرو اکوادور و کمی در شمال آمازون در پرو زندگی می کنند. آنها همچنین شوار نامیده می شوند و به خاطر احساس آزادی و استقلال وحشیانه خود شناخته می شوند. نه اینکاها، نه اسپانیایی‌ها و نه یسوعی‌ها نمی‌توانستند آنها را تسلیم کنند. سنت قدیمی آنها به نام تسانتزا روحیه تسلیم ناپذیری آنها را تقویت می کند.

بخوانید  قبایل آمازون - بازدید از زندگی و رسوم عجیب قبایل بدوی آمازون

 

به نظر شما کدام یک از عجایب کشور پرو شگفت انگیزترین مورد است؟ آیا تا به حال تجربه سفر به پرو را داشته اید؟ دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: SevenWonders

AtlasObscura

WorldCultures

5/5 - (3 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *