تور ویتنام

narvan logo

جاذبه های گردشگری تفلیس

جاذبه های گردشگری تفلیس

جاذبه های گردشگری تفلیس - نارون اکوتور

فهرست مطالب

آیا در حال برنامه ریزی برای سفر به گرجستان هستید؟ از کدام یک از جاذبه های گردشگری تفلیس می خواهید دیدن کنید؟ این مقاله راهنمای بزرگ فعایت های مورد علاقه شما در تفلیس خواهد بود. از جمله فعالیت های رایگان، جاذبه های غیر معمول و منحصر به فرد و تجربیات عجیب که در این مقاله جمع آوری شده است.

تفلیس شهری است که با جاذبه هایش شما را به سمت خود می کشاند و به آرامی جای خود را در قلبتان باز می کند. برای شناخت جاذبه های گردشگری تفلیس ، شهری سنتی را در نظر بگیرید که دارای وقایع عجیب و مکان های بسیار دیدنی و جذاب است. در تور گرجستان نارون اکوتور شهرگردی در تفلیس یکی از برنامه های تور خواهد بود.

 

جاذبه های گردشگری تفلیس

اگر قصد سفر به گرجستان را دارید، اولین مقصد شما شهر تفلیس پایتخت گرجستان خواهد بود. قبل از این که از تفلیس خارج شوید و از جاذبه های گردشگری گرجستان دیدن کنید، حداقل دو روز را به این شهر اختصاص دهید و از جاذبه های گردشگری تفلیس دیدن کنید. همچنین از مراکز خرید تفلیس می توانید خرید کنید. شب ها را از دست ندهید که جاهای دیدنی تفلیس در شب زیبا هستند و سوغاتی هایی را از این شهر تهیه کنید.

قلعه ناریکالا

قلعه ناریکالا - نارون اکوتور
قلعه ناریکالا بر فراز تپه

تفلیس شهری است قدیمی که داری کافه‌ها و رستوران‌هایی است که در خیابان‌های باریک و پر از جذابیت هستند. هنگام سرگردانی در مرکز قدیمی این شهر، نگاهی اجمالی به قلعه ناریکالا بیندازید. ناریکالا یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری گرجستان است یک قلعه باشکوه که در میان بافت قدیمی رنگارنگ قرار دارد که جواهر شهر تفلیس می باشد.

پارک متاتسمیندا

پارک متاتسمیندا - نارون اکوتور
پارک متاتسمیندا

پارک متاتسمیندا در بالای کوهی به همین نام قرار دارد و مشرف به تفلیس است و دارای یک چرخ فلک، سرسره های آبی، یک ترن هوایی و یک چرخ و فلک بزرگ است. اینجا یک مکان عالی در محله ای است که می توانید یک روز خوب را با خانواده یا دوستان سپری کنید. همچنین یک رودخانه ترتل نیز در بالای کوه متاتسمیندا قرار دارد که بسیار دیدنی است.

تله کابین تفلیس

تله کابین تفلیس - نارون اکوتور
تله کابین تفلیس

تله کابین تفلیس در سال 2012 تاسیس شد و پارک رایک را در ساحل چپ رودخانه متکواری به قلعه ناریکالا متصل می کند. در حالی که تله کابین شما را به بالای تپه سولولاکی می رساند، می توانید مناظر 360 درجه جذاب از مناطق شهر را داشته باشید.

بخوانید  کوه های قفقاز کجا هستند؟

کلیسای جامع تثلیث

کلیسای تثلیث تفلیس - نارون اکوتور
کلیسای تثلیث مقدس

بلندترین کلیسای تفلیس، کلیسای جامع تثلیث مقدس می باشد و یکی از ویژگی‌های غیرقابل چشم پوشی از افق تفلیس است: گنبد طلایی این کلیسا از تپه الیا بیرون آمده و تقریباً از هر نقطه شهر قابل مشاهده است. این ساختار خیره‌کننده بخشی از مجموعه‌ای است که شامل یک صومعه، مدرسه الهیات و نه کلیسای کوچک (از جمله پنج زیرزمینی) است.

موزه ملی گرجستان

موزه ملی گرجستان - نارون اکوتور
بخش تنوع زیستی در قفقاز در موزه ملی گرجستان

شهر تفلیس دارای تاریخ غنی است اما مسافرانی که به دنبال درک عمیق‌تری از گذشته پویای این کشور هستند، باید از موزه ملی گرجستان بازدید کنند؛ جایی که گالری‌های چشمگیر با هنر و مصنوعات مختلف در کنار هم قرار گرفته‌اند. تفلیس جایی است که تاریخ ملتش به 8 هزار سال قبل از میلاد می رسد.

نمایشگاه خزانه در زیرزمین موزه جواهراتی را نشان می دهد که قدمت آنها به بیش از 2000 سال قبل می رسد. بخش اسلحه خانه، سلاح های جنگ جهانی دوم را به نمایش می گذارد. اگرچه موزه از نظر استانداردهای بین‌المللی کوچک است اما هزاران سال تاریخ را در فضایی فشرده گنجانده است.

 

جاهای دیدنی تفلیس در شب

شب های تفلیس بسیار زیبا هستند و در اینجا جاهای دیدنی تفلیس در شب را بررسی می کنیم که می توانید این فعالیت ها را در یک شب به یاد ماندنی در تفلیس انجام دهید.

پل صلح

پل صلح - نارون اکوتور
پل صلح در شب

پل صلح بر روی رودخانه متکواری در تفلیس و بین پل متخی و باراتاشویلی قرار دارد. این پل خیابان های Erekle II و Rike را به هم متصل می کند. پل صلح به یکی از نمادهای تفلیس تبدیل شده است. این پل شیشه ای به خصوص در شب که نورها در آب منعکس می شوند زیباست. در نزدیکی پل صلح، پارک رایک قرار دارد که مجهز به وسایل تفریحی و مناسب برای پیاده‌روی و استراحت است. از اینجا نیز می توانید با تله کابین از ناریکالا دیدن کنید و از مناظر فوق العاده شهر از بالا لذت ببرید. قلعه ناریکالا، برج تفلیس و کاخ ریاست جمهوری از روی پل کاملاً قابل مشاهده است.

خوردن قهوه داخل کارخانه خیاطی شوروی سابق

هاستل فابریکا - نارون اکوتور
هاستل فابریکا

فرش‌های رنگارنگ و گیاهان با برگ های زیبا در کارخانه خیاطی شوروی سابق، مکانی محبوب برای بازدید در تفلیس است. تفلیسی ها در گرفتن ساختمان های رها شده و به هم ریخته و  تبدیل آن ها به فضاهای عمومی کاربردی و زیبا مهارت دارند. یکی از این کارخانه های خیاطی به یک هتل تبدیل شده است و دارای یک استخر عمومی است که اکنون به یک گالری هنری تبدیل شده است.

بخوانید  جاذبه های گردشگری گرجستان

نمای بیرونی کارخانه خیاطی یک بوم نقاشی برای هنر خیابانی است. در داخل، طبقه همکف شبیه یک اتاق پذیرایی بزرگ و پر نور است که با یک کافه رستوران، مبل های ناهماهنگ و ده ها فرش قفقازی رنگارنگ تکمیل شده است.

بازار شبانه روزی دستفروشی

یک بازار دستفروشی در تفلیس وجود دارد که مخصوص دوستداران عتیقه جات است. بازار زیر یک پل دایر شده و شبانه روز باز است. از نقاشی، مبلمان عتیقه، وینیل قدیمی گرفته تا مجسمه های کوچک مذهبی یا حتی جواهرات. مطمئنا چیزی برای خرید پیدا خواهید کرد! اطمینان حاصل کنید که قبل از هر نوع خرید، سرتان را کلاه نرود! برای خرید اجناس خیلی گران قیمت در این جا هزینه نکنید.

مزه کردن شراب در یک مکان زیبا

گرجستان به خود می بالد که اولین شراب های جهان – 8000 سال پیش – را در خود جای داده است و هنوز هم شراب هایی را با تکنیک باستانی کووری تولید می کند. کووری ظروف سفالی بزرگی است که برای شراب چند ساله استفاده می شود. در مقابل، بیشتر کشورهای اروپایی تولید کننده شراب از بشکه بلوط استفاده می کنند. این تکنیک طعم بسیار خاصی به شراب می دهد که نوشیدن آن را راحت تر و دلچسب تر می کند.

بهترین مکان برای چشیدن برخی از بهترین شراب‌های گرجستان در رستوران و بار شراب شوخمان است؛ جایی که توصیه می‌کنیم شراب‌های «شوچمن» و «وینوترا» را که مستقیماً از قلعه شوخمان می‌آیند، امتحان کنید.

 

مراکز خرید تفلیس:

در این بخش از جاذبه های گردشگری تفلیس به مهمترین مراکز خرید تفلیس می پردازیم. اگر علاقه مند به خرید هستید و دوست دارید وارد هر شهری که می شوید، حتما سری به مراکز خرید بزنید و کلی خرید کنید، با این بخش همراه باشید.

مرکز خرید مرانی

مرکز خرید مرانی - نارون اکوتور
فضای بیرونی مرکز خرید مرانی

مرکز خرید مرانی یک گالری خرید دارای بوتیک های زیاد در قلب تفلیس است. اینجا یکی از جذاب ترین مراکز خرید تفلیس است که جذب آن خواهید شد. لباس شب جمعه خود را در زارا تهیه کنید، کت و شلوار در Massimo Dutti بپوشید، فضایی رمانتیک با شمعی از Fresh Line درست کنید، آرایش خود را در MAC انجام دهید، فرزندان خود را با بازی های Pepela خوشحال کنید و خانه زیبای خود را با دکور Coincasa تزئین کنید.

بخوانید  جاذبه های گردشگری باتومی

ایست پوینت

مرکز خرید ایست پوینت - نارون اکوتور
معماری مرکز خرید ایست پوینت

پس از 12 دقیقه رانندگی از مرکز شهر و ورود به مرکز خرید ایست پوینت، دنیایی جدید در مقابل شما باز می شود. مرکز خرید و سرگرمی عالی، جایی که شما و خانواده‌ یا دوستانتان می‌توانید به اعماق صنعت مد و قلب دنیای سرگرمی شیرجه بزنید. به خاطر معماری نوآورانه، ترکیب برند مناسب، پیشنهادات منحصر به فرد و مشتری مداری بی نظیر، توصیه می کنیم به ایست پوینت سری بزنید.

مرکز خرید تفلیس مال 

تفلیس مال، جزو بهترین مراکز خرید تفلیس است. اینجا اولین و بزرگترین مرکز تجاری و تفریحی منحصر به فرد در قفقاز جنوبی است که استانداردهای شناخته شده جهانی را برآورده می کند. این مرکز مدرن، ترکیبی از فعالیت های تفریحی، مراکز خرید و سرگرمی است. تفلیس مال، معماری نوآورانه و از نظر زیست محیطی، مکانی سبز را ارائه می دهد. کانسپت معماری آن هم معاصر و هم مناسب با محیط اطرافش است و فرهنگ و خواسته های معاصر گرجستان را منعکس می کند. تفلیس مال که به مرکز شهر دسترسی مناسب دارد، یک تجربه جدید و هیجان انگیز را برای ساکنان و گردشگران گرجستان فراهم می کند و طیف گسترده ای از برند های معروف و بین المللی را ارائه می دهد.

 

سوغاتی های تفلیس

سوغاتی های تفلیس در نوع خود خاص هستند. هر گردشگری که از گرجستان دیدن می کند، یک سوغاتی از تفلیس بهتر است تهیه کند. پنیر، مربا و ادویه جات از سوغاتی های نوع خوراکی شهر تفلیس هستند که می توانید تهیه کنید. یکی دیگر از سوغاتی های تفلیس شال پشمی است که می توانید بخرید. زیورآلات و رومیزی نیز جزو سوغاتی های تفلیس هستند که هر گردشگر تفلیس و گرجستان می تواند یکی از این سوغاتی ها را تهیه کند.

 

کدام یک از جاذبه های گردشگری تفلیس را بیشتر دوست داشتید؟ آیا تجربه سفر به تفلیس را دارید؟ دیدگاه ها و تجربیات خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *