تور ویتنام

جاذبه های گردشگری تانزانیا

جاذبه های گردشگری تانزانیا

فهرست مطالب

جاذبه های گردشگری تانزانیا از قله‌های برفی بلند کلیمانجارو و کوه مرو گرفته تا جزیره زنگبار و پمبا در اقیانوس هند، تنوع بالایی دارد. بسیاری از بهترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری آفریقا در تانزانیا یافت می شوند و تنوع و زیبایی آنها بی نظیر است.

شامپانزه هایی که برای همه عادی شده اند، مهاجرت بزرگ حیات وحش سرنگتی، گرازهای غول پیکر تارانگیره و کوسه‌ نهنگ هایی که در جزیره مافیا شنا می‌کنند. این کشور واقعاً یک مقصد سفر آفریقایی متنوع و فریبنده است که در تور تانزانیا نارون اکوتور می توانید بازدید از جاذبه های گردشگری تانزانیا را تجربه کنید. همچنین تور دیگری با عنوان تور تانزانیا، کلیمانجارو و زنگبار تدارک دیده ایم که می توانید علاوه بر طبیعت گردی، ترکینگ کوه کلیمانجارو را نیز تجربه کنید.

 

جاذبه های گردشگری تانزانیا

انتخاب تنها 10 جاذبه شگفت انگیز که باید حتما ببینید، دشوار است اما سعی کرده ایم بی نظیرترین جاذبه های گردشگری تانزانیا را در اختیار شما قرار دهیم.

 

1. پارک ملی سرنگتی

اولین انتخاب ما پارک ملی سرنگتی است که یکی از محبوب ترین مناطق حفاظت شده در سراسر آفریقا همراه با پارک ملی ماسای مارا در کنیا می باشد. این منطقه با وسعت 14763 کیلومتر مربع و 50 درصد از اکوسیستم وسیع‌تر سرنگتی-مارا، یک منطقه حیات وحش دیدنی است.

مناظر هیجان انگیز تحت سلطه علفزارهای وسیع ساوانا و پر از اقاقیاهای مسطح متمایز و درختان بالانیت، این منظره را به زیباترین منظره در تمام آفریقا تبدیل کرده است. 1.5 میلیون حیوان وحشی، سیصد هزار گورخر و چهارصد هزار غزال و یک منظره حیات وحش بی نظیر خواهید داشت.

پارک ملی سرنگتی از بهترین جاذبه های گردشگری تانزانیا - نارون اکوتور
 صحنه ای بی نظیر از حیات وحش متنوع سرنگتی در یک قاب

سرنگتی و منطقه حفاظت شده اطراف آن طیف گسترده ای از اقامتگاه ها و تجربیات سافاری را متناسب با انواع بودجه ها ارائه می دهند.

 

2. دهانه نگورونگورو

در مجاورت جنوب شرقی پارک ملی سرنگتی، منطقه حفاظت شده گسترده انگورونگورو قرار دارد. دهانه منحصر به فرد نگوروگورو توسط دیوارهای آتشفشانی مرتفع از هر طرف احاطه شده و دارای حیات وحش شگفت انگیز است. کاوش در آن به مثابه این است که در حال رانندگی در یک باغ وحش باشید. فقط مناظر دهانه اطراف به طرز شگفت انگیزی چشمگیر است. بیشتر بازدیدکنندگان فقط دهانه آتشفشان را می‌بینند، اما افراد ماجراجو، انبوهی از سافاری‌ها را پشت سر می‌گذارند تا منطقه حفاظت‌شده وسیع‌تری را که شامل با حیوانات وحشی و دامداران ماسایی است، کاوش کنند.

بخوانید  بهترین سواحل زنگبار کدام ها هستند؟
دهانه نگورونگورو در تانزانیا - نارون اکوتور
استراحتگاهی با چشم انداز شگفت انگیز به دهانه نگورونگورو

در این منطقه حفاظت‌شده، تنگه وسیع اولدوپای که اولووای نیز نامیده می شود، یک مکان باستان‌شناسی است که توسط خانواده لیکی به دلیل داشتن برخی از مهم‌ترین فسیل‌های انسان‌نمای قاره مشهور شده است. اگر در ماه هایی غیر از ژوئن تا سپتامبر بازدید کنید که اوج سافاری ها است، عاشق دهانه نگورونگورو خواهید شد که مملو از حیوانات وحشی و مناظر مسحورکننده می باشد.

 

3. کوه کلیمانجارو

معنی نام کلیمانجارو یک رمز و راز است و تصور می شود به معنای “کوه نور” یا “کوه عظمت” باشد. کوه کلیمانجارو با ارتفاع 5895 متر بلندترین قله در قاره آفریقا و بلندترین کوه مستقل روی زمین است و به عنوان یکی از قلل هفتگانه موسوم به هفت قله می باشد. کلیمانجارو بدون شک یکی از باشکوه ترین جاذبه های گردشگری تانزانیا و کل آفریقا است که در انزوای باشکوه از پای دشت ها سر بر آورده و اوج گرفته است. این کوه آتشفشانی تقریباً در خط استوا قرار دارد و با قله پوشیده از برف خودنمایی می کند.

پشیمان خواهید شد اگر به تانزانیا بیایید و مدتی را برای قدردانی از این کوه بزرگ قدیمی که بام آفریقا می باشد، صرف نکنید. می‌توانید از دامنه‌های افسانه‌ای آن به امید ایستادن بر فراز قله اوهوروپیک به عنوان یکی از سه قله اصلی کلیمانجارو و مرتفع‌ترین نقطه قاره آفریقا بالا بروید یا به سادگی به عظمت آن خیره شوید و از آن عکس بگیرید.

کوه کلیمانجارو - نارون اکوتور

4. پارک ملی نیرره یا سلوس

پارک ملی نیرره یا سلوس با مساحت پنجاه هزار کیلومتر مربع که توسط رودخانه پر از کروکودیل روفیجی تقسیم شده و محل دره مشهور جهانی استیگلر است، مقصدی کم نظیر برای سافاری در شرق آفریقا است. علیرغم شکار غیرقانونی و چالش‌های توسعه آبی، هنوز به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری تانزانیا در جنوب، شناخته می شود. اگرچه شکار غیرقانونی گله‌های فیل اوضاع نیرره را کمی آشفته کرد، اما هنوز از حدود شانزده هزار مورد از این غول‌های خاکستری و همچنین جمعیت فراوان سگ‌های وحشی میزبانی می‌کند.

بخوانید  بام آفریقا کجاست؟ | کلیمانجارو بلندترین کوه آفریقا
پارک ملی نیرره - نارون اکوتور
فیل های خاکستری پارک ملی نیرره

5. پارک ملی رواها

یکی از بزرگترین پارک های ملی در شرق آفریقا، پارک ملی رواها با مساحت 20226 کیلومتر مربع می باشد که کمتر کسی در خارج از تانزانیا آن را می شناسد. با این حال، با حدود 10 درصد از کل شیرهای وحشی در آفریقا، قطعاً ارزش آن را دارد که در سفر به تانزانیا بازدید شود. مناظر زیبای پر از درختان بائوباب غول‌پیکر، فیل‌ها و کودوهای بزرگ (گوزن های آفریقایی) دلایل مناسبی هستند تا رواها را نیز در برنامه سافاری حیات وحش خود قرار دهید.

پارک ملی رواها - نارون اکوتور
درختان بائوباب پارک ملی رواها

6. پارک ملی کاتاوی

پارک ملی وحشی و دورافتاده کاتاوی یکی از بکرترین و دست نخورده ترین دشت های تانزانیا با مناظر شگفت انگیز و حیات وحش غنی است. دسترسی به این پارک با مساحت 4471 کیلومتر مربعی دشوار است و بنابراین بازدید از آن نسبتاً پرهزینه خواهد بود. در نتیجه، افراد کمی برای آمدن به اینجا برنامه ریزی می کنند.

پارک ملی کاتاوی - نارون اکوتور
پارک ملی کاتاوی

در حالی که پارک ملی سرنگتی محبوب ممکن است در یک سال 125000 بازدیدکننده داشته باشد، کاتاوی چنین محبوبیتی را ندارد. اینجا در بهترین حالت آفریقای وحشی است و به شرط داشتن زمان و بودجه، پارکی است که ارزش کاوش را دارد.

 

7. کوه های ماهاله

کوه‌های ماهاله که در خط ساحلی دریاچه تانگانیکا با کوه‌های جنگلی برآمده از ساحل دریاچه قرار دارند، دارای مناظر خیره‌کننده و شامپانزه‌های خوگرفته است. قله پوشیده از مه کوه نکونگوه در پس‌زمینه خودنمایی می کند و آب‌های شفاف دریاچه تانگانیکا در کنار سواحل شنی سفید قرار گرفته است.

کوه های ماهاله - نارون اکوتور
چشم انداز زیبا به کوه های مه آلود ماهاله

پارک ملی کوه ماهاله 1613 کیلومتر مربع وسعت دارد و بسیاری به خاطر عدم دسترسی به جاده و دورافتاده بودن پارک، سافاری آن را جذاب ترین سافاری تانزانیا می دانند.

 

8. جزیره زنگبار

جزیره زنگبار که دارای یک پادشاهی عجیب و غریب از تاجران سابق برده و ماهیگیران است که خود را به عنوان یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری تانزانیا در دل توریست ها جا داده است. این جزیره، فرهنگ و تاریخ خود را در شهر سنگی به گردشگران ارائه می کند. سواحل ماسه‌ای سفید و نخل‌های نارگیلی که به آرامی در نسیم کنار دریا تاب می‌خورند، تضاد زیبایی است. اما دقیقا همین تنوع است که سواحل زنگبار را به جزیره ای جذاب و متنوع و مقصدی رویایی برای استراحت تبدیل می کند.

بخوانید  شیرازی های زنگبار
جزیره منمبا از لوکس ترین جاذبه های گردشگری تانزانیا - نارون اکوتور
استراحتگاهی در جزیره منمبا

برای کسانی که بودجه هنگفتی می خواهند در نظر بگیرند، هیچ چیز بهتر از جزیره منحصر به فرد منمبا در شمال شرقی زنگبار نیست. منمبا با یک اقامتگاه سوپرلوکس، اوج شکوه این جزیره گرمسیری است. همچنین مجموعه ای از حدود 800 هتل، استراحتگاه ساحلی، مهمانخانه و سایر گزینه های اقامتی را برای انواع بودجه ها ارائه می دهد.

 

9. پمبا

اگر وجود صدها هتل و هزاران گردشگر مطابق میل شما نیست، سفر به جزیره پمبا گزینه ای عالی برای شما می باشد. این جزیره یک جامعه ماهیگیری پر رونق است و عجیب این که از برای اهداف گردشگری توسعه چندانی نیافته.

تنها تعداد انگشت شماری از هتل های توریستی برای انتخاب وجود دارد که تعدادی از آنها در شمال جزیره قرار دارند. سوئیت Manta Resort که در زیر آب قرار دارد، ممکن است منحصر به فرد ترین مکانی باشد که می توانید برای گذراندن یک شب انتخاب کنید. اما استراحتگاه ساده Emerald Bay در جنوب جزیره نیز یک گزینه مناسب می باشد.

سوئیت Manta Resort در جزیره پمبا - نارون اکوتور
سوئیت Manta Resort در جزیره پمبا

غذاهای دریایی لذیذی که در فضای باز سرو می‌شوند و سفرهای دریایی روزانه با قایق به سواحل شنی بکر در وسط اقیانوس بدون نیاز به بودجه آنچنان زیاد، می توانند برای مسافرانی که از شلوغی فراری اند، بسیار دلربا جلوه کنند.

 

10. جزیره مافیا

جزیره مافیا یک جزیره منحصر به فرد است که دست کمی از زنگبار ندارد و دارای تعداد زیادی نارگیل در سواحل است. جزیره مافیا سواحل فوق‌العاده ای دارد و جنگل‌های حرا و پارک دریایی آن تضمین می‌کند که یک تجربه بی نظیری از اقیانوس ها خواهید داشت. همچنین سافاری زیر آب در این جزیره بسیار لذت بخش تر غواصی در زنگبار یا پمبا است. جزیره مافیا نسبتا دسترسی دشواری دارد و برای گردشگران عاشق ماجراجویی و علاقه مندان غواصی یک انتخاب بی نظیر خواهد بود.

غواصی در جزیره مافیا - نارون اکوتور
غواصی در جزیره مافیا

دوست دارید از کدام یک از جاذبه های گردشگری تانزانیا دیدن کنید؟ آیا تجربه سفر به تانزانیا را داشته اید؟ دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

امتیاز دهید :

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *