تور ویتنام

آب و هوای سریلانکا

آب و هوای سریلانکا

آب و هوای سریلانکا - نارون اکوتور

فهرست مطالب

بهترین زمان سفر به سریلانکا بین دسامبر و اواسط آوریل است که به عنوان فصل اوج سفر در نظر گرفته می شود، اگرچه سریلانکا واقعاً یک مقصد تعطیلات در تمام طول سال است. آب و هوای سریلانکا به عنوان یک پارامتر مهم در سفر به این کشور در نظر گرفته می شود. می توانید برنامه سفر خود را از طریق تور سریلانکا، به نارون اکوتور بسپارید. برای بررسی آب و هوای سریلانکا و بهترین زمان سفر به هر کدام از جاذبه های گردشگری سریلانکا با ما همراه باشید.

بهترین زمان سفر به سریلانکا چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به سریلانکا - نارون اکوتور

بهترین زمان سفر به سریلانکا بین دسامبر و اواسط آوریل است که به عنوان فصل اوج سفر در نظر گرفته می شود، اگرچه سریلانکا واقعاً یک مقصد تعطیلات در تمام طول سال است.

آب و هوای سریلانکا در تمام طول سال نسبتاً ثابت است و مناطق ساحلی دارای میانگین دمای 25-30 درجه سانتیگراد و ارتفاعات به طور متوسط ​​15-18 درجه سانتیگراد هستند. اگر در فصل تابستان سفر می‌کنید و میخواهید هوای خشک و آفتابی  سواحل سریلانکا را ببینید، به سمت سواحل شرقی و مناطق شمالی بروید. زیرا در صورت سفر به سواحل غربی و جنوب غربی در تابستان، با بارش باران مواجه می شوید. از طرف دیگر، غرب و جنوب غربی این کشور، از شرایط آب و هوایی مطلوب در طول فصل زمستان برای سفر برخودار است که باران های موسمی به شرق و شمال می رسد.

آب و هوای سریلانکا

برخلاف بسیاری از مقاصد آسیایی دیگر، سریلانکا یکی از کشورهایی است که برای تمام طول سال می تواند یک مقصد مناسب باشد. فقط بستگی دارد که هدف شما، دیدن سریلانکا با چه آب و هوایی است؟ آفتابی یا بارانی؟ برای همین لازم است بدانید که در کدام ماه، چه جزیره ای در سریلانکا برای سفر مناسب شماست.

بخوانید  جاهای دیدنی الا ؛ نگین سرسبز سریلانکا

چه زمانی باید به سریلانکا سفر کرد؟

مانند بسیاری از مقاصد جنوب شرقی آسیا، از دسامبر تا اواسط آوریل فصل اوج بازدیدکنندگان درنظر گرفته می شود. اگر می خواهید در فصل خلوتی به سریلانکا سفر کنید، برای شما بهترین زمان سفر به سریلانکا، فصل های مقابل این فصل اوج است که مناطق مقابل سریلانکا، هوای آفتابی را تجربه می کنند.

فصل باران های موسمی سریلانکا

بدون شک، نقطه شروع هنگام برنامه ریزی سفر خود به سریلانکا، اطلاع از فصل موسمی در این کشور است.

کلمبو و سواحل غربی (بنتوتا، کلمبو، نگومبو، کالپیتیا)

بادهای موسمی جنوب غربی بین ماه های مه و سپتامبر باران را به جنوب غربی سریلانکا می آورد، در حالی که فصل خشک در این منطقه از دسامبر تا مارس ادامه دارد.

با توجه به آب و هوای ساحل غربی که توسط بادهای موسمی جنوب غربی کنترل می شود، بهترین آب و هوا بین اواخر نوامبر و آوریل پیش بینی می شود. میانگین دما در سراسر کشور به ندرت به زیر 30 درجه سانتیگراد می رسد، اما در زمان های خاص و بارش زیاد و شرایط طوفانی، باید مناطق دیگری را برای سفر انتخاب کنید.

میزان بارندگی بین ژوئن و سپتامبر به بالاترین حد خود می رسد، اگرچه آگوست اغلب با بارندگی بسیار کمتر استثنا است.

بخوانید  بوتانیکال گاردن های سریلانکا

مناطق سواحل جنوبی (گاله، ولیگاما، میریسا، تانگاله، پارک ملی یالا)

سواحل در مناطق جنوب غربی، نزدیک به گاله، الگوهای آب و هوایی مشابهی را با سواحل غربی تجربه می کنند و بهترین آب و هوا بین اواخر نوامبر و آوریل پیش بینی می شود. در سواحل جنوبی مانند بسیاری از مناطق سریلانکا، سپتامبر و اکتبر می‌تواند باران شدیدتری را تجربه کند؛ اگرچه تا نوامبر دوباره آسمان آفتابی می شود و تا ماه می هوای خوبی پیش‌بینی می‌شود.

سواحل شرقی (پاسه‌کودا، ترینکومالی، خلیج آرگوا باتیکوالا، نیلاولی، کوچاولی)

در سواحل شرقی سریلانکا، بهترین آب و هوا از آوریل تا سپتامبر است و بارش های موسمی از اکتبر تا ژانویه اتفاق می افتد.

در حال حاضر، زیرساخت ها و توسعه استراحتگاه در این مناطق، ایده آل نیست، اما با وجود افزایش سفرها به سریلانکا، مجموعه ای از هتل های لوکس در سال های آینده تکمیل خواهد شد. اگر از اقامتگاه های اولیه ساحلی راضی هستید، تابستان در سواحل شرقی، فرصتی استثنایی برای لذت بردن از برخی از سواحل کمتر توسعه یافته آسیا می باشد.

مثلث فرهنگی (دامبولا، سیگیریا، آنوراداپورا)

بسیاری از جاذبه های فرهنگی سریلانکا، از جمله سایت های یونسکو شامل دامبولا، آنورادپورا و سیگیریا در این “منطقه خشک” قرار دارند. گذشته از بارندگی زیاد در ماه های نوامبر و دسامبر، شرایط نسبتاً خشک در طول سال پایدار است؛ اگرچه بازدیدکنندگان در ماه های ژوئن و ژوئیه ممکن است بادهای گرم و شدیدی را تجربه کنند که به جلوگیری از بادهای موسمی جنوب غربی کمک می کند.

بخوانید  مراکز خرید کندی

کندی و مزارع چای (کندی، الا، نووارا الیا، هاپوتال، هاتون، قله آدام)

کندی در ارتفاع بسیار پایین‌تری نسبت به «مزارع چای» قرار دارد و به همین دلیل، می‌توان انتظار داشت که از دماهای بالاتر و بارندگی کمتری نسبت به تپه‌های جنوبی برخوردار باشد. اگر از کندی به مثلث فرهنگی سفر کنید، اختلاف ارتفاع ۷۰۰ متری را تجربه کرده و کاهش دما را احساس خواهید کرد.

آب و هوا در مناطق مزارع چای که در ارتفاع نزدیک به 2000 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد، بسیار خنک تر از سایر نقاط سریلانکا است.

برنامه ریزی برای سفر به سریلانکا

برنامه ریزی برای سفر به سریلانکا، به آب و هوای این کشور بستگی دارد اما بهتر است هنگام برنامه ریزی خود علاوه بر آب و هوا، مجموعه ای از عناصر دیگر مانند تعطیلات خود، برنامه تورها و … را در نظر بگیرید و راهنمای سفر به سریلانکا را حتما مطالعه نمایید. چون به طور کلی زمانی که باران می بارد، غیرمعمول است که باران در تمام طول روز ادامه داشته باشد و اغلب با بارش های کوتاه و تند پایان می یابد. برای برنامه ریزی سفر خود، پارامتر آب و هوای سریلانکا را طبق مواردی که در طول مقاله گفتیم، در نظر بگیرید تا مطابق تعطیلات خود، بهترین آب و هوا را در مناطق مناسب سریلانکا تجربه کنید.

منبع: SelectiveAsia

امتیاز دهید :

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *