تور ویتنام

پون هیل، بهترین نقطه تماشای طلوع خورشید در هیمالیا

پون هیل، بهترین نقطه تماشای طلوع خورشید در هیمالیا

پون هیل - نارون اکوتور

فهرست مطالب

پون هیل یک تپه مشرف به قله آناپورنا و دالایوگیری است که در استان گانداکی نپال قرار دارد. این چشم‌انداز، یک منطقه کلیدی در تپه گورپانی است. به طوری که کوه هایی مانند آناپورنا جنوبی (7219 متر)، ماچاپوچاره (6993 متر)، هینچولی، آناپورنا III و بسیاری از قله های دیگر را از آنجا می توان دید.

پون هیل در 270 کیلومتری غرب کاتماندو (پایتخت نپال) قرار دارد. پیاده‌روی به پون هیل از پخارا 2 تا 3 روز طول می‌کشد. در برنامه تور بیس کمپ آناپورنا که همراه با شهرگردی در کاتماندو و پخارا نیز خواهد بود، از آغاز پیمایش 3 روز طول می کشد تا به پون هیل برسیم. چشم انداز شگفت انگیز در مسیر بیس کمپ آناپورنا است که در مرکز منطقه حفاظت شده آناپورنا قرار دارد. نارون اکوتور در کنار برنامه تور بیس کمپ آناپورنا، ترکینگ دور آناپورنا را نیز ارائه می دهد.

 

راه پیمایی پون هیل از واجباب سفر نپال!

اگر زمان کوتاهی در نپال دارید اما می‌خواهید قله های معروف هیمالیا را ببینید و پیاده روی کوتاهی در کوهستان های نپال داشته باشید، ترکینگ تپه گورپانی یا پانورامای آناپورنا همان چیزی است که نیاز دارید. این سفر سه روزه خلاصه ای از یک کوه پیمایی طولانی‌تر است. یعنی ترکینگ بیس کمپ آناپورنا.

بخوانید  موزه های نپال

اگر از لحاظ زمانی مشکلی برای یک راه پیمایی طولانی نداشته باشید و همینطور از آمادگی جسمانی برای فتح یک قله 5 کیلومتری برخوردار باشید، فتح بیس کمپ آناپورنا پیشنهاد ویژه نارون اکوتور برای شما است که در این برنامه تماشای طلوع آفتاب را در پون هیل خواهیم داشت. پون هیل یکی از آن دلیل های این سوال است که چرا به نپال سفر کنیم.

مسیر ترکینگ پون هیل

در مسیر ترکینگ پون هیل از روستاهای عجیب و غریب و فرهنگ های محلی منحصر به فرد جوامع گورونگ و ماگار عبور خواهید کرد. پله های بسیاری در این مسیر وجود دارد. همچنین وجود جنگل و رودخانه ها این مسیر را زیباتر میکند و راه را برای خستگی کوه نورد می بندد.

در پیمایش روز اول از نایاپولی تا تاداپانی مسیر مناسبی است که تا ارتفاع 1960 متری پیش خواهید رفت. روز دوم را تا گورپانی ادامه دهید که بعد از یک پیاده روی 6 ساعته به ارتفاع 2860 متری خواهید رسید. شب را زود استراحت کنید تا روز سوم قبل از طلوع آفتاب بیدار شده و تا پون هیل را پیمایش کنید که منظره طلوع بی نظیر آفتاب را در پون هیل باشید.

بخوانید  کاسه تبتی یا کاسه آوازخوان چیست؟

چشم انداز پون هیل از بهترین‌هایی است که در طول زندگی خود تجربه خواهید کرد. مناظر پانورامای وسیعی که شما را از زیبایی خود جادو خواهد کرد و برخی از بزرگترین و با شکوه ترین کوه‌های هیمالیا، از جمله آناپورنا II، ماچاپوچاره، نیلگری و دالایوگیری را تماشا خواهید کرد.

 

آب و هوای پون هیل و بهترین زمان برای پیمایش

در فصل پاییز و بهار اوج پیمایش ها در آناپورنا اتفاق می افتد. در این فصل ها آب و هوای پون هیل معتدل است. البته در فصل زمستان نیز امکان کوه پیمایی در این منطقه وجود دارد اما توجه داشته باشید که به خاطر شرایط آب و هوایی در زمستانی یک ماجراجویی روی یخ را تجربه خواهید کرد. دمای منفی 15 درجه سانتیگراد یک آب و هوای نرمال در این منطقه خواهد بود! در حالی که در ماه اردیبهشت که آغاز فصل باران های موسمی است، دمای هوا در بهترین حالت خود است.

بخوانید  جاهای دیدنی کاتماندو

در ماه های فروردین و اردیبهشت می توانید شکوفه‌های کامل رودودندرون‌ را ببینید. به خاطر آب و هوای معتدل، مناظر زیبا و بهاری، فروردین و اردیبهشت بهترین زمان برای پیمایش پون هیل است. اگر قصد دارید این مسیر را طولانی تر کرده و تا بیس کمپ آناپورنا کوهنوردی کنید، حتما در فصل اوج کوهنوردی یعنی فصل پاییز یا اواخر بهمن تا اوایل اردیبهشت انجام دهید که در فصل های دیگر سختی های زیادی در مسیر خواهید داشت.

 

آیا تاکنون به هیمالیا سفر کرده اید؟ دوست دارید کدام یک از قله های هیمالیا را فتح کنید؟ تجربیات و دیدگاه های خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *