تور ویتنام

narvan logo

چهارراه شیبویا، شلوغترین تقاطع دنیا در ژاپن

چهارراه شیبویا، شلوغترین تقاطع دنیا در ژاپن

چهارراه شیبویا ژاپن

فهرست مطالب

چهارراه شیبویا ژاپن یکی از محبوب‌ترین مناطق توکیو است؛ منطقه ای برای سرگرمی، خرید، مد و تجربه رستوران‌های محلی و بین‌المللی. تقاطع شیبویا یکی از شلوغ ترین تقاطع های جهان است و از همین رو، گردشگران علاقه مند را به سمت خود جذب می کند در این تقاطع پیاده روی کنند یا خرید انجام دهند. در این مقاله به همه عواملی میپردازیم که تقاطع شیبویا را به یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی ژاپن تبدیل می کند.

چهارراه شیبویا کجاست؟

نقشه شیبویا

چهارراه شیبویا به همراه شینجوکو قطب های گردشگری تور ژاپن در توکیو هستند. منطقه شیبویا که با نام Shibuya-ku نیز شناخته می شود، مساحت بسیار بزرگی دارد و مناطق مختلفی را مانند هاراجوکو، اوموتساندو، آئویاما و … را شامل می شود. با این حال، منطقه ای که اطراف ایستگاه شیبویا است و به طور کلی به عنوان شیبویا در نظر گرفته می شود، یکی از قطب های گردشگری توکیو می باشد.

این تقاطع شلوغ به دلیل وجود مراکز خرید بسیار زیاد، رستوران های درجه یک و جنب و جوش زیاد مردم، شناخته شده است. تقاطع شیبویا توکیو به ویژه در بین نوجوانان محبوب است و بسیاری از آنها را خواهید دید که به موسسات کارائوکه می روند یا از ساختمان معروف Shibuya 109 بیرون می آیند.

آیا شیبویا منطقه امنی است؟

در پاسخ کوتاه می گوییم که بله، سفر به توکیو کاملا امن است. با این حال، شیبویا پس از حرکت آخرین مترو در شب، به خصوص در اطراف کلاب ها و اطراف مجسمه سگ هاچیکو، شلوغ می شود. شاید برای مسافران زن، خیلی امن نباشد که ساعات نیمه شب در این منطقه پرسه بزنند. همچنین ممکن است با افرادی روبرو شوید که سعی می کنند با اصرار زیاد شما را به کلاب ها و بارهای خود دعوت کنند که می تواند کمی آزاردهنده به نظر بیاید. اما در کل، شیبویا با وجود شلوغی زیاد، احساس امنیت را به شما هدیه می کند و نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

شیبویا به چه چیزهایی معروف است؟

هالووین در شیبویا

اگر قرار باشد شهر توکیو، تنها یک نماد داشته باشد، مسلما آن نماد تقاطع شیبویا خواهد بود. در سال های اخیر، به علت جشن های معروف و هالووین در این منطقه که توسط یوتیوبرها پوشش داده می شود، شهرت جهانی پیدا کرده است و به محبوبیت شیبویا افزوده شده است.

همچنین بسیاری از فیلم‌ها مانند TFATF: Tokyo Drift و بازی‌های ویدیویی مثل Persona 5، از نورپردازی چشمگیر و بیلبوردهای تبلیغاتی عظیم الجثه شیبویا الهام گرفته‌اند.

بخوانید  ویزای توریستی ژاپن برای ایرانیان

محله های شیبویا

در اینجا قصد نداریم اطلاعات و توضیحات خسته کننده از محلات شیبویا را به شما منتقل کنیم. اما برخی جذابیت ها در این محله ها وجود دارد که می خواهیم به آنها اشاره کنیم:

  • دوگنزاکا که به عنوان هتل عشق نیز شناخته می شود، دارای تعداد زیادی سوییت های رمانتیک است و همچنین کلاب های شبانه و اجراهای موسیقی زنده نیز در این محله جذاب هستند. می توانید از جاده سمت چپ Shibuya 109 به دوگنزاکا برسید.
  • اوداگاواچو به خاطر کوچه پس کوچه های آرام و کافه های دنج خود معروف است که برای گریز از شلوغی های تقاطع شیبویا مناسب است.
  • محله اوکو شیبا به معنای “شیبویای عمیق” است و می توانید بوتیک های زیبا و رستوران های دنج را در این منطقه کشف کنید.

جاهای دیدنی و فعالیت های سرگرم کننده در شیبویا

اغلب گردشگران شیبویا را به خاطر تقاطع پر جنب و جوش آن می شناسند و البته، جذاب ترین فعالیت در اینجا نیز پیاده روی و خرید در این تقاطع می باشد. احساس سرگردانی در میان هزاران نفری که در اینجا پیاده روی می کنند، یک تجربه بی نظیر است. اما علاوه بر گشت و گذار در تقاطع معروف، فعالیت های دیگری نیز در شیبویا ژاپن وجود دارد که می توانید تجربه کنید.

عرشه رصد شیبویا اسکای

عرشه رصد آسمان شیبویا

علاوه بر گشت و گذار در تقاطع معروف، می توانید چشم اندازهای زیبایی از عرشه رصد آسمان شیبویا داشته باشید. این تجربه کمی گران قیمت خواهد بود اما ارزش آن را دارد. وقتی به بالای برج 230 متری برسید و منظره بی نظیر شهر را با پس زمینه کوه فوجی تماشا کنید، یک تجربه فراموش نشدنی از توکیو را به خود هدیه می دهید. توصیه می کنیم که قبل از سفر، یک بلیط به صورت آنلاین تهیه کنید تا در صورت شلوغی، این تجربه را از دست ندهید.

گالری های هنری در شیبویا

گالری هنری دیزل در شیبویا

در شیبویا همچنین می توانید از گالری های درجه یک مانند گالری هنر دیزل دیدن کنید. همچنین هاراجوکو و معبد میجی جونگو نیز از مهمترین جاهای دیدنی توکیو هستند که در این منطقه قرار گرفته اند.

کوچه شیب دار اسپانیا

کوچه شیب دار اسپانیا

سوپینزاکا یا شیب اسپانیا، یک کوچه به طول حدود 100 متر است که دارای پله هایی به سمت فروشگاه پارکو می باشد. اطراف این کوچه را مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها احاطه کرده‌اند و به دلیل شباهتش به خیابان‌های اسپانیایی با عنوان شیب اسپانیا نامگذاری شده است. قدم زدن در این کوچه بسیار لذت بخش است.

کلاب های شیبویا

کلاب وومب شیبویا

اگر به کلاب ها علاقه دارید، می توانید به Womb را توصیه می‌کنیم، یک کلاب امن و بزرگ با موزیک های محبوب. فراموش نکنید که پاسپورت خود را به همراه داشته باشید که در ورودی، از شما درخواست پاسپورت می کنند.

محله هاراجوکو

محله هاراجوکو

همانطور که اشاره کردیم، محله هاراجوکو دارای گالری های هنری است که می توانید از آنها بازدید کنید. اما دلیل اصلی شهرت هاراجوکو، به‌خاطر خیابان های با مراکز خرید محبوب است: یعنی خیابان تاکشیتا-دوری. این خیابان برای علاقه مندان به فرهنگ پاپ ژاپنی معروف است که مد عجیب و غریب خود را به نمایش می گذارند.

پارک یویوگی

پارک یویوگی توکیو

پارک یویوگی یک پارک زیبا در میان ساختمان های مدرن توکیو است و در نزدیکی محله هاراجوکو واقع شده است. از قدم زدن در این پارک لذت ببرید که لحظات آرامش بخشی را در توکیوی شلوغ هدیه می دهد.

معبد میجی

معبد میجی توکیو

معبد میجی از معروف ترین معابد ژاپن است و مکانی عالی برای استراحت و فرار از همهمه و شلوغی منطقه هاراجوکو می باشد. معبد میجی یکی از محبوب ترین مکان ها برای بازدید در توکیو است و در اولویت لیست گردشگران قرار می گیرد. معبد میجی پارک یویوگی، واقع شده است و به امپراتور میجی و امپراتور شوکن تقدیم شده است.

بهترین چشم اندازهای شیبویا برای عکاسی

شیبویا اسکای

چشم انداز شیبویا اسکای در شب

بهترین چشم انداز شیبویا از توکیو را در سکوی رصد 360 درجه در هوای آزاد در پشت بام میدان اسکرامبل شیبویا از شیبویا اسکای تماشا کنید. شیبویا اسکای تقریباً 230 متر بالاتر از سطح زمین است و بلندترین نقطه در ناحیه شیبویا است. «Sky Edge»، جایی است که می‌توانید بدون هیچ مانعی به منظره شهری نگاه کنید. همچنین یک نقطه عکاسی بسیار عالی است که نمای پانوراما از شهر ارائه می‌کند.

بخوانید  بهترین هتل های توکیو

علاوه بر مناظر خیره کننده، پشت بام دارای ننو هایی برای تماشای ابر و همچنین دارای قطب نما است که به شما کمک می کند تا مکان های دیدنی مهم در فاصله را مانند برج توکیو، استادیوم توکیو و حتی کوه فوجی (در یک روز صاف) شناسایی کنید. در شب، می‌توانید نمایش نوری به نام «نورهای متقاطع» را ببینید که 18 پرتو نور آسمان توکیو را روشن می‌کند.

چشم انداز شیبویا اسکای در روز

شیبویا اسکای همانند یک رصدخانه است: سه طبقه را در بر می گیرد و دارای یک بخش داخلی است که نمایشگرهای هنری دیجیتال خیره کننده ای را در خود جای داده است تا توکیو را به گونه ای متفاوت ببینید. در طبقه 46، یک کافه و بار وجود دارد که می توانید در هر زمانی از روز، با صرف یک نوشیدنی از مناظر هوایی توکیو لذت ببرید.

پل ایستگاه شیبویا به مارک سیتی

چشم انداز پل ایستگاه شیبویا به چهارراه

پل ایستگاه شیبویا به مارک سیتی پلی است که مرکز خرید شیبویا مارک سیتی را به فروشگاه تویوکو ایستگاه شیبویا متصل می‌کند و مکانی عالی برای تماشای چهارراه شیبویا به صورت رایگان است. در حالی که میدان معمولاً شلوغ است، با مسافرانی که برای رسیدن به قطار بعدی‌شان سریع حرکت می‌کنند، شما می‌توانید مدتی طولانی را صرف تماشای 3000 نفر در هر 90 ثانیه بکنید که از چهارراه شیبویا عبور می‌کنند.

مراکز خرید شیبویا

تعداد مراکز خرید شیبویا تقریبا بی شمار است! مطمئنا فرصت گردش در همه مراکز خرید منطقه را حتی در سفرهای چند روزه به توکیو نخواهید داشت. قطعا این منطقه مرکز مد، فرهنگ و خرید در کل ژاپن می باشد.

ساختمان مد Shibuya 109 یکی از بهترین مراکز خرید ژاپن مهمترین مرکز تجاری در منطقه است و تعداد بی‌شماری از فروشگاه‌های بزرگ و مجتمع‌های خرید شیبویا را در خود جای داده است. فرصت خرید در شیبویا 109 بسیار زیاد است و گشت و گذار در اینجا، به تنهایی می تواند برای شما کافی و هیجان انگیز باشد.

نمای ساختمان شیبویا 109 در تقاطع شیبویا

همچنین مراکز خرید جدید مانند Shibuya Scramble Square، Shibuya Hikarie و Miyashita Park، به خاطر معماری و طراحی بی نظیر خود مورد توجه گردشگران قرار می گیرند اما اگر قصد دارید همچنان به مراکز خرید قدیمی شیبویا سر بزنید، مگا دون کیشوت را از دست ندهید. Tokyu Hands و Loft نیز از مراکز خرید مهم شیبویا هستند که می توانید ساعاتی لذتبخش را در آنها سپری کرده و خرید کنید.

رستوران های شیبویا

رستوران های شیبویا

رستوران های شیبویا بسیار متنوع هستند و حتی گزینه های ارزان قیمت بسیاری نیز وجود دارد. به خصوص برای چشیدن سوشی های مختلف ارزان قیمت! اگر طرفدار سوشی هستید یا می خواهید آن را برای اولین بار تجربه کنید، حتما در رستوران های شیبویا امتحان کنید. همچنین کافه های این منطقه نیز برای قهوه خوردن عالی هستند.

زندگی شبانه در شیبویا

زندگی شبانه در شیبویا

شیبویا یکی از برترین مکان ها برای تجربه زندگی شبانه شلوغ توکیو است. بسیاری از گردشگران، توکیو را به خاطر زندگی شبانه آن دوست دارند و برای تجربه شب هایی که پر از حس زندگی و در عین حال امنیت هستند، به توکیو سفر می کنند. اگر به Nonbei Yokocho بروید، کوچه هایی را خواهید دید که انواع نقاشی های خیابانی در آن وجود دارد و کافه ها، بارها و کلاب های شبانه شما را به سمت خود جذب می کنند.

شیبویا همچنین یکی از بهترین محله‌های توکیو برای لذت بردن از موسیقی زنده و کارائوکه است. تقریبا در هر کوچه و خیابانی می توانید از کارائوکه ها لذت ببرید.

بخوانید  معابد ژاپن

هتل های شیبویا

هتل های شیبویا

اگر عاشق شیبویا شده اید و نمی خواهید از این منطقه دور شوید، می توانید شب را در این جا استراحت کنید. در شیبویا نگران قیمت هتل ها نباشید. چرا که انواع گزینه‌ها برای همه بودجه‌ها وجود دارد. مانند هتل‌های کپسولی ساده، هتل‌های کپسولی شیک، خوابگاه‌های فلاش پکر، مسافرخانه و هتل‌های لوکس. همچنین هتل های مخصوص رمانتیک برای زوج های جوان نیز ارائه می شود.

شیبویا به عنوان قلب توکیو، یکی از محبوب ترین نقاط برای اقامت در توکیو است. به خصوص برای افرادی که می خواهند زندگی شبانه را تجربه کنند و پس از خستگی، به راحتی به هتل خود رفته و استراحت کنند.

 

منابع: TokyoCheapo

AfunCouple

GoTokyo

Japan-Guide

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *