تور ویتنام

narvan logo

جاهای دیدنی آفریقای جنوبی

جاهای دیدنی آفریقای جنوبی

جاهای دیدنی آفریقای جنوبی

فهرست مطالب

آفریقای جنوبی کشوری است که در انتهای جنوبی قاره آفریقا قرار دارد. این کشور به خاطر زیبایی های طبیعی خیره کننده، حیات وحش متنوع، میراث فرهنگی غنی و شهرهای پر جنب و جوش شناخته شده است. از کوه های ناهموار دراکنزبرگ گرفته تا سواحل طلایی دوربان، جاهای دیدنی آفریقای جنوبی طیف وسیعی را شامل می شود که مطمئناً برای مسافران در هر سن و و با هر سلیقه ای جذاب است.

در این مقاله، 8 جاذبه برتر آفریقای جنوبی را بررسی می کنیم. چه در حال برنامه‌ریزی برای اولین سفر خود به آفریقای جنوبی باشید یا یک مسافر باتجربه به دنبال ماجراجویی‌های جدید باشید، این جاذبه‌ها مطمئناً شما را شگفت‌زده می کنند.

جاهای دیدنی آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی کشوری است که در جنوبی ترین نقطه قاره آفریقا واقع شده است. جاهای دیدنی آفریقای جنوبی از کوه باشکوه تیبل در کیپ تاون گرفته تا دشت های وسیع پارک ملی کروگر، همه مسافران را به وجد می آورد.

ترکیب منحصربه‌فرد این کشور از فرهنگ‌های آفریقایی، اروپایی و آسیایی در آشپزی، موسیقی، هنر و معماری آن منعکس شده است و آن را به مقصدی جذاب برای هر کسی که به دنبال یک تجربه غنی و تنوع قاره آفریقا است، تبدیل می‌کند. در این مقاله، برخی از بهترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی را بررسی می کنیم و به دنبال پاسخی برای این سوال هستیم که چه چیزی این کشور را به مقصدی خاص و فراموش نشدنی تبدیل کرده است.

پارک ملی کروگر

حیات وحش کروگر

پارک ملی کروگر با مساحتی بیش از 19000 کیلومتر مربع، مجموعه ای شگفت انگیز از حیات وحش از جمله بیش از 500 گونه پرنده و بیگ فایو (شیر، پلنگ، کرگدن، فیل و گاومیش) را در خود جای داده است. بازدیدکنندگان می‌توانند پارک را به صورت بازی ها یا سافاری‌ کاوش کنند و از مناظر خیره‌کننده و مناظر حیات وحش در طول مسیر لذت ببرند. همچنین چندین اقامتگاه و کمپ در داخل پارک وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند در آنها اقامت کنند و از فضای کویری لذت ببرند.

مقاله مرتبط : بهترین مقصد حیات وحش آفریقا

 

بخوانید  خطرناک ترین فرودگاه های جهان

کیپ تاون

تله کابین کوه تیبل کیپ تاون

کیپ تاون یک شهر ساحلی زیبا و یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی است که به خاطر زیبایی های طبیعی خیره کننده، تاریخ غنی و حال و هوای جهان وطنی اش شناخته شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند با تله‌کابین به بالای کوه تیبل بروند و مناظری پانوراما از شهر داشته باشند؛ جزیره تاریخی روبن را که نلسون ماندلا سال‌ها در آن زندانی بود، کاوش کنند یا در محله رنگارنگ Bo-Kaap با خانه‌های رنگارنگ و در بازارهای خیابانی قدم بزنند.

Garden route

گاردن روت آفریقای جنوبی

گاردن روت یک خط ساحلی خیره کننده است که در امتداد سواحل جنوبی آفریقای جنوبی، از خلیج موسل تا رودخانه استورمز امتداد دارد. نقاط دیدنی در طول مسیر شامل شهر دیدنی Knysna، پارک ملی چشمگیر Tsitsikamma، و سواحل زیبای خلیج پلتنبرگ است. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند پیاده‌گردی، تماشای نهنگ یا خوراکی های دریایی و شراب معروف منطقه را نیز تجربه کنند.

جزیره روبن

جزیره روبن آفریقای جنوبی

جزیره روبن در سواحل کیپ تاون نقش مهمی در تاریخ آفریقای جنوبی به عنوان زندانی ایفا کرد که در آن بسیاری از زندانیان سیاسی از جمله نلسون ماندلا در دوران آپارتاید نگهداری می شدند. بازدیدکنندگان می توانند در V&A Waterfront در کیپ تاون سوار کشتی شوند و با یک تور با راهنما جزیره را کاوش کنند و در مورد تاریخچه آن و مبارزات کسانی که در آنجا زندانی شده اند، مطلع شوند.

مقاله مرتبط : جاهای دیدنی کنیا

 

بخوانید  فرق کفش هایکینگ و ترکینگ

Winelands

Winelands آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی به خاطر شراب عالی خود شناخته شده است و منطقه Winelands که در اطراف شهرهای Stellenbosch، Franschhoek و Paarl قرار دارد، مکان های مناسبی برای چشیدن شراب هستند. بازدیدکنندگان می توانند علاوه بر تجربه انواع طعم های شراب های آفریقای جنوبی، از املاک تاریخی دیدن کنند و از مناظر کوهستانی خیره کننده منطقه لذت ببرند.

دوربان

شهر دوربان آفریقای جنوبی

شهر ساحلی دوربان در استان کوازولو ناتال قرار دارد و به دلیل آب و هوای گرم، سواحل طلایی و میراث فرهنگی غنی مشهور است. جاذبه‌های محبوب دوربان عبارتند از: دنیای آبی یوشاک که یک پارک با تم آکواریوم و پارک آبی است، تفرجگاه ساحلی گلدن مایل و باغ گیاه‌شناسی دوربان که دارای مجموعه‌ای خیره‌کننده از گونه‌های گیاهی بومی و عجیب و غریب را در خود جای داده است.

دره رودخانه بلاید

دره رودخانه بلاید

دره رودخانه بلاید یک شگفتی طبیعی است که در استان Mpumalanga واقع شده است و یکی از بزرگترین دره های جهان است. بازدیدکنندگان می‌توانند در امتداد مسیر، مناظر پانورامای خیره‌کننده از دره و کوه‌های اطراف را تماشا کنند، و یک سواری با منظره بی نظیر را تجربه کنند. همچنین پیاده‌روی در دره و کشف آبشارهای پنهان و صخره‌های شگفت انگیز نیز یک فعالیت به یادماندنی خواهد بود.

بخوانید  مهاجرت بزرگ آفریقا

کوه های دراکنزبرگ

کوه های دراکنزبرگ آفریقای جنوبی

رشته کوه خیره کننده دراکنزبرگ در قسمت شرقی آفریقای جنوبی است که بهه دلیل زیبایی های ناهموار خود و میراث فرهنگی غنی اش شناخته شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند مسیرهای پیاده‌روی دراکنزبرگ را کاوش کنند، مکان‌های هنری صخره‌ای باستانی را کشف کنند و از فعالیت‌هایی مانند اسب‌سواری و ماهیگیری با هواپیما نیز لذت ببرند و در عین حال مناظر خیره‌کننده قله‌ها و دره‌ها را تماشا کنند.

دراکنزبرگ همچنین خانه چندین اقامتگاه و کمپ دنج است که بازدیدکنندگان علاقمند، می توانند در آنها استراحت کنند و از محیط کوهستانی آفریقای جنوبی لذت ببرند.

مقاله مرتبط : جاهای دیدنی تانزانیا

 

جمع بندی

آفریقای جنوبی کشوری است که برای هر گردشگری، جذابیت های خود را دارد. چه عاشق طبیعت باشید، چه عاشق تاریخ و یا طرفدار چشیدن شراب ها و غذاهای بومی، جاهای دیدنی آفریقای جنوبی برای شما لذت بخش خواهند بود.

از حیات وحش باشکوه پارک ملی کروگر گرفته تا خیابان های پر جنب و جوش کیپ تاون، آفریقای جنوبی سرزمین تضادهایی است که شما را جذب خود می کند. امیدواریم این مقاله با نگاهی اجمالی به فرهنگ غنی و زیبایی طبیعی آفریقای جنوبی برای شما مفید واقع شده و الهام بخش شما برای برنامه ریزی ماجراجویی در آفریقای جنوبی باشد.

منابع: PlanetWare

Touropia

TripAdvisor

2/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *