تور ویتنام

narvan logo

راهنمای سفر به سائوپائولو

راهنمای سفر به سائوپائولو

راهنمای سفر به سائوپائولو

فهرست مطالب

سائوپائولو شهر تپنده و پر جنب و جوش برزیل است. این شهر پرجمعیت ترین شهر برزیل و آمریکای جنوبی و یکی از بزرگترین شهرهای جهان است. اهمیت سائوپائولو برای اقتصاد برزیل غیرقابل انکار است؛ زیرا یک مرکز تجاری و رشد اقتصادی در برزیل است که مسئولیت هدایت رشد این کشور را نیز بر عهده دارد. سفر به سائوپائولو یک تجربه بسیار جذاب خواهد بود. چرا که یک مقصد بی چون و چرا در مقاصد تور برزیل است.

راهنمای سفر به سائوپائولو

اگرچه سائوپائولو شهر بسیار بزرگی است و به سرعت در حال وسیعتر شدن است، اما کاوش در شهر و گردش در آن در واقع اصلاً تجربه دشواری نخواهد بود. بعضی از مسافران شهر سائوپائولو را به نفع ریودوژانیرو از لیست سفر خود حذف می کنند. چرا که مانند ریو در یک چشم انداز بی نظیر، سواحل آفتابی و جنگل شهری قرار ندارد. اما می توان ادعا کرد که سفر به برزیل بدون بازدید از سائوپائولو لطفی ندارد. در این راهنمای سفر به سائوپائولو، نکات به خصوص مربوط به بازدید از این شهر را بررسی خواهیم کرد.

بخوانید  ویزای توریستی برزیل برای ایرانیان

چیزهایی که قبل از سفر به سائوپائولو باید بدانید

چندین نکته کلیدی وجود دارد که لازم است قبل از سفر به سائوپائولو آن ها را بدانید. در زیر این نکات را لیست کرده ایم:

  1. زبان سائوپائولو مانند دیگر مناطق برزیل پرتغالی است: فراموش نکنید که برزیل کشوری پرتغالی زبان است و اگر انگلیسی یا اسپانیایی بلد باشید و فکر کنید که این زبان  در سائوپائولو به شما کمکی خواهد کرد، در این دیدگاه خود صرف نظر کنید. چرا که بیشتر برزیلی ها به پرتغالی تکلم می کنند. یادگیری برخی از عبارات پرکاربرد مفید خواهد بود. زیرا پائولیستاها (شهروندان سائوپائولو) در بیشتر موارد انگلیسی صحبت نمی کنند.
  2. مهمانی ها و بارهای سائوپائولو تا صبح ادامه دارد: اگر برنامه شما برای سفر به سائوپائولو طوری بود که صبح زود رسیدید و دیدید که اهالی این شهر در حال جشن گرفتن یا در حال خارج شدن از بارها و کافه ها هستند، تعجب نکنید. زیرا سائوپائولو یکی از آن شهرهایی است که زندگی شبانه برزیلی در آن جریان دارد. اگر علاقه مند به گشت و گذار شبانه هستید، عاشق سائوپائولو خواهید شد‌.
  3. اسنک توپی پنیری را امتحان کنید: وقتی در خیابان های سائوپائولو پرسه می زنید و دنبال یک خوراکی کوچک هستید، Pao de Queijo مناسب شما است. اگر یک بار این اسنک های توپی پنیری را امتحان کنید، معتاد آن خواهید شد! نکته خوب این است که این خوراکی در همه جای سائوپائولو یافت می شود.
  4. سائوپائولو یک شهر ساحلی نیست: برزیل شهرهای ساحلی دوست داشتنی زیادی دارد و سواحل برزیل شهرت بین المللی دارند ولی در سفر به سائوپائولو، این مسئله را در نظر بگیرید که در این شهر قرار نیست یکی از ساحل های آفتابی برزیل را ببینید. شاید روی نقشه نگاه می کنید و فکر کنید که سائوپائولو نزدیک به ساحل است؛ حتی شهروندان سائوپائولو گاهی اوقات می گویند که این شهر ساحلی است! زیرا یک ساعت با ماشین برای آنها چندان دور به نظر نمی رسد.
  5. آب لوله کشی ننوشید: یک قانون ساده در سفر به کشورهای خارجی وجود دارد: سعی کنید شبیه مردم محلی رفتار کنید. وقتی مردم محلی از آب لوله کشی نمی نوشند، پس شما نیز نباید از شیر آب بنوشید.

اقامت در سائوپائولو

هتل امیلیانو سائوپائولو

 

مانند همه راهنماها، یکی از مسائلی که در راهنمای سفر به سائوپائولو بررسی می کنیم، اقامت است.  انتظار می رود به علت رقابت، هتل های این شهر در میان هتل های برزیل ارزان تر باشد. اما واقعیت برعکس این است؛ زیرا این شهر میزبان مسافران تجاری بسیاری است و کنفرانس های زیادی در این شهر برگزار می شود، بنابراین سائوپائولو مقصد گران قیمتی به شمار می رود.

در اینجا سه هتل خوب در سه رنج قیمتی مختلف را انتخاب کرده ایم که می توانید بسته به بودجه خود، یکی از آنها را برای اقامت در سائوپائولو انتخاب کنید:

برای بودجه های اقامتی پایین: هتل بالکن هاستل – هاستل با موقعیت عالی نزدیک به ایستگاه مترو لوز دارای اتاق های چند تخته و همچنین اتاق های خصوصی است و بهترین انتخاب برای مسافرانی است که بودجه پایینی برای اقامت در سائوپائولو در نظر می گیرند.

بودجه اقامتی متوسط: هتل Boulevard Inn – این هتل در مرکز شهر سائوپائولو قرار دارد که با اتاق‌های بزرگ و صبحانه عالی که ارائه می دهد، دارای قیمت بسیار مناسبی است. برای بودجه اقامتی متوسط، این هتل توصیه می شود.

اقامت لوکس: تیوولی موفارج – هتل تیوولی موفارج یک هتل پنج ستاره بسیار شیک با چشم‌انداز عالی از سائوپائولو است و امکاناتی از جمله اسپا، استخر، سالن بدنسازی، دو رستوران و بار را برای مهمانان خود ارائه می دهد. برای یک اقامت لوکس در سائوپائولو، تیوولی موفارج یک پیشنهاد بسیار عالی است.

بخوانید  بهترین هتل های ریودوژانیرو

 

جاذبه های گردشگری سائوپائولو

 

جاهای دیدنی سائوپائولو - نارون اکوتور

جاذبه های گردشگری سائوپائولو بسیار متنوع هستند و حداقل دو شب اقامت در این شهر، برای بازدید از آنها لازم خواهد بود. برخی از جاهای دیدنی سائوپائولو عبارتند از:

  • پارک ایبیراپوئرا
  • بازار شهرداری
  • خیابان پائولیستا
  • کلیسای جامع
  • موزه هنر سائوپائولو
  • گرافیتی های سطح شهر
بخوانید  جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو

حمل و نقل در سائوپائولو

حمل و نقل سائوپائولو

سائوپائولو شبکه حمل‌ونقل عمومی کارآمدی دارد. در این شهر می‌توانید از اتوبوس‌هایی استفاده کنید که مرتب تردد می‌کنند. البته مترو انتخاب مناسب تری است. چرا که امن‌ترین وسیله ای است که می‌توانید در سائوپائولو انتخاب کنید و به راحتی در همه جای این شهر به گشت و گذار بپردازید.

برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیازی به تهیه کارت اعتباری ندارید (اگرچه می توانید یکی از آن ها را خریده و با توجه به نیاز سفر خود آن را شارژ کنید) و هزینه یک سواری حدود ۵ ریال برزیل است و هر دلار معادل تقریبا ۵ ریال برزیل می باشد.

لوازم موردنیاز سفر به سائوپائولو

 

لوازم موردنیاز سفر به سائوپائولو

مسافران برای سفر به هر کشوری نیاز دارند که وسایل خاصی را با خود همراه داشته باشند. بسیاری از این وسایل در همه سفرها لازم هستند اما در زیر می خواهیم به لوازم موردنیاز سفر به سائوپائولو می پردازیم که حتما باید همراه داشته باشید:

  • کفش راحت برای پیاده روی: سائوپائولو یکی از شهرهایی است که برای گشت و گذار، لازم است در خیابان های معروف آن پیاده روی کنید و در موزه ها بگردید. پس کفش راحتی را فراموش نکنید.
  • کوله پشتی: یک کوله پشتی سبک برای قرار دادن میان وعده، آب آشامیدنی، لباس اضافی و چتر با خود همراه داشته باشید.
  • چتر: امکان بارندگی در برزیل همواره وجود دارد. پس برای خیس نشدن و یک گشت و گذار راحت، یک چتر به همراه داشته باشید.
  • کرم ضد آفتاب: سائوپائولو یک شهر آفتابی است و کرم ضد آفتاب SPF 50+ برای محافظت از پوست شما در گشت و گذارهای روزانه لازم خواهد بود.
  • دوربین: شهر سائوپائولو پر از سوژه های عکاسی است و همراه داشتن دوربین برای ثبت این سوژه ها، بسیار توصیه می شود.

بهترین زمان سفر به سائوپائولو

در تمام طول سال می توانید از سائوپائولو دیدن کنید اما زمستان ها می تواند سرد باشد. زمستان این شهر، به علت قرارگیری در زیر خط استوا مصادف با فصل تابستان در ایران است اما در کل، سائوپائولو یک شهر دلپذیر برای سفر در تمام طول سال است.

نکات صرفه جویی در هزینه در سائوپائولو

سائوپائولو یکی از گران‌ترین شهرهای برزیل است، اما قیمت‌ها به هتلی که اقامت می کنید و نوع فعالیت‌های شما در طول سفر، بستگی دارد. با این حال، سائوپائولو ارزان‌تر از ریو است و فعالیت‌های رایگان و ارزان زیادی در این شهر وجود دارد. در اینجا به چند نکته مهم می پردازیم که در صرفه جویی هزینه های شما موثر خواهد بود:

  • بازدید در فصل های خلوت: از ماه دسامبر تا مارس زمان محبوبی برای سفر به سائوپائولو است. زیرا مردم نیمکره شمالی از زمستان فراری هستند و دوست دارند به برزیل گرم سفر کنند. اگر می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید، سعی کنید زمان سفر خود را برای این ماه ها برنامه ریزی نکنید.
  • بطری آب همراه داشته باشید: آب لوله کشی سائوپائولو برای نوشیدن توصیه نمی شود؛ بنابراین برای صرفه جویی در هزینه و کاهش استفاده از بطری های پلاستیکی، یک بطری آب با فیلتر همراه داشته باشید.
  • میان وعده ها را از غذاهای خیابانی انتخاب کنید: فرهنگ غذاهای خیابانی در برزیل پررونق است. به طوری که غذاهای ارزان و خوشمزه زیادی را می توانید در خیابان ها پیدا کنید.
  • در بوفه های سلف سرویس به جای رستوران های لوکس غذا بخورید: رستوران های بوفه ای در سائوپائولو بسیار رایج و محبوب هستند. یک بشقاب بر می دارید و آن را با هر غذایی که دلتان می خواهد پر می کنید و سپس براساس وزن غذا، هزینه را پرداخت می کنید.
  • از موزه های رایگان بازدید کنید: بسیاری از موزه‌های سائوپائولو رایگان هستند و بعضی از موزه ها نیز، یک روز در هفته قابل بازدید به صورت رایگان هستند.
بخوانید  ساحل کوپاکابانا، معروف ترین ساحل ریودوژانیرو

امنیت سائوپائولو

امنیت سائوپائولو خیلی زیاد نیست و هنگام قدم زدن در اطراف شهر، متوجه خواهید شد که تفاوتی با هیچ شهر بزرگ دیگری ندارد اما اگر فقط از مرکز شهر، پارک ها یا جاذبه های معروف بازدید می کنید و در حومه شهرها سرگردان نیستید، هیچ مشکلی را تجربه نخواهید کرد. به هر حال بهتر است که مراقب وسایل خود باشید و تا حد ممکن، شب ها در محلات قدم نزنید.

جمع بندی

شهر سائوپائولو دارای برخی از بهترین جاهای دیدنی برزیل است و توصیه می کنیم اگر قصد بازدید از این کشور را دارید، سائوپائولو را هم در لیست مقاصد خود قرار دهید. در این مقاله سعی کردیم یک راهنمای سفر به سائوپائولو را برای شما آماده کنیم و تمام مواردی را که نیاز دارید بدانید، برای شما فراهم کنید. اگر موردی را از قلم انداخته ایم و لازم است در این مقاله بنویسیم، در پایین برای ما کامنت کنید و دیدگاه خود را با نارون به اشتراک بگذارید.

 

منابع: LaidbackTrip

LonelyPlanet

iHeartBrazil

NomadicMatt

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *