تور ویتنام

narvan logo

کوهستان سانمارگ | جاذبه ای زیبا در بهشت کشمیر

کوهستان سانمارگ | جاذبه ای زیبا در بهشت کشمیر

کوهستان سانمارگ - نارون اکوتور

فهرست مطالب

برای درک زیبایی و محبوبیت کوهستان سانمارگ این را بگویم که معنی آن چمنزار طلایی می باشد و در تمام فصل ها زیباست. بسیار مورد علاقه مردم محلی و مسافرها است و بیشتر تازه زوج ها برای ماه عسل به این منطقه می آیند. همچنین کوهستان سانمارگ یکی از دلایلی است که به کشمیر بهشت روی زمین می گویند. حتما با این تعاریف علاقه مند شده اید که درباره آن بدانید. با نارون اکوتور همراه باشید.

 

سانمارگ

سانمارگ - نارون اکوتور
سانمارگ به معنی چمنزار طلا

سانمارگ که به معنی چمنزار طلا است و یک کوهستان زیبا در دره کشمیر واقع در ایالت جامو و کشمیر است. این کوه 2800 متر ارتفاع دارد و با یخچال های طبیعی باشکوه تزیین شده است و چمنزارها، جنگل های انبوه و کوه های پوشیده از برف، اینجا را به مقصدی ایده آل برای تعطیلات در کشمیر تبدیل کرده است.

دره پر از گل در تابستان ها که در میان رشته کوه های باشکوه هیمالیا قرار دارد، زیبایی بی نظیری دارد که یخچال تاجیواس به این زیبایی می افزاید. یک پیاده روی به اینجا که البته آسان هم هست، توصیه می شود.

 

سفر به کوهستان سانمارگ

نارون اکوتور سفری به سرزمین کشمیر با عنوان «تور کشمیر» برگزار می کند که چند روز از این سفر به گشت و گذار در کوهستان سانمارگ و اقامت در آنجا مربوط می شود. می توانید در این سفر شرکت کنید و از جاذبه های بی نظیر کشمیر و سانمارگ لذت ببرید.

بخوانید  کشمیر کجاست؟ چرا به کشمیر بهشت روی زمین می گویند؟

 

استقبال سانمارگ از ماجراجویان

ماهیگیری در سانمارگ - نارون اکوتور
ماهیگیری در سانمارگ

عاشقان ماجراجویی در سانمارگ فرصت های خوبی به دست می آورند که از استراحت کردن در طبیعت فراتر روند. دریاچه های کریشناسار، ویشانسار و گانگابال مقصد مناسبی برای صید ماهی قزل آلای قهوه ای کشمیری است. همچنین کوه های هیمالیا برای پیاده روی بسیار عالی هستند و روح هر علاقه مند به کوهنوردی را ارضا می کنند.

مقصد بعدی برای شما ماجراجویان می تواند دره بالتال باشد که در 15 کیلومتری این منطقه قرار دارد و کمپینگ زائران هندو است که به غار آمارنات می روند. رنگ قرمز رودخانه نیلاگراد نیز بسیار زیبا است که به خاصیت دارویی آب در بین محلی ها معروف است.

 

اقامت در کوهستان سانمارگ

اقامت در سانمارگ - نارون اکوتور
اقامت در سانمارگ

به دلیل علاقه مسافران کشمیر به این منطقه، همچنین هجوم خانواده ها در تعطیلات و زوج های جوان در ماه عسل، اقامت در  کوهستان سانمارگ با انواع اقامتگاه های زیبا و با امکانات فراهم است: از هتل‌های مقرون به صرفه برای کوهنوردان و مسافران با کوله‌پشتی گرفته تا هتل‌های مجلل برای زوج‌های ماه عسل که به دنبال یک تعطیلات عالی با هم هستند.

بخوانید  دریاچه دال یا دال لیک

 

یک اقامتگاه زیبا در منطقه کوهستانی سانمارگ - نارون اکوتور
یک اقامتگاه زیبا در منطقه کوهستانی سانمارگ

برای آن ماجراجویان، سانمارگ در مسیرهای پرطرفدار خود مانند دریاچه‌های کریشانسار و ویشانسار، دریاچه گنگابال و دریاچه گادسار نیز فرصت کمپینگ دارد. برای زائرانی که به سمت غار آمارنات حرکت می کنند، چادری در بالتال وجود دارد.

 

جاذبه های دیدنی کوهستان سانمارگ

یخچال تاجیواس - نارون اکوتور
منظره یخچال تاجیواس

جاذبه های دیدنی کوهستان سانمارگ زیاد هستند و چشم اندازه فوق العاده ای را برای دوستداران طبیعت و علاقه مندان به ماجراجویی ارائه می دهد. یکی از برترین جاذبه های گردشگری سانمارگ یخچال تاجیواس است.

دریاچه‌های مرتفع زیادی از جاذبه های دیدنی کوهستان سانمارگ هستند. مانند کریشناسار، ویشناسار، گادسار و گانگابال دارد که که برای هر علاقه‌مند به کوهنوردی دیدنی است. همچنین کوه هاراموخ در این حوالی قرار دارد که دومین کوه بلند کشمیر است.

محل کمپینگ زیارت هندوها به نام بالتال در غار آمارنات قرار دارد که از دیگر جاذبه های دیدنی منطقه است. روستای باستانی ناراناگ بک روستای توریستی است که در ارتفاعات قرار دارد و ارزش بازدید را دارد.

 

سوالاتی که ممکن است بپرسید

بهترین زمان برای سفر به سانمارگ چه زمانی است؟

بخوانید  راهنمای سفر به کشمیر

فصل تابستان، بهترین زمان برای سفر به سانمارگ است. زیرا دمای هوا بسیار دلپذیر است و به شما امکان می دهد از انواع فعالیت ها مانند پیاده روی و دوچرخه سواری در کوهستان لذت ببرید. تابستان همان فصلی است که دره ها پر از گل می شوند و زیبایی بی نظیری دارند.

آیا امکان گشت و گذار سانمارگ در فصل زمستان وجود دارد؟

ارتفاعات سانمارگ در فصل زمستان برای گشت و گذار مناسب نخواهد بود؛ چرا که برف زیادی می بارد. با این حال، اگر می خواهید از برف زیبای کشمیر لذت ببرید اما بتوانید به گشت و گذار نیز بپردازید، اسفند ماه، زمان مناسبی می تواند باشد.

بهترین راه برای رفتن به سانمارگ کدام مسیر است؟

بهترین راه برای رسیدن به سانمارگ از جاده سرینگر است که 80 کیلومتر فاصله دارد. از شهر سرینگر، 1 ساعت تا یک ساعت و نیم فاصله است با هر وسیله ای که بروید. به غیر از دوچرخه! می‌توانید تاکسی یا وسیله نقلیه شخصی کرایه کنید یا سوار اتوبوس شوید که مستقیما از سرینگر تا سانمارگ حرکت می کند.

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *