تور ویتنام

narvan logo

بهترین سواحل سریلانکا

بهترین سواحل سریلانکا

بهترین سواحل سریلانکا - نارون اکوتور

فهرست مطالب

سواحل سریلانکا تکه‌ای از بهشت ​​هستند که به خاطر مناظر شگفت‌انگیز، حیات وحش رنگارنگ و موج‌سواری عالی شهرت دارند. از شرق تا غرب، هر ساحل ویژگی منحصر به فرد خود را دارد، از سواحل شنی سفید و جزایر جزر و مدی گرفته تا تاب های ساحلی درخت نخل و بارهای عجیب و غریب.

همچنین، سواحل سریلانکا برای هر نوع مسافری جذابیت خود را دارند. چه یک موج سوار حرفه ای باشید که به دنبال یافتن بهترین امواج هستید یا یک عاشق ننو که به دنبال استراحت، نوشیدن نارگیل تازه و پارو زدن در عمق کم هستید. در تور سریلانکا می توانید از بهترین ساحل ها و دیگر جاذبه های گردشگری سریلانکا بازدید کنید.

بهترین سواحل سریلانکا

از گشت و گذار در بهترین سواحل سریلانکا لذت ببرید! این مقاله راهنمای سفر به سریلانکا برای یافتن ساحلی است که برای شما مناسب است و مواردی از جمله سطح شلوغی، مناسب بودن برای موج سواری و فصل مناسب سفر به نسبت آب و هوای سریلانکا را پوشش داده ایم.

1. ساحل ویجایا

ساحل ویجایا - نارون اکوتور

ساحل ویجایا یک ساحل خیره کننده با شن و ماسه سفید است که درختان نخل زیبا را در آغوش گرفته و با آب شفاف کریستالی پوشیده شده است. این ساحل، واقعاً مانند یک تکه کوچک از بهشت ​​است!

صخره های بزرگ و صخره های مرجانی یک استخر شنای طبیعی را تشکیل می دهند که آن را به مکانی عالی برای شنا تبدیل می کند. به علاوه، این مکان عالی برای دیدن لاک پشت های غول پیکر است. مواظب سرهای کوچک آنها باشید که برای تنفس، از سطح آب بلند می شوند.

پس از یک روز ساحلی آرامش بخش، به یکی از بارها و رستوران های ساحلی نزدیک بروید. در حالی که غروب خورشید را تماشا می کنید، از غذا و نوشیدنی خود لذت ببرید.

بخوانید  هتل های ارزان کلمبو

فصل مناسب: دسامبر تا آوریل و جولای تا سپتامبر

شلوغی: کم، اما همیشه در ساحل جا برای پیدا کردن مکانی برای نشستن وجود دارد

موج‌سواری: عالی نیست، برای غواصی بهتر است

2. ساحل میریسا

ساحل میریسا - نارون اکوتور
ساحل میریسا

میریسا همه نوع مردم را جذب می کند، از موج سواران حرفه ای گرفته تا آفتاب گیرها. از میان تمام سواحل سریلانکا، ساحل میریسا شناخته شده ترین است. به خاطر موج‌سواری عالی، رستوران‌ها، بارها و غواصی بسیار معروف است.

این ساحل 2 کیلومتر امتداد دارد و در وسط، صخره بزرگی را خواهید دید. در سمت چپ صخره، بهترین نقطه را برای غواصی خواهید یافت. در سمت راست، موج سوارانی در هر سن را خواهید دید که از امواج شگفت انگیز لذت می برند.

از صخره طوطی (اگرچه طوطی پیدا نخواهید کرد!) هنگام بازدید از ساحل میریسا دیدن کنید. این صخره در مقابل ساحل قرار دارد و مناظر عالی از جنگل درخت نخل را به نمایش می گذارد. از آنجایی که صخره در دریا قرار دارد، باید در مورد زمان جزر و مد تحقیق کنید تا با خیال راحت از آن عبور کنید.

فصل مناسب: نوامبر تا آوریل و آگوست تا اکتبر

شلوغی: زیاد، صخره طوطی به ویژه در غروب آفتاب شلوغ است. توصیه می کنیم هنگام طلوع خورشید (اگر جزر و مد اجازه می دهد) بازدید کنید تا تجربه تماشای آرام تری داشته باشید.

موج سواری: موج سواری خوب در سمت راست صخره طوطی.

3. ساحل مخفی در میریسا

ساحل مخفی میریسا - نارون اکوتور

ساحل مخفی میریسا یکی از پنهان ترین سواحل سریلانکا و یک جواهر بکر است! اگرچه دیگر آنچنان مخفی به حساب نمی آید، اما یافتن آن کمی سخت تر است. این باعث می شود که بسیار آرام تر احساس شود.

آن را در کنار ساحل اصلی، با یک بار کوچک و یک خانم محلی که نارگیل می‌فروشد، خواهید یافت. رسیدن به آنجا به خودی خود کمی ماجراجویانه می باشد، زیرا باید یک مسیر شیب دار 2 کیلومتری را طی کنید (حدود 30 دقیقه از ساحل اصلی میریسا فاصله دارد).

بخوانید  هتل های سریلانکا

هنگامی که به آنجا برسید، می بینید که به سه ساحل کوچک تقسیم شده است. هر یک کمی متفاوت است و مکانی عالی برای غواصی و تماشای غروب خورشید است. اگر صبح زود به ساحل برسید، احتمالاً به تنهایی از این بهشت ​​اقیانوسی زیبا لذت خواهید برد!

فصل مناسب: نوامبر تا آوریل و اوت تا اکتبر

شلوغی: بعد از ظهر کمی شلوغ می شود اما اول صبح خالی از جمعیت است.

موج سواری: عالی نیست، برای پارو زدن در استخرهای سنگی و لذت بردن از غواصی بهتر است.

4. ساحل هیریکتیا در سریلانکا

ساحل هیریکتیا - نارون اکوتور

ساحل هیریکتیا که به آن ساحل هیری نیز می گویند، به خاطر موج هایش مشهور است. برخی می گویند که به سرعت در حال تبدیل شدن به بهشت ​​موج سواران سریلانکا است! به راحتی می توان فهمید که چرا خلیج نعل اسبی با جنگل انبوه درختان نخل و نزدیک به غذاخوری های مدرن که می توانید یک غذای خوشمزه میل کنید، بسیار محبوب است.

موج سواران از سرتاسر جهان به این نقطه جذب می شوند و حال و هوای موج سواری را با خود به ارمغان می آورند که در سرتاسر هیریکتیا قابل مشاهده است. بهترین کار در هیریکتیا این است که یک تخته اجاره کنید و با اندکی آموزش، به موج سواران بپیوندید.

بعد از اینکه از امواج هیریکتیا لذت بردید، به دیکولا بروید. جایی که می توانید تاب های ساحلی درخت نخل را برای لذت بردن در غروب آفتاب پیدا کنید.

فصل مناسب: نوامبر تا آوریل (برای موج های کوچکتر و مبتدی بهتر است) و آگوست تا اکتبر (امواج بزرگتر برای موج سواران حرفه ای تر)

بخوانید  معابد سریلانکا

شلوغی: کم، به خصوص با وجود موج سواران از اواسط صبح. طلوع آفتاب، خلوت ترین زمان است.

موج سواری: برای موج سواری عالی است و یکی از بهترین سواحل سریلانکا می باشد.

5. ساحل ترینکومالی

ساحل ترینکومالی - نارون اکوتور

ساحل ترینکومالی و ساحل نیلاولی کاملاً متفاوت از سایر سواحل سریلانکا هستند. این سواحل را تقریبا خالی از جمعیت خواهید یافت. همچنین گفتنی است که مناظر خیره کننده ای دارند.

ساحل ترینکومالی کمی شلوغ‌تر است، مملو از قایق‌های ماهیگیری سنتی و رنگارنگ و مردم محلی که تورهای خود را در کنار ساحل می‌اندازند. همچنین می‌توانید بارهای ساحلی فوق‌العاده‌ای را در اینجا پیدا کنید، جایی که می‌توانید روی تاب بنشینید و از بین بسیاری از کوکتل‌های رنگارنگ و خوشمزه انتخاب کنید.

ساحل نیلاولی ۱۰ دقیقه از ترینکومالی فاصله دارد. این ساحل یک امتداد طولانی و بی‌پایان از شن‌های سفید است که توسط آب کم‌عمق و کریستالی پوشیده شده است و از یک نقاشی زنده لذت خواهید برد! یک لحظه زمان متوقف می شود و می توانید گاوهایی را در ساحل تماشا کنید که پرسه می زنند، در حالی که هیچ کسی در ساحل مشاهده نمی شود.

برای غواصی، با قایق از ساحل نیلاولی به جزیره کبوتر بروید که ۱۰ دقیقه فاصله دارد. این جزیره بهشتی یکی از بهترین غواصی های سریلانکا را ارائه می دهد.

اگر از ماه مارس تا آگوست سفر می کنید، شانس این را خواهید داشت که دلفین ها و نهنگ ها را در طول مهاجرتشان ببینید.

فصل مناسب: فوریه تا آگوست

شلوغی: کم. اگر نقطه ای دورتر از ساحل نیلاولی را انتخاب کنید، ممکن است در تمام روز ساحلی خود هیچ موجودی به جز گاو و ماهی ها را نبینید!

موج سواری: برای موج سواری مناسب نیست، آب کم عمق و شفاف است، برای شنا و غواصی مناسب است.

منبع: SaltInOurHair

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *