تور ویتنام

narvan logo

مهاجرت بزرگ آفریقا

مهاجرت بزرگ آفریقا

مهاجرت بزرگ - نارون اکوتور

فهرست مطالب

مهاجرت بزرگ یکی از اساسی ترین تجربیات حیات وحش در جهان است. مهاجرت سالانه بزرگ به آفریقا رویدادی متفاوت از هر رویداد دیگری است. میلیون‌ها گورخر، کل یالدار و دیگر گونه‌های بز کوهی هر ساله سفری باورنکردنی را در تانزانیا و کنیا انجام می‌دهند و در این رویداد عظیم، حیوانات مهاجر در مسیر با کوروکودیل ها، شیر ها و پلنگ ها مواجه می شوند. دیدن چنین رویدادی در زادگاه بشریت یک تجربه بی نظیر است که هرگز نمی توان آن را در تصاویر یا کلمات به تصویر کشید.

 

مهاجرت بزرگ

مهاجرت بزرگ آفریقا - نارون اکوتور

مهاجرت بزرگ رویداد جابجایی میلیون ها جانور در شرق آفریقا و بزرگترین مهاجرت پستانداران خشکی در جهان است. مکان هایی که در آن، این مهاجرت اتفاق می افتد، برخی از نفس گیرترین اکوسیستم های روی زمین را شامل می شود. از جمله معروف ترین ذخیره گاه قاره آفریقا «پارک ملی سرنگتی».

این مهاجرت زنجیره بی پایانی است که در آن دایره زندگی به خالص ترین شکل نشان داده می شود. مانند یک حرکت در جهت عقربه های ساعت، جریان ظاهرا بی پایانی از حیوانات که در جستجوی آب و غذا از منظره آفریقا عبور می کنند. بدون اینکه گذر زمان را لمس کنند. اینکه چه زمانی راه افتاده اند و چه زمانی رسیده اند.

این مهاجرت که در آن حیوانات نه تنها باید برای زنده ماندن غذا پیدا کنند، بلکه باید نسل های بعدی را نیز به دنیا بیاورند که مهاجرت سالانه را زنده نگه می دارند. این یک بازی کلاسیک برای بقای بهترین ها است و رقبای آن برخی از باشکوه ترین و انعطاف پذیرترین موجوداتی هستند که آفریقا تا به حال به خود دیده است.

بخوانید  سافاری چیست؟

 

نقشه مهاجرت بزرگ آفریقا

نقشه مهاجرت بزرگ آفریقا - نارون اکوتور
نقشه مهاجرت بزرگ آفریقا

 

بهترین مکان ها برای مشاهده مهاجرت بزرگ آفریقا

بهترین مکان ها برای مشاهده مهاجرت بزرگ آفریقا - نارون اکوتور
بهترین مکان ها برای مشاهده مهاجرت بزرگ آفریقا

یافتن بهترین مکان ها برای مشاهده مهاجرت بزرگ آفریقا کار دشواری است. این رویداد عظیم با هر رویداد طبیعی دیگری که می توانید در سایر نقاط جهان پیدا کنید متفاوت است. برنامه های غیرقابل پیش بینی سفر و مکان های دقیق به طور مداوم در حال تغییر با توجه به شرایط فعلی هستند.

وجود باران یک عنصر کلیدی است که تعیین می کند گله ها کجا و چه زمانی در کجا باشند. تنها چیزی که می توانید از آن مطمئن باشید، این واقعیت است که این رویداد در سراسر تانزانیا و کنیا برگزار می شود اما بیایید نگاهی به برخی از پارک‌های ملی و ذخیره‌گاه‌های شرق آفریقا بیندازیم که بهترین فرصت را برای دیدن این رویداد طبیعی فراهم می‌کنند:

منطقه حفاظت شده آنگورونگورو (تانزانیا)

منطقه حفاظت شده آنگورونگورو در شمال تانزانیا قرار دارد و در فصل تولیدمثل محل پرورش حیات وحش و گورخرهای تازه متولد شده است. یکی از هیجان های بازدید از منطقه آنگورونگورو که دارای طعمه های جوان زیاد است، این است که احتمال مشاهده مستند راز بقای طبیعی بالا است و می توانید حمله شیرها، پلنگ ها و … را به طعمه ها تماشا کنید.

پارک ملی سرنگتی (تانزانیا)

پارک ملی سرنگتی در تانزانیا قطعا یکی از بهترین مکان ها برای مشاهده مهاجرت بزرگ است؛ زیرا گله های بزرگی از کل های یالدار و گورخرها شروع به گردهم آیی و حرکت می کنند. رودخانه، سدی باشکوه ایجاد می کند که حیوانات باید شجاعت عبور از آن را داشته باشند. در اینجا نیز کل های یالدار شروع به جفت گیری می کنند و که از دست دادن جمعیت را در هنگام مهاجرت جبران می کند.

بخوانید  جاهای دیدنی ازبکستان

رودخانه مارا (تانزانیا و کنیا)

حیواناتی که در مسیر عبور از رودخانه گرومتی جان سالم به در می برند، اکنون با چالش های وحشتناک تری روبرو می شوند. عبور از رودخانه متلاطم مارا به آنها امکان دسترسی به مراتع حاصلخیز پارک ملی ماسای مارا را می دهد. اما خطر حملات کروکودیل در اینجا به طور قابل توجهی افزایش می یابد و اغلب باعث وحشت جدی در بین گله ها می شود. این امر رودخانه مارا را به مکانی عالی برای تماشای حملات دراماتیک و همچنین گله های پیروز که موفق به عبور ایمن می شوند، تبدیل می کند.

پارک ملی ماسای مارا (کنیا)

حیواناتی که به مراتع ماسای مارا می رسند، حال می‌توانند قبل از بازگشت به آنگورونگورو برای زایمان دوباره، وزن خود را افزایش دهند. اما آنها همچنین با یکی از بالاترین تراکم شیرها در شرق آفریقا روبرو هستند. بازماندگان چند ماه دیگر راه خود را به سمت جنوب خواهند رفت و گربه سانان بزرگی را که برای دفاع از قلمرو و بقای خود شکار می کنند، پشت سر خواهند گذاشت. ماسای مارا فیل ها و زرافه ها و همچنین گونه های کمیاب تری را نیز به خود می بیند.

 

زمان مهاجرت بزرگ

زمان مهاجرت بزرگ - نارون اکوتور
جدول زمانی مهاجرت بزرگ

ژانویه تا مارس: در این زمان از سال، گله‌های بزرگ کل یالدار و گورخر در منطقه حفاظت‌شده سرنگتی جنوبی و نگورونگورو پراکنده می‌شوند. اکثر حیوانات ماده در عرض 2-3 هفته زایمان می کنند.

آوریل تا مه: گله ها در این زمان به مناطق مورو کوپس و سرونرا و به سرنگتی غربی حرکت می کنند. این زمان و مکان برای مشاهده مهاجرت های بزرگ آفریقا مناسب نیست؛ زیرا باران های سیل آسا و آبگرفتگی جاده ها دسترسی به گله ها را دشوار می کند.

بخوانید  افسردگی بعد از سفر

ژوئن-ژوئیه: گله‌ها در حال جمع شدن و تلاش برای عبور امن و سالم از رودخانه گرومتی هستند. در این زمان جفت گیری نیز اتفاق می افتد. کمپ های ساحلی با دسترسی آسان، فرصت های سافاری باورنکردنی را برای مشاهده مهاجرت بزرگ ارائه می دهند.

آگوست-اکتبر: گله ها در این مدت از مرز شمالی پارک ملی سرنگتی به منطقه حفاظت شده ماسایی مارا عبور خواهند کرد. آنها با سخت ترین چالش خود روبرو خواهند شد، عبور از رودخانه مارا، که تماشای حیات وحش باورنکردنی را ارائه می دهد. سافاری در ماسای مارا برای مشاهده نه تنها مهاجرت فوق العاده است. بلکه طیف گسترده ای از حیات وحش محلی را فراهم می کند.

نوامبر-دسامبر: گله ها اکنون از طریق لولیواندو به سمت جنوب حرکت می کنند. آنها تلاش می کنند تا به دشت های سرنگتی برسند. اکنون گله ها از طریق لولیوندو به سمت جنوب حرکت می کنند. آنها سعی می کنند قبل از شروع باران های سنگین به دشت های سرنگتی جنوبی برسند. حیوانات خوش شانسی که به سلامت مهاجرت بزرگ را انجام دهند، نسل بعدی سرگردان مهاجران شرق آفریقا را به دنیا خواهند آورد.

 

در مورد مهاجرت های بزرگ آفریقا چه چیزی بیشتر نظر شما را جلب می کند؟ آیا علاقه مند به تماشای این مهاجرت هستید؟ دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

2.2/5 - (43 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *