تور ویتنام

narvan logo

جاهای دیدنی سائوپائولو

جاهای دیدنی سائوپائولو

جاهای دیدنی سائوپائولو - نارون اکوتور

فهرست مطالب

سفر به بزرگترین شهر برزیل، سائوپائولو یا سامپا که به عنوان پایتخت اقتصادی برزیل نیز شناخته می شود، یک تجربه والای فرهنگی ارائه می دهد. جاهای دیدنی سائوپائولو را گیاهان گرمسیری، افراد کاریزماتیک، رنگ‌ها، صداها و رایحه‌های جذاب احاطه کرده است که هر مسافری را همان لحظه ورود به شهر مجذوب می کند. در تور برزیل و تور آمریکای جنوبی فرصت کاوش در شهر سائوپائولو را خواهید داشت.

جاهای دیدنی سائوپولو

سائوپائولو یکی از مهم ترین شهرهای فرهنگی و جاهای دیدنی برزیل است. اینجا یک شهر سیال با جمعیت بزرگ و یکپارچه ای از فرهنگ های ایتالیایی و ژاپنی است. این تلفیق فرهنگ ترکیبی زیبا از هنر و موسیقی را ایجاد کرده است که ارزش کاوش را در سفر به سائوپائولو فراهم کرده است. در ادامه نگاهی به برخی از برترین جاهای دیدنی سائوپائولو می اندازیم.

1- کلیسای جامع سائوپائولو

کلیسای جامع از مهم ترین جاهای دیدنی سائوپائولو

کلیسای جامع سائوپائولو بزرگترین کلیسا در این شهر است و گنجایش 8000 نفر را دارد که معمولا در سفر به برزیل، مورد توجه عموم گردشگران قرار میگیرد. این کلیسای جامع قرن بیستمی دارای یک گنبد بزرگ به سبک نئوگوتیک است و با بیش از 800 تن سنگ مرمر ساخته شده است.

بیشتر دکورهای داخل ساختمان که به صورت موزاییک و کارهای چوبی هستند، شامل ادای احترام به برزیل مانند آناناس، دانه های قهوه و آرمادیلوس است.

2- پارک ایبیراپوئرا، از محبوب ترین جاذبه های گردشگری سائوپائولو

پارک ایبیراپوئرا از محبوب ترین جاذبه های گردشگری سائوپولو

پارک ایبیراپوئرا که از محبوب ترین جاذبه های گردشگری سائوپائولو به شمار می رود، با پارک Central park نیویورک مقایسه می شود و به عنوان یکی از اصلی ترین جاهای دیدنی سائوپائولو است. ایبیراپوئرا دارای مسیرهایی برای پیاده روی و دویدن، مسیرهای دوچرخه سواری، جنگل، دریاچه های مختلف، زمین های ورزشی و مناطقی برای استراحت است که هر فردی در هر سنی را به خود جذب می کند.

در پارک ایبیراپوئرا می توانید دوچرخه کرایه کرده و دوچرخه سواری کنید. در این پارک چند ساختمان و مجسمه وجود دارد که قابل توجه گردشگران قرار می گیرد. از جمله چندین موزه و کلیسا، همراه با یک ابلیسک بزرگ به عنوان یادبود انقلاب و مجسمه پدرو آلوارس کابرال. کل پارک مشرف به یک برکه زیبا و دیدنی است که بازدید از آن لذتبخش خواهد بود.

بخوانید  ویزای توریستی برزیل برای ایرانیان

3- موزه فوتبال سائوپائولو

موزه فوتبال سائوپائولو

موزه فوتبال سائوپائولو هم نمایشگاه های سنتی و هم نمایش های ویدئویی را ارائه می دهد. از اطلاعات بازیکنان مشهور و بازی‌های معروف گرفته تا دستورالعمل‌های اساسی در مورد نحوه فوتبال بازی کردن. اگر طرفدار فوتبال هستید، بازدید از این موزه توصیه می شود. در موزه فوتبال امکان تفریح و بازی نیز وجود دارد که برای کودکان و نوجوانان بسیار سرگرم کننده خواهد بود.

4. بازار سائوپائولو

بازار سائوپائولو

ساختمان بازار سائوپائولو در امتداد رودخانه تاماندواتی قرار دارد و یک ساختمان زیبای گنبدی به سبک آرت دکو با هفتاد و دو پنجره شیشه‌ای رنگی است که توسط هنرمند روسی کلیسای جامع سائوپائولو ساخته شده است. گشت و گذار در بازار سائوپائولو لذت بخش است که مواد غذایی تازه و محصولات خشک با رایحه های دوست داشتنی می توانید پیدا کنید. در این بازار می توانید غذاهای سنتی سائوپائولو شامل ساندویچ و پاستی مورتادلا، خمیر پر شده با گوشت، پنیر یا ماهی را امتحان کنید.

5. منطقه لیبرداد

منطقه لیبرداد سائوپائولو

منطقه لیبرداد به عنوان منطقه ژاپنی سائوپائولو در نظر گرفته می‌شود؛ اگرچه امروزه چینی‌ها و کره‌ای‌های بیشتری در این منطقه زندگی می‌کنند و بسیاری از ژاپنی‌ها، به مناطق مجلل‌تر نقل مکان کرده‌اند.

ورودی منطقه لیبرداد، یک طاق بزرگ و قرمز رنگ است که در معماری ژاپنی باستان برای نشان دادن ورودی معابد شینتو استفاده می شد. در میدان اصلی لیبرداد، نمایشگاه هفتگی برگزار می شود که در آن صنایع دستی سنتی الهام گرفته از فرهنگ آسیایی را می توان یافت.

6. موزه هنر سائوپائولو

موزه هنر سائوپائولو

موزه هنر سائوپائولو احتمالا بهترین مجموعه هنر اروپایی در آمریکای جنوبی و شاید کل نیمکره جنوبی باشد که بازدید از آن را به هر گردشگر علاقه مند به هنر سائوپائولو توصیه می شود.

این موزه هنری یکی از باشکوه ترین جاذبه های گردشگری سائوپائولو است که تجربه هنری برای گردشگر، قبل از ورود به موزه آغاز می شود: طراحی معماری منحصر به فرد که توسط آسیس شاتوبریان ایجاد شده است. این مجموعه هنری بسیار گسترده است و آثاری از مشهورترین هنرمندان اروپایی را از جمله روبنس، رامبراند، بوتیچلی، پیکاسو، گویا و سزان را به ارائه می دهد. همچنین از آثار بزرگترین هنرمندان آمریکای جنوبی نیز می توانید دیدن کنید.

بخوانید  جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو

7. تئاتر شهرداری سائوپائولو

تئاتر شهرداری سائوپائولو

تئاتر شهرداری سائوپائولو دارای طراحی معماری شگفت انگیز است که به شکل زیبایی تزئین و طلاکاری شده و برای نشان دادن اهمیت سائوپائولو در صحنه هنرهای بین المللی ایجاد شده است.

تئاتر شهرداری سائوپائولو اولین بار در سال 1922، زمانی که میزبان سال هنر مدرن بود، به عنوان یک مجموعه هنری مهم به نمایش درآمد. این ساختمان تئاتر در سال 2011 به شکوه واقعی خود رسید و اکنون میزبان اپراهای درجه یک جهانی و اجراهای دراماتیک است که اغلب با ستاره های بین المللی برگزار می شود.

8. موزه زبان پرتغالی

موزه زبان پرتغالی سائوپائولو

هدف موزه زبان پرتغالی، ایجاد یک تجربه تعاملی با زبان پرتغالی است که هم برای افرادی مناسب است که تازه به این زبان آشنا شده اند و هم برای افرادی که زبان مادری آنها پرتغالی است، سرگرم کننده می باشد.

بخش عمده ای از موزه بر تاریخچه زبان، پیشینه ها و فرهنگ های مختلف که به زبان پرتغالی صحبت می کنند، متمرکز است. موزه زبان پرتغالی می تواند برای علاقه مندان به زبان شناسی و زبان پرتغالی جذاب باشد.

9. خیابان پائولیستا

خیابان پائولیستا

خیابان پائولیستا یک خیابان به طول 2.8 کیلومتر است که قبلا یک خیابان مسکونی مملو از عمارت های بزرگ بود. بسیاری از این ساختمان ها در دهه 1950 تخریب شدند و با آسمان خراش ها جایگزین شدند.

پائولیستا جایگاه خود را به عنوان مرکز تجمل و تجارت حفظ کرده است و بسیار شبیه خیابان پارک شهر نیویورک است که به وال استریت منتهی می شود و بسیاری از بانک های بزرگ سائوپائولو در این خیابان فعالیت می کنند. همچنین پائولیستا دارای یک پارک بومی، تعدادی موزه و مراکز فرهنگی است و یکی از گذرگاه‌های اصلی برای رژه‌های شهری، مسابقات جاده‌ای و دیگر رویدادهای مهم است.

بخوانید  جشن ها و فستیوال های برزیل

10- گالری هنری دولتی (Pinacoteca do Estado)

گالری هنری دولتی سائوپائولو

گالری هنری دولتی که یکی از مهم‌ترین موزه‌های هنری برزیل است، قدیمی‌ترین موزه هنر در سائوپائولو می باشد. این موزه یکی از بهترین نمونه‌های هنر برزیلی در جهان است و بسیاری از مهم‌ترین آثار برزیلی قرن نوزدهم و برخی از هنرهای مدرن را در خود جای داده است. گالری هنری دولتی سائوپائولو یکی از مهم ترین جاهای دیدنی سائوپائولو برای علاقه مندان به هنر است که شامل تعدادی از آثار اروپایی و برخی از نمایش‌های مربوط به صنایع دستی مانند کاغذسازی نیز می باشد.

11- کوچه بتمن

کوچه بتمن در سائوپائولو

اگر در محله Vila Madalena هستید، Beco do Batman یک نقطه رنگارنگ زیبا است که بین خیابان Gonçalo Afonso و Medeiros de Albuquerque واقع شده است. از دهه 1980 بود که هنرمندان گرافیتی، نقاشی های خلاقانه روی دیوارها خلق کرده اند. آثار هنری به طور مداوم در حال تغییر هستند و نقاشی های خلاقانه تر جایگزین آنها می شوند. حتی این احتمال وجود دارد که هنگام بازدید از کوچه بتمن، هنرمندانی را در حال کار گرافیتی ببینید.

عکاسی در مقابل نقاشی ها، یکی از کارهای مورد علاقه گردشگران در سائوپائولو است. تور عکسبرداری در کوچه بتمن، شامل 100 عکس از شما است که طی ۲۴ ساعت، فایل تصاویر برای شما ارسال می شود.

12- نوسا سنهورا دا لوز

نوسا سنهورا دا لوز

در خیابان تیرادنتس که در پارک دا لوز قرار دارد، صومعه و کلیسای نوسا سنهورا دا لوز را می توانید ببینید. این مجموعه نمونه های زیبا از معماری سنتی سائوپائولو هستند که در قرن 18 ساخته شده‌اند و کاملا از جنس خاک رس است.

صومعه نوسا سنهورا دا لوز اکنون موزه هنرهای مقدس را در خود جای داده است که دارای مجموعه بزرگی از حدود 11000 اثر هنری از جمله مجسمه، نقاشی، محراب و مبلمان قرن 16 تا 19 میلادی است. همچنین در Praça Tiradentes، Pinacoteca do Estado، قدیمی‌ترین موزه در سائوپائولو یعنی گالری تصاویر دولتی قرار دارد که آن را بررسی کردیم.

13- لارگو د سائو فرانسیسکو

لارگو د سائو فرانسیسکو

در غرب کلیسای جامع و پاتیو دو کالگیو، لارگو د سائو فرانسیسکو قرار دارد که خیابانی در مرکز شهر است و به خاطر یک مجموعه صومعه روبروی آن، به همین اسم نامگذاری شده است. کلیسای سنت فرانسیس، در سال 1644 ساخته شده و یکی از قدیمی ترین کلیساهای بازمانده سائوپائولو می باشد. فضای داخلی آن آشکارا نمایانگر فضای استعماری پرتقالی آن دوران است که البته احساسی مطلوب القا می‌کند.

این کلیسا پس از آتش سوزی در سال 1870 اخیراً بازسازی شد. کلیسایی دیگر در همسایگی قرار دارد که نام آن Ordem Terceira de São Francisco می باشد. این کلیسا از سال 1676 تا 1791 ساخته شده است. سومین ساختمان این مجموعه، صومعه فرانسیسکن، از سال 1828 دانشکده حقوق دانشگاه سائوپائولو را در خود جای داده است و چندان دیگر جزو جاهای دیدنی سائوپائولو به شمار نمی رود.

کلام آخر

با این که سائوپائولو شهری ساحلی نیست و در آن، از بازدید از سواحل برزیل خبری نیست، اما بسیاری از موزه های هنری و فرهنگی را در خود جای داده است که توصیه می شود در برنامه سفری خود به برزیل، سائوپائولو را به عنوان یک مرکز فرهنگی و هنری قرار دهید.

منبع: Touropia

PlanetWare

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *