تور ویتنام

narvan logo

سوغات سریلانکا

سوغات سریلانکا

سوغات سریلانکا - نارون اکوتور

فهرست مطالب

وقتی به سریلانکا سفر می کنید، عاشق آن خواهید شد و بعد از بازگشت به سرزمین مادری خود، همیشه احساس نوستالژی می کنید. اما می توانید یک تکه کوچک از جاذبه های گردشگری سریلانکا را با خود به خانه بیاورید. سوغات سریلانکا متنوع است؛ خواه یک جعبه شیرینی محلی باشد که نمی توانید از آن سیر شوید یا یک قطعه عتیقه نفیس، خاطرات مقصد مورد علاقه شما را زنده می کند.

می توانید آن را به عزیزان خود هدیه دهید و داستان های جذاب خود را در مورد این جزیره اشک شکل، در اقیانوس هند برای آنها تعریف کنید. اگر تا به حال سریلانکا سفر نکرده اید و علاقه مند به بازدید این کشور زیبا هستید، می توانید در تور سریلانکا شرکت کنید. در این مقاله تلاش کرده ایم بهترین سوغات سریلانکا را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین سوغات سریلانکا

چای سیلان

چای سیلان - نارون اکوتور

چه راهی بهتر از به اشتراک گذاشتن بهترین نوشیدنی جزیره برای نشان دادن اینکه به خانواده و دوستانتان اهمیت می دهید؟ چای سیلان مانند رگ حیات این کشور و بهترین سریلانکا است. چه بخواهید مقداری از این چای را برای بخواهید تا طعم آن را برای خود یادآوری کنید، چه طعم این دم نوش با طراوت را با عزیزانتان به اشتراک بگذارید، از انتخاب آن غافل نشوید.

سریلانکا مملو از فروشگاه های چای است. چای‌های ممتاز و ویژه‌ای مانند گلدن تیپ، نوک نقره‌ای، و پکوی نارنجی شکسته گلدار وجود دارد. وقتی صحبت از دمنوش ها می شود، می توانید طیف وسیعی از چای دم کرده دارچین، میوه های خشک، انواع چای سبز و همچنین ادویه های محلی را انتخاب کنید. اکثر آنها در در بسته بندی های زیبا عرضه می شوند که می توانید به سلیقه خود سوغاتی بگیرید.

بخوانید  هتل های کلمبو

ماسک محلی

ماسک بومی از سوغات سریلانکا - نارون اکوتور

بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ عامه سریلانکا، ماسک ها هستند که عنصری پویا از هویت فرهنگی این جزیره می باشد. هنگام گشت و گذار در امتداد آمبالانگودا، ماسک‌های زیبا را که در بسیاری از مغازه‌های کنار جاده به نمایش گذاشته شده‌اند، از دست ندهید.

صنعتگران محلی ماهر، در این شهر ساحلی به یک چوب ساده جان می بخشند و ماسک های عجیب و غریبی با جزئیات پیچیده ارائه می کنند. بیشتر هنرمندان محلی از قلم موی ظریفی که خود با موهای گربه درست می کنند، برای رنگ آمیزی ماسک استفاده می کنند. ماسک‌های سنتی شیطان که در رقص‌های محلی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اکنون به یک هنر تزئینی بزرگ تبدیل شده‌اند. اگر به دنبال یک سوغاتی رنگی و زیبا هستید، به سراغ ماسک مایورا ماهونا بروید؛ یک ماسک شگفت انگیز با الهام از طاووس.

لباس باتیک

لباس باتیک - نارون اکوتور

لباس باتیک یک سوغات سریلانکا با منشأ جاوه ای است که از نسل ها قبل به یادگار مانده است. هنگام سفر به اطراف سریلانکا، مردان محلی را با سارافون های باتیک و زنانی را با لباس های باتیک رنگین کمانی مشاهده می کنید. ساخت های باتیک ساخت دست هستند و هر قطعه ای که می بینید، با استفاده از پارچه های پنبه ای یا ابریشمی خالص ساخته شده است.

بخوانید  مراکز خرید کندی

نکته جالب در مورد باتیک این است که هیچ دو لباسی تکراری نیستند و طرح ها باهم متفاوتند. بنابراین، به جرات می توان گفت که باتیک تا حدودی شبیه لباس های مد سریلانکا است. شما همچنین می توانید یک تکه از وسایل تزئینی باتیک مانند نقاشی و آویزهای دیواری را با دستمال های شیک سریلانکایی تهیه کنید.

یاقوت کبود سیلان

یاقوت کبود سیلان - نارون اکوتور

اگر دوست دارید خاطرات سریلانکا را با جواهرات باشکوه به همراه خود بیاورید، هیچ گزینه ای بهتر از خرید یک یاقوت کبود سیلان نیست. خاک غنی راتناپورا که به «شهر جواهرات» نیز معروف است، انبوهی از سنگ‌های قیمتی را به ارمغان می‌آورد که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. طوری که در میان تمام سنگ های قیمتی سریلانکا، یاقوت کبود سیلان زیباترین و پرطرفدارترین است.

لازم به ذکر است که یاقوت کبود سنت ادوارد در صلیب مالت در بالای تاج سلطنتی ملکه فقید انگلیس از راتناپورا استخراج شده است. حتی بزرگترین یاقوت کبود جهان نیز بومی سریلانکا است؛ یعنی حلقه نامزدی باشکوه 18 قیراطی یاقوت کبود کیت میدلتون. بنابراین جواهرات یاقوت کبود یکی از بهترین سوغات سریلانکا می باشد.

بخوانید  جاهای دیدنی الا ؛ نگین سرسبز سریلانکا

مجسمه های فیل

مجسمه فیل - نارون اکوتور

فیل نمادی زیبا از کشور سریلانکا و همچنین یک گنج ملی است. اگرچه شما نمی توانید به معنای واقعی کلمه یک بچه فیل را با خود ببرید (این ایده ها بسیار وسوسه انگیز به نظر می رسند!)، اما می توانید یادگاری شگفت انگیز از سفر خود به کشور فیل ها را برای خود انتخاب کنید.

در میان مجموعه‌های مختلف محصولات کنده‌کاری شده روی چوب که در فروشگاه های خرده‌فروشی و عتیقه‌فروشی‌ها به فروش می‌رسند، مجسمه‌های فیل بیشترین طرفدار را دارند. از مجسمه‌های چوبی ساده گرفته تا مجسمه‌های نگین‌دار که تنوع زیادی دارد. از یکی از دهکده‌های محلی صنایع دستی یا فروشگاه‌های سوغاتی در کلمبو دیدن کنید که مملو از اشیاء هنری است و در فروشگاه‌ها گشت و گذار کنید تا یک مجسمه فیل زیبا انتخاب کنید.

سخن آخر

سوغات سریلانکا بسیار متنوع هستند. انواع سوغاتی ها را می توانید تهیه کنید اما در این مقاله سعی کردیم ۵ مورد از بهترین سوغاتی های سریلانکا را به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به این کشور زیبای آسیایی را دارید، حتما راهنمای سفر به سریلانکا را مطالعه کنید تا با این کشور آشنایی کافی داشته باشید. همچنین مطالعه درباره آب و هوای سریلانکا، به شما در برنامه ریزی برای سفر کمک خواهد کرد.

 

منبع: FabulousGateway

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *